Vergeten kind komt om in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:31

Huertecilla schreef:
Blue_Eyes schreef:
Wie denk je dat er voor de klas staat dan? Bijna allemaal werkende moeders :)* :)*

Ja, en? Wellicht zit de partner bij de kinderen toch?!
Ook maakt eventuele structurele stalling door díe werkende ouders er geen correct gedrag van :)*

hc

Eh.... ik werk in het onderwijs, en nee, mijn collega's hebben hun kinderen gewoon in de opvang zitten. En weet je wat? Toch staat hun kind voor allemaal op nummer 1! :)*

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:33

Anoeska schreef:
Ik vraag me echt af wat er in hemelsnaam aan de hand moet zijn wil een moeder haar kind vergeten. Heel sneu, want dan moet je wel echt hele zware dingen aan je hoofd hebben. Ik kan het niet anders dan heel erg zielig voor deze vrouw vinden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand z'n kind opzettelijk zou vergeten. Dit is iets waar deze vrouw de rest van haar leven mee moet rondlopen.

Dat zal waarschijnlijk ook het probleem zijn geweest. Maar volgens sommige bokkers moet je alleen maar aan je kind denken.
Lijkt mij erg prettig, want dat houdt in dat je daarnaast geen leven hebt en dus ook geen zorgen om andere mensen. Vrij asociaal in mijn ogen. ;)

Anoeska

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:34

Ja, dat zal allemaal best 'horen' dat je als moeder de hele dag alleen maar aan je kind denkt. En ik denk ook dat veel moeders dit het grootste deel van de tijd doen. Juist daarom denk ik dat er wel iets heel ergs aan de hand moet zijn, voor je je kind vergeet.

(Maar goed, wat weet ik ervan, ik heb niet eens kinderen ;-) )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:35

Anoeska schreef:
Heel sneu, want dan moet je wel echt hele zware dingen aan je hoofd hebben.

Of simpel de verkeerde prioriteit.
Dát is waar het in dit topic om draait. Sarabande maakte de cruciale opmerking dat wanneer ouders om wat voor reden ook de prioriteiten niet bij hun kind(eren) hebben, dit consequenties zou moeten hebben voor de verantwoordelijkheid voor de zorg voor die kinderen.
Als je geen priori-tijd hebt voor jouw paard, partner en ZEKER kind wat is dan jouw verantwoordelijkheid in deze?

hc

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:35

Ik heb wel kinderen en die ben ik ook weleens vergeten. Schaam me daar absoluut niet voor, ik ben maar een mens en heb soms weleens andere dingen aan mijn hoofd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:37

Citaat:
Ja, dat zal allemaal best 'horen' dat je als moeder de hele dag alleen maar aan je kind denkt. En ik denk ook dat veel moeders dit het grootste deel van de tijd doen.

Op het moment dat ik aan het werk ben, heb ik echt geen tijd om aan mijn kinderen te denken. Dan heb ik het veel te druk met andermans kinderen ;)

Ik ga lunchen, wellicht tot later ;) :wave:

Anoniem

Re: Vergeten kind komt om in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:40

Ik geloof dat echt niet hoor, dat je dat vergeet. Dat ZIE je toch als je uitstapt, je tas pakt en de auto op slot doet?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:41

is om je eigen kroost geven asociaal?
Het asociale gedrag van de laatste jaren bij de kinderen is juist omdat ze geen ouderlijke aandacht meer krijgen.
Overal maar gedropt worden na school en geleerd wordt dat materie belangrijker is dan liefde.
Want dat is naar mijn idee wel het signaal dat op deze manier onbewust uitgestraald word naar de kinderen.

Ik las net een ander topic over een meisje dat ingezien heeft dat een huis met dubbelglas en luxe niet is wat het leven je geluk geeft.
En ik denk dat er tegenwoordig zo erg veel kinderen zijn.
Die denken dat dure spullen je gelukkig maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:41

Anoeska schreef:
Ja, dat zal allemaal best 'horen' dat je als moeder de hele dag alleen maar aan je kind denkt.

...en vader :)*

Niemand die schrijft dat je altijd aan je kind(eren) moet lopen te denken. Wel dat ze altijd de hoogste prioriteit hebben.
Spreek af dat jouw partner, eventueel in deeltijd, de zorg draagt. Ook zijn ze een fors deel onder de vleugels van professionals op school. Dan zijn ze echter geen 3 én bij professionals in een educatieve structuur.
Van school vergeten op te halen of vergeten dit te regelen is een NoNo. Dat dit schering en inslag is, is heel erg, niet normaal, niet goed.

Als je geen prioriteit bij jouw nageslacht kan of wil leggen, dan mag je er niet aan beginnen. Dat geldt voor vrouw en man.

hc

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:43

Van wie mag dat niet? Van jou HC?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:44

Citaat:
Als je geen prioriteit bij jouw nageslacht kan of wil leggen, dan mag je er niet aan beginnen. Dat geldt voor vrouw en man.

mee eens.
Ik denk dat er te vaak te simpel gedacht wordt over het hebben van kinderen.
Je hele leven wordt overhoop gegooid, tenminste zo was dat eens.
Nu moet alles hetzelfde door gaan, maar er is gewoon een kind bij.

En dat kan niet.

Cookies

Babico3 schreef:
Ik geloof dat echt niet hoor, dat je dat vergeet. Dat ZIE je toch als je uitstapt, je tas pakt en de auto op slot doet?

Dan zou ze het dus expres gedaan hebben. 'kom ik laat mijn kind lekker stoven op de achterbank"

Anoeska

Huertecilla schreef:
Anoeska schreef:
Heel sneu, want dan moet je wel echt hele zware dingen aan je hoofd hebben.

Of simpel de verkeerde prioriteit.
Dát is waar het in dit topic om draait. Sarabande maakte de cruciale opmerking dat wanneer ouders om wat voor reden ook de prioriteiten niet bij hun kind(eren) hebben, dit consequenties zou moeten hebben voor de verantwoordelijkheid voor de zorg voor die kinderen.
Als je geen priori-tijd hebt voor jouw paard, partner en ZEKER kind wat is dan jouw verantwoordelijkheid in deze?

hc

Het glas is halfvol of halfleeg. Jij bekijkt het heel negatief, de moeder heeft (opzettelijk?) de verkeerde prioriteit gesteld en niet aan haar kind gedacht. Ik bekijk het iets positiever, de moeder is zo iets naars overkomen / heeft zo iets zwaars aan haar hoofd dat zelfa het denken aan haar kindje er even bij is ingeschoten. Soms is het geen factor van prioriteten stellen, maar overkomen je gewoon dingen waar je zelf ook even niets aan kan doen. Ik kan gewoon niet geloven dat een moeder niet het beste voor heeft met haar kind.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:47

alweer? volgens mij moeten ze die bordjes met baby on board nu maar verplichten bij iedereen met kinderen en die dan op de voorruit plakken ofzo. dan vergeten ze niet te kijken of ze misschien wel een kind in de auto hebben nog???

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:48

Heel erg dit, vooral voor de moeder van dit kind. Zo'n "vergissing" vergeeft ze zichzelf nooit. Nog niet gesproken over de vele mensen die haar veroordelen.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:49

Ik lees dit topic met veel verbazing, het gaat om en 3jarig kindje wat dood is gegaan in een auto vanwege de hitte. De moeder heeft het laten liggen/zitten en is gaan werken. Vervolgens gaat de discussie hier alle kanten uit en krijg ik het gevoel alsof je als vrouw maar weer thuis moet gaan zitten achter het aanrecht.
Waarom hoor ik hier niet 1x een opmerking over de vader die ook wel even had kunnen bellen naar de moeder of kdv. Als we de prioriteit bij de kinderen moeten leggen (en dat moet ook, als ouder ben je verantwoordelijk) dan moeten zowel vaders als moeders dit doen..

Ik ben nu zelf een thuismoeder, toevallig hoogzwanger van nummer 2. Straks als nr 2 een half jaar is ga ik weer lekker werken, zullen geen 40u zijn maar een uur of 24/30 zit er denk ik wel in. Kind gaat dan naar kdv, ander kind school en bso. Is dat verkeerd dat ik kies voor zelfontplooing? Ik laat mn kinderen naar een gekwalificeerde instantie gaan met geschoolde leidsters. In principe zouden ze daar niets te kort moeten komen toch?? Maar toch..
De vader van mijn kinderen is voor zijn werk steeds 3 weken weg, legt hij dan ook geen prioriteit bij zijn kinderen of mag dat als man wel??

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:52

vorame schreef:
Citaat:

mee eens.
Ik denk dat er te vaak te simpel gedacht wordt over het hebben van kinderen.

Het begint al met ze te ´nemen´.
Je mag hopen dat je ze kríjgt.
Het is het mooiste wat je kan krijgen en je evolutionare doel.

Als individu heb je de verantwoordelijkheid voor de kwalitatieve invulling van jouw eigen leven, geen plicht tot voortplanting.

Besluit je wel om te proberen je voort te planten en heb je het geluk dat dit lukt, dan is dát je eerste verantwoordelijkheid. Namelijk jouw zorg voor dat wat je hebt besloten na te laten, jouw genen, een stukje onsterfelijkheid. Het welzijn voor een individu wat door joúw beslissingen leeft :)*

hc

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:53

Jammer dat je geen antwoord geeft op vragen.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:53

Misschien een bizarre vergelijking: maar je hebt het vast al wel eens meegemaakt dat je je sleutels kwijt denkt te zijn terwijl je ze gewoon in je hand hebt (en daar kom je dan achter na uren zoeken :7 ) Ik denk dat dit ook zoiets is, het is misschien heel vanzelfsprekend, voor een buitenstaander bijvoorbeeld, maar ze heeft er gewoon niet aan gedacht.

Ik vind het echt heel zielig voor het kind hoor, maar we waren er niet bij... We weten dus ook niet wat er in moeders omging op dat moment.

Ik begrijp trouwens niet waaraan zo'n kind (of bijvoorbeeld hond, want die overlijden ook heel vaak in dit soort situaties) dan doodgaat als ze zo lang in een auto zitten. (eigenlijk vind ik het niet eens zo enorm lang) je rijdt toch ook wel eens voor zo'n lange tijd?? :o?
Of raak je echt zo makkelijk oververhit...

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:56

Dit heeft niets met verantwoordelijkheidsgevoel, intelligentie, opleidingsniveau etc. te maken. Wèl met de geestelijke toestand van de moeder op dat moment (stress, slaapgebrek, misschien wel zwanger, ziek, burn-out,etc.). Zoiets simpels als bv. slaapgebrek doet al enorm veel met een mens waardoor mensen in een stadium van wanhoop kunnen raken. Om maar iets te noemen. Jammer dat er geen oplettende voorbijgangers, collega's, partner was op dat moment... Heel erg dit.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:58

guccio schreef:
Ik lees dit topic met veel verbazing, het gaat om en 3jarig kindje wat dood is gegaan in een auto vanwege de hitte. De moeder heeft het laten liggen/zitten en is gaan werken. Vervolgens gaat de discussie hier alle kanten uit en krijg ik het gevoel alsof je als vrouw maar weer thuis moet gaan zitten achter het aanrecht.
Waarom hoor ik hier niet 1x een opmerking over de vader die ook wel even had kunnen bellen naar de moeder of kdv. Als we de prioriteit bij de kinderen moeten leggen (en dat moet ook, als ouder ben je verantwoordelijk) dan moeten zowel vaders als moeders dit doen..

Ik ben nu zelf een thuismoeder, toevallig hoogzwanger van nummer 2. Straks als nr 2 een half jaar is ga ik weer lekker werken, zullen geen 40u zijn maar een uur of 24/30 zit er denk ik wel in. Kind gaat dan naar kdv, ander kind school en bso. Is dat verkeerd dat ik kies voor zelfontplooing? Ik laat mn kinderen naar een gekwalificeerde instantie gaan met geschoolde leidsters. In principe zouden ze daar niets te kort moeten komen toch?? Maar toch..
De vader van mijn kinderen is voor zijn werk steeds 3 weken weg, legt hij dan ook geen prioriteit bij zijn kinderen of mag dat als man wel??

Ik zou niet weten waarom de man zou moeten bellen. Als de vrouw het kind weg zou brengen ligt de verantwoordelijkheid bij haar.

Mijn vriend belde niet iedere dag naar mijn werk om te vragen of ik die kleine wel had weggebracht.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:58

Ik heb bewust hebben geschreven HC.
Mensen hebben tegenwoordig ook een grote auto en andere dingen.
Daar lijkt het hebben van kinderen ook bij te horen.

Sleutels kwijt of een kind?
Nee joh, geen geen verschil.

Dat is denk ik nu precies wat bedoeld wordt met nummer 1 of niet.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:59

Ik heb niet heel het topic doorgelezen. Maar wat wij zelf altijd doen is elkaar bellen. Als mijn vriend de kids heeft weg gebracht zorg ik dat ik hem binnen een uur bel van hoe het is gegaan. En andersom doet hij dat ook. Niet alleen om het vergeten van de kinderen maar ook gewoon om te weten hoe alles gegaan is.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:05

xxelviraxx schreef:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen. Maar wat wij zelf altijd doen is elkaar bellen. Als mijn vriend de kids heeft weg gebracht zorg ik dat ik hem binnen een uur bel van hoe het is gegaan. En andersom doet hij dat ook. Niet alleen om het vergeten van de kinderen maar ook gewoon om te weten hoe alles gegaan is.
+:)+

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:10

Binnen een uur kan je kind dood zijn in een oververhitte auto.