guccio schreef:Ik lees dit topic met veel verbazing, het gaat om en 3jarig kindje wat dood is gegaan in een auto vanwege de hitte. De moeder heeft het laten liggen/zitten en is gaan werken. Vervolgens gaat de discussie hier alle kanten uit en krijg ik het gevoel alsof je als vrouw maar weer thuis moet gaan zitten achter het aanrecht.
Waarom hoor ik hier niet 1x een opmerking over de vader die ook wel even had kunnen bellen naar de moeder of kdv. Als we de prioriteit bij de kinderen moeten leggen (en dat moet ook, als ouder ben je verantwoordelijk) dan moeten zowel vaders als moeders dit doen..
Ik ben nu zelf een thuismoeder, toevallig hoogzwanger van nummer 2. Straks als nr 2 een half jaar is ga ik weer lekker werken, zullen geen 40u zijn maar een uur of 24/30 zit er denk ik wel in. Kind gaat dan naar kdv, ander kind school en bso. Is dat verkeerd dat ik kies voor zelfontplooing? Ik laat mn kinderen naar een gekwalificeerde instantie gaan met geschoolde leidsters. In principe zouden ze daar niets te kort moeten komen toch?? Maar toch..
De vader van mijn kinderen is voor zijn werk steeds 3 weken weg, legt hij dan ook geen prioriteit bij zijn kinderen of mag dat als man wel??
Ik zou niet weten waarom de man zou moeten bellen. Als de vrouw het kind weg zou brengen ligt de verantwoordelijkheid bij haar.
Mijn vriend belde niet iedere dag naar mijn werk om te vragen of ik die kleine wel had weggebracht.