Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 08:20

Juist. Ik vind het meer klinken als een gevalletje 'schade beperken' dan dat het hem zo spijt en dat het zo knap is dat hij het heeft opgebiecht. Hij heeft gewoon niet gedacht dat er wel eens getest kon worden. Toen dat wel gebeurde heeft hij zelf maar aangegeven dat er iets uit zijn test zou kunnen komen.
Als er op het NK dus niet getest was had hij het ook niet opgebiecht. Puur een geval: ik word nu sowieso betrapt en als ik het zelf opbiecht wordt ik misschien minder zwaar gestrafd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:43

Gisteren zijn vroegere trainer gezien op TV???

Die is drie jaar geleden opgestapt omdat hij overal de schuld van kreeg als het fout ging met Yuri, terwijl hij en de mensen om Yuri heen toen al met man en macht geprobeerd hebben om Yuri van de coke af te helpen.
Hij is dus gewoon al jaren verslaafd en zal eerst moeten afkicken voor hij over 2 jaar een rentree wil maken.
Lijkt me trouwens een flinke opgave, sporten op topniveau zonder het leger als steun achter hem.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het kan dat een verslaafde zon enorme controle over zijn lichaam kan houden.

Anoniem

Re: Turner Yuri van Gelder betrapt op cocaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:47

Als hij al zo lang aan de coke zit vind ik het terecht dat hij zo lang geschorst is.
Maar ik vraag me af of hij wel echt verslaafd was. Lijkt me niet mogelijk als je echt een cokejunk bent om dan te kunnen blijven sporten, al helemaal niet op dat niveau. Dan was er echt wel vaker wat uit testen gekomen.
In welke hoeveelheid snoof hij dan? Dagelijks, wekelijks, maandelijks?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:49

Sarabande, dat had ik idd ook al eerder gezegd over die trainer. Vind het echt sneu dat hij altijd voor leugenaar is uitgemaakt.

En denk dat die controle over zijn lichaam steeds minder en minder kon en dat zijn verslaving steeds sterker werd. Anders had hij nooit zo vroeg voor een wedstrijd gebruikt, want hij wist ook duidelijk dat het dan nog op te sporen was.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:08

sarabande schreef:
Gisteren zijn vroegere trainer gezien op TV???

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het kan dat een verslaafde zon enorme controle over zijn lichaam kan houden.

Dat kan heel goed met coke.
Veel artsen -ook chirurgen- zijn er ook aan verslaafd...

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:15

Echt verslaafd kan hij toch niet zijn. Op wereldbekerwedstrijden wordt namelijk wel altijd op doping gecontroleerd als je een podiumplaats behaald. Hij kan dus geen dagelijks-gebruiker zijn. Op NK's zijn kennelijk de controles nog niet echt eerder voorgekomen.
Een probleem heeft hij wel...

Laat hem maar rustig trainen tijdens zijn schorsing en dan bewijzen dat hij het ook kan zonder in London 2012.

Over de militairen gesproken.. Defensie wil ook steekproeven bij militairen houden om ze op drugs te testen, maar die regel/wet is er nog niet doorheen. Wat mij betreft mag dat wel, maar denk dat dat nog niet zo makkelijk gaat.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:52

Hij heeft wel pech dat het komkommertijd is zeg! Het is nu al drie dagen in het nieuws, terwijl het in feite nergens over gaat. Er worden zo vaak sporters en militairen op betrapt op het gebruik van coke.

Eerlijk gezegd denk ik dat het eigenlijk heel goed is voor het imago van het turnen, met name voor jongens. Het is nu ineens een stuk cooler. Het homo-imago is er nu wel echt af.

Ik vind het ook wel lachen voor Hans van Zetten, de commentator van de NOS bij het turnen. Ik erger me dood aan die vent.
Hij is ook iets hoogs bij Defensie en heeft er volgens mij persoonlijk voor gezorgd dat Yuri in de topsportregeling van Defensie werd opgenomen, en dat wilde hij ook weten. Bij elk commentaar moest hij wel een keer zeggen dat Yuri landmachtsergeant was.
Wat zal hij daar spijt van hebben! Hehehe }:)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:53

Jammer, Yuri..
Krijgt de turnwereld eindelijk een beetje een positieve naam, trap jij het in een keer weer helemaal de grond in!

Yuri mag niet meer trainen op centra van de KNGU, dus voorlopig kan hij vrij weinig doen..

Helaas heeft het turnen geen out of cometition controle, anders wisten we jaren geleden al dat zijn vorige trainer wel eerlijk was!
Op elk NK zijn er controles (iig, bij het dames turnen wel!) Bij werelbekerwedstrijden niet altijd.. Zo heeft Sanne Wevers al behoorlijk wat wereldbeker wedstrijden geturnt en gewonnen, maar niet alle keren (ook niet bij winst) controle gehad...

Ik vind het erg jammer dat het turnen alweer negatief in het nieuws komt... Het is zo'n geweldige sport....

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:56

LindyH schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat het eigenlijk heel goed is voor het imago van het turnen, met name voor jongens. Het is nu ineens een stuk cooler. Het homo-imago is er nu wel echt af.

Als ruiters nou coke gaan gebruiken, zouden ze dan ook van dat imago afkomen? 8-)

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:59

Machie schreef:
Jammer, Yuri..
Krijgt de turnwereld eindelijk een beetje een positieve naam, trap jij het in een keer weer helemaal de grond in!

Alsof de hele turnsport gelijk een slechte naam heeft?? Als er een hockeyer betrapt wordt, heeft het hockey dan gelijk een slechte naam?

Machie schreef:
Yuri mag niet meer trainen op centra van de KNGU, dus voorlopig kan hij vrij weinig doen..

Er zijn nog wel meer lokaties hoor waar hij kan trainen...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:03

Turnen komt heel heel erg weinig in het nieuws. Vaak alleen van gelder, die blijkt al jaren aan de coke te zitten.. Mensen die weinig van het wereldje weten krijgen door zulke dingen een negatief gevoel bij het turnen. Dus voor topsporters wordt het weer moeilijker om een sponsor te vinden. Dit gaat zeker effect krijgen op de topsport waar al zo weinig geld zit..

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:09

Het is idd ongelofelijk dom van hem, zeker omdat hij zo goed als zeker was van de urinecontrole op het NK.

Maar om de beste jongen voor compleet aan lager wal geraakte junk uit te maken, ik kan de mensen aanraden die dat doen om eerst ff bij een echte verslaafde te gaan kijken. Werd ook doodziek van shownieuws die hem met z'n drugsprobleem aan de schandpaal hingen. En nee, ik praat drugsgebruik niet goed, ik stel alleen dat er een gradatie is in de mate waarop drugs kunnen worden gebruikt, van onschuldig recreatief (en ook dan kan je jaren gebruiken en alsnog goed functioneren, mits je met mate gebruikt) tot zwaar verslaafd. Yuri zit in mijn ogen meer tegen het recreatieve aan, anders had z'n lichaam (en geest ook overigens) het zware werk van topsporter echt niet aangekund.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:10

Dat komt niet alleen door van Gelder. Dat is gewoon het beleid van de bond (en zo van vele andere sportbonden). Waarom schieten ze nou in de verdediging: "we hebben met hem gesproken, maar hij gaf aan dat er niets was". Ze moeten niet het negatieve benadrukken, maar juist op het positieve inspringen. Laten we kijken naar Sanne Wevers en Epke Zonderland.

En ook Van Gelder kan na zijn schorsing nog steeds een positieve bijdrage leveren, wanneer hij 'schoon' terugkeert.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:11

Ik snap het denk ik wel, een beetje het effect dat een dodelijk ongeval in de eventing heeft. Vrij onbekende sport, komt bijna alleen in het nieuws als er iets negatiefs gebeurt en dat laat dan vaak zijn sporen na.

Als junk zie ik hem zeker niet, jammer dat dat beeld idd in de pers hier en daar wordt geschetst. Ik zie hem als iemand die onder druk presteert en daarbij helaas naar bepaalde middelen grijpt. Zonde.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:17

SanderP schreef:
Dat komt niet alleen door van Gelder. Dat is gewoon het beleid van de bond (en zo van vele andere sportbonden). Waarom schieten ze nou in de verdediging: "we hebben met hem gesproken, maar hij gaf aan dat er niets was". Ze moeten niet het negatieve benadrukken, maar juist op het positieve inspringen. Laten we kijken naar Sanne Wevers en Epke Zonderland.

En ook Van Gelder kan na zijn schorsing nog steeds een positieve bijdrage leveren, wanneer hij 'schoon' terugkeert.

laten we het idd maar niet gaan hebben over de KNGU, want dat is helemaal drama :D
Van Sanne weet ik tenminste zeker dat ze geen drugs gebruikt en ook bij Epke ga ik daar niet vanuit :)

Het is gewoon jammer.. vorig jaar al het drama met Verona die boos was omdat het niet ging zoals zij het wilde, daarna volgde Susanne dat het belachelijk vond dat ze haar A status verloor en zichzelf zo zielig vind en nu dit..
Hopelijk gaat het WK later dit jaar beter :D

Karin, idd! Dat bedoel ik! Alleen gaat het in dit geval ook nog eens om een turner die wel bekend was en een goede naam had...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:28

Ik ben fan van Epke :)

En denk wel dat bij Van Gelder het recreatieve wel iets meer serieus werd, aangezien hij het blijkbaar nodig had om 'de druk van de ketel' te halen voor een wedstrijd, terwijl hij wist dat het na zoveel dagen nog traceerbaar was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:34

Klopt, niemand kan jaren een beetje coke gebruiken, dat wordt steeds meer. Het feit dat hij jaren geleden al weigerde af te kicken spreekt voor zich.
Ik vraag me af of dat hem onder deze omstandigheden lukt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:34

Defensie is ook niet heilig. Die hebben openlijk toegegeven dat ze echt wel weten dat de helft van hun werknemers aan de drugs zit. Alleen bij publieke bekendmaking van zo'n geval moeten ze wel overgaan tot ontslag. Was het niet in het nieuws gekomen, had hij nu nog gewoon bij Defensie gewerkt.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:20

Petulan schreef:
Defensie is ook niet heilig. Die hebben openlijk toegegeven dat ze echt wel weten dat de helft van hun werknemers aan de drugs zit. Alleen bij publieke bekendmaking van zo'n geval moeten ze wel overgaan tot ontslag. Was het niet in het nieuws gekomen, had hij nu nog gewoon bij Defensie gewerkt.

De helft van de werknemers van Defensie aan de drugs...Toch dramatisch dan dat het personeel van
Defensie een redelijke afspiegeling is van de maatschappij. Maar goed, als ze het zelf toegegeven hebben zal het wel, al ben ik dan wel erg benieuwd waar/wanner/hoe ze dat gezegd/geschreven hebben. Als je me dat kan laten zien/horen ben ik overtuigd....