Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Remy schreef:Zijn daar wetenschappelijk onderbouwde rapporten van?
R0oszs schreef:de stieren word toch na afloop dood gemaakt dacht ik
dus wat voor nut heeft het om te gaan stierenvechten??
je kan die stieren ook ergens in een groot weiland zetten denk ik dan...
Laurabyoux schreef:Die 4 jaar op een weiland oid kunnen niet op tegen een kwartiertje DIERENLEED.
femke27 schreef:Het is een meer dan walgelijk festijn. Om eerlijk te zijn ben ik ook blij met iedere dode die er valt, in de stille hoop dat het dan ooit eens afgeschaft wordt. Momenteel zijn er 180000 handtekeningen afgegeven, een groot deel van het Spaans parlement is ook tegen en de druk van de EU is groot.
Het is alleen zo'n gevoelig onderwerp in Spanje....
Laurabyoux schreef:dierenleed is dierenleed en het kan niet goedgepraat worden,
Bandida schreef:Nou ik ben anders al lang overtuigd. En hier zijn vast nog wel wat mensen die er zo over denken. Handjevol, maar ze zijn er wel
Hannah_Menno schreef:Ik ook. Die stieren hebben inderdaad een goed leven voor ze de dood ingejaagd worden, beter leven dan een nederlandse koe.
Hannah_Menno schreef:Ik ook. Die stieren hebben inderdaad een goed leven voor ze de dood ingejaagd worden, beter leven dan een nederlandse koe. Maar dan alsnog, waarom moet een stier zo de dood ingaan? Waarom? Omdat het traditie is? Kom op nou!
En dan moet je niet de paardensport erbij gaan vergelijken want dat is absoluut niet hetzelfde.
Alet74 schreef:Ik ken nl. veel koeien die lekker in de wei staan en geen reden tot klagen hebben.