Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:58

Kuggur schreef:
Interessant (en verontrustend) hoog gehalte aan mensen hier die terug willen naar een middeleeuws nivo van strafrecht...

precies wat ik dacht...

Verder las ik nog een reactie op het bericht op de telegraaf site:
Citaat:
Is die man gestraft omdat hij het met een 11-jarige deed of omdat het slachtoffer een jongetje was? Ik denk het laatste. Als de bewijzen helder zijn en gezien de manier waarop hij met zijn slachtoffertje is omgegaan, heb ik geen bezwaar tegen de manier waarop de zaak is afgehandeld. Zoiets zou men eens in Nederland tegen zinloos geweld moeten invoeren.

En zij heeft waarschijnlijk gelijk, als het een meisje was geweest had hij die straf waarschijnlijk niet eens gekregen... :n

Ik ben ook erg benieuwd wat er bedoeld wordt met 'zou'.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:05

Zeeuwtje68 schreef:
Prima gedaan niks geen medelijden mee.
Nee hier laten ze een seriemoordenaar vrij omdat hij terminaal ziek is. Te gek voor woorden gewoon!!

Precies, helemaal mee eens!!

20 jaar eenzame opsluiting werkt ook niet..
Gewoon een datum vertellen tegen de datum, datie doodgeschoten word en telkens op het laatste moment uitstellen naar een dagje later of zoww..haha..
Pas als tie dan rust met zijn toekomstig lot heeft gevonden knal je hem af }>

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:13

Betteke schreef:
Myour schreef:
Vooral in Nederland is in de gevangenis zitten helemaal niet erg. Ik had het wel geweten.
Als je nu iemand vermoordt zit je maar iets van 12 jaar in de gevangenis.. ik vind dat veel te mild.

Probeer het eens uit zou ik zeggen, kijken of je het dan nog helemaal niet erg vind.

Dat geeft ook helemaal niet, het móet ook erg zjin.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:20

Lieffiefi schreef:
* sorry, maar voor mij is voor een pedofiel geen straf vergelijkbaar met wat hun doen met kinderen vandaar mijn waarschijnlijk gemene reactie in de ogen van andere*

Zou jij dan met je kinderen naar een openbare executie gaan en hen laten toekijken hoe iemand wordt vermoord? Ik vind dat echt heel raar dat mensen dat zouden willen zien en zouden laten zien aan hun kinderen. Door je kinderen dit te laten zien, laat je ze eigenlijk zien dat moorden geoorloofd is. Want wie bepaald wanneer iemand de doodstraf verdient? Alleen wanneer men een kind vermoord, of ook als men een brood steelt wanneer men hongerige kinderen heeft? Wie bepaalt de grens?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:28

De grens in veel van de landen die de doodstraf in het systeem hebben is al erg krom.

Voor een man die vreemdgaat is er niets aan de hand.
Voor een vrouw die vreemdgaat volgt steniging of ophanging in het openbaar.

Voor het verkrachten van een meisje volgt hooguit een milde straf.
Voor het verkrachten van een jongetje wordt je doodgeschoten.

Waar willen we heen met Nederland.
Met onze mensenrechten.
Met ons veilig voelen op straat.
Met het opvoeden van onze kinderen qua normen en waarden.

Kan me echt vreselijk boos maken over reacties van sommige mensen, oog om oog, tand om tand?
Wat als je zelf per ongeluk een kind dood rijdt. Mag dan een ander jouw kind dood rijden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

Miepie1980 schreef:
Wat als je zelf per ongeluk een kind dood rijdt. Mag dan een ander jouw kind dood rijden?

Wou jij zo iemand dan vergelijken met een pedofiel, die het opzettelijk doet?

Anoniem

Re: Pedofiel publiekelijk geëxecuteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:52

zouden zie hier ook wel mogen doen
hier kom je weg met half jaar voorwaardelijk en wat schoffelen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:04

Diablo schreef:
Miepie1980 schreef:

Wou jij zo iemand dan vergelijken met een pedofiel, die het opzettelijk doet?

Nee absoluut niet. Maar dat is juist waar ik op doel. Waar trek je een grens.

Een moordenaar is een moordenaar zeggen ze. Maar als jij iemand dood rijdt omdat je door rood gaat valt dat ook onder dood door schuld. Wanneer is het verantwoord om te zeggen iemand heeft een ander dood gemaakt dus hij moet ook maar dood.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:10

Ik ben in principe tegen de doodstraf, maar weet ook niet echt een goed alternatief. De doodstraf is zo ontzettend definitief en nooit meer terug te draaien als toch blijkt dat hij onschuldig was. Aan de andere kant vind ik sommige mensen echt het licht in de ogen niet waard. Neem inderdaad iemand als Dutroux: die kan nooit meer in de samenleving functioneren en is zo leip als een loden deur!

Lastig..

Een publiekelijke executie vind ik sowieso niets. Kinderen laten toekijken vind ik belachelijk..Je schaadt ze daar alleen maar mee.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:19

Doodstraf is heftig, want 'wat als' hij onschuldig bleek?

Maar on the other side, (levens)lang opsluiten kost de maatschappij bakken met geld.. Dat kan veel beter besteed worden :j

Zou de doodstraf meer afschrikken als levenslang?

Mbt dit artikel, beetje vreemd dat dit allemaal publiekelijk moet.. Dat vind ik eigenlijk weer triest..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:23

Miepie1980 schreef:

Een moordenaar is een moordenaar zeggen ze. Maar als jij iemand dood rijdt omdat je door rood gaat valt dat ook onder dood door schuld. Wanneer is het verantwoord om te zeggen iemand heeft een ander dood gemaakt dus hij moet ook maar dood.

Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat iemand, die een ander per ongeluk doodrijdt, niet de doodstraf behoort te krijgen. Ik heb in ieder geval nergens gelezen dat dat wél zou moeten.

Als een pedofiel mijn kind zou verkrachten en daarna in mootjes zou hakken, zou ik de doodstraf van harte toejuichen, moet hij zijn handen maar thuishouden. Alleen, zoals het in Jemen gaat, lijkt mij niet de manier.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:27

Ik lees met stijgende verbazing zowel het artikel als de reacties hier. Ik ga mee met degene die zegt dat een interessant (en verontrustend) hoog percentage van de reacties hier dus kennelijk voor een vrij verouderde versie van strafrecht zijn?

De doodstraf is in mijn ogen nooit te rechtvaardigen. Het ''oog om oog, tand om tand''-principe is er niet één waar ik voor ben en ook niet als het gaat om pedofilie, het vermoorden van iemand of overspel plegen. Laten we alsjeblieft met z'n allen proberen om de verstandigste te zijn, hoe vreselijk betuttelend dat ook klinkt: iemand vermoorden ''omdat hij/zij iets heel ergs heeft gedaan'' vind ik namelijk niet getuigen van beschaafdheid en respect, waar de laatste tijd zo mee geschermd wordt. Door de doodstraf weer in te voeren verlagen wij ons tot een niveau wat wij - gelukkig, in mijn ogen - al vrij lang geleden achter ons hebben gelaten. Dat het in andere landen nog steeds wel gebeurt is in mijn ogen geen excuus om het hier ook te gaan doen. Criminaliteit bestrijden met criminaliteit is niet de juiste oplossing.

Daarnaast is er natuurlijk het argument dat de doodstraf niet de zwaarste straf is: dat is levenslang opsluiten eerder. Als je dan toch iemand wil straffen die iets vreselijks heeft gedaan en je wilt graag de zwaarste straf geven, beroof diegene voor de rest van zijn/haar leven van zijn/haar vrijheid, dat is een veel zwaardere straf voor de meesten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:43

Diablo schreef:
Miepie1980 schreef:

Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat iemand, die een ander per ongeluk doodrijdt, niet de doodstraf behoort te krijgen. Ik heb in ieder geval nergens gelezen dat dat wél zou moeten.

Als een pedofiel mijn kind zou verkrachten en daarna in mootjes zou hakken, zou ik de doodstraf van harte toejuichen, moet hij zijn handen maar thuishouden. Alleen, zoals het in Jemen gaat, lijkt mij niet de manier.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar de manier waarop sommige mensen willen dat de doodstraf wordt uitgevoerd vind ik echt te gek voor woorden.
Dat men voor de doodstraf is is een eigen keuze. Maar alles in het openbaar, zo gruwelijk mogelijk en dan ook nog er van genieten om mee te mogen kijken met de kids aan de hand vind ik echt barbaars.

Komt bij dat er een grijs gebied is natuurlijk tussen waar je de grens trekt.
En hoe zeker weet je dat iemand schuldig is.
Staat me nog wat bij dat afgelopen jaar een man uit de gevangenis is ontslagen terwijl hij jaren voor een moord heeft gezeten wat hij niet had gedaan. Zulke mensen worden dan dus onschuldig gedood.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:46

Jaimyliefje schreef:
Kuggur schreef:
Interessant (en verontrustend) hoog gehalte aan mensen hier die terug willen naar een middeleeuws nivo van strafrecht...

precies wat ik dacht...

En ook wat ik dacht.. sommige reacties hier schrik ik haast van.

natascha44 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Prima gedaan niks geen medelijden mee.
Nee hier laten ze een seriemoordenaar vrij omdat hij terminaal ziek is. Te gek voor woorden gewoon!!

Precies, helemaal mee eens!!

20 jaar eenzame opsluiting werkt ook niet..
Gewoon een datum vertellen tegen de datum, datie doodgeschoten word en telkens op het laatste moment uitstellen naar een dagje later of zoww..haha..
Pas als tie dan rust met zijn toekomstig lot heeft gevonden knal je hem af }>

Zoals bij zo'n reactie valt mijn mond toch wel open.. dat méen je toch niet? :? Denk je eens in hoe onmenselijk dat is? Moordenaar of niet, dit is toch ziek?

Ik dacht dat we publiekelijke executies nu toch wel achter ons hadden gelaten. :n Ik zou het echt niet fijn vinden als hier op het plein om de hoek 'n vent een nekschot krijgt voor het oog van een groep mensen waaronder misschien wel een kleuterklasje. Wat moeten die kinderen dan wel niet denken? Dat het de normaalste zaak van de wereld is? Dan zie ik het al gebeuren dat een van die koters later het geweer zelf bij de hand neemt om een vriendje die te ver is gegaan ook maar door het hoofd te schieten. :\ Zo maak je moorden opénlijk deel van de maatschappij, want ja het is moorden ook al valt het onder "berechten." Daarbij vraag ik me ook af hoe betrouwbaar dit proces is verlopen daar...

Yeyo schreef:
Prima toch? In Afganistan worden ze wel voor minder geexecuteerd in het openbaar, daar hoef je alleen maar geen baard te hebben of vreemd te gaan om afgeranseld of gestenigd te worden in de plaatselijke voetbal arena.
De criminaliteit is in zulke landen niet voor niets een stuk lager, juist vanwege het oog om oog principe.
1 keer jatten is je hand eraf, 2 keer jatten is je andere hand eraf!
Ik zal niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, maar het zal wel een heleboel mensen afschrikken.

En waar trek je de grens, een moeder die voedsel steelt omdat ze haar kinderen anders geen eten kan geven, of het jongetje van 10 wat voor de kick eens kijkt hoe het nou is om te pikken, das weer het moeilijke van het verhaal.

In Nederland tref je mensen maar op 1 manier hard en dat is in hun portemonnee!

Ik zou het niet leuk vinden om in een land te leven waarvan een constante onrédelijke dreiging zoals dit boven mijn hoofd hangt... :n Want je zegt zelf al, waar trek je de grens? Dat is het probleem, want ze trekken geen grens! Als je als vrouw eten steelt voor je kinderen omdat ze anders verhongeren, who cares?! Nog je handen eraf (bijv). ;)

Over wel/niet de doodstraf ben ik ook nog niet uit, maar voor mijn gevoel gaat het recht tegen al mijn principes in. Aan de ene kant; je bent er vanaf. Aan de andere kant; werkt het wel? Wat schiet (l*llige woordspeling :+ ) je er mee op, behalve dat je er vanaf bent? Is er geen andere mogelijkheid? Iemand vermoorden die een moord heeft gepleegt, is dat niet hetzelfde? Verlagen wij ons dan niet tot zijn/haar niveau, dat van de moordenaar? Levenslang, elke dag wakker worden met de wetenschap dat je hier zit om wat je hebt gedaan, dat lijkt me pas echt moordend - voor je gevoel. Want echt niet elke moordenaar is een "psychopaat"! Die zijn er echt heel weinig op deze wereld. Verreweg de meeste moorden komen voort uit "ongelukken", uit blinde woede, een daad van het moment - het is een fout, en hoe gaat die zin ook alweer; "fouten maken is menselijk". Is moorden menselijk? Is het dan logisch om de moordenaar dood te schieten, want zijn wij dan niet of fout, of onmenselijk bezig?
Het probleem is dat het strafrecht in elk land anders werkt en dat het in sommige landen ronduit achterlijk geregeld is, als je een meisje iets aandoet is er niks tot weinig aan de hand maar zodra je een aan jongen komt dan ben je er geweest... ze zouden eerst eens naar de rechten voor lévende mensen moeten kijken voordat ze beginnen met die voor dooien.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:47

Ronne schreef:
Ik vermoedde al dat de discussie over te milde straffen in NL weer los zou barsten. Ten eerste wil ik het volgende zeggen: in mijn ogen is de doodstraf een supermilde straf. Op het moment dat ze de kogel krijgen, is voor hen al het lijden afgelopen. Ik denk dat het voor mensen veel erger is om 20 jaar eenzame opsluiting te krijgen. Inderdaad kost dat veel geld, maar ik heb het er voor over. En daarbij komt het aspect van wanneer is iets voldoende bewezen? We kunnen nu denken zeker te weten dat iemand heeft inderdaad de misdaad heeft gepleegd, maar dan wil ik graa nog even het verhaal van de hond die afgemaakt werd met 20 nietjes in zijn oor aanhalen... wanneer is iets echt zeker??

Ik vind inderdaad dat mensen die zóiets doen niet meer mogen terugkeren in de maatschappij, maar ik hoor ook heel vaak de klacht dat bij mildere misdaden (overvallen etc) ook niet streng genoeg gestraft wordt. Ik vind dat we ons beter kunnen richten op het voorkomen van de misdaad in de toekomst dan het straffen nu. We kunnen iemand die nu op zijn 20e een overval pleegt wel 20 jaar achter de tralies stoppen en er verder niets mee doen, maar dat kost klauwen vol geld en de kans op recidive is dan enorm groot, omdat deze mensen nooit hebben geleerd om op een andere manier hun leven in te delen. Mijns inziens kunnen we ons beter richten op het inrichten van hun leven op een goede manier, door nieuwe vrienden, werk, school, etc. En dan voor mijn part een jaar regelmatig controleren.

Sorry, laatste deel was een beetje offtopic, maar ik zie deze discussie zó vaak oplaaien!

Ik ben het helemala met je eens, bedankt, dat scheelt me weer een kwartier typen, doorlezen of het zo goed overkomt hoe ik het bedoel, deels wissen, opnieuw typen etc etc. :D

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:50

Opvallend om te zien hoe de reacties van gisterenavond verschillen van die van vandaag. Gelukkig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:04

Karolien_ schreef:
Opvallend om te zien hoe de reacties van gisterenavond verschillen van die van vandaag.

inderdaad nogal opvallend ^^
beetje meelopen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:14

Asyaa schreef:
Karolien_ schreef:
Opvallend om te zien hoe de reacties van gisterenavond verschillen van die van vandaag.

inderdaad nogal opvallend ^^
beetje meelopen?

:n toen dit topic op de 1e pagina was wilde ik al reageren, maar ik had geen tijd om een post naar mijn zin te typen en dacht het te laten maar met een aantal -in mijn ogen- toch wel schokkende reacties moest ik wel iets posten. Meelopen lijkt me hier niet aan de orde bij zo'n onderwerp? Nouja, ik weet niet hoe dat voor anderen zit. Ik vind dat sommigen hier gewoon ronduit schokkende dingen zeggen, ondoordacht of gewoon idioot. Kan er met mijn hoofd niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:15

Fiffill schreef:
:n toen dit topic op de 1e pagina was wilde ik al reageren, maar ik had geen tijd om een post naar mijn zin te typen en dacht het te laten maar met een aantal -in mijn ogen- toch wel schokkende reacties moest ik wel iets posten. Meelopen lijkt me hier niet aan de orde bij zo'n onderwerp? Nouja, ik weet niet hoe dat voor anderen zit.

ik zeg ook niet dat het zo is (denk van niet)
maar het valt wel op ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:18

Nou ik zelf zou nooit op het idee meelopers zijn gekomen, straks komen er vast wel reacties die totaal tegenovergesteld zijn want iedereen heeft zijn eigen mening en zit niet op dezelfde tijd op bokt. :+
Maar ik moet zeggen dat de laatste reacties wel fijner zijn, en iig meer onderbouwd dan de meeste imo idiote posts. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:25

Laat even voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind dat ouders met kinderen dergelijke dingen bezoeken. Maar daar is de mentaliteit heel anders en leren kinderen al op jonge leeftijd dit soort dingen onder ogen te zien.

Anderzijds; deze man heeft een kind misbruikt en vermoord, op gruwelijke wijze. In stukken gesneden.

Los van het feit hoe ik tegen de Nederlandse straffen kijk, voorkom je wel de kans op herhaling wat hier in Nederland zo vaak gebeurd. Of dat op deze definitieve manier moet gebeuren weet ik niet, maar het is stukken goedkoper en effectiever.

Ik zou met de gedachte kunnen leven dat deze man nooit meer iets aan zou kunnen richten bij een ander, maar niet met het idee dat hij 20 jaar geleden heeft maar daarna weer vrijkomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:26

ik moet wel zeggen dat de wat mindere posts begonnen even na half 1 (oftewel basisschool is uit)

maar we dwalen wel heel ver af :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:28

@ Asyaa volgens mij hebben die ook al vakantie. ;)

@ Caesar "goedkoper" zeg je. Vind je nou echt dat een kwestie van leven of dood zoveel met geld te maken moet hebben?

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:30

volgens mij moet een nieuwsartikel altijd neutraal zijn... vandaar dat er staat: 'zou' hij het gedaan hebben

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:35

Jemen, tja, blijft bizar daar, ik heb laatst een boek gelezen waargebeurd over 2 meisjes die uitgehuwelijkt waren en naar jemen moesten, nou ik kan je wel vertellen, daar wil je niet zijn..

en ik sta hier eigelijk niet zo van te kijken, echt iets voor daar...
alleen jammer dat kinderen dit mochten zien daar..!:S

ik ben altijd van mening dat ze hetzelfde moeten doen met hetgeen ze de ander hebben gedaan...
en voor sommige gekken zou er idd geen plaats meer moeten zijn op deze aardbol..