Oreo schreef:Ik ben niet HC, maar ik heb daar wel wat ideeen over.
Ik bedoelde meer: welk alternatief voor je eigen bank wilde je voorstellen? Welke bank is wel aanvaardbaar?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bandida schreef:Zelfregulering en het aan de sporters/ruiters/eigenaars overlaten werkt niet, dat is nu ondertussen wel duidelijk.
Gezien paardensport tegenwoordig over geld gaat, en niet over paarden (al lijkt dat wel zo voor de amateursporter) zijn net acties die sponsors en investeerders aanspreken erg goed.
*puck* schreef:een ding wat ts zegt:geen isabel werth kleding meer kopen maar wie garandeerd me dat al die andere grote kledingmerken van bekende ruiters thuis wel goed met hun dieren omgaan,niemand die dat weet, misschien zijn ze gewoon slimmer en worden ze niet betrapt,dus blijven we daar dan wel spullen van kopen?
Shadow0 schreef:Ik bedoelde meer: welk alternatief voor je eigen bank wilde je voorstellen? Welke bank is wel aanvaardbaar?
Huertecilla schreef:@Shadow0; ik ga niet op jouw ontsporingsacties in. Als jij wil dat het in de paardensport blijft zoals het is, open dan daar een topic over: ´Paard of geen paard; het doel heiligt de middelen´ of zo.
Citaat:Saboteer een poging wat positief te veranderen niet.
Cowgirl schreef:*puck* schreef:een ding wat ts zegt:geen isabel werth kleding meer kopen maar wie garandeerd me dat al die andere grote kledingmerken van bekende ruiters thuis wel goed met hun dieren omgaan,niemand die dat weet, misschien zijn ze gewoon slimmer en worden ze niet betrapt,dus blijven we daar dan wel spullen van kopen?
Idd bestaan er nu ook niet Schokemole artikelen. Ondanks dat ik pas 11 jaar was kan ik me nog HEEL goed herinneren wat die vent met zijn paarden deed. Dat was wel 10x erger dan het akkefietje van mevrouw Werth.
Oreo schreef:Ik bankier zelf via postbank, sinds kort dus ING.... Of de ING brandschoon is weet ik niet,
mick75 schreef:....
Shadow0 schreef:Persoonlijk vind ik clusterbommen, mijnen, controversiele wapenhandel etc erger dan de paardensport.
woods schreef:Stel: we boycotten met zijn allen de rabobank en kleding van Anky en IW. Gevolg: wedstrijden hebben lagere prijsgelden en de ruiters an sich hebben minder inkomsten. Gaan ze daardoor hun paarden beter behandelen?
Nee, ze zullen hoogstwaarschijnlijk meer paarden gaan rijden en meer wedstrijden om te kunnen overleven. Is het welzijn van het paard daarbij gebaat, veranderd de ruitersport daardoor ten goede? Ik betwijfel het.
woods schreef:Kennis zorgt voor verandering. Maar die kennis moet dan wel aanwezig zijn, begin bij de Rabobank!
Huertecilla schreef:woods schreef:Kennis zorgt voor verandering. Maar die kennis moet dan wel aanwezig zijn, begin bij de Rabobank!
Die kennis hoeft niet bij de Rabo of welke sponsor ook aanwezig te zijn.
Om te begrijpen dat http://www.youtube.com/watch?v=Z5AkQF2c9W4 geen enkel respect voor het welzijnsrecht van het individuele dier toont heb je geen enkele kennis nodig. Geen ´kennis´ blijkt zelfs een voordeel.
Elke leek begrijpt namelijk dat dit én geen manier is om met een dier om te gaan én het heel raar is dat iemand die goud krijgt voor opleidingsniveau van haar paard het dien niet gewoon kan opvoeden...
Het is verder geen kruistocht tegen v.Grunsven of de Rabo.
Het is simpel een wel héél erg extreem en extreem schadelijk voorbeeld.
hc
Huertecilla schreef:woods schreef:Kennis zorgt voor verandering. Maar die kennis moet dan wel aanwezig zijn, begin bij de Rabobank!
Die kennis hoeft niet bij de Rabo of welke sponsor ook aanwezig te zijn.
Om te begrijpen dat http://www.youtube.com/watch?v=Z5AkQF2c9W4 geen enkel respect voor het welzijnsrecht van het individuele dier toont heb je geen enkele kennis nodig. Geen ´kennis´ blijkt zelfs een voordeel.
Elke leek begrijpt namelijk dat dit én geen manier is om met een dier om te gaan én het heel raar is dat iemand die goud krijgt voor opleidingsniveau van haar paard het dien niet gewoon kan opvoeden...
Het is verder geen kruistocht tegen v.Grunsven of de Rabo.
Het is simpel een wel héél erg extreem en extreem schadelijk voorbeeld.
hc
Shadow0 schreef:"Volgens de onderzoekers investeert ING zowel in bedrijven die controversiële wapens maken, als in bedrijven die zich schuldig maken aan controversiële wapenhandel. ING is volgens de organisaties de enige bank die ook met eigen spaargeld in beide investeert."
[NM] 'Nederlandse banken investeren in wapenbedrijven'
Persoonlijk vind ik clusterbommen, mijnen, controversiele wapenhandel etc erger dan de paardensport.
woods schreef:Het informeren van de Rabobank (en iedere andere sponsor, maar dit is een mooi voorbeeld) heeft dus wel degelijk nut! Daarnaast kun je een voorbeeld stellen door de media op te zoeken en daar aan te geven dat je de Rabobank boycot vanwege de redenen die je aangeeft. Grote kans dat de Rabobank daarop zal reageren, het mooist zou zijn als ze dat in de media doet.
Zo krijg je een sneeuwbal-effect omdat mensen erover gaan praten en de Rabobank dwingen na te denken over het hoe en waarom van sponsor-contracten.
bulck schreef:Snap niet wat er in dat filmpje verkeerd gezegd wordt....
Huertecilla schreef:Het filmpje illustreert haarscherp dat het belang van het dier niet zwaar weegt.
Het filmpje is daardoor één groot en helder argument om de paardensport gewoon te verbieden.
Is dat wat er moet gebeuren?
Of is het voor de ruiterij verstandiger om sponsorgelden paardgerichte sport te laten stimuleren?
hc
Alane schreef:Omdat ze een paard heeft dat bang is voor een scheermachine?
Of omdat ze het paard dan een keer niet gaat scheren ivm een mogelijke positieve dopingtest omdat er restwaardes terug te vinden KUNNEN zijn met de huidige techniek, maar het te duur is om te onderzoeken wat de werkelijke wachttijd is van die medicijnen?