Vergeten baby sterft in auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:39

Wat een vreselijk drama. En we kunnen discussiëren tot we een ons wegen, wat gebeurd is, is gebeurd.

Veel mensen doen aannames. Vergeet niet dat dit stukje door iemand geschreven is en dat soms dingen niet helemaal "correct" worden neergezet.

Zoals dat iemand aangeeft dat de moeder vaker het stoeltje uit de auto heeft gehaald bij de vader. Dat staat er niet. Er staat dat de moeder zoals altijd op weg was naar de creche om het kindje op te halen. Dat zij daarvoor eerst het kinderstoeltje uit de auto van de man moest halen, slaat waarschijnlijk op deze ene gebeurtenis.

Maar wat schieten we er mee op? Het kindje krijg je er niet mee terug.
Een vader met een levenslang schuldgevoel.

Natuurlijk had de creche kontakt op kunnen nemen, maar niemand weet hoe de situatie exact is geweest.

Laten we allemaal hopen dat er mensen zijn die door dit verhaal hun kind niet vergeten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:40

_rosita_ schreef:
Pashon schreef:
wij weten de omstandigheden niet dus vind het erg kort door de bocht.
Wij zijn wel eens een paard vergeten dat we op concours aankwamen en dat we gewoon een vak leeg hadden in de vrachtwagen.
Dit is dan minder erg omdat het paard lekker in z'n stal stond te eten, maar dan nog iedereen vergeet wel eens iets.
En ook een kind kan je vergeten hoe erg het ook is!

Iets?
Noem je een paard of nog erger een kind iets?
Daar gaat het volgens mij al mis...

Vreselijk dit, ik zou mijn partner of wie dan ook nooit vergeven... Hoe je er ook niet met je kop bij kan, als jij de hele dag je kind vergeet, met eruit halen, het wegbrengen, op je werk én naar huis rijden.. nee sorry... dan ben je mij niets waard

ik zeg nergens dat ik een paard of een kind "iets" noem, ik zeg enkel dat iedereen wel eens iets vergeet dat kan van alles zijn.
hoe dan ook ik vind zulke reactie's erg kort door de bocht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:41

jesito schreef:
Ik blijf erbij zoiets vergeet je niet
Je kunt wel het kuipje boter vergeten of het brood maar toch niet je kind.

Waarom niet. Heel banketstaaf, maar in vergeten is een kuipje boter niet anders dan je kind. Er zijn mensen die hun huisdier vergeten als ze op vakantie gaan, die de verjaardag van hun ouders vergeten, die hun kinderen vergeten op de opvang, en helaas, ook mensen die hun kind vergeten in de auto...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:42

O jawel is absoluut relevant!
Waarom? omdat je in beide gevallen iets belangrijks bent vergeten. Helaas zijn de consequenties wel anders, maar het geeft wel aan dat mensen (onder stress) zeer beperkt zijn om alles te onthouden wat buiten de routine ligt.

Ik zou zeggen: kijk die aflevering van Oprah eens! Daar zijn mensen aan het woord die hun kind zijn vergeten in de auto. Hele normale mensen, met een gigantische liefde voor hun kind en die altijd zeiden: wie doet nou zoiets! en bij wie het zelf is overkomen....

Het is zoooo makkelijk om te roepen dat je dit nooit zal overkomen, maar het kán iedereen wel degelijk overkomen.
Heel veel ouders zijn hun kind wel ergens vergeten, maar de meeste durven er niet voor uit te komen. Mijn zus is haar zoon vergeten op te halen bij school, mijn moeder mij bij de supermarkt, moeder van mijn vriendin is haar dochter toen ook vergeten op te halen van school... en zo ken ik er veel meer. Maar het grote verschil: in al die gevallen waren er oplettende mensen in de buurt die wel op het kind letten. Daardoor is het goed afgelopen.
Helaas had dit kindje minder geluk :(:)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:44

sarabande schreef:
Je kan eruit lezen wat je wilt, dat is waar.

Maar of hij 1 keer of iedere dag zijn kindje wegbracht, het drama wordt er niet minder van.
Zal wel wat meer duidelijkheid over in het nieuws komen.

Precies. Het is zooo'n moeilijke situatie en ze krijgen het kindje er niet mee terug..

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:44

het is wel een groot verschil je kind vergeten van school waar ze gewoon opgevangen word of een 11 maanden baby vergeten in een potdichte auto zonder eten of drinken en met zware hitte vind ik wel weer wat anders

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:46

Waarom is dat anders? school was in alle gevallen al dicht....
Mijn moeder heeft mijn vriendin mee naar huis genomen.
Voor hetzelfde geld was het kind zelf gaan lopen naar huis. En dan had er ook genoeg mis kunnen gaan.
In de supermarkt had ik ook rustig op de parkeerplaats kunnen lopen en onder auto kunnen gekomen omdat ik erg klein was.

Pepper3

Re: Vergeten baby sterft in auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:48

ja okee maar dat kind zit dan nog steeds niet in de auto en is gewoon in de buitenlucht en zal altyd nog wel mensen tegenkomen of ergens aan kunnen kloppen wat een baby niet kan ja zichzelf laten horen maar dat mocht bij deze uk ook niet baten

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:48

_rosita_ schreef:
Vreselijk dit, ik zou mijn partner of wie dan ook nooit vergeven... Hoe je er ook niet met je kop bij kan, als jij de hele dag je kind vergeet, met eruit halen, het wegbrengen, op je werk én naar huis rijden.. nee sorry... dan ben je mij niets waard

Dit vind ik erg kort door de bocht. Weet niet of jij kinderen hebt, maar stel je voor... kindje van 10 maanden, misschien een huilbaby, jij slaapt slecht, 40 uur per week werken (of misschien wel meer), grote druk op je werk. Een bepaalde routine opbouwen en dan daar vanaf wijken.
Sorry hoor.... ik rij ook wel eens helemaal verkeerd omdat ik in gedachten naar mijn werk moet, terwijl ik op weg naar les ben oid.....

Persoonlijk ben ik mijn kind gelukkig nog nooit vergeten, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Niet om het goed te praten, maar die vader is ook maar menselijk.

Voorbeeld (en nu niet gelijk gaan kijven "het is maar een kaartje"). 10 mei is mijn achternichtje jarig. Een week van te voren hebben we een kaart gekocht, de dag van te voren geschreven en postzegel er op. Op 9 mei heb ik hem neergelegd op een kastje met de gedachten hem zometeen in de brievenbus te gooien. En 2!!!!! dagen later zit ik op de bank en opeens denk ik aan de kaart, die nog netjes op het kastje lag. Terwijl dat een kastje is wat naast de achterdeur staat.

Je weet niet hoe complex het brein is van mensen, mijns inzien zat het wegbrengen van het kindje niet in zijn routine.... niet om het goed te praten.
Maar iedereen is altijd zo goed in het finger-pointen en dat vind ik altijd erg vervelend

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:49

O? valt echt tegen hoor hoeveel mensen echt op zo'n kind letten in de buitenlucht ;)
Mijn vriendin stond nog helemaal alleen op het schoolplein, geen elke ouder heeft om haar gedacht! Zelfs geen leraar!
T was dat mijn moeder later was (wat ik wel wist) en haar nog helemaal alleen naast mij zag staan. Anders was er niemand voor haar gekomen....

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:50

wat vreselijk,
ik vraag me af wat er met die vader gebeurt,
krijgt hij hier problemen mee eigenlijk of wordt dit gezien als een ongeval?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:50

Wat een verschrikking....

Lijkt me ontzettend moeilijk om je geliefde dan nog te vergeven :\

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:52

Paardje_13 schreef:
wat vreselijk,

Als hij aangeklaagd wordt, kan hem volgens mij dood door schuld ten laste worden gelegd. Wellicht zijn hier "verzachtende" omstandigheden waar rekening mee wordt gehouden

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:53

IlsjePilsje schreef:
Paardje_13 schreef:
wat vreselijk,

Als hij aangeklaagd wordt, kan hem volgens mij dood door schuld ten laste worden gelegd. Wellicht zijn hier "verzachtende" omstandigheden waar rekening mee wordt gehouden

Die vrouw in belgie vorig jaar, daar was de verzachtende omstandigheid dat ze al genoeg gestraft was en daar niets bovenop hoefde te komen als extra straf.
En daar kan ik me wel in vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:55

Als blijkt dat er geen opzet in het spel is, zal de straf van het eeuwige schuldgevoel en het gemis wel voldoende zijn (en levenslangs...)

(als mijn partner mijn kind zou vergeten en het zou komen te overlijden, weet ik overigens niet of ik het hem zou kunnen vergeven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:03

Wat vreselijk voor allebei de ouders.
Ik denk dat die man zichzelf nooit kan vergeven, wat veel erger is dan of de echtgenote dat wel of niet doet..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:05

En ze leefden nog lang en gelukkig, lijkt me eeen zware opgave.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:08

Mijn moeder huilt ook nog steeds om haar overleden zoon (hij is 41 jaar geleden overleden door een fout van de arts, die overigens daarna zijn geschorst is). Dus wat dat betreft wordt het voor hun een hele zware opgave om dit een plekje te geven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:10

Ilsjepilsje ..ik vind de vergelijking met een kaartje voor een achternichtje vergeten echt absoluut niet te vergelijken met je bloedeigen baby vergeten op de achterbank van je auto ..iedereen vergeet dagelijkse dingen te versturen , te sms-en , bellen ,op te halen of wat ever ...maar mijn eigenkids droppen en ophalen , te eten geven oid nee nooit

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:11

Dat dacht deze vader ook... en vele andere vaders en moeders.
'dit zal mij nooit gebeuren'.

Mijn moeder heeft dat ook geroepen... wie vergeet nou zijn kind! Sja... zij dus.

Mama zegt altijd: zeg nooit nooit

En ik hoop ook van harte dat dit niemand hier ooit zal overkomen! :(:)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-09 14:14, in het totaal 2 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:11

Ze mogen de IQ wel eens onderzoeken van die man, dit is niet vergeetachtig maar ** DOM! dom varken, dan denk je toch na 5 minuten áls je het al vergeet, oh oliebol ik ben mijn kind vergeten.. Ik denk dat het schuldgevoel je eeuwig achterna zit als je zoiets doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:15

Ik geloof toch niet dat ik bij mijn man zou blijven als hij dit op zijn geweten zou hebben :n
Nou belt hij elke dag dat de kinders weer veilig op de plek van bestemming zijn, dus als hij niet belt zijn we er snel genoeg achter. Ik kan er ook niet bij dat je een hele!!! dag vergeet dat je kind nog in de auto zit, dat is iets anders dan je kind vergeten en er na tien minuten/half uur achter komen. Ik snap dit gewoon echt niet.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:18

besita schreef:
Ilsjepilsje ..ik vind de vergelijking met een kaartje voor een achternichtje vergeten echt absoluut niet te vergelijken met je bloedeigen baby vergeten op de achterbank van je auto ..iedereen vergeet dagelijkse dingen te versturen , te sms-en , bellen ,op te halen of wat ever ...maar mijn eigenkids droppen en ophalen , te eten geven oid nee nooit

Helaas werkt het menselijk brein toch wel iets anders hoor en zijn deze dingen te vergelijken. Wat niet in je systeem zit, zit niet in je systeem. Je zult er raar van staan te kijken hoe complex het in elkaar zit. Zeker als factoren als stress, angst etc om de hoek kijken, dan gaat je systeem soms heel rigoureus te werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:20

Klopt. En gelukkig vergeet je bijna altijd iets wat je wel even kunt missen. Maar deze berichten drukken je neus toch wel op de feiten dat het helaas niet altijd bij het kaartje of de boter blijft. Proces blijft gelijk in je hoofd.
Alleen de gevolgen zijn dramatisch anders.
Gelukkig worden de meeste vergeten kinderen opgemerkt door de omgeving, maar niet altijd zoals hier helaas...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:25

IlsjePilsje schreef:
besita schreef:

Helaas werkt het menselijk brein toch wel iets anders hoor en zijn deze dingen te vergelijken. Wat niet in je systeem zit, zit niet in je systeem. Je zult er raar van staan te kijken hoe complex het in elkaar zit. Zeker als factoren als stress, angst etc om de hoek kijken, dan gaat je systeem soms heel rigoureus te werk.

Hier ben ik het mee eens. En sterker nog, deze hele discussie bewijst dat dit klopt. Want als het anders zou zijn, had de vader het kind niet vergeten. En dat heeft ie wel.

Vergeten = vergeten. Of het nu een kaartje of een kind is. Voor je brein is het gewoon iets dat onthouden had moeten worden, maar dat dus niet gebeurd is.