Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:01

Ikima schreef:
Ik ben bang dat deze partij aardig wat stemmen zal krijgen.
Het is toch van de zotte, we leven in Nederland en niet in een Islamitisch lang. Eigenlijk vind ik dat zo'n partij niet kan.

Stel nou deze partij krijgt twee zetels. En dan? Waar ben je bang voor? Ik denk juist dat het heel goed is als zo'n partij in de tweede kamer komt, goed voor de integratie :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:05

tita schreef:
Citaat:
Ik denk niet dat zo'n partij heel groot kan worden

geen domme dingen zeggen er zijn bijna meer moslims dan christenen in Nederland en over paar jaar in ieder geval

Inderdaad... 't zal toch wat zijn als die partij in de tweede kamer komt zeg :n

Peperkroket

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:08

Ja wat is daar dan erg aan? De SGP, streng christelijke partij zit ook in de kamer en daar gebeuren toch ook geen enge of nare dingen door? Waar ben je bang voor?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:08

Aranel schreef:
tita schreef:
geen domme dingen zeggen er zijn bijna meer moslims dan christenen in Nederland en over paar jaar in ieder geval

Inderdaad... 't zal toch wat zijn als die partij in de tweede kamer komt zeg :n

Bekijk die link nou eens op pagina 2 ofzo. http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienst ... egistratie
Meer dan 40% van de Nederlandse bevolking heeft een christelijke overtuiging tegenover nog geen 6% moslims. Waar maken we ons druk om? Misschien halen ze wel 2 zetels. En dan. Dan kunnen ze in de oppositie gaan zitten en daar lijkt me helemaal niets mis mee.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:10

Aranel schreef:
moonfish13 schreef:
:wave:
Enge persoontjes..
Een samenleving naar islamitische normen en waarden?
Je bent in nederland hoor.

_/-\o_ Ik wou bijna zeggen dat Geert Wilders die partij maar gauw ff de kop moet indrukken maar dan krijg ik iedereen over me heen ben ik bang dus zeg ik het maar niet O:)

Ik heb zoiets van als je een moslimpartij wilt oprichten, doe dat dan lekker in Turkije ofzo..

Maar aangezien in Nederland Moslims wonen, hebben zij evenveel recht op een eigen partij als Katholieken, communisten en weet ik veel wie allemaal.
In Turkije zijn, net als hier, kerk en staat overigens streng gescheiden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:10

Chrisje92 schreef:
Ja wat is daar dan erg aan? De SGP, streng christelijke partij zit ook in de kamer en daar gebeuren toch ook geen enge of nare dingen door? Waar ben je bang voor?

Waarschijnlijk omdat onze normen en waarden grotendeels christelijk zijn ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:11

Dus? De SGP heeft net zo min echte invloed als die moslimpartij zal gaan hebben. Ze hebben een stem, maar dingen tegenhouden of doorvoeren kunnen ze niet.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:13

Waar mensen bang voor zijn is het onbekende.
En daarom is er een moslimpartij, om het bekend te maken, om te laten zien dat moslims niet eng zijn oid.

Verder zijn de normen en waarden niet heel anders: Niet moorden, niet stelen, etc.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:15

Die partij is voor een theocratie. Ik vind dat zelf behoorlijk extreem. Misschien zijn onze normen en waarden gebaseerd op het christendom, maar deze partij wil dat heel Nederland geregeerd wordt vanuit het christendom.
De NMP zegt zelf dat ze hun partijprogramma willen baseren op de islam en dat die niet zoveel verschillen van de westerse normen en waarden. Hij noemt als voorbeelden gerechtigheid, solidariteit, barmhartigheid, respect en vredelievendheid. Ben je tegen die waarden?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:17

Ik denk ook dat normen en waarden voor de meeste mensen hetzelfde zijn en het dan niet uitmaakt of en welk geloof je aanhangt.
Het leuke van Nederland is dat er meerdere partijen in de Tweede Kamer en de regering zitten, dan moeten er compromissen gesloten worden. Er is dus nooit 1 partij die de hele boel kan regelen (of we moeten het allemaal opeens heel erg eens met elkaar worden - wat ik niet verwacht, alleen al hier rond kijkende ;) )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:18

Chrisje92 schreef:

Mij gaat het om het feit dat Nederland geen islamitisch land is! Met de SGP heb ik geen moeite, het is een christelijke partij en Nederland is een christelijk land.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:20

Aranel schreef:
moonfish13 schreef:
:wave:
Enge persoontjes..
Een samenleving naar islamitische normen en waarden?
Je bent in nederland hoor.

_/-\o_ Ik wou bijna zeggen dat Geert Wilders die partij maar gauw ff de kop moet indrukken maar dan krijg ik iedereen over me heen ben ik bang dus zeg ik het maar niet O:)

Ik heb zoiets van als je een moslimpartij wilt oprichten, doe dat dan lekker in Turkije ofzo..

Laten we het eens omdraaien. Stel, veel Nederlanders emigreren, om wat voor ´n reden dan ook, naar een ander godsdienstigland. Om even een cliché te gebruiken, in dit voorbeeld: Turkije.

Nou , de Nederlanders worden daar steeds meer, en ze zouden graag ook wat meer politiek invloed willen hebben, het is immers inmiddels ook hun land geworden. Vervolgens zeggen alle Turken: Nou die moeten we niet hoor, doe dat maar lekker in Nederland dan. Christelijke normen en waarden? Die moeten wij hier niet, we leven in Turkije hoor..."
En dat mag dan opeens weer niet, want dan zijn de Turken weer de boeman.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:21

Aranel schreef:
Chrisje92 schreef:

Mij gaat het om het feit dat Nederland geen islamitisch land is! Met de SGP heb ik geen moeite, het is een christelijke partij en Nederland is een christelijk land.

Het gaat ook niet om Nederland, maar om de burgers van Nederland :) . En toevallig leeft 6% daarvan volgens de regels van de Koran.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:22

Focussed schreef:
Laten we het eens omdraaien. Stel, veel Nederlanders emigreren, om wat voor ´n reden dan ook, naar een ander godsdienstigland. Om even een cliché te gebruiken, in dit voorbeeld: Turkije.

Nou , de Nederlanders worden daar steeds meer, en ze zouden graag ook wat meer politiek invloed willen hebben, het is immers inmiddels ook hun land geworden. Vervolgens zeggen alle Turken: Nou die moeten we niet hoor, doe dat maar lekker in Nederland dan. Christelijke normen en waarden? Die moeten wij hier niet, we leven in Turkije hoor..."

nee hoor.. geef dde turken mooi gelijk
als een nederlander in turkije wil gaan wonen, moet die zich aanpassen aan de turkse normen en waarden

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:22

Dus met een jehovah-partij heb je dan geen moeite? En met een boeddhistische partij wel? Dan stel je dus christelijke partijen boven andere partijen en dat is tegen de grondwet, vrijheid van godsdienst..

Blue_Eyes

Nederland is nauwelijks christelijk meer te noemen :x
En dan nog... CDA, CU, SGP, allemaal op christelijke grondslag. Zou dat kleine deel van de bevolking dat zich moslim noemt dan niet vertegenwoordigd mogen worden in de regering? Dat zijn ook Nederlanders en die hebben dus ook recht op vertegenwoordiging.

Lyonesse

Cyn_ schreef:
Waar mensen bang voor zijn is het onbekende.
En daarom is er een moslimpartij, om het bekend te maken, om te laten zien dat moslims niet eng zijn oid.

Verder zijn de normen en waarden niet heel anders: Niet moorden, niet stelen, etc.

Ik dacht dat ze het voorbeeld van Mohammed volgden?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:24

LimaMambo schreef:
Focussed schreef:

nee hoor.. geef dde turken mooi gelijk
als een nederlander in turkije wil gaan wonen, moet die zich aanpassen aan de turkse normen en waarden

Dus als iemand daar kinderen krijgt die ook christelijk zijn, mogen die nooit een christelijke partij oprichten, alleen maar omdat de islam daar dan de grootste godsdienst zou zijn....
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 17-06-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:24

Nogmaals: de mensen die hier in Nederland die moslimpartij willen oprichten, zijn Nederlanders. Hebben dezelfde nationaliteit als jij en ik. En dus ook dezelfde rechten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:25

Chrisje92 schreef:
Ikima schreef:
Ik ben bang dat deze partij aardig wat stemmen zal krijgen.
Het is toch van de zotte, we leven in Nederland en niet in een Islamitisch lang. Eigenlijk vind ik dat zo'n partij niet kan.

Stel nou deze partij krijgt twee zetels. En dan? Waar ben je bang voor? Ik denk juist dat het heel goed is als zo'n partij in de tweede kamer komt, goed voor de integratie :j

Ik ben zelf bang dat de moslims teveel macht krijgen, tot nu toe weinig positiefs van Moslims meegemaakt.
Goed voor de integratie? Zij passen zich niet aan, maar wij moeten wel met hun rekening houden en ons aan hun aanpassen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:26

Blue_Eyes schreef:
Nogmaals: de mensen die hier in Nederland die moslimpartij willen oprichten, zijn Nederlanders. Hebben dezelfde nationaliteit als jij en ik. En dus ook dezelfde rechten.

Ja, van mijn part mogen ze ook een partij hebben.
Maar ze houden er zo'n andere cultuur op na, dat ik het zeker niet reeël vind als wij een samenleving krijgen met de islam centraal.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:26

Eerlijk gezegt zie ik nietz o veel verscihllen tussen de Islam en het Christendom. Imo allemaal 1 pot nat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:27

_lies_ schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ja, van mijn part mogen ze ook een partij hebben.
Maar ze houden er zo'n andere cultuur op na, dat ik het zeker niet reeël vind als wij een samenleving krijgen met de islam centraal.

Dat is nogal een stap verder. Wie heeft het daarover gehad?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:29

@ _lies_ Maar het is ook geen reëel beeld wat je nu voor je hebt, de islam centraal. Ongeveer 6% van de Nederlandse bevolking is moslim. Hoe zie je het dan voor je dat zij opeens alle macht zouden krijgen? Sowieso zullen zij samen gaan regeren met andere partijen die waarschijnlijk ook tegen een volledig islamitische samenleving zijn, net als dat er partijen zijn die tegen een volledig christelijke samenleving zijn..

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:29

@ Focussed: Maar even heel kort door de bocht: extreme Christenen kapen geen vliegtuigen en plegen geen aanslagen :=