odetteke schreef:Ik heb geen vooroordelen over de meeste mensen, ik bedoel alleen dat het toch absurd is om voor iemand met een salaris van 50.000 euro per jaar het stoppen met roken te betalen terwijl er nog steeds in verzorgingshuizen mensen 1x per week worden gewassen omdat er geen geld is om meer personeel in dienst te nemen.
En ook in die verzorgingstehuizen zitten bejaarden die 50.000,- per jaar aan inkomsten/pensioen hebben. Ik ken ze persoonlijk.
Maar je kan moeilijk mensen met meer geld uitsluiten van zorg die ze nodig hebben omdat ze het in theorie wel zelf kunnen betalen.
En waarschijnlijk zal die rijke persoon die wil stoppen met roken inderdaad nu zelf wel zijn nicotinepleisters en therapie kopen en straks zal hij dat gratis kunnen krijgen. Oneerlijk misschien maar moet je daarom voor al die mensen die dat niet kunnen betalen geen hulp bieden? Bovendien zou je inderdaad iets van een eigen bijdrage naar inkomen kunnen doen.
En vergeet niet dat het op de lange termijn belastinggeld scheelt als er midner mensen met longkanker behandeld hoeven te worden.