BraveSpots schreef:Polaris schreef:Ik snap jou ook wel, mijn redenatie druist inderdaad tegen democratie in wat dat betreft.
Ik vind de PVV gewoon een walgelijke partij, en vind het een eng idee dat zo'n partij veel invloed zou kunnen krijgen.
Maar moet je daarom niet willen dat mensen stemmen? Omdat anders een walgelijke partij aan de macht zou komen. Als mensen inderdaad zouden massaal zouden stemmen voor die partij is dat de andere partijen weten niet genoeg wat de behoeftes zijn van hun land. Blijkbaar is er behoefte aan zulke ideengoed én zulke partij.
Dat moet je niet negeren door gewoon mensen niet te laten stemmen, dat moet je bekennen én er wat aan doen als je dat erg vind.
Maar die mensen mogen toch gewoon stemmen?
Ik pleit hier niet voor een verbod van stemmers voor Wilders

Mensen hebben alle recht om op hem te stemmen, en dat geeft ook blijk van dat zij het eens zijn met zijn ideeengoed,
en dat vind ik júist zo eng. Dat er gewoon mensen bestaan, nee sterker, dat misschien wel de meerderheid van Nederland daar achter staat.
Daar kan mijn stem voor een kleine partij dan niet tegenop, dus in die zin vraag ik mij soms af wat voor zin het heeft om te stemmen.
Maar ik doe het, want ik wil mijn stem gewoon laten horen.