Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat stem jij? (schaduwverkiezing)

CDA
52 (6%)
PvdA
66 (7%)
VVD
73 (8%)
GroenLinks
99 (11%)
SP
116 (13%)
Christenunie/SGP (zijn samen)
20 (2%)
D66
56 (6%)
Newropians
6 (0%)
Europa voordelig & duurzaam
3 (0%)
Solidara
4 (0%)
Partij voor de Dieren
173 (20%)
De Groenen
9 (1%)
PVV
160 (19%)
Libdem
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 839

Machie

Re: Schaduwverkiezingen bokt, wat stem jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:31

alleen mensen met een haat richting moslims stemmen op de pvv. Alleen mensen die hun eigen cultuur beter en belangrijker vinden dan die van een ander stemmen op de pvv. Mensen die geen respect hebben voor iedereen...

De problemen die hier zijn zijn door de nederlanders zelf gecreeerd. En we doen nu weer exact hetzelfde door veel polen naar nederland te halen! Deze spreken ook geen nederlands, leren ze niet, werken voor niks en onder niet de netste omstandigheden.. tsja, zo ging het in de jaren 60/70 ook..

Ik weet nog niet wat ik stem. Denk groen links, d66 of pvda.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:32

De polen zijn zo goed als allemaal weer naar polen of duitsland terug omdat hier geen werk meer voor ze is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:34

joopie7 schreef:
pharagirlke schreef:
Ik stem de belgische tegenhanger er van. En waarom? Ten eerste omdat ik hun allochtonen beleid prima vind! Misschien moet je je er zelf maar eens in verdiepen. Maar het vlaams belang iig is niet racistisch, alleen realistisch. En omdat het vlaams belang een van de enige partijen in België is die TEGEN de legalisatie van Softdrugs is. Dergelijke partijen worden extreem gemaakt door mensen die zich er niet in willen verdiepen en enkel kunnen schreeuwen dat ze racistisch zijn maar daar verder geen enkele onderbouwing aan kunnen geven. Hoe het met het PVV zit weet ik niet omdat dat geen partij van België is maar ik weet wel heel goed waar het VB voor staat. Ben ik nu ook een laaggeschoolde stommeling die zich niet verdiept? :)

Wat me dan weer wel irriteerd: om zo vol te zijn over respect en verdraagzaamheid, valt het me op dat, ook in nederland blijkbaar, PVV stemmers geen greintje respect krijgen. Zelfde verhaal hier met Vlaams Belang stemmers, allemaal omhooggevallen burgers die je wel even komen vertellen hoe slecht het vlaams belang is maar als je vraagt welke punten dan precies zo extreem racistisch zijn moeten ze je het antwoord schuldig blijven.

VB is een andere partij, waar ik me totaal niet in verdiept heb want ik woon niet in België, dus weet ook niet waarom je aangesproken voelt eigenlijk? Dat over vooral laagopgeleidde mensen op de PVV stemmen bedoel ik niet als een persoonlijke aanval maar vind ik gewoon een bijzonder verschijnsel omdat de PVV toch aardig rechts is en als je weinig opleiding en weinig verdient lijkt me dat dus niet de meest logische keus omdat je jezelf nogal behoorlijk in de vingers snijd zo.

Voor de rest vind ik de PVV wel racistisch, wat hij doet is een bepaalde groep in onze samenleving in de hoek zetten dmv zeer provocerende methodes. Even wat leuke puntjes van Wilders beleid:

*Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
*Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
*Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
*Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
*Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
*Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
*Verbod hoofddoekjes in publieke functies

Kortom buitenlanders moeten intergreren, maar als ze info over Nederland willen verzamelen dmv van foldertjes mag het niet in hun eigen taal? Moslims die de Nederlandse taal nog niet volledig beheersen moeten luisteren naar een immam die alleen in het Nederlands mag praten? Sorry maar dit is systimatisch moslims uit de samenleving bannen, er zijn meerdere mensen die Wilders voor gegaan zijn met deze populistische manier van politiek voeren. (Ik noem Stalin, Hitler,Mussolini) Daarom vind ik het een enge partij, je hoort zovaak mensen zeggen van "zo ver zal het wel niet komen" maar ik weet zeker dat de mensen die Hitler aan de macht hebben gestemd ook niet van te voren hadden bedacht wat het allemaal terweeg zou brengen.

Het vlaams belang is de vlaamse tegenhanger van PVV. Dat had je in bovenstaand bericht kunnen lezen maar kennelijk reageer je liever aangebrand op een reactie op jou eigen aanval dan degelijk te lezen.
Ben het geheel eens met bovenstaande regels, ik zie het extreme niet? Als ze willen integreren: er zijn genoeg taalcursussen waar ze de basis kunnen leren en zo kunnen ze informatie verzamelen. Mensen hebben Hitler niet aan de macht gestemd. Ik zou, als ik jou was, je geschiedenis nog eens doornemen. Hitler regeerde samen met andere politieke partijen (wat PVV en Vlaams belang dus ook zullen moeten doen daar ze nooit de volledige meerderheid zullen hebben) maar Hitler heeft het dictatorschap gekregen. En weet je waarom? Omdat al die andere sufkoppen niet meer wisten hoe ze Duitsland uit de crisis konden krijgen en ze liever hadden dat zo'n extreme partij als die van Hitler zou "vallen" dan zij zelf. Ze wilde hun handjes er niet aan vuil maken. Als je PVV en Vlaams belang vergelijkt met Hitler, ben je IMO sowieso slecht bezig.

Machie: dat is niet waar. Ik haat geen buitenlanders en vind mijn eigen cultuur niet beter of belangrijker. Je spreekt van respect, en waar is jou respect naar PVV stemmers? Iets wat je zelf niet kan opbrengen mag je een ander ook niet vragen.

KiWiKo

Nou nou Machie :) :) dat denk ik niet :)

ik stem geen PVV maar ik begrijp wel wat hij zegt :)

Mijn personeelsbestand is 80% allochtoon waaronder veel moslims :) :)

de problemen zijn inderdaad door de nederlanders zelf gecreeerd, wij vinden het toch allemaal maar goed en ok.

De eerste generatie is de generatie die het hardst gewerkt heeft, die echt hebben moeten buffelen voor hun centjes, absoluut waar............

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Machie schreef:
alleen mensen met een haat richting moslims stemmen op de pvv. Alleen mensen die hun eigen cultuur beter en belangrijker vinden dan die van een ander stemmen op de pvv. Mensen die geen respect hebben voor iedereen...

:= Ik vind dat nogal een gewaagde uitspraak.
Ik stem Partij voor de Dieren :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:39

Lyonesse schreef:
De polen zijn zo goed als allemaal weer naar polen of duitsland terug omdat hier geen werk meer voor ze is.

door vergis je je heel hard in :D
Momenteel bouwt mijn vriend een huis en dat huis is volledig door polen gebouwd. Alle glasvezel wordt in deze regio aangelegd door polen...

Cayenne, is ook een gewaagde en misschien wel tever gaande uitspraak. Maar verdiep je eens in de apartheid van zuid afrika.. Daar waren de blanken ook belangrijker en beter dan de zwarten. Vind de pvv niet precies hetzelfde?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:41

Als je het mij vraagt wil PVV gewoon dat de hoofdtaal Nederlands word. Dat Nederlanders geen andere talen moeten gaan leren zodat migranten zich thuis zouden voelen en het makkelijker hebben om hier te overleven. :) IMO moeten sommige mensen een beetje tegen zichzelf beschermt worden. Zeker Nederland en België staan er om bekent zich steeds maar te willen aanpassen... En dat is helemaal prima, maar wel maar tot op zekere hoogte.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:41

Lyonesse schreef:
Anoeska schreef:
PVV is duidelijk een partij voor de lageropgeleiden. Wilders komt met statements waar niets achter zit. Als je hogeropgeleid bent ga je vragen stellen: "hoe komt u aan die ideeen, hoe gaat u dit bereiken, welke invloed heeft dit op ander beleid, zijn uw plannen in de praktijk wel mogelijk onder de huidige wetgeving?'. Dan kom je er al snel achter dat het gebakken lucht is. De lageropgeleiden horen alleen mooie stellingen die per stuk aansprekend zijn. Logisch dat mensen daar voor vallen.

Ik kan wilders na z'n betoog over een verkrachte journaliste in afganistan, gisteren bij het verantwoordingsdebat in ieder geval niet meer serieus nemen.

Mijn moeder is 6x cum laude afgestudeerd, en stemt PVV. Hoe hoog opgeleid wil je ze hebben?

Geen idee, ik zou denken dat verstandige mensen zo door de lege huls van wilders heen prikken, maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:42

Ik geloof dat een partij uit meer dan 1 persoon bestaat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:44

Machie schreef:
Lyonesse schreef:

door vergis je je heel hard in :D
Momenteel bouwt mijn vriend een huis en dat huis is volledig door polen gebouwd. Alle glasvezel wordt in deze regio aangelegd door polen...

Cayenne, is ook een gewaagde en misschien wel tever gaande uitspraak. Maar verdiep je eens in de apartheid van zuid afrika.. Daar waren de blanken ook belangrijker en beter dan de zwarten. Vind de pvv niet precies hetzelfde?

er zijn nog zat polen, en er is voor vaklui uit polen genoeg werk, die zijn tenmnsten nog te betalen :) :)

en ik heb geen last van ze hoor :) :) netzoals ik geen last heb van chinesen, turken, italianen, koreanen......... allemaal prima geintegreerd of houden zich op de achtergrond, zoals de polen :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:45

CDA hier. :j
Ik vind het wel raar dat er zoveel op de Partij van de Dieren stemmen. Niet dat ik het een onzinpartij vind, absoluut niet. Maar ik had geen idee dat er nog zoveel mensen wel op zouden stemmen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:45

My mistake dan :Y) Poosje geleden hoorde ik dat ergens op het nieuws oid geloof ik. Vandaar ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:47

Machie schreef:
Lyonesse schreef:

nee ik zie die gelijkenis helemaal niet :) :) het gaat erom dat we EEN samenleving moeten gaan worden, en dat zijn we nu niet omdat een groot deel van de in dit land wonende mensen niet zijn geintegreerd en ook helemaal niet van plan zijn om te integreren.........

we moeten het MET elkaar doen, en dan is bijvoorbeeld het spreken van dezelfde taal wel bijzonder handig :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:49

pharagirlke schreef:

Deze partij niet! De PVV heeft maar 1 lid, en dat is Wilders. Het is een éénmanspartij met 9 zetels. Ook dat vind ik echt een hele rare constructie, en geen gezonde democratische partij. Je mag de PVV sponsoren, je mag vrijwilliger zijn en je mag er op stemmen. Maar lid worden mag niet. (Heeft laatst een heel artikel over in een krant gestaan, als je het precies wil weten moet je maar even googlen)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:49

Maar ik besef me ineens dat dit geen Wilders topic is. Dus ik zal mijn mening verder voor me houden. Sorry voor de offtopic!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:50

Ik heb net eens de stemwijzer gedaan. Wat ik al verwachtte klopte ook; Groenlinks op 1. Wat ik wel verrassend vond was D66 op 2, aan die partij had ik zelf niet gedacht. Ik ga overigens Groenlinks stemmen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:51

Anoeska schreef:
pharagirlke schreef:

Deze partij niet! De PVV heeft maar 1 lid, en dat is Wilders. Het is een éénmanspartij met 9 zetels. Ook dat vind ik echt een hele rare constructie, en geen gezonde democratische partij. Je mag de PVV sponsoren, je mag vrijwilliger zijn en je mag er op stemmen. Maar lid worden mag niet. (Heeft laatst een heel artikel over in een krant gestaan, als je het precies wil weten moet je maar even googlen)

Ha, Ik snap :) Dan is Vlaams Belang toch ietsje beter opgesteld geloof ik...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:51

Zouden al die mensen die volgens de peilingen op de PVV gaan stemmen wel begrijpen dat de PVV tegen de EU is.
En begrijpen ze ook wat onze positie in de wereld gaat worden als er geen EU is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:56

het enige goede wat de EU ons heeft gebracht is dat je niet meer naar het grenswisselkantoor hoeft :D :D :D

geintje........ maar ik maar me niet druk om wilders :) tegenover elke ja staat een nee... en hij wordt nooit alleenheerser :) dus lang niet alles wat hij wil zal doorgaan :)

wat ik wel fijn vind is dat heel Den Haag weer eventjes wakkergeschud word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:58

sarabande schreef:
Zouden al die mensen die volgens de peilingen op de PVV gaan stemmen wel begrijpen dat de PVV tegen de EU is.
En begrijpen ze ook wat onze positie in de wereld gaat worden als er geen EU is.

Ach dat denk ik sowieso altijd met die verkiezingen. Iedereen boven de 18 mag stemmen, en er zijn zat mensen die zomaar wat stemmen. Lekker nuttig. :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:14

Machie schreef:
alleen mensen met een haat richting moslims stemmen op de pvv. Alleen mensen die hun eigen cultuur beter en belangrijker vinden dan die van een ander stemmen op de pvv. Mensen die geen respect hebben voor iedereen..

Zo wat weet jij dat goed hoe iedereen denkt die PVV stemmen.
Ik, haatdragend en niet al te slim (ben ik ook weer wat over mezelf te weten gekomen), stem op de PVV. Dit wilde ik al stemmen en dat komt ook uit de stemwijzer.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:18

Machie schreef:

De problemen die hier zijn zijn door de nederlanders zelf gecreeerd. En we doen nu weer exact hetzelfde door veel polen naar nederland te halen! Deze spreken ook geen nederlands, leren ze niet, werken voor niks en onder niet de netste omstandigheden.. tsja, zo ging het in de jaren 60/70 ook..

Ik weet nog niet wat ik stem. Denk groen links, d66 of pvda.

Ik háat moslims niet, ik vind mijn cultuur niet beter en belangrijker dan die van anderen. En ik heb respect voor mijn medemens.
Sterker nog, ik ga elk jaar een maand naar Turkije, geniet van de cultuur daar en ben bezig met een cursus turks.

Toch stem ik hoogstwaarschijnlijk PVV (ben trouwens ook niet laag opgeleid, doe nu een HBO studie). In Turkije geniet ik van de cultuur en de mensen daar, maar ik vind dat die cultuur daar moet blijven. Nederland heeft zijn eigen cultuur en die moet gehandhaaft worden en in stand blijven. Evenals de nederlandse taal. Ik ben dus ook tegen de islamisering van nederland.

Dat ik het o.a. eens ben met het standpunt van de PVV dat Turkije geen EU-lid moet worden is omdat Turkije grotendeels niet eens in Europa ligt maar in Azie, verder vind ik de cultuur verschillen té groot om samen '1' te worden.

Als ik persoonlijk naar bijv. Spanje zou verhuizen zou ik direct een taalcursus volgen zodat ik de taal beheers. Ik zou gek worden als ik me niet kon redden doordat ik enkel Nederlands spreek.

Zo vind ik ook dat de mensen die er voor kiezen om hier te wonen zich moeten aanpassen aan de nederlandse cultuur en dus de nederlandse taal.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:19

Ik stem ook pvv

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:20

De PVV is geen eenmanspartij hoor...

Uit de stemwijzer kwam GroenLinks, wat ik voor de Nederlandse verkiezingen ook stem. Misschien dat ik op de PvdD ga stemmen, omdat ik vind dat er wel wat meer aandacht besteed mag worden aan dierenwelzijn in een aantal EU-landen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:21

sarabande schreef:

SP is ook tegen de EU en dat komt goed uit, want dat ben ik ook :Y)