Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:jeetje mensen!
als hij kinderen heeft.........die kiezen zijn beroep toch ook niet?
ik zou het ook vreselijk vinden als mijn vader dit werk deed ja...........gun je mij dan mijn vader dood?
laetitia schreef:Er is wel een verschil met iets denken en iets doen he!
Hij doet het. Hij maakt de stier dood (langzaam). Wij WENSEN hem dood. Wij zullen hem echter niet doden.
Dat is empathie... er rekening mee houden dat ze in een ander land ook anders denken. Je kan ergens tegen zijn maar je mag een vrouw haar man niet doodwensen omdat ze, ondanks zijn negatieve kant, toch van hem houd. Je hoort haar niet te veroordelen omdat ze verdriet heeft om de liefde van haar leven omdat die toevallig stierenvechter is in een land waar stierenvechten razend populair is. Je mag kinderen hun vader niet doodwensen omdat ze toevallig in dat gezin geboren zijn... sifra01 schreef:laetitia schreef:Er is wel een verschil met iets denken en iets doen he!
Hij doet het. Hij maakt de stier dood (langzaam). Wij WENSEN hem dood. Wij zullen hem echter niet doden.
Hem dood wensen gaat mij ook te ver. Maar ik heb geen medelijden met hem (ook niet als ie doodgaat). En dat vind ik toch iets anders.
laetitia schreef:Walgen weet ik niet, je kan iemand ontmoeten en ineens slaat de vonk over en ben je verliefd...
Net als vriendje die eigenlijk soms een beetje te veel drinkt (wat ik dan af doe alsof het niet bestaat).
sifra01 schreef:Dat ligt eraan hoe deze met zijn paarden omgaat Pharagirlke (neem tenminste aan dat je dat bedoelt)

Dát is wat jij uitvluchten noemt om niet te veranderen... Het is gewoon een verschil van visie, geen uitvlucht om niet te veranderen maar er vrede mee hebben. Het hoort er bij en die mensen beseffen voor het grootste deel zelfs niet dat het "fout" is.
Net zoals een hoop mensen het helemaal niet erg vinden als een hengst een uurtje per dag aan de hand buiten komt, en er een kleine groep is die elke ruiter die hun paard niet in kudde buiten gooien mishandelaars vinden die geen paarden meer zouden mogen hebben. Je hoeft zelfs niet ver te zoeken. Lees bokt.... En je leest wat ik bedoel.