Hebben wij hier medelijden mee :-) ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:59

Leuk voor die eventuele kinderen dat mensen hun vader de dood in willen of op zijn minst voor de rest van zijn leven kreupel/gehandicapt willen. Da's ook meteen een geheel loon wat weg valt. Maar goed, hadden ze maar niet bij die vader geboren moeten worden he, stommerds! Wie kiest nu ook zo'n vader uit als kind.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:00

Snoevie schreef:
jeetje mensen!
als hij kinderen heeft.........die kiezen zijn beroep toch ook niet?

ik zou het ook vreselijk vinden als mijn vader dit werk deed ja...........gun je mij dan mijn vader dood?

Ja, hoewel ik het in dit geval wel met je eens ben, gaat dat natuurlijk niet altijd op. De vreselijkste mensen hebben kinderen, noem bijv een massamoordenaar. Die mag van mij wel dood hoor, ondanks de kinderen

Snoevie

Re: Hebben wij hier medelijden mee :-) ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:01

ok ok daar heb je wel een punt.

maar dan nog,ik vind sommige reacties hier(hoewel ergens begrijpelijk)niet kunnen

die vent heeft geen grijntje fatsoen,en wij toch wel???

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:01

Er is wel een verschil met iets denken en iets doen he!

Hij doet het. Hij maakt de stier dood (langzaam). Wij WENSEN hem dood. Wij zullen hem echter niet doden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:02

je wenst hem dood,,en ondanks dat je het zelf niet doet,vind ik persoonlijk ook niet kunnen.

ze zouden die mensen een fikse gevangenisstraf kunnen geven als het verboden zou worden.
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 29-05-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:02

Ik vind kinderen nog discutabel, maar als die oud genoeg zijn om zich er tegen te keren en ze doen dit niet dan zijn ze net zo erg.
Maar al zou het de man van m'n dromen zijn, als hij iets zou doen wat dieren 'kwets' , om het maar zacht uit te drukken, zou ik er nooit wat mee willen.
Kan je dat opzij zetten dan ben je in mijn ogen net zo erg, maar dat is mijn mening.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:03

laetitia schreef:

Hij doet het. Hij maakt de stier dood (langzaam). Wij WENSEN hem dood. Wij zullen hem echter niet doden.

Hem dood wensen gaat mij ook te ver. Maar ik heb geen medelijden met hem (ook niet als ie doodgaat). En dat vind ik toch iets anders.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:04

nee medelijden heb ik met hem persoonlijk ook niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:05

Vanaf wanneer ben je oud genoeg? Wie ben jij om te bepalen wanneer ze oud genoeg zijn? Met zijn 29 zal die iig nog geen 18 jarige hebben rond lopen. Denk er wel aan dat ze daar andere normen en waarden hebben als wij hier. :) Dat is empathie... er rekening mee houden dat ze in een ander land ook anders denken. Je kan ergens tegen zijn maar je mag een vrouw haar man niet doodwensen omdat ze, ondanks zijn negatieve kant, toch van hem houd. Je hoort haar niet te veroordelen omdat ze verdriet heeft om de liefde van haar leven omdat die toevallig stierenvechter is in een land waar stierenvechten razend populair is. Je mag kinderen hun vader niet doodwensen omdat ze toevallig in dat gezin geboren zijn...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:08

Ik denk dat je je vergist dat in die culturen eht een eer is om zulk werk te doen. Kinderen zijn trots op hun ouders...ook als papa stierenvechter is. Ik gun niemand leed, het voegt weinig toe aan mijn afkeuring voor stierenvechten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:10

Denk niet dat ik veel medelijden met hem heb, hij zet zelf moedwillig zijn leven op het spel. hij weet dat het gevaarlijk is en bovendien compleet onnodig. Met zijn kinderen zou ik wel medelijden hebben je kiest inderdaad zo'n vader niet, maar ik denk eigenlijk ook niet dat mensen die hun leven op het spel zetten voor iets dat compleet nutteloos is erg geschikt zijn als ouder? Eerlijk gezegd hoop ik op een paar ongelukken zodat het stopt, niet omdat ik vind dat die mensen moeten lijden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:10

sifra01 schreef:
laetitia schreef:

Hem dood wensen gaat mij ook te ver. Maar ik heb geen medelijden met hem (ook niet als ie doodgaat). En dat vind ik toch iets anders.

Ja eigenlijk bedoel ik een beetje hetzelfde. Ik zou geen medelijden met hem hebben als hij er aan zou overlijden. Ik wens hem niet persee dood, maar ik heb geen medelijden met zijn pijn en zijn eventuele ernstige verwondingen. Indien hij eraan zou overlijden had ik ook geen medelijden gehad.

Komt wel de vraag bij mij op:

Stel je wordt verliefd op een varkensboer, die voor de slacht varkens fokt en ze in kleine hokken houdt zonder daglicht, bezuinigd op het kwaliteit van het voer, DA etc.
Kan jij daarmee leven? Met zo'n man?

Ik zou het, denk ik, niet kunnen. Gaat toch mijn geweten te veel opspelen denk ik....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:11

Is dat op mij pauline?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:13

Zou ik ook niet kunnen Laetitia. Daarin zouden we dan te veel van elkaar verschillen. Sterker nog, ik zou walgen van zo'n man, dus verliefd worden (of blijven) is dan echt niet aan de orde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:14

Zou je verliefd kunnen worden op een beroemde grandprix ruiter sifra01?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:16

???ik vraag me nu af wat DIT te maken heeft met een stierenvechter? Je wil toch niet een grand prix ruiter gaan vergelijken met een stierenvechter????

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:16

Walgen weet ik niet, je kan iemand ontmoeten en ineens slaat de vonk over en ben je verliefd...

Net als vriendje die eigenlijk soms een beetje te veel drinkt (wat ik dan af doe alsof het niet bestaat).

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:17

Dat ligt eraan hoe deze met zijn paarden omgaat Pharagirlke (neem tenminste aan dat je dat bedoelt)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:17

@ liedje89; ben het met je eens, er hoeft van mij niemand te sneuvelen om dit te laten stoppen, maar er gebeurd zo ook bar weinig.

En ik kan ook niet zeggen hoe oud de kinderen moeten zijn om dat te kunnen beslissen, maar in ieder geval dat ze dit niet zomaar klakkeloos moeten aannemen.
En nog steeds heb ik voor hun vrouwen geen medelijde, sorry, kan het echt niet opbrengen en sta daar volledig achter.
Over het verhaal van cultuur enzo, dat is in mijn ogen ook de reden dat het nog steeds gebeurd, omdat iedereen dat maar als excuus aandraagd, i.p.v. daar verandering in aan te brengen.
Het hoort niet, klaar.
Je hoort niet zo over een leven, en over het lijden van een dier, publiekelijk te kunnen beslissen, onder het genot van het publiek notabene...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:18

laetitia schreef:
Walgen weet ik niet, je kan iemand ontmoeten en ineens slaat de vonk over en ben je verliefd...

Net als vriendje die eigenlijk soms een beetje te veel drinkt (wat ik dan af doe alsof het niet bestaat).

Ehm ja, zou kunnen. Maar als ik er achter kom hoe hij met zijn dieren omgaat is de liefde snel over. In mijn geval iig wel

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:19

Teveel drinken of dieren mishandelen is voor mij een groot verschil.
Zou trouwens met geen van beide kunnen leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:20

sifra01 schreef:
Dat ligt eraan hoe deze met zijn paarden omgaat Pharagirlke (neem tenminste aan dat je dat bedoelt)

Gelijk de gemiddelde grand prix ruiter, naar onze normen niet slecht dus.

Spanjaarden zouden onze manier van hengsten houden echter schandalig vinden en niet snappen hoe we met zo iemand kunnen leven... Zie je de vergelijking? hun normen voor hengsten houden zijn anders, daar is er genoeg ruimte (zowel letterlijk als figuurlijk) om die dieren samen in een kudde te gooien... Maar dat is er hier niet. Daar is noch Nederland, noch Belgie al klaar voor (hopelijk ooit wel). En toch vinden wij hier dat hengsten niet mishandeld worden. Tuurlijk, iedereen ziet ze liever op weide, maar zou jij enkel daarvoor de man van je leven laten staan?

Nederland en België maken vanwege cultuur ook een hoop fouten. Dus IMO heb je als Belg of Nederlander een ander land dáár op niet te veroordelen ;)

Nogmaals; ik ben echt tegen stierenvechten. Maar ik kan me wel voorstellen hoe het daar gaat en ik kan me al even goed voorstellen dat die spanjaarden soms denken "die idiote Belgen/Nederlanders...."

En weet je, een gegeven moment stompen mensen af... Zo zijn er vrouwen die mishandeld worden en toch bij hun man blijven... Want hij is buiten dat wel een goede vader/echtgenoot :j
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:22

Ik zou het denk ik wel eerst proberen...ook om hem misschien een beetje in zijn dierenmanieren te proberen te veranderen...

Alternatieven aandragen enzo...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:24

Tuurlijk is het voor een paard het fijnst om in een kudde te leven, maar als een hengst lekker op de wei kan, al is het alleen, vind ik dat ook goed.
Als hij maar in contact is met andere soortgenoten, zij het in stal of over de draad.
Maar ik denk dat wij daar in verschillen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:25

se7en ik kan daar ook best mee leven. Maar een spanjaard zou je aankijken alsof je helemaal gestoord bent. Want daar gaat dat, over het algemeen, heel anders. :)

Dát is cultuur... :) Dát is wat jij uitvluchten noemt om niet te veranderen... Het is gewoon een verschil van visie, geen uitvlucht om niet te veranderen maar er vrede mee hebben. Het hoort er bij en die mensen beseffen voor het grootste deel zelfs niet dat het "fout" is. :) Net zoals een hoop mensen het helemaal niet erg vinden als een hengst een uurtje per dag aan de hand buiten komt, en er een kleine groep is die elke ruiter die hun paard niet in kudde buiten gooien mishandelaars vinden die geen paarden meer zouden mogen hebben. Je hoeft zelfs niet ver te zoeken. Lees bokt.... En je leest wat ik bedoel. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-05-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt