Bos en de PVV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:05

@Brigitta1987: dan liegt wilders dus, want hij leidt weldegelijk een partij :D

En wat als meneer wilders nou zegt dat hij van plan is om een coalitie te vormen met meneer bos? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:07

Lyonesse schreef:
En wat als meneer wilders nou zegt dat hij van plan is om een coalitie te vormen met meneer bos? :Y)

Dat zal wat lastig gaan zonder meneer Bos :D

Lyonesse

Re: Bos en de PVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:10

Die stelling dan even losstaand van de uitspraak die meneer bos al gedaan heeft :')

Stel dat PVV de grootste partij wordt, zou Bos dan nog steeds niet met wilders in gesprek willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:13

Het is hem geraden dat niet te doen. Anders is 'ie voor de zoveelste keer draaikont-Bos :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 14:14

Alet74 schreef:
Zo zie ik het niet in ieder geval. Ik stem op de partij waarvan ik me het beste in de standpunten kan vinden.

Dat klopt en dan zou je raar te kijken staan als die om te kunnen regeren die standpunten totaal overboord zouden gooien.
Voor geen partij is de volledige invulling bij regeren mogelijk, er moet altijd water bij de wijn.

Maar de PvdA die opeens gaat roepen alle mensen met een dubbel paspoort Nederland uit, dat zie ik nog niet gebeuren

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:16

Gelukkig dan maar dat Wilders dat ook niet roept Sarabande :Y)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:19

De TS heeft een hele mooie spreuk in haar onderschrift staan....
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

Helaas is het merendeel van de mensen in dit topic daar niet toe in staat :o

Ja ik ben een PVV stemmer, en ondanks dat kan ik me Bos zijn uitspraak best voorstellen.
Slim is het niet, maar wel begrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:31

Lyonesse schreef:
Die stelling dan even losstaand van de uitspraak die meneer bos al gedaan heeft :')

Stel dat PVV de grootste partij wordt, zou Bos dan nog steeds niet met wilders in gesprek willen?

Ik ga er van uit dat Bos dan nog steeds niet met Wilders in gesprek wil, de partijen zijn immers nog even verschillend. Maar ik kan niet in zijn hoofd kijken natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:33

Wildgirl schreef:
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

Ja ik ben een PVV stemmer, en ondanks dat kan ik me Bos zijn uitspraak best voorstellen.

Waarom vind jij het dan niet slim?
Mij lijkt het niet slim om de schijn op te houden dat je er misschien wel uitkomt samen terwijl je weet dat dat niet gaat gebeuren. Dan is het toch alleen maar eerlijk om te zeggen dat je zo'n verschillend beeld hebt dat praten geen zin heeft?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:37

Partij voor de Vrijheid (PVV) is wel een partij, maar het is een gesloten partij. Geert Wilders zelf is het enige lid. Andere mensen kunnen geen lid worden van de partij. Hoe het staatrechterlijk-juridisch in elkaar zit weet ik niet. Maar ik weet wel dat zijn fractieleden in ieder geval géén lid zijn van PVV.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:15

brigitta1987 schreef:
Wildgirl schreef:

Waarom vind jij het dan niet slim?
Mij lijkt het niet slim om de schijn op te houden dat je er misschien wel uitkomt samen terwijl je weet dat dat niet gaat gebeuren. Dan is het toch alleen maar eerlijk om te zeggen dat je zo'n verschillend beeld hebt dat praten geen zin heeft?

Mocht het tot een kabinet PvdA-PVV komen dan zal Bos als puntje bij paaltje komt niet weigeren, zo'n uitspraak blijft hem dan achtervolgen denk ik.
Daarnaast, het getuigd van weinig inlevingsvemogen en politiek denken als een lijsttrekker in dit stadium aangeeft niet met Wilders (of wie dan ook)in gesprek te willen.
Dat zou voor mij een reden zijn om mijn stem naar een andere partij te laten gaan.
Ik herinner mij een een uitspraak van Bos van een tijd geleden waarin hij aangaf een 'mensen' mens te zijn en met iedereen, ongeacht ras,kleur,mening en politieke achtergrond in gesprek te willen gaan.

Imo voelt Bos zich behoorlijk bedreigd

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:55

Klopt Wildgirl, dat denk ik ook. En dan gaat ie dit soort dingen roepen en bewerkstelligt hij juist dat mensen sympathie voor de so called 'nderdog' PVV gaan krijgen. Zo raar vind ik dat.
Terwijl er, als men het gesprek aangaan met elkaar, juist zal blijken dat heel veel van de dingen die de PVV roept, in een coalitie niet zullen kunnen en iedereen water bij de wijn moet doen. Dus waarom nu al zulke uitspraken doen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:14

Wildgirl schreef:
Ik herinner mij een een uitspraak van Bos van een tijd geleden waarin hij aangaf een 'mensen' mens te zijn en met iedereen, ongeacht ras,kleur,mening en politieke achtergrond in gesprek te willen gaan.

En ook daadwerkelijk op hoge posten in zijn ploeg op te stellen. Dat alleen al geeft het grote verschil aan met Wilders die vond dat capabele mensen het recht niet hebben op een bepaald ambt omdat ze 2 paspoorten hebben, waar ze in veel gevallen zelf niets aan kunnen veranderen.

Voor Wilders is dat een selectie criterium, alleen moet hij dan niet hier staan fulmineren, maar bij Koning Hassan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:23

als de gevestigde partijen nou eens kritisch bij zichzelf te rade gaan over hoe en waarom een Wilders of Verdonk zo populair kunnen worden en daar hun "strategie" eens op gingen aanpassen dan is zo een wilders zo uitgepoept.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:28

Het gaat niet om strategie, de problemen die Wilders etc populair maken zijn jarenlang opgehoopt en niet 123 op te lossen, en er wordt meer gedaan dan men denkt.
Nogmaals het is gemakkelijk om te roepen dat alles fout gaat als je nog nooit enige verantwoording gehad hebt.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:32

Laat Wilders maar regeren, dan is het snel afgelopen met zijn populariteit := Dan zal hij immers moeten gaan waarmaken wat hij nu allemaal in het wilde weg roept, en dat wordt nog knap lastig :+

Ik vind het niet zo'n handige zet van Bos, m.i. speelt hij hiermee de Wilders aanhang vooral in de kaart.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 18:38

Equimotion schreef:
Laat Wilders maar regeren, dan is het snel afgelopen met zijn populariteit := Dan zal hij immers moeten gaan waarmaken wat hij nu allemaal in het wilde weg roept, en dat wordt nog knap lastig :+

Ik vind het niet zo'n handige zet van Bos, m.i. speelt hij hiermee de Wilders aanhang vooral in de kaart.

I ben het met je eerste opmerking helemaal met je eens.

Maar wat had Bos dan moeten zeggen?????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:43

sarabande schreef:
Het gaat niet om strategie, de problemen die Wilders etc populair maken zijn jarenlang opgehoopt en niet 123 op te lossen, en er wordt meer gedaan dan men denkt.
Nogmaals het is gemakkelijk om te roepen dat alles fout gaat als je nog nooit enige verantwoording gehad hebt.

maar het gaat toch ook fout :) het gaat al jaahaaren fout in Nederland :) en als er niemand opstaat die als een dolle dino om zich heen gaat meppen dan gebeurd er nooit iets....... en laten we nou eerlijk zijn, het enige waar de BV Nederland erg veel moeite voor doet is de schatkist hoor :) :) en kijken op wat voor een manier we de burger nog meer kunnen laten bijdragen aan die schatkist :)

tuurlijk is het een eikel eerste klas, tuurlijk kraamt hij onzin uit :) en ik vind het godsgeklaagd dat het zover gekomen is dat zo iemand door een groot deel van de bevolking als een verademing gezien word. Dat zou de gevestigde orde toch enige stof tot nadenken moeten geven :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:11

sarabande schreef:

Ik denk dat Wilders staat te popelen om wél die verantwoording te krijgen én ook zo slim is om een achterban te creëren zoals nu met Madlener die in staat is de daad bij het woord te voegen.
Bos had imo de vraag open moeten laten en moeten aangeven dat ,ookal zijn ze het niet met elkaar eens, hij bereid is met iedereen te praten.
Dan toont hij waar zijn partij voor staat, nu is het een bange wezel.

@kiwiko, thanx
Ik heb dankzij jou eindelijk een leuke bijnaam voor mijn hond ;)
dolle dino :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:15

Wildgirl schreef:
Dan toont hij waar zijn partij voor staat, nu is het een bange wezel.

Dat is het omdraaien van de werkelijkheid. Hij toont juist waar zijn partij voor staat.

Wat dat met bange wezel te maken heeft ontgaat me volledig, alhoewel het wel onvervalst Wilders klinkt :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:21

De slogan van de PvdA tov 4 juni is: Sterk & Sociaal
Zegt genoeg volgens mij....

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:31

sarabande schreef:

Ik zou dan weleens willen weten wat er dan allemaal gedaan wordt, want hier wordt de situatie steeds erger (bij mij in de omgeving), maar de politiek hier steekt hun kop steeds verder in het zand.

Ik vind zelf dat Bos het niet kan maken door te zeggen dat hij niet met Wilders wil regeren. Maak er dan een mooi verhaal van waarom dat waarschijnlijk niet gaat lukken, maar zeg niet definitief nee.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:32

_Sigrid_ schreef:
Partij voor de Vrijheid (PVV) is wel een partij, maar het is een gesloten partij. Geert Wilders zelf is het enige lid. Andere mensen kunnen geen lid worden van de partij. Hoe het staatrechterlijk-juridisch in elkaar zit weet ik niet. Maar ik weet wel dat zijn fractieleden in ieder geval géén lid zijn van PVV.

De PVV is dan ook een stichting, andere politieke partijen zijn een vereniging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:49

Wat ik in deze discussie een beetje mis, is het stukje van de zin waarin Bos aangaf dat het met de huidige standpunten van de PVV niet zou lukken om samen te werken. Dat impliceert dus dat zodra de PVV zich breder profileert, met een compleet programma komt of minder probeert te polariseren, dat er wel ruimte tot overweging kan komen bij de PvdA. Bos heeft niet voor altijd nee gezegd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:54

Goed punt Lovely. Dat had ik nl. in de media niet gehoord (of gewoon gemist, kan ook ;) ). De media zijn dus bovenop zijn 'nee' gesprongen en de nuance een beetje vergeten. Wel weer jammer, want het 'kwaad' is al geschied...