Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shan schreef:Volgens mij hebben alle kinderen van Beatrix goede opleidingen gevolgd en hebben goede banen.
Ook zij werken dus voor hun centen.
Het salaris van een agent of een gemeenteambtenaar moeten we net zo goed met z'n allen betalen, dus waarom het inkomen van een koning of koningin niet.
Het zijn ambasadeurs voor ons land die economisch gezien vaak goede zaken doen in buitenland.
Ze kweken een hoop goodwil, van mij mag het koningshuis blijven.
Ook Alex zijn dochters zullen gaan studeren en aan het werk moeten.
Daar komt nog bij dat ze ongevraagd altijd op hun hoede moeten zijn voor hun doen en laten, iedere pas die ze zetten wordt breed uitgemeten, nee hoor, van koters die een gouden toekomst in het verschiet hebben en nooit hoeven werken is totaal geen sprake.
Wat een onzin, zeker teveel oude sprookjes en films gezien!
femke27 schreef:Nee, dat lijkt me niet interessant in deze discussie.
Cassidy schreef:femke27 schreef:Nee, dat lijkt me niet interessant in deze discussie.
Mwah, gezien je reactie ga ik er vanuit dat je dat wel doet.
Wat kost een pakje sigaretten? En hoe lang doe je ermee?
Realiseer je je dat je het geld wat je er aan uitgeeft gewoon loopt te verbranden? Dat kunnen tonnen zijn in een mensenleven. Daar al eens aan gedacht?
Geef je weleens aan goede doelen? Nee? Waarom niet? Als je dat wel doet: realiseer je je wel hoeveel geld er aan de strijkstok blijft hangen?
De miljoenen die opgehaald zijn na de tsunami in Azie op twee kerstdag 2004, heb jij gedoneerd? Realiseer je je wel dat er miljoenen nog steeds niet op plaats van bestemming zijn aangekomen (en dat ook nooit gaan doen?)
Doe je weleens mee aan belspelletjes? Staatsloterij, Postcodeloterij? Waarom wel? Waarom niet? Je maakt toch weinig kans om te winnen. De goede doelen die je daarmee steunt krijgen echt niet alles wat er overschiet. Uiteindelijk doen ook de loterijen het om er beter van te worden.
Als de aversie tegen het koningshuis alleen maar is omdat het een aversie tegen het koningshuis is, stel ik voor dat je emigreert. Naar Rusland of zo. Waar het communisme (of wat daarvan over is) ook niet meer is wat het was, en waar ook alle dieren gelijk zijn, maar sommige dieren gelijker zijn dan anderen....
.
Cassidy schreef:Aha. Dus toch de aversie tegen het instituut Koninklijk huis, en niet dat nest. En de kosten die de burger moet ophoesten (prijs per persoon ongeveer een pakje sigaretten per jaar, of twee biertjes in een kroeg), ik kan me echt niet voorstellen dat jij daar wakker van kunt liggen...
Cassidy schreef:En ik ken je leeftijd ook niet, maar mocht je er lang genoeg zitten, zal er tzt wel voldoende AOW over zijn (hoop ik voor je) dat je daar dan wel weer van kunt profiteren.
Cassidy schreef:Kan zijn dat Wim-Lex dat gaat veranderen hoor! Beatrix heeft deze datum aangehouden omdat zij in Januari jarig is, en het dan wat koud is om koninginnedag te vieren in de vorm die wij inmiddels gewend zijn...
femke27 schreef:Cassidy schreef:Aha. Dus toch de aversie tegen het instituut Koninklijk huis, en niet dat nest. En de kosten die de burger moet ophoesten (prijs per persoon ongeveer een pakje sigaretten per jaar, of twee biertjes in een kroeg), ik kan me echt niet voorstellen dat jij daar wakker van kunt liggen...
Fijn dat jij mij zo goed kent dat je dat durft te concluderen.
Koninklijk huis=in koninklijk nest geboren oftewel dat nest. Dus hetzelfde, dus hou maar op met het zoeken in het verschil van mijn probleem met een koninklijk huis of 'dat nest' . Dat is gewoon hetzelfde