Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:38

Ik geloof dat ik nu uitgepraat ben met jullie, want ik ben fel tegen een "wij-zij cultuur" en jullie blijkbaar niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:41

Heino schreef:
Ik geloof dat ik nu uitgepraat ben met jullie, want ik ben fel tegen een "wij-zij cultuur" en jullie blijkbaar niet.

sow.. dat is snel.. volgens mij was er nog niet eens een discussie gaande hoor. :+

jij gilt iets uit, wat in onze ogen totaal onzin is, ik vraag om uitleg en dan ineens smeer je hem.. erg flauw hoor
ik zou wel graag een antwoord van je willen hebben op de vragen die ik stelde..

en van wildgirl want die waren van dezelfde strekking :P

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:42

Een wij zij cultuur als in 'gewone' mensen en criminele mensen is niet zo raar lijkt me.
En ik behoor tot 'het nederlandse volk' :D
Net zoals een heleboel marokkanen en turken met een nl identiteit.
Allochtonen zónder papieren horen daar niet bij, dan kun je de hele wereld wel gaan samenvoegen heino

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:45

Met iemand die mijn posts als "gillen" bestempelt ga ik niet in discussie.

Ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag waar ik het vandaan haal dat hij met twee maten meet. En dan ben ik ineens weg? Nee hoor, maar als je zo fundamenteel anders denkt over bepaalde kwesties is een discussie voeren over de gevolgen van die fundamenten onzinnig vind ik.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:48

Heino schreef:

Ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag waar ik het vandaan haal dat hij met twee maten meet. En dan ben ik ineens weg? Nee hoor, maar als je zo fundamenteel anders denkt over bepaalde kwesties is een discussie voeren over de gevolgen van die fundamenten onzinnig vind ik.

flauw hoor.. :+
ik heb helemaal geen antwoord gekregen op mijn vragen..
en ik stel gewone vragen.. een discussie voer je alleen met iemand die andere denkbeelden heeft.. jij en ik hebben andere denkbeelden.. zonder andere denkbeelden geen discussie ;)

Citaat:
nogal logisch dat nederlanders niet ergens anders heen kunnen
en dan nog, ze worden er niet voor niks uit getrapt.. wil jij dat je belastinggeld naar die criminelen in de gevangenis gaat? wil jij dat er meer gevangenissen bij gebouwd moeten worden van ons belastinggeld omdat de anderen allemaal al vol zitten?
en dat alleen omdat iemand die hier te gast is, het heeft verprutst door iemand b.v te vermoorden?

als straks alles duidelijk in de regeltjes vermeld staat, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.. doet diegene een misstap, dan is het heel duidelijk: toedeloe!
je kan ze wel dood blijven knuffelen, maar dan werkt gewoon niet

hier heb ik nog geen antwoord op gehad

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:51

Heino schreef:

Ik kan me jouw mening best voorstellen(ook een discussie vereiste :D ), maar, waarom is het zo erg dat hij met 2 maten meet?
Ik geef gelijk toe dat GW dat doet maar ik snap hem wel en zou het zelf net zo doen; hoe kan het anders/beter volgens jou?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:54

Wildgirl schreef:
Een wij zij cultuur als in 'gewone' mensen en criminele mensen is niet zo raar lijkt me.

En dat doet Wilders niet alleen, hij breidt het uit naar Nederlands en niet-Nederlands.

Het is niet zo zwart wit als je het stelt LimaMambo. Wel heel gemakkelijk, want zo stelt Wilders het ook, en daardoor heeft hij zo veel aanhang denk ik. Verdiep je zelf eens in het belastingstelsel, in het gevangenisschap, in criminaliteit onder allochtonen. Wat Wilders doet is symptoombestrijding, en daar ben je op de korte termijn misschien mee geholpen, maar op de lange termijn zeker niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:56

Wildgirl schreef:
waarom is het zo erg dat hij met 2 maten meet?

Ik vind het serieus erg dat je deze vraag stelt. Dat zegt heel veel over de maatschappij van tegenwoordig.

Ik ben voor gelijkwaardigheid, en daar hoort meten met twee meten dus niet bij. Waarom hebben Nederlanders meer recht op een bestaan dan niet-Nederlanders? Onthoud ook ff dat Nederland zelf verantwoordelijk is voor de immigratie van allochtonen naar Nederland. Om ze er dan weer uit te schoppen als Nederland te vol raakt, vind ik mensonterend.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:59

Ik denk wel dat je door symptoombestrijding een begin kunt maken Heino, later kun je dit dan uitbreiden naar de kern van de problematiek.

Gelijkwaardigheid is zeker een goed iets, alleen....als we zo bezig blijven in Nederland dan gaat het heel vervelend worden.
Natuurlijk hebben Nederlanders niet 'meer rechten' maar jij gedraagt je toch ook in een ander land?
Nederlanders gaan(helaas nog te weinig)na een zware zaak de bak in, buitenlanders gaan terug naar hun land van oorsprong.
En als dat niet fijn is, dan hadden ze iets beter na moeten denken toen ze iemand vermoorden/verkrachten/bestalen of weet ik het.

RoodZonnetje

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:04

En die plannen heeft Wilders dus niet. Leuk dat hij kortetermijn plannen heeft, maar daar red je het niet mee. Als je niet tegelijkertijd iets aan preventie doet, blijf je bezig met symptoom bestrijden. En dat is wat links wel doet, over preventieve maatregelen nadenken. Dat spreekt Nederland niet zo aan nee, het is minder actueel en komt minder daadkrachtig over. Jammer dat gemiddeld Nederland niet verder kijkt, echt.

Je verdraait het verhaal nu naar het je gedragen in een ander land. Jammer, want daarmee ga je niet in op gelijkwaardigheid.

En nogmaals, verdiep je in criminaliteit. Mensen plegen niet zomaar een misdrijf omdat ze er zin in hebben. Of omdat ze toch niet gestraft worden. Dat gaat veel dieper.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:09

Nederlanders kun je er niet uit gooien.
Wel kun je buitenlanders eruit gooien. uiteraard na een eerlijk proces.
Elke cel die hun dan niet meer bezet houden kan de nederlanders eens wat langer gaan zitten.
Hard nodig. Einde knuffel mentaliteit. Natuurlijk zullen sommige dat niet leuk gaan vinden.
Maar als je netjes bent veranderd er niets voor je.

Iedereen weet heel goed wat goed en fout is.
Alleen nu is het zo dat fout toch geen consequenties heeft, waarom zou je het dan laten?
Soms denk ik ook, waarom werk ik en ben ik eerlijk? Het levert uiteindelijk veel minder op dan asociaal zijn.
Je krijgt gewoon geld van de sociale, bietst bij wat je nodig hebt. En mocht je eens de bak in moeten zit je beter dan in het Hilton.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:10

Heino schreef:
En die plannen heeft Wilders dus niet. Leuk dat hij kortetermijn plannen heeft, maar daar red je het niet mee. Als je niet tegelijkertijd iets aan preventie doet, blijf je bezig met symptoom bestrijden. En dat is wat links wel doet, over preventieve maatregelen nadenken. Dat spreekt Nederland niet zo aan nee, het is minder actueel en komt minder daadkrachtig over. Jammer dat gemiddeld Nederland niet verder kijkt, echt.

Je verdraait het verhaal nu naar het je gedragen in een ander land. Jammer, want daarmee ga je niet in op gelijkwaardigheid.

En nogmaals, verdiep je in criminaliteit. Mensen plegen niet zomaar een misdrijf omdat ze er zin in hebben. Of omdat ze toch niet gestraft worden. Dat gaat veel dieper.

daar ben je dan lekker mee.. als je dochter word vermoord en verkracht door een of andere crimineel.. wit of zwart.. dan durven zeggen dat de dader er misschien helemaal geen zin in had.. omdat het andere oorzaken kan hebben

wilders heeft wel degelijk preventie dingen hoor.. meer politie op staat

Citaat:
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD

dit vind ik niet weinig hoor...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:12

kazary schreef:

Ik denk dat dit niet waar is. Juist door de grote cultuurverschillen wordt het lastig om nog helder te hebben wat goed en fout is. Bovendien zijn er zat mensen die helemaal niet van thuis meekrijgen wat je wel en niet kan maken in de maatschappij.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:13

LimaMambo schreef:
dan durven zeggen dat de dader er misschien helemaal geen zin in had.. omdat het andere oorzaken kan hebben

Welkom in de wereld van de psychologie/psychiatrie.

En de zaken die je quote zijn allemaal voornamelijk symptoombestrijding.
Allemaal verbod, gestraf, afschaffen. Maar niet kijken naar de oorzaken.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:14

Waarom hollen ze dan weg als ze door de politie betrapt worden?
Omdat ze denken dat het goed is wat ze doen en het gewoon mag?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:14

Heino schreef:
kazary schreef:

Ik denk dat dit niet waar is. Juist door de grote cultuurverschillen wordt het lastig om nog helder te hebben wat goed en fout is. Bovendien zijn er zat mensen die helemaal niet van thuis meekrijgen wat je wel en niet kan maken in de maatschappij.

Dit zeg ik ook de hele tijd maar lijkt niet door te dringen. Harde aanpak prima, maar zorg dan dat IEDEREEN de normen en waarden mee krijgt, dat de scholen drastisch verbeteren etc.
Symptoombestrijding is makkelijk politiek voeren, niemand kijkt verder!!!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:15

kazary schreef:

Tuurlijk zijn er zat mensen die wel degelijk weten dat ze fout zitten. Maar ik denk dat er ook een groot deel is dat niet weet wat de heersende normen en waarden zijn. Of ze kennen ze wel, maar worden opgestookt door slechte vrienden en dergelijke.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:16

kazary schreef:

Ooit van groepsdruk gehoord?
Blijkbaar vinden ze dat gewoon kunnen, en waarom?
Omdat ze niet het goede mee krijgen... Het goede mee geven en aanpakken als je je niet gedraagt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:16

Heino schreef:

Dat het niet voldoende is ben ik met je eens, maar het is wél een begin.
Tot nu toe heeft politiek Den Haag nog geen concrete plannen uitgevoerd die hebben geholpen....
En ja, links denkt na, misschien wel te veel want ze doen namelijk niks :D
Ik verdraai imo helemaal niks, gelijkwaardigheid heeft namelijk voor mij ook met respect te maken.
Als ik in Jordanië zou gaan wonen dan zou ik mij aanpassen naar de cultuur en normen en waarden van het land, door bijvoorbeeld een hoofddoek te gaan dragen en als de donder de taal te leren en die ook te spreken.
En ja, ik verwacht van mensen die vluchten voor oorlog of armoede dat ze, als Nederland ze opneemt, een beetje hun dankbaarheid tonen door te integreren, zich te houden aan de regels en Nederlands te leren.
Er zijn scholen in het westen waar de moeders na 5 jaar in NL nog stééds een tolk nodig hebben tijdens de ouderavond, be-la-che-lijk.
Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft.
Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.
Ik heb daar geen enkel probleem mee zolang er nog 3e generatie turkse vaders zijn die uitsluiten in het turks hun zoon vertellen zijn vrouw te slaan als ze geen hoofddoek wil dragen.
Het allochtonen bestand van Nederland probeert mijn inziens op dezelfde manier hier door te leven en dat gaat niet aangezien wij een westers land zijn, laat ze daar maar achterkomen en ja als dat even hard optreden vereist, so be it

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:17

Heino schreef:
LimaMambo schreef:
dan durven zeggen dat de dader er misschien helemaal geen zin in had.. omdat het andere oorzaken kan hebben

Welkom in de wereld van de psychologie/psychiatrie.

En de zaken die je quote zijn allemaal voornamelijk symptoombestrijding.
Allemaal verbod, gestraf, afschaffen. Maar niet kijken naar de oorzaken.

maar met zulke regels weet iedereen wel waar hij aan toe is.. dus de kans dat je wat uit wil vreten, is veel kleiner

je kan niet alles met praten praten praten voorkomen..
en jezelf in een slachtofferrol drukken door te zeggen dat je geen andere kans had, ONZIN
iedereen weet dat stelen en moord verboden is! daarom hoef je er niet over te gaan praten.. geen 'foei', dat had je niet moeten doen, waarom heb je dat gedaan?' want dat lost toch niks op

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:18

Zijn jullie er van op de hoogte dat het uitzetten van recidiverende (Marokkaanse) criminelen met een dubbele nationaliteit niet kan volgens onze grondwet?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:18

Ze weten dus dat het niet mag. Allemaal!
Het is juist een symptoom bestreiding dat niet te erkennen.

Dat er alleen wel verschil is thuis, dat is zo.
Ik was vroeger banger voor mijn moeder als ze er achter zou komen als ik iets uit zou spoken dan van de politie.
Dat zal in veel gezinnen niet zo zijn.
maar ze weten allemaal dat het niet kan en mag, maar geven daar geen donder om

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:20

Wildgirl schreef:
Heino schreef:

Dat het niet voldoende is ben ik met je eens, maar het is wél een begin.
Tot nu toe heeft politiek Den Haag nog geen concrete plannen uitgevoerd die hebben geholpen....
En ja, links denkt na, misschien wel te veel want ze doen namelijk niks :D
Ik verdraai imo helemaal niks, gelijkwaardigheid heeft namelijk voor mij ook met respect te maken.
Als ik in Jordanië zou gaan wonen dan zou ik mij aanpassen naar de cultuur en normen en waarden van het land, door bijvoorbeeld een hoofddoek te gaan dragen en als de donder de taal te leren en die ook te spreken.
En ja, ik verwacht van mensen die vluchten voor oorlog of armoede dat ze, als Nederland ze opneemt, een beetje hun dankbaarheid tonen door te integreren, zich te houden aan de regels en Nederlands te leren.
Er zijn scholen in het westen waar de moeders na 5 jaar in NL nog stééds een tolk nodig hebben tijdens de ouderavond, be-la-che-lijk.
Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft.
Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.
Ik heb daar geen enkel probleem mee zolang er nog 3e generatie turkse vaders zijn die uitsluiten in het turks hun zoon vertellen zijn vrouw te slaan als ze geen hoofddoek wil dragen.
Het allochtonen bestand van Nederland probeert mijn inziens op dezelfde manier hier door te leven en dat gaat niet aangezien wij een westers land zijn, laat ze daar maar achterkomen en ja als dat even hard optreden vereist, so be it

Wist je wel dat Nederlanders en Britten het slechts integreren in het buitenland?
Buiten dat, omdat er een groep mensen is die het vertikt wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet.
Over 1 kam scheren, lekker makkelijk.

Dan deporteer je iedereen dat lost wat op!
De kinderen van die zelfde ouders/familie, krijgen ook niet het goede mee dus die zullen dan ook uitgezet worden. Moeten kinderen nou de dupe worden van de onkunde van de ouders? Het tokkie "probleem" los je ook niet op door ze hard aan te pakken. Leer ze wat.

Pak de kern aan niet de symptomen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:23

Wildgirl schreef:
Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft. Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.

En ik vind een goed begin de "kraan dichtdraaien", en niet gaan "dweilen".

Dit kan je toch geen gelijkwaardigheid noemen?????? De een mag blijven, de ander moet oprotten??

Ik zeg overigens nergens dat alles met praten op te lossen is. Dat jij dat wel denkt, bewijst wederom dat je geen idee hebt wat preventie precies is. Verdiep je nou toch eens, voor je gaat "discussiëren".

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:23

kazary schreef:
Ze weten dus dat het niet mag. Allemaal!
Het is juist een symptoom bestreiding dat niet te erkennen.

Dat er alleen wel verschil is thuis, dat is zo.
Ik was vroeger banger voor mijn moeder als ze er achter zou komen als ik iets uit zou spoken dan van de politie.
Dat zal in veel gezinnen niet zo zijn.
maar ze weten allemaal dat het niet kan en mag, maar geven daar geen donder om

Ja weten ze allemaal... kan je toch niet zeggen?
Er zitten foute mensen in Nederland, ongeacht afkomst.

En waarom geven ze er geen donder om? Omdat ze dat niet word geleerd!!! Leer het dan dan los jeecht iets op. En prima mensen die niet luister aanpakken, maar waarom koppig blijven roepen dat ze allemaal het zelfde zijn en alles donders goed weten. Harde aanpak hier, opsluiten daar, uitzetten zo snel mogelijk... Lekkere samenleving!

Die strenge aanpak gaat niet werken als je niets fundamenteels veranderd...