Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Ik geloof dat ik nu uitgepraat ben met jullie, want ik ben fel tegen een "wij-zij cultuur" en jullie blijkbaar niet.
Heino schreef:Met iemand die mijn posts als "gillen" bestempelt ga ik niet in discussie.
Ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag waar ik het vandaan haal dat hij met twee maten meet. En dan ben ik ineens weg? Nee hoor, maar als je zo fundamenteel anders denkt over bepaalde kwesties is een discussie voeren over de gevolgen van die fundamenten onzinnig vind ik.
Citaat:nogal logisch dat nederlanders niet ergens anders heen kunnen
en dan nog, ze worden er niet voor niks uit getrapt.. wil jij dat je belastinggeld naar die criminelen in de gevangenis gaat? wil jij dat er meer gevangenissen bij gebouwd moeten worden van ons belastinggeld omdat de anderen allemaal al vol zitten?
en dat alleen omdat iemand die hier te gast is, het heeft verprutst door iemand b.v te vermoorden?
als straks alles duidelijk in de regeltjes vermeld staat, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.. doet diegene een misstap, dan is het heel duidelijk: toedeloe!
je kan ze wel dood blijven knuffelen, maar dan werkt gewoon niet
Heino schreef:Met iemand die mijn posts als "gillen" bestempelt ga ik niet in discussie.
Ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag waar ik het vandaan haal dat hij met twee maten meet. En dan ben ik ineens weg? Nee hoor, maar als je zo fundamenteel anders denkt over bepaalde kwesties is een discussie voeren over de gevolgen van die fundamenten onzinnig vind ik.
Wildgirl schreef:Een wij zij cultuur als in 'gewone' mensen en criminele mensen is niet zo raar lijkt me.
Wildgirl schreef:waarom is het zo erg dat hij met 2 maten meet?
Heino schreef:En die plannen heeft Wilders dus niet. Leuk dat hij kortetermijn plannen heeft, maar daar red je het niet mee. Als je niet tegelijkertijd iets aan preventie doet, blijf je bezig met symptoom bestrijden. En dat is wat links wel doet, over preventieve maatregelen nadenken. Dat spreekt Nederland niet zo aan nee, het is minder actueel en komt minder daadkrachtig over. Jammer dat gemiddeld Nederland niet verder kijkt, echt.
Je verdraait het verhaal nu naar het je gedragen in een ander land. Jammer, want daarmee ga je niet in op gelijkwaardigheid.
En nogmaals, verdiep je in criminaliteit. Mensen plegen niet zomaar een misdrijf omdat ze er zin in hebben. Of omdat ze toch niet gestraft worden. Dat gaat veel dieper.
Citaat:Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
kazary schreef:Iedereen weet heel goed wat goed en fout is.
LimaMambo schreef:dan durven zeggen dat de dader er misschien helemaal geen zin in had.. omdat het andere oorzaken kan hebben
Heino schreef:kazary schreef:Iedereen weet heel goed wat goed en fout is.
Ik denk dat dit niet waar is. Juist door de grote cultuurverschillen wordt het lastig om nog helder te hebben wat goed en fout is. Bovendien zijn er zat mensen die helemaal niet van thuis meekrijgen wat je wel en niet kan maken in de maatschappij.
kazary schreef:Waarom hollen ze dan weg als ze door de politie betrapt worden?
Omdat ze denken dat het goed is wat ze doen en het gewoon mag?
kazary schreef:Waarom hollen ze dan weg als ze door de politie betrapt worden?
Omdat ze denken dat het goed is wat ze doen en het gewoon mag?
Heino schreef:En die plannen heeft Wilders dus niet. Leuk dat hij kortetermijn plannen heeft, maar daar red je het niet mee. Als je niet tegelijkertijd iets aan preventie doet, blijf je bezig met symptoom bestrijden. En dat is wat links wel doet, over preventieve maatregelen nadenken. Dat spreekt Nederland niet zo aan nee, het is minder actueel en komt minder daadkrachtig over. Jammer dat gemiddeld Nederland niet verder kijkt, echt.
Je verdraait het verhaal nu naar het je gedragen in een ander land. Jammer, want daarmee ga je niet in op gelijkwaardigheid.
En nogmaals, verdiep je in criminaliteit. Mensen plegen niet zomaar een misdrijf omdat ze er zin in hebben. Of omdat ze toch niet gestraft worden. Dat gaat veel dieper.
Heino schreef:LimaMambo schreef:dan durven zeggen dat de dader er misschien helemaal geen zin in had.. omdat het andere oorzaken kan hebben
Welkom in de wereld van de psychologie/psychiatrie.
En de zaken die je quote zijn allemaal voornamelijk symptoombestrijding.
Allemaal verbod, gestraf, afschaffen. Maar niet kijken naar de oorzaken.
Wildgirl schreef:Heino schreef:En die plannen heeft Wilders dus niet. Leuk dat hij kortetermijn plannen heeft, maar daar red je het niet mee. Als je niet tegelijkertijd iets aan preventie doet, blijf je bezig met symptoom bestrijden. En dat is wat links wel doet, over preventieve maatregelen nadenken. Dat spreekt Nederland niet zo aan nee, het is minder actueel en komt minder daadkrachtig over. Jammer dat gemiddeld Nederland niet verder kijkt, echt.
Dat het niet voldoende is ben ik met je eens, maar het is wél een begin.
Tot nu toe heeft politiek Den Haag nog geen concrete plannen uitgevoerd die hebben geholpen....
En ja, links denkt na, misschien wel te veel want ze doen namelijk niks![]()
Ik verdraai imo helemaal niks, gelijkwaardigheid heeft namelijk voor mij ook met respect te maken.
Als ik in Jordanië zou gaan wonen dan zou ik mij aanpassen naar de cultuur en normen en waarden van het land, door bijvoorbeeld een hoofddoek te gaan dragen en als de donder de taal te leren en die ook te spreken.
En ja, ik verwacht van mensen die vluchten voor oorlog of armoede dat ze, als Nederland ze opneemt, een beetje hun dankbaarheid tonen door te integreren, zich te houden aan de regels en Nederlands te leren.
Er zijn scholen in het westen waar de moeders na 5 jaar in NL nog stééds een tolk nodig hebben tijdens de ouderavond, be-la-che-lijk.
Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft.
Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.
Ik heb daar geen enkel probleem mee zolang er nog 3e generatie turkse vaders zijn die uitsluiten in het turks hun zoon vertellen zijn vrouw te slaan als ze geen hoofddoek wil dragen.
Het allochtonen bestand van Nederland probeert mijn inziens op dezelfde manier hier door te leven en dat gaat niet aangezien wij een westers land zijn, laat ze daar maar achterkomen en ja als dat even hard optreden vereist, so be it
Wildgirl schreef:Je dient je te gedragen waar je ook bent, en als een nederlander een strafbaar feit pleegt dan wordt hij daarvoor gestraft. Gelijkwaardigheid betekent imo dat ook een allochtoon gestraft wordt bij het plegen van iets strafbaars.
dat dat dan betekent dat hij of zij terug moet naar zijn of haar geboorteland is algemeen bekend en had vantevoren bedacht kunnen worden.
kazary schreef:Ze weten dus dat het niet mag. Allemaal!
Het is juist een symptoom bestreiding dat niet te erkennen.
Dat er alleen wel verschil is thuis, dat is zo.
Ik was vroeger banger voor mijn moeder als ze er achter zou komen als ik iets uit zou spoken dan van de politie.
Dat zal in veel gezinnen niet zo zijn.
maar ze weten allemaal dat het niet kan en mag, maar geven daar geen donder om