Huwelijkswet, Verplicht seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:37

Ik weet niet of ik het verkeerd opvat, daarom maar de vraag.
Huertecilla, mag ik uit jou berichten (tussen de regels) opmaken dat jij het allemaal maar heel normaal vindt dat bij trouwen de vrouw het Moet? Of ze nu is uitgehuwelijkt of niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:38

Jeetje, je zult maar eens met zo'n oude vieze dikke man getrouwd zijn zeg :=

Nee ik vind dat ze die wet terug mogen afschaffen! Dat is vrijspel tot verkrachting zeg!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:39

_Tivoli_ schreef:
Dus een 'zeur van een vrouw' is een excuus om haar te dwingen tot seks? :roll:

Klaarblijkelijk.....

Wie zeurt, krijgt een beurt. Zo is het gezegde toch? :o :D

Aradis

Re: Huwelijkswet, Verplicht seks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:39

Wie zeurt word toch het bed uit gepleurd?

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:40

Echt ronduit belachelijk!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:40

Marjo_x schreef:

Hier wel.... in de wereld van HC niet denk ik ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:41

Chiva schreef:
Marjo_x schreef:

Hier wel.... in de wereld van HC niet denk ik ;)

Daar is het: wie zeurt wordt het bed INgesleurd

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:43

_Tivoli_ schreef:
Daar is het: wie zeurt wordt het bed INgesleurd

En wordt eens flink gepeurt :oo

*oh nee, dat kán ik niet meer maken*

solly Y;(
Laatst bijgewerkt door Chiva op 16-04-09 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:43

Dan is een zeurende vrouw toch juist wel een beetje een pluspunt :Y) ?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:44

Marjo_x schreef:

Nou, als je een zwetende, stinkende viezerik als vent hebt.... ga het maar aanstaan... Ik zou er niet mee willen ruilen hoor :n

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:45

mijn vriend vind dat ze deze wet ook in nederland moeten uitvoeren :+

ik vind het dus echt nergens op slaan,neem aan dat deze regel bedacht is door een kerel!

Anoniem

Huertecilla schreef:
_Anca_ schreef:
Daar ben ik het totaal niet mee eens!

Wel met een zeur van een vrouw waar de man niet vanaf komt zonder financiële castratie van zijn leven?

Het is simpelweg niet zwart noch wit, doch het NL grijs is ook niet alles :D

hc

Je haalt nu 2 dingen door elkaar.
Het gaat hier puur om het 'dwingen' van een vrouw om sex te hebben met haar man.
Jij stelt dat ze dat maar over moet hebben voor haar man omdat hij per slot van rekening met haar getrouwd is en hij haar vele voordelen biedt.

Als een vrouw, om wat voor reden dan ook, hier niet mee instemt is dat verkrachting in mijn ogen.
Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dat jij vind dat een vrouw zich maar heeft te schikken omdat sex nou eenmaal een recht van de man is.

Ik vind dat sex iets is waar 2 ( of meer, net waar je van houdt ;) ) mensen over beslissen en als er 1 is die zegt nee, dan is dat ook nee!
Of dat nu de man of de vrouw is die nee zegt!

Waar jij het nu over hebt is het feit dat scheiden duur is voor de man.

Inderdaad, scheiden is duur, zowel voor de man als voor de vrouw.
We leven tenslotte in de 21e eeuw waarin vrouwen ook meer kunnen verdienen dan mannen en het dus niet altijd gezegd is dat een man de vrouw moet betalen.

Verder is het ook nog eens zo dat in veel islamitische landen een man wel van zijn vrouw kan scheiden zonder al te grote gevolgen, maar een vrouw kan niet van haar man scheiden.
En als dat wel kan, dan heeft dat grote gevolgen voor de rest van haar leven!

Jij haalt een huwelijk in een westers land en een huwelijk in een islamitisch land door elkaar.
Zit toch een wezenlijk verschil in!

Kaaaren

Kun je toch zien dat er in andere wereld delen hele andere normen en waarden worden aangehouden.. Het niet nog niet overal vanzelf sprekend dat man en vrouw gelijk staan.. goed dat die vrouwen demonstreren! echt belachelijk dit! :(

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:46

Chiva schreef:
Marjo_x schreef:

Nou, als je een zwetende, stinkende viezerik als vent hebt.... ga het maar aanstaan... Ik zou er niet mee willen ruilen hoor :n

Ik bedoel ook juist voor de man :Y)
Hc wou toch van zeurende vrouwen af?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:48

kazary schreef:
Huertecilla, mag ik uit jou berichten (tussen de regels) opmaken dat jij het allemaal maar heel normaal vindt dat bij trouwen de vrouw het Moet? Of ze nu is uitgehuwelijkt of niet.

Nee. Lees het gewoon nóg een keer 8-) ´

Ík vind dat je als man wel gék moet zijn om te trouwen.
Waarom zou je als dat om zakelijke reden niet nodig is en dat is het tegenwoordig niet meer. Zowel hier in het westen als in de islamitische wereld.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:49

Chiva schreef:
Marjo_x schreef:

Ik bedoel ook juist voor de man :Y)
Hc wou toch van zeurende vrouwen af?

Ach, de een noemt het een zeurende vrouw, de ander noemt het een beetje tegengas krijgen.
In mijn mening proberen zijn mannen die alles afschuiven op het feit dat hun vrouw zo zeurt ontzettend onzeker, of proberen ze met hun grote bek hen kleine... euh... iets te compenseren ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-09 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:51

Huertecilla schreef:
kazary schreef:

Nee. Lees het gewoon nóg een keer 8-) ´

Ík vind dat je als man wel gék moet zijn om te trouwen.
Waarom zou je als dat om zakelijke reden niet nodig is en dat is het tegenwoordig niet meer. Zowel hier in het westen als in de islamitische wereld.

hc

Ik ben het met je eens dat het in de westerse wereld niet meer nodig is om te trouwen.
Maar dat is iemands eigen keuze.

In veel islamitische landen hebben vrouwen die keuze niet en worden ze gedwongen om te trouwen.
Zoals jij het stelt komt het op mij heel erg over alsof jij het best vindt omdat het voor mannen niet nodig is te trouwen, dus trouw je niet.

Maar de vrouwen dan?
Of kan het je geen ruk interesseren wat er met vrouwen gebeurt?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:53

HC,is het je nou nóg niet duidelijk dat trouwen daar niet echt een keuze is?
Het hele keuzeplaatje,of de perfecte man/je grote liefde etc is daar totaal niet aan de orde.
Zelfs baby's worden bij de geboorte al belooft aan de buurman,omdat de familie ooit een schaap heeft mogen lenen van de buren.
Dat is wel iets anders dan met de liefde van je leven in Spanje gaan zitten :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:53

_Tivoli_ schreef:
Het hele keuzeplaatje,of de perfecte man/je grote liefde etc is daar totaal niet aan de orde.
Zelfs baby's worden bij de geboorte al belooft aan de buurman,omdat de familie ooit een schaap heeft mogen lenen van de buren.
Dat is wel iets anders dan met de liefde van je leven in Spanje gaan zitten :roll:

Precies!
Trouwen is daar GEEN keuze.
De optie niet te trouwen hebben ze niet.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:55

Oe Anca! Je legt de vinger op de zere euhhhhh.... piel? _O-

Mannen in het algemeen hebben het er gewoonweg moeite mee dat ze niet meer de behaarde ongelikte beer kunnen en mogen uithangen en dat vrouwen niet overal meer "ja en amen" op wensen te zeggen. Dan komen ze gelijk met "feministisch gezeik" aanzetten en proberen ze stoer en groot over te komen, maar feitelijk kun je ze niet harder op hun pik trappen dan dit te negeren. Punt is dat de hedendaagse, moderne vrouw allang niet meer afhankelijk WIL zijn van de man, gelukkig maar!

"Me Tarzan, You Jane" is een leuk spelletje voor in bed, maar slechts weggelegd op het moment dat er wederzijds respect en vertrouwen bestaat en 100% gelijkheid tussen de partners. Jammer dat er altijd nog bavianen op de aardkloot rondlopen die menen dat het anders is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:58

"Me Tarzan, You Jane" is inderdaad een leuk spelletje :j

Maar dat speel ik alleen met een zelfverzekerde man, met een redelijk formaat piel die waardering heeft voor de mening van zijn bedpartner!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:00

_Anca_ schreef:
_Tivoli_ schreef:

Precies!

Inderdaad

En dat heeft dan niet te maken met mijn lezen (en meerdere pakken het zo op) maar doordat jij praat over kiezen. Er is niets te kiezen. Dan is er een gedwongen huwelijk, met gedwongen sex. (wat zonder wet ook al zo was, maar nu kan de vrouw er helemaal op aan gepakt worden)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:01

_Anca_ schreef:

Maar dat speel ik alleen met een zelfverzekerde man, met een redelijk formaat piel die waardering heeft voor de mening van zijn bedpartner!

Blijf jij eens van mijn vent af ! }>

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:04

_Anca_ schreef:

Daarom was/is de Koran ook een enorme stap vooruit: daarin zijn voor de vrouw heel veel zekerheden vastgelegd. Ook wanneer ze weduwe wordt.

Lees nog even een paar paginas terug.
Hier in ons christelijke westen is de katholieke kerk nog VEEL lomper mbt de rol van de vrouw.
Onze maatschappij is anders georganiseerd en of dat als geheel, onder de streep van het totaal, ´beter´ is, kan ik niet zeggen.
In veel landen in Afrika zijn het juist de vroúwen die willen dat de islam en staat zelfs in de rechterlijk macht verenigd worden.
Je kan niet naar één elementje kijken zonder perspectief en bovendien is het als buitenstaander niet mogelijk om een gefundeerde mening te hebben omdat je het totale plaatje niet kent.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:04

_Tivoli_ schreef:
_Anca_ schreef:

Blijf jij eens van mijn vent af ! }>

Ja sorry, het was voor jullie al weer 4 dagen geleden en ik wilde natuurlijk niet dat jij gestenigd zou worden O:)