Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Bij dit onderwerp is het volgende misschien ook wel interessant: http://www.netwerk.tv/data/files/Onderz ... hang_0.pdf
PVV-kiezers die met de niet PVV-kiezers zijn vergeleken
2,5 keer zoveel PVV kiezers als niet PVVV kiezers vinden het gebruik van geweld acceptabel
2 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers zijn bereid om te liegen in een moeilijke situatie
3 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers maken misbruik van iemand anders vertrouwen
Aangezien er veel meer PVV-kiezers dan buitenlanders in Nederland rondlopen, lijkt mij dit veel belangrijker om aan te pakken
Citaat:Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.
mick75 schreef:Wat mij vooral opvalt aan PVV- aanhangers is dat ze erg fier zijn op vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen voor hun eigen mening. Andere meningen accepteren ze gek genoeg vaak niet en als je een andere mening toegedaan bent krijg je vanuit die hoek de grofste verwensingen naar je kop gesmeten...
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet voorbehouden aan een bepaalde groep! Daarvoor heet het ook vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van Geertsuiting.
Lovely schreef:mick75 schreef:Wat mij vooral opvalt aan PVV- aanhangers is dat ze erg fier zijn op vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen voor hun eigen mening. Andere meningen accepteren ze gek genoeg vaak niet en als je een andere mening toegedaan bent krijg je vanuit die hoek de grofste verwensingen naar je kop gesmeten...
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet voorbehouden aan een bepaalde groep! Daarvoor heet het ook vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van Geertsuiting.
Vrijheid van meningsuiting is wel het meest verkeerd begrepen recht ter wereld. Het betekent namelijk helemaal niet dat je alles maar mag roepen wat er voor je lippen komt en dat je recht heb een mening te uiten die met andere rechten in strijd is. Maar leg dat de aanhang van PVV maar eens uit :n.
mick75 schreef:Wat mij vooral opvalt aan PVV- aanhangers is dat ze erg fier zijn op vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen voor hun eigen mening. Andere meningen accepteren ze gek genoeg vaak niet en als je een andere mening toegedaan bent krijg je vanuit die hoek de grofste verwensingen naar je kop gesmeten...
M_R schreef:Ons wordt allemaal braaf geleerd dat je buitenlanders moet accepteren niet mag discrimineren ect.
Toch kan niet elke zuivere Nederlander dat en dat vinden de buitenlanders (al dan niet met nl paspoort) erg vreemd.
Nu zat ik net op youtube te kijken en als je dan de volgende reacties leest:
Wij Turken / Marokkanen klagen niet hier in Nederland.. Alleen Nederlanders klagen hier, dus zij moeten dan maar opdonderen naar een ander land hahahaha
Ja, toch Nederlanders werken voor ons, wrm zouden wij werken hahahaha
haha ik blijf gewoon lekker leven met jullie belastingcentjes. Waarom zou ik weggaanWelke domme regering zal mij dan zorgen haha
Ik ben nergens te gast.. Ik heb ook een Nederlands paspoort, dus dezelfde rechten als jouIk leef wel alleen met jullie belastingcentjes hahaha geen school geen werk wel een Mercedes onder mijn kont hahahha
Sorry maar dat haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan!
Of hij bluft of het is crimineel geld waar hij zo'n auto van kan rijden, want van onze belasting centen red hij dat niet hoor, zo'n soort mensen zouden geen belasting geld mogen ontvangen maar een enkeltje herkomst land moeten krijgen.
Ik ben niet racistisch maar tegen dit soort reacties kan ik echt niet..
Wat vinden jullie hier nou van?
Karl66 schreef:Natuurlijk zijn niet alle PVV-aanhangers zo en natuurlijk speelt dit ook bij andere groepen. Daarom moet je dus nooit generaliseren![]()
Het gaat altijd om individuen, die je op hun individuele gedrag moet aanspreken. En dat gedrag is nooit het gevolg van nationaliteit of politieke voorkeur maar van de normen en waarden van die ene persoon.
Lovely schreef:Daniella74, ik woon ook in een grote stad, maar zomaar uitgescholden worden overkomt mij maar zelden, ik kom niet in veel van dat soort conflictsituaties terecht. Ben je zelf van buitenlandse afkomst en word je daarvoor uitgescholden?
Huertecilla schreef:joostvangestel schreef:LimaMambo: je lijkt president Ahmadinejad wel
Die heeft gewoon gelijk, dus hoe bedoel je dat?
hc