'Buitenlanders'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 'Buitenlanders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:15

Dankjewel voor het begrip Sorrell, en idd afspraak is afspraak

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:02

Wat ik een probleem vind van de automobielindustrie is dat offertes vaak heel vaag zijn, geen duidelijke omschrijving omvatten van de werkzaamheden en met de regelmaat van de klok (geloof me, ik ben niet bepaald rijk en heb derhalve heel wat garages gezien en ervaren) dingen achteraf in rekening brengen die vooraf vermeld hadden moeten worden. Kan je duizend keer aankomen met "dat mag niet, doen wij niet" maar jij bent niet elke garage.

Ik ben op het moment meer dan tevreden over de Marokkaan die mijn auto onderhoudt. Hij geeft duidelijke offertes, belt netjes voor meerwerk en laat alle vervangen onderdelen ook zien, of je wil of niet.

En afdingen bij winkels is in Nederland niet normaal, maar er wordt wel degelijk rekening mee gehouden in de prijs die op het kaartje staat. Er is altijd een marge en diegene die brutaal genoeg is krijgt die ook.

Als ik op Marktplaats of zo iets te koop aanbied zet ik er ook een hogere prijs bij dan ik eigenlijk wil hebben, dan is de kans groot dat ik bij onderhandelen de prijs krijg die ik wil hebben, en als ik geluk heb dus meer. Ik bied ook altijd in de eerste instantie ongeveer 10 tot 20% onder de vraagprijs, niet geschoten is altijd mis.

En ja, ik denk dat veel "buitenlanders" handiger zijn in afdingen, omdat ze ermee grootgebracht worden. Niets mis mee.

Oja Chiqa, ik heb ook wel eens een reparatie geweigerd te betalen, omdat die zonder toestemming en prijsopgave was uitgevoerd. Moeten ze maar goede offertes maken. Ik ben geen Turk of Marokkaan trouwens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:36

Bij dit onderwerp is het volgende misschien ook wel interessant: http://www.netwerk.tv/data/files/Onderz ... hang_0.pdf

PVV-kiezers die met de niet PVV-kiezers zijn vergeleken

2,5 keer zoveel PVV kiezers als niet PVVV kiezers vinden het gebruik van geweld acceptabel
2 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers zijn bereid om te liegen in een moeilijke situatie
3 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers maken misbruik van iemand anders vertrouwen

Aangezien er veel meer PVV-kiezers dan buitenlanders in Nederland rondlopen, lijkt mij dit veel belangrijker om aan te pakken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 00:51

Als er ergens met de vork geschreven wordt, dan is het wel bij garages :). Het kan geen kwaad om daar af en toe heel scherp op te zijn, bijvoorbeeld op het aantal uur dat ergens voor gerekend wordt, daar wordt makkelijk wat meer van gemaakt. Zolang je daar als klant gelegenheid toe geeft, blijft dat gebeuren. Of wat dacht van iets dat 3,95 moet opbrengen, opprijzen naar 10,00 en dan 50% korting geven en jij maar denken dat je een mooie prijs hebt betaald :D. Het is jammer dat prijs je rijk van de buis is, het was soms leerzaam voor de mensen om te zien wat voor prijs bij welk product hoort.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 01:13

Karl66 schreef:
Bij dit onderwerp is het volgende misschien ook wel interessant: http://www.netwerk.tv/data/files/Onderz ... hang_0.pdf

PVV-kiezers die met de niet PVV-kiezers zijn vergeleken

2,5 keer zoveel PVV kiezers als niet PVVV kiezers vinden het gebruik van geweld acceptabel
2 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers zijn bereid om te liegen in een moeilijke situatie
3 keer zoveel PVV kiezers als niet PVV kiezers maken misbruik van iemand anders vertrouwen

Aangezien er veel meer PVV-kiezers dan buitenlanders in Nederland rondlopen, lijkt mij dit veel belangrijker om aan te pakken :D

totaal niets zeggend onderzoek.. mij hebben ze niets gevraagd..
en voor dit soort onderzoeken, lopen ze toch meestal naar de achterbuurten van NL.. juist om dit soort uitslagen te 'manipuleren'

dan kom ik weet erug bij een stukje dat je zelf gepost hebt voordat je een andertopic op slot gooide

Citaat:
Posts op Bokt mogen niet in strijd met de wet zijn, en dan in het bijzonder met Artikel 137c va het strafrecht. Dit artikel luidt: Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is over een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderzins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast. In iets makkelijkere woorden betekent dat dat je in je berichten op Bokt niets mag zetten wat opzettelijk fout, onnauwkeurig, krenkend enzovoorts is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:37

LimaMambo: je lijkt president Ahmadinejad wel ;)

Dit was een onderzoek, uitgevoerd door een redelijk gerespecteerde onderzoeksorganisatie. Hiermee werden wat vooroordelen aan de kaak gesteld. Geeft ook goed aan dat er aan alle kanten vooroordelen zijn.

Wat mij betreft ligt een antwoord zeker niet in de gewelddadige of haat sfeer, maar de aanpak ligt meer in de sfeer dat juist mensen die op op de PVV stemmen meer zelfvertrouwen moeten krijgen en niet het gevoel hebben dat ze benadeeld worden in onze maatschappij. In het algemeen worden benadeelde mensen sneller gewelddadig en krijgen sneller haatgevoelens.

Dus voor mij gaat dat bericht helemaal niet over aanzet tot haat, maar eerder over onderkenning dat er mensen in Nederland zijn die er zo over denken en om dan te kunnen zien hoe we een sterkere betrokkenheid in onze samenleving kunnen maken. Betrokkenheid met geweld lost niks op.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:01

Wat mij vooral opvalt aan PVV- aanhangers is dat ze erg fier zijn op vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen voor hun eigen mening. Andere meningen accepteren ze gek genoeg vaak niet en als je een andere mening toegedaan bent krijg je vanuit die hoek de grofste verwensingen naar je kop gesmeten...

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet voorbehouden aan een bepaalde groep! Daarvoor heet het ook vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van Geertsuiting.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:57

joostvangestel schreef:

Die heeft gewoon gelijk, dus hoe bedoel je dat?

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:13

mick75 schreef:
Wat mij vooral opvalt aan PVV- aanhangers is dat ze erg fier zijn op vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen voor hun eigen mening. Andere meningen accepteren ze gek genoeg vaak niet en als je een andere mening toegedaan bent krijg je vanuit die hoek de grofste verwensingen naar je kop gesmeten...

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar niet voorbehouden aan een bepaalde groep! Daarvoor heet het ook vrijheid van meningsuiting en niet vrijheid van Geertsuiting.

Vrijheid van meningsuiting is wel het meest verkeerd begrepen recht ter wereld. Het betekent namelijk helemaal niet dat je alles maar mag roepen wat er voor je lippen komt en dat je recht heb een mening te uiten die met andere rechten in strijd is. Maar leg dat de aanhang van PVV maar eens uit :n.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:27

Lovely schreef:
mick75 schreef:

Vrijheid van meningsuiting is wel het meest verkeerd begrepen recht ter wereld. Het betekent namelijk helemaal niet dat je alles maar mag roepen wat er voor je lippen komt en dat je recht heb een mening te uiten die met andere rechten in strijd is. Maar leg dat de aanhang van PVV maar eens uit :n.

Ik zal volgende keer als ik in de stad weer verrot gescholden word of word lastiggevallen als ik op een evenement de EHBO beman de telefoonnummers opvragen. Het is absoluut niet alleen de PVV aanhang die zich daar schuldig aan maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:32

Danielle74, waar word je dan voor uitgescholden?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:34

mick75 schreef:

Als er wordt gesproken over marokanen die allemaal een onaangepast zooitje zijn, dan wordt er meteen van alle kanten geroepen dat je niet iedereen over één kam mag scheren en dat het maar om een klein deel van de marokaanse mensen gaat. Maar gaat het over de PVV aanhang dan mag dat ineens wel. Veel mensen uit mijn omgeving zijn PVV aanhangers en dat is echt niet van het soort mens als er hier wordt omschreven.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:35

Ziekte-prutsmuts in allerlei variaties, mijn collegas zijn al een keertje op een evenement in elkaar geslagen (ik was niet mee omdat ze al geen vrouwen in die wijk wilden mee hebben voor het geval dat....)

Het is fijn om in de grote stad te wonen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:39

M_R schreef:
Ons wordt allemaal braaf geleerd dat je buitenlanders moet accepteren niet mag discrimineren ect.
Toch kan niet elke zuivere Nederlander dat en dat vinden de buitenlanders (al dan niet met nl paspoort) erg vreemd.
Nu zat ik net op youtube te kijken en als je dan de volgende reacties leest:

Wij Turken / Marokkanen klagen niet hier in Nederland.. Alleen Nederlanders klagen hier, dus zij moeten dan maar opdonderen naar een ander land hahahaha

Ja, toch Nederlanders werken voor ons, wrm zouden wij werken hahahaha

haha ik blijf gewoon lekker leven met jullie belastingcentjes. Waarom zou ik weggaan :D Welke domme regering zal mij dan zorgen haha

Ik ben nergens te gast.. Ik heb ook een Nederlands paspoort, dus dezelfde rechten als jou :D Ik leef wel alleen met jullie belastingcentjes hahaha geen school geen werk wel een Mercedes onder mijn kont hahahha

Sorry maar dat haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan!
Of hij bluft of het is crimineel geld waar hij zo'n auto van kan rijden, want van onze belasting centen red hij dat niet hoor, zo'n soort mensen zouden geen belasting geld mogen ontvangen maar een enkeltje herkomst land moeten krijgen.

Ik ben niet racistisch maar tegen dit soort reacties kan ik echt niet..

Wat vinden jullie hier nou van?

Komisch, dat zijn precies de vooroordelen over buitenlanders die je van veel nederlanders hoort. Nu suggereren ze het zelf en mag het opeens niet gezegd worden...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:39

hihi, las beginpost, maarre, als ik een mercedes onder mijn kont kan rijden zonder te werken, lach ik jullie ook allemaal uit hoor! allleen had ik dan voor een GMC of Landrover gekozen persoonlijk, kwestie van smaak:)

als we nu eens stoppen met mensen in een hokje te duwen...kuddedieren zijn we, maar word er niet zo graag mee geconfronteerd. Heb liever de indruk dat ieder mens voor zichzelf kan denken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:42

Natuurlijk zijn niet alle PVV-aanhangers zo en natuurlijk speelt dit ook bij andere groepen. Daarom moet je dus nooit generaliseren :)*

Het gaat altijd om individuen, die je op hun individuele gedrag moet aanspreken. En dat gedrag is nooit het gevolg van nationaliteit of politieke voorkeur maar van de normen en waarden van die ene persoon.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:45

Karl66 schreef:
Natuurlijk zijn niet alle PVV-aanhangers zo en natuurlijk speelt dit ook bij andere groepen. Daarom moet je dus nooit generaliseren :)*

Het gaat altijd om individuen, die je op hun individuele gedrag moet aanspreken. En dat gedrag is nooit het gevolg van nationaliteit of politieke voorkeur maar van de normen en waarden van die ene persoon.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar degene die vaak het hardst roepen dat je alle marokanen/ buitenlanders niet in één hokje moet plaatsen, doen dit wel heel erg makkelijk met bijvoorbeeld de PVV-aanhang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:50

PVV aanhangers kiezen ervoor om PVV aanhanger te zijn wegens bepaald gedeeld gedachtegoed en dat is dus daarmee de grote gemene deler binnen die groep. Dat is volstrekt iets anders dan ergens in een land geboren worden omdat je ouders daar woonden.

Daniella74, ik woon ook in een grote stad, maar zomaar uitgescholden worden overkomt mij maar zelden, ik kom niet in veel van dat soort conflictsituaties terecht. Ben je zelf van buitenlandse afkomst en word je daarvoor uitgescholden?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:56

Nee, ik ben blond met uitbundige rondingen (lees grote borsten) dus ik krijg nogal wat naar mijn hoofd. Trek daarbij nog eens een hulpverleners-outfit aan en het is helemaal raak.

Ik denk dat je wat kort door de bocht gaat voor wat betreft de PVV-aanhang. Natuurlijk zitten er van die enge Jan Maat types tussen maar het meerendeel zijn gewoon oppassende burgers die zich over bepaalde zaken in de samenleving zorgen maken. Net zoals dat er met het overgrote deel van de groep buitenlanders die in nederland wonen gewoon fijn mee werken en leven is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:58

Flosje446, ik denk dat eerder het omgekeerde gebeurt. Er wordt over het algemeen heel generaliserend over buitenlanders geschreven en op het moment dat mensen dan de spiegel voorgehouden wordt, door wat harde cijfers uit een gerenomeerd bevolkingsonderzoek aan te halen. dan is dat opeens generaliserend en onterecht.

Ik lees nergens dat alle PVV-aanhangers zo zijn, wel dat het accepteren van geweld, liegen en misbruik maken bij PVV-aanhangers meer voorkomt.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:58

Mijn (bijna ex-)man is zwart en opgegroeid in een 2e-wereld land (nog net geen 3e wereldland). Toen er een paar jaar geleden (nog in Nederland) bij ons om de hoek iemand aan zijn voordeur werd overvallen was hij volstrekt ten onrechte verdachte. Ik zweer dat als hij blank was geweest dat ze totaal geen acht op hem geslagen zouden hebben.
Als ik met hem naar een uitzendbureau ging (hij is universitair geschoold) was de eerste vraag steevast: kun jij lezen en schrijven? En als ìk er eens bij was, dan vroegen ze aan mij "en wat voor werk zoekt hij?", alsof ik zijn moeder was.
Praat mij niet over buitenlanders en hoe zij in nederland behandelt worden. Één keer kregen hij zelfs een schriftelijke afwijzing (ging over een engelstalige functie bij een taiwanee bedrijf, waar geen nederlands gesproken werd, met de mededeling: "wij bemiddelen eerst mensen die nederlands als moedertaal hebben". Ik heb die brief doorgestuurd naar meerdere grote kranten en heb er niet één reactie op gehad. Ik heb er overigens wel werk van gemaakt (mijn man was het inmiddels gewend zo behandeld te worden en kon er geen energie meer insteken), wat geleid heeft tot het ontslag van het personeelslid in kwestie. Tot op de dag van vandaag vraag ik me af of dit een eenmans actie was, of een (tot op dat moment) ongeschreven beleid van de onderneming. Later heb ik namelijk mezelf eens uitgegeven voor uitzendbureau, om mijn man ergens voor te stellen, waarna mij aan de telefoon door de personeelsmanager werd gezegd: "er zijn hier drie dingen waar wij niet aan doen: arbeidsgehandicapten, herintredende vrouwen en allochtonen". Dàt is dus ook Nederland. Ik heb me vele malen geschaamd dat ik nederlander was.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:02

Lovely schreef:
Daniella74, ik woon ook in een grote stad, maar zomaar uitgescholden worden overkomt mij maar zelden, ik kom niet in veel van dat soort conflictsituaties terecht. Ben je zelf van buitenlandse afkomst en word je daarvoor uitgescholden?

Dat is een heel groot verschil tussen Nederland en bv Duitsland of Spanje. In Nederland blijft men onder alle omstandigheden hoogst beschaafd. In Spanje bijvoorbeeld, zeggen ze het recht in je gezicht, gewoon op straat, maar ook als je gaat solliciteren. Dat varieert dan van: "ga jij maar terug naar je eigen land" tot "jij vieze buitenlander, je stinkt" (tijdens een sollicitatiegesprek), of ze schenken voor zichzelf frisdrank in uit de volle fles cola naast hun bureau en geven aan jou een glaasje water dat ze in het toilet gaan halen.
Als blanke nederlandse vrouw heb ik er weinig last van in Spanje (men kijkt nog altijd op tegen alles wat noordelijker is), maar een Latino heeft het hier zwaar te verduren.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:06

Huertecilla schreef:
joostvangestel schreef:

Die heeft gewoon gelijk, dus hoe bedoel je dat?

hc

Dus Hitler heeft helemaal geen 7 miljoen joden vermoord? Op andere punten ga ik je niet bestrijden, maar dat is toch op zijn minst wel een beetje absurd te stellen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:29

Wat ik gisteren bedoelde te zeggen is dat als je in een discussie raakt met een behoorlijk aantal aanhangers van de PVV dat het recht op vrijheid van meningsuiting dan vaak alleen voor hen geldt. Hoevaak ik al niet heb gehoord dat ik opgesloten moet worden zonder eten, vermoord moet worden ala Theo van Gogh, op moet rotten naar een ander land of andere verdomd groffe beledigingen waarin het woord "dood" opvallend vaak voorkomt alleen omdat ik een andere mening heb... Redelijk ontelbaar inmiddels. Ik ben tot nu toe weinig beschaafde PVV- aanhangers tegen gekomen al zijn die er ongetwijfeld ook. Ik blijf toch steeds hopen op een normale reactie uit die hoek, dat moet toch ook mogelijk zijn...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 23:56

Niet iedereen die een hekel heeft aan buitenlanders is een wilders aanhanger ;) En niet iedere wildersstemmer heeft een hekel aan buitenlanders. De beste meneer heeft ook nog andere agendapunten :Y) (meningen over die andere punten zullen we maar even in het midden laten :+ )