Hond Rocky vastgebonden aan boom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:30

smokey17 schreef:
Ik zou nooit een dier aan een boom kneupen. Maar zou ook niet mijn dieren naar vreemden laten gaan. Mijn dieren blijven bij mij tot mijn of hun dood

Helaas deelt niet iedereen die gedachte Smokey...Kijk een snaar MP staat VOL met overplaatsers die tegen een leuk bot afgehaald kunnen worden, gezinsuitbreiding, beindeigen hobby, kleiner huis, ander werk. Gaat er bij NIEt in dat deze mensen bewust na hebben gedacht voordat die hond in huis kwam.
Zelf heb ik ruim een jaar gezocht naar een geschikte hond, of dit een pup moest zijn, wel ras, welke voorouders, karakter, en alles boven alles, of ik dit kon betalen.
Ik heb een verzekering afgesloten voor haar, want die 'fout' ga ik niet maken. Een hond neemt risico's met zich mee, als je je dr een beetej in evrdiept kan je zelf ook incalculeren dat dit jou ook kan overkomen. Voedsel allergie HELEMAAL bij dat ras is normaal, gevaarlijek voorwerpen inslikken, gescheurde kniebanden, maagdraaing. Dit persoon heeft hier helemaal niet over nagedacht. Als je een hond om een voedsel allergie al laat gaan vidn ik dat je knap simpel bezig bent geweest.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:37

Chiqa schreef:
smokey17 schreef:
Ik zou nooit een dier aan een boom kneupen. Maar zou ook niet mijn dieren naar vreemden laten gaan. Mijn dieren blijven bij mij tot mijn of hun dood

Helaas deelt niet iedereen die gedachte Smokey...Kijk een snaar MP staat VOL met overplaatsers die tegen een leuk bot afgehaald kunnen worden, gezinsuitbreiding, beindeigen hobby, kleiner huis, ander werk. Gaat er bij NIEt in dat deze mensen bewust na hebben gedacht voordat die hond in huis kwam.
Zelf heb ik ruim een jaar gezocht naar een geschikte hond, of dit een pup moest zijn, wel ras, welke voorouders, karakter, en alles boven alles, of ik dit kon betalen.
Ik heb een verzekering afgesloten voor haar, want die 'fout' ga ik niet maken. Een hond neemt risico's met zich mee, als je je dr een beetej in evrdiept kan je zelf ook incalculeren dat dit jou ook kan overkomen. Voedsel allergie HELEMAAL bij dat ras is normaal, gevaarlijek voorwerpen inslikken, gescheurde kniebanden, maagdraaing. Dit persoon heeft hier helemaal niet over nagedacht. Als je een hond om een voedsel allergie al laat gaan vidn ik dat je knap simpel bezig bent geweest.

Tuurlijk zijn er mensen die veel te simpel zijn. Zie het ook hoor. Ken mensen hebben super leuke hond. Jong dier. Nemen bedrijf over, hond zit de hele dag thuis. Wordt uurtje per dag uitgelaten.
Hond heeft daar veel te weinig aan(jachthond) en begint vervelend te worden en dingen te slopen. Gek he?

Maar goed. Ik lees morgen bij.

Moet nu echt op bed. Morgen(nou ja straks) weer brokjes verdienen :)
Zeg ik ook tegen de hond. Sorry lief, moet weer brokjes verdienen. En dat snapt hij. Scheld hem wel eens uit voor lui zwijn als hij weer eens al rekkende en strekende en geeuwend zijn mand uit kom zetten als ik thuis kom van het werk. Zoek toch een baan en verdien je eigen brokjes. En dan krijg ik weer zo'n blik: Doe maar kalm baas, jij bent op aarde om te werken. En ik ben op aarde om lief te zijn en niks doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:54

smokey17 schreef:
Zeg ik ook tegen de hond. Sorry lief, moet weer brokjes verdienen. En dat snapt hij. Scheld hem wel eens uit voor lui zwijn als hij weer eens al rekkende en strekende en geeuwend zijn mand uit kom zetten als ik thuis kom van het werk.

Hihi LOL, zie het helemaal voor me :D Mijn hond zou denk ik nog wel iets willen doen voor de kost (Is een echet werk hond) maar mn katten nee die hebben toch echt hun personeel. En die gaan maar aan de bak.
Ik heb toevallige de afgelopen maanden ook een slechte tijd met een van mn katten hoor, heb in twee maanden tijd een slordige 900 euro weggebracht en ben er nog niet. Stom dier niet verzekerd, is te oud. Maar dan nog zoek ik een manier om dat geld te krijgen ik kan haar toch niet in laten slapen of het bos ingooien omdat ze een maag darminfectie heeft.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:05

Blue_Eyes schreef:
_Luziream schreef:
Hartverscheurend of niet, je laat je dier niet gewoon aan een boom achter!!!! Er kan van alles gebeuren als zo'n dier vastzit.
Het is goed afgelopen maar dat kon ook wel anders zijn.
Als je een dier neemt kan het zijn dat je moet opdraaien voor medische kosten. Ik denk dat de Kredietcrisis nu ook wel als excuus gebruikt wordt!

Dat is makkelijk gezegd! Als jij een hond neemt, ga je er al niet vanuit dat je zulke torenhoge kosten zou krijgen, en niet eenmalig, maar iedere maand, dag in, dag uit. Zo hoog dat je het al maar net kunt trekken. En dan raak je je baan kwijt en ga je er ook nog eens 30% in inkomen op achteruit... Simpel gezegd, 'als je een dier neemt kan je kosten krijgen'. Tuurlijk. Maar dit verwacht niemand. Ik zeg niet dat dit de beste oplossing was, maar ik denk wel dat die mensen dat zo gezien hebben. Geen andere uitweg meer dan dit - schrijnend.

Dan nog bind je je hond niet aan een boom!

Gaan we straks onze kinderen te vondeling leggen? Gut ik heb geen geld?
In andere landen gebeurt dat ook.
Je hebt een verantwoording naar je dier. als je er echt geen geld meer voor heb, wijk dan uit naar andere instanties of oplossingen.
Niemand kiest ervoor om een dier met allergieen, duur dieetvoer ed te moeten hebben, maar ik durf te wedden dat het gros van de mensen die aan dieren begint hier al helemaal niet over nadenkt dat de mogelijkheid aanwezig zou kunnen zijn.
Helaas is het nu dus al schrijnend in de asiels. De zomer is nog geneens begonnen!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:56

Ik vind het heel erg dat die hond aan de boom werd gebonden, maar.........

Aan de andere kant, hebben deze mensen gedaan wat hen het beste leek in deze voor hen waarschijnlijk uitzichtsloze situatie. Ik gok dat het zwaar genoeg voor ze was om dit te doen.

En dan, is diet niet altijd nog beter dan die verhalen over honden die doodgeknupeld gevonden worden bij een benzinepomp??? (Daar was toen toch ook een topic over?)
Nee, dan vind ik deze oplossing, al is ie niet erg chique, nog steeds 10x beter...........

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:16

Met alle respect voor alle financiele drama's met mensen maar je hond dan( ook al is het met een bakje water en eten) aan een boom knopen >;) :n ?
Sorry dat doe je gewoon niet, hoe slecht je financiele situatie ook is.
Ik zou het echt niet kunnen, de blik van je hond alleen al.
Ik blijf het zeggen ik denk dan 50% of meer van de mensen die aan dieren begint niet goed over alle bijkomende zaken nadenkt!
En daar heeft de financiele crisis nu even niets mee te maken.
Mensen die dus hun banen kwijtraken, is natuurlijk heel erg maar zelfs op bijstandsniveua moet er wel wat te doen zijn aan de zorg van je dier.
Natuurlijk wel wat aangepast en wat minder uitgebreid.(heb dit zelf ook ervaren jaren geleden.)

Snoevie

Re: Hond Rocky vastgebonden aan boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:03

dan vraag ik me af,wat zou je dan moeten doen?als je echt met je rug tegen de muur staat(niet om het goed te keuren,maar wat zou je dan moeten doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:06

Snoevie, zoiets komt niet van de een op de andere dag aanzetten, ze hadden al lang al wat appart kunnen laten zetten of een goed tehuis kunnen zoeken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:09

Een 2e baantje? Desnoods zwart?
Of inslapen? (die hond dan he?)
(hoewel die kosten bij de DA ook BELACHELIJK hoog zijn...grrr...)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:14

Ik vind hem op die foto trouwens helemaal niet verschikkelijk lelijk!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 23:18

Chiqa schreef:
.... Gaat er bij NIEt in dat deze mensen bewust na hebben gedacht voordat die hond in huis kwam.

Inderdaad Chiqa, niet iedereen verdiept zich blijkbaar zo diepgaand in een ras dat ze weten welke gezondheidsrisico's zo een ras kan lopen. Maar om nou te beweren dat ze knap simpel bezig zijn geweest, vind ik overdreven. Er zijn zo veel hondenrassen die momenteel zo erg zijn doorgefokt, dat ze bijna allemaal wel iets van erfelijke ziektes onder de leden kunnen hebben. Sommige ziektes zijn voor de meeste mensen wel bekend, omdat ze zoveel en overduidelijk voorkomen, zoals:
Dalmatiers: doof
Duitse Herders en Golden Retriever: HD

Andere ziektes moet je maar net te weten zien te komen, zoals:
Sheltie:schildklierafwijking/ hartafwijking
Border Collie: progressieve retina-atrofie=Hierbij vermindert het gezichtsvermogen, en deze ziekte eindigt altijd in blindheid. Verder moet er ook gelet worden op epilepsie en doofheid.

Dit heb ik nu even gevonden door te googelen.
Maar 10 jaar geleden was er nog niks te googelen!! ;) Volgens mij kwam het internet toen net pas op (toen moest je nog inbellen via de telefoonlijn en was je een paar uur telefonisch onbereikbaar als je zat te internetten :D ). En aangezien Rocky, de hond die vastgebonden zat aan een boom 10 jaar oud was, ga ik er dan ook van uit dat de eigenaren dit dus ook niet geweten hebben, dat dit een ziekte is die bij BT's wel meer voorkomt. Trouwens...was dit 10 jaar geleden al bekend? Misschien is dat ook iets van de laatste jaren dat dit naar voren is gekomen of bekend is gemaakt.

Wij meenden 6 jaar geleden eigenlijk dat we ons goed hadden geinformeerd op het internet en in een dik boek over de Bull Terrier. We wilden weten wat het voor hond was, hoe hij naar kinderen en andere dieren/honden was. Welke karaktereigenschappen hij had. Maar helaas....nergens lazen wij iets over verhoogde kans op huidallergieen. En dus kochten wij een BT. Die allergie begon pas de kop op te steken toen de hond ca. 2 jaar oud was. Pas toen we wisten dat de hond een huisstofmijtallergie bleek te hebben, toen hoorden we opeens van allerlei kanten: Oo ja, jullie ook al. Wij hebben ook zo veel problemen met een allergische BT. Eigenlijk kregen we er dus pas iets over te horen op het moment dat we er zelf om vroegen. Maar als je niets weet over dit soort erfelijke ziektes, dan vraag je er ook niet naar. Noem ons dan maar simpel, maar wat je niet weet, daar zoek je eenvoudigweg niet naar.

Eigenlijk is het een gebrek van de boeken die ze over rashonden verkopen. Daar moet toch iets instaan over erfelijke ziektes, waar je op moet letten als je een rashond gaat kopen. Tegenwoordig kun je dit soort info gemakkelijker opzoeken op internet, maar ja, helaas...vroeger moest je het met boekjes en andere documentatie doen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:28

Chiqa schreef:
Snoevie, zoiets komt niet van de een op de andere dag aanzetten, ze hadden al lang al wat appart kunnen laten zetten of een goed tehuis kunnen zoeken.

Zoiets kan dus wel in 1 dag gebeuren. De beurs had volledig kunnen instorten en dan hadden we een nog veel groter probleem gehad.
We hebben toch allemaal wel seabiscuit gezien? Nou die verhalen zijn allemaal gebeurt. Had nu zo weer kunnen gebeuren. Er zijn veel problemen finacieel en veel bedrijven gaan failliet. Of vragen arbeidsverkorting aan enz enz.

Ik weet hoe het is om zeer krap te zitten. Dus ik kan mij echt wel inleven.
Tja mensen die het altijd makkelijk hebben kunnen trekken kunnen zich slechter inleven in de situatie.

LET OP. Dit is geen aanval op wie dan ook. Sommige mensen hebben het nou eenmaal finacieel veel makkelijker dan de andere. Maar heb je het altijd ruim gehad dan is het indenken veel moeilijker. En is het inleven wat betreft klem staan tegen de muur veel minder makkelijk.
En andersom ook. Ik kan mij bv. Niet voorstellen waarom een mens een broek koopt voor 100 euro o.i.d. Is toch weer 2 week eten voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:38

smokey17 schreef:
Tja mensen die het altijd makkelijk hebben kunnen trekken kunnen zich slechter inleven in de situatie.

Nou daar kan ik over meepraten. Alleen in het geval wat ik noemde, je heb tocj altidj ten aller tijde een buffer op je bank staan mochten je dieren ziek worden? Sorrie maar als je dat niet heb is er ergens iets goed mis gegaan en zijn de centen aan andere dingen besteed dan aan het dier.
En nee. Ik heb het niet breed, ik zit in de WAO en vecht voor mijn baan die voor de zoveelste keer
in gevaar loopt, sterker nog per 1 mei is het finito/

Maar heb in al die jaren wel elke maand eenbedrag opzij gezet voor mijn dieren.
Lees mijn berichten er op na, heb vanaf de maand februari met een zieke kat gezeten, eind februari een buikgriep, kosten €600,- opname en medicatie.
Vorrige week is zij geopereerd aan een tongtumor, kosten lopen nog maar zit nu al op €400.-
En als zij weer wat komt te mankeren, betaal ik wéér voro haar al zullen het mijn laatste centen zijn.

Geen haar op mijn hoofd die haar ergens bij een winkel centrum neerzet met wat voer, echt geen haar!!!
En die centen zijn er ook niet voor niets gekomen, heb een WAO uitkering, woon alleen dus geen medekostganger en rijdt een auto.
Dus dat ik niet zou weten hoe het is om het krap te hebben?? Nee ik kan me dan echt niet voorstellen.
Ik heb gespaard voor mn dieren, heb dr nog drie zitten, en die krijgen presies dezelfde zorg.

smokey17 schreef:
Zoiets kan dus wel in 1 dag gebeuren.

Dan heb je niet gespaard, zo simpel is het gewoon.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:36

ja dat is ook waar.

en ik zou het ook niet over mn hart kunnen verkrijgen denk ik.
maar ik heb gelukkig nog nooit in een extreem krappe financieele situatie gezeten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 08:46

Chiqa schreef:
smokey17 schreef:

Nou daar kan ik over meepraten. Alleen in het geval wat ik noemde, je heb tocj altidj ten aller tijde een buffer op je bank staan mochten je dieren ziek worden? Sorrie maar als je dat niet heb is er ergens iets goed mis gegaan en zijn de centen aan andere dingen besteed dan aan het dier.
En nee. Ik heb het niet breed, ik zit in de WAO en vecht voor mijn baan die voor de zoveelste keer
in gevaar loopt, sterker nog per 1 mei is het finito/

Maar heb in al die jaren wel elke maand eenbedrag opzij gezet voor mijn dieren.
Lees mijn berichten er op na, heb vanaf de maand februari met een zieke kat gezeten, eind februari een buikgriep, kosten €600,- opname en medicatie.
Vorrige week is zij geopereerd aan een tongtumor, kosten lopen nog maar zit nu al op €400.-
En als zij weer wat komt te mankeren, betaal ik wéér voro haar al zullen het mijn laatste centen zijn.

Geen haar op mijn hoofd die haar ergens bij een winkel centrum neerzet met wat voer, echt geen haar!!!
En die centen zijn er ook niet voor niets gekomen, heb een WAO uitkering, woon alleen dus geen medekostganger en rijdt een auto.
Dus dat ik niet zou weten hoe het is om het krap te hebben?? Nee ik kan me dan echt niet voorstellen.
Ik heb gespaard voor mn dieren, heb dr nog drie zitten, en die krijgen presies dezelfde zorg.

smokey17 schreef:
Zoiets kan dus wel in 1 dag gebeuren.

Dan heb je niet gespaard, zo simpel is het gewoon.

Soms is het beter in een WAO of welke andere uitkering te zitten, dan eigen baas te zijn. Ik ken helaas een geval van mensen die in geen geval hun bedrijf willen opgeven. Ze krijgen klap op klap te verwerken...en toch maar doorgaan. Als je dan achteraf erachter komt dat iemand met een WW meer geld te besteden heeft, dan deze keihard werkende mensen, dan is dat gewoonweg in en in triest. Maar ze gaan nog liever kapot, dan dat ze bij de Gemeente hun handje moeten ophouden.
In hun geval zou ik me kunnen voorstellen dat je niks kunt sparen, geen buffer hebt omdat alles in de zaak verdwijnt om toch maar je personeel te kunnen betalen.
"Gelukkig " zijn ze inmiddels toch van hun zaak af. Minder gelukkig was dat dit door ziekte an de man kwam. Maar ze leven nu dus toch van een uitkering en ze zeggen: We hebben nog nooit zo veel te besteden gehad.
Ik heb zelf geen ervaring met uitkeringen, dus ik zou ook niet weten hoe hoog die zijn, maar als deze mensen van hun uitkering op vakantie kunnen gaan en verder nog leuke dingen kunnen doen, dan moeten andere mensen idd dat ook kunnen, oftewel een buffer kunnen aanleggen voor onvoorziene kosten voor DA kosten.

Maar nogmaals, we weten niet in welke situatie zich deze mensen hebben bevonden. Misschien was de eigenaar wel ziek. Er zijn medicijnen die niet door de verzekering vergoed worden of maar tijdelijk. Zoals bijv. de hartpillen van mijn schoonvader. Die kreeg hij maar een paar maanden vergoed en dan moest hij ze zelf gaan betalen. Dat deed hij dus niet, want dat was veel te duur. Gevolg dat hij op andere pillen werd gezet die minder goed werkten. Gevolg daarvan was dat hij binnen no time zijn aderen en stent weer verstopt had en weer een hartaanval kreeg. Nou, dan kies je dan toch maar voor de duurdere pillen als je dat kunt betalen. Maar in geval dat je dus zelf ziek bent én je huisdier, dan raakt het spaarpotje op een gegeven ogenblik wel op. Vooral als er nog onvoorziene kosten bijkomen (kapot wasmachine of zoiets dergelijks) .

Dus tja, normaal gesproken moet je het dus kunnen redden met een uitkering, maar er zullen best mensen zijn die het heel erg krap hebben en geen mogelijkheid meer hebben om te sparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:20

Een heel triest verhaal, maar toch ook een heel domme actie. Wat als de hond in verkeerde handen was gevallen?

Wat als mensen nu denken óók op deze manier de problemen met hun dieren denken te kunnen oplossen?
De man zegt dat het asiel het dier laat inslapen, kan echter nergens terugvinden dat het asiel zélf dat ook gezegd heeft.
Het is waar dat er waarschijnlijk geen rijen dik voor deze hond zullen staan, het is ook waar dat honden moeilijker te herplaatsen zijn in deze tijden.

Dan nog: is het fair een ander op te zadelen met zulke problemen? Die hond zal geen klein beetje kosten in onderhoud, medicijnen zijn duur. Kvv hoeft btw zo duur niet te zijn, RC voeren is duurder. Ik heb een buffer op de bank, mocht mijn hond wat krijgen, kan ik het betalen.
Hem aan een boom binden, en wachten tot een goed mens hem zou vinden, zou ik niet, ten eerste kan ik hem dat niet aan doen, ten tweede heb ik niet zo'n denderend vertrouwen in de mens.......

Misschien heel goed bedoeld van deze eigenaar, maar een domme actie blijft het.

Mijn persoonlijke keus was denk ik zelf proberen er een huis voor te zoeken, maar als dat niet lukt, sta je zeker met deze problemen toch ook voor de keus om het dier dan in te laten slapen....... of naar het asiel te brengen, zit je weer met het eerder genoemde bezwaar van een ander ermee opzadelen. Tenzij iemand daar willens en wetens voor kiest.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 13:33

@ yamch: je hebt kvv en je hebt KVV. Er zit wel heel veel verschil in. Een hond met een allergie kun je meestal niet afschepen met een goedkoop kvv, waar meestal toch iets van granen (gluten dus) in zit. Die hebben helaas dure KVV nodig zoals Carnibest.
Dus ja inderdaad, daar scheep je een ander niet mee op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:41

Dit zag ik bij Hart van Nederland en ik kon er écht niet bij! Hoe haal je het in je hoofd om je dier aan een boom te binden. Dat briefje vond ik ook nergens op slaan. Zo erg houd ze niet van haar hond als ze hem aan een boom kan binden en daarna weg kan lopen. Als je echt van je dieren houd kan je dat simpelweg niet! Bah wat zielig..

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:47

ik vind sommige mensen hard reageren hoor. Voor de goede orde, ik heb ook een hond en die is mijn alles. Ik zou hem nooit aan een boom binden, eet nog liever droog brood. Maar..ik vind wel, je kan niet zomaar over iemand oordelen, je weet niet hoe iemand aan de grond zit, misschien was iemand wel ten einde raad en heeft het hem/haar wel heel veel verdriet gedaan. Hoe dan ook, vind het heel triest, voornamelijk voor de hond, maar voel toch ook een beetje mee voor het (ex) baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:53

Isabonny schreef:
@ yamch: je hebt kvv en je hebt KVV. Er zit wel heel veel verschil in. Een hond met een allergie kun je meestal niet afschepen met een goedkoop kvv, waar meestal toch iets van granen (gluten dus) in zit. Die hebben helaas dure KVV nodig zoals Carnibest.
Dus ja inderdaad, daar scheep je een ander niet mee op.

Nee, dat klopt wat je zegt. Je hebt idd verschillende soorten die ook nogal verschillen in kwaliteit.
@ barbara: ik voel best mee met het baasje, ik heb alleen veel moeite met deze oplossing, die in mijn ogen nogal ondoordacht is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:09

Dat is dichtbij waar ik woon.
Ik snap zulke mensen toch echt niet.
Je kunt op vandaag tegen een klein bedrag per maand je hond verzekeren.
Zeker als je geen hoog inkomen hebt zou ik dat zeker doen zodat je hond altijd de beste zorg krijgt ook al heb jij het wat moeilijker.
Ik snap ook niet dat mensen dat kunnen, hun maatje aan een boom binden (ook al was dit met een soort van goede bedoeling) en hem daar achter kunnen laten.
Ik sta al te trillen als ik mijn hond of kat achter moet laten op de kliniek voor een operatie ofzo.
Nu moeten anderen hier voor opdraaien.
Ik weet dat de behandeling van een allergie best kostbaar is omdat mijn hond het ook heeft, als ik het geld hiervoor niet had gehad had ik een kleine lening aangevraagd.
Maar ik zou me niet voor kunnen stellen hem hiervoor weg te moeten doen en zeker niet aan een boom binden.
Maar goed ik kan niet oordelen over de toestand van de mensen van deze hond.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:44

Dat Verzekeren geld helaas niet voor oude honden.
Tot 7 jaar kan je je hond laten verzekeren. Is je hond ouder doen ze het al niet meer..........

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:52

Is die hond dan nooit jong geweest?
Je komt ook niet van de een op andere dag zo in de problemen. Ben je bijvoorbeeld dit jaar ontslagen krijg je nog altijd een uitkering.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:26

als je hond die gezondheidsproblemen al heeft nemen ze hem denk ik niet eens op in de verzekering.

ik vind het geweldig dat hij bij stichting dierenthuis is terechtgekomen,maar die moeten ook leven van giften,en als ik begrijp dat die behandeling erg duur is.........

stel je zit zelf in zo'n situatie.........wat zou je doen?
ik weet het niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:33

Volgens mij heeft hij ook op mp gestaan (ging ook over een witte bullterrier wiens eigenaar de medische kosten niet meer kon betalen... )

[edit] heb even gezocht naar de adv. maar ik zie m niet meer...