Josef Fritzl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:02

Devenyy schreef:
Jammer dat de doodstraf in sommige gevallen niet meer mag...

Yep. Mochten ze voor mij in sommige gevallen best weer eens een uitzondering voor maken.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:04

Zwelgje schreef:
Devenyy schreef:

Yep. Mochten ze voor mij in sommige gevallen best weer eens een uitzondering voor maken.

precies ja :j

alleen dan wel langzaam en pijnlijk als het ff kan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:05

tita schreef:
Hoe oud is die vent ook alweer?

Met goed gedrag komt ie over 15 jaar weer vrij.

73 is hij.. Mag hopen dat hij tegen de tijd van 88 echt dood neerpleurt als hij naar buiten loopt..

Als horroropa uberhaupt nog vrijkomt uiteraard.. :(

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:13

@ hessel: Jep je hebt helemaal gelijk.
Langzaam en lekker pijnlijk :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:55

pmarena schreef:
Verschrikkelijk inderdaad , voor degenen die in die kelder zaten en ook voor de bovengrondse familie die van niks wist , dan word je toch gek als zoiets uitkomt terwijl je dat nooit serieus vermoed hebt ?

Wat ik dan wel weer "grappig" vindt is dat iedereen van dit verhaal walgt en het verschrikkelijk vindt wat deze man die mensen aan heeft gedaan en niet kan begrijpen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om dit te doen :

Iemand jarenlang opsluiten en afzonderen , er kinderen bij fokken en die ook opsluiten , voor de gek houden , er alles voor beslissen , eten onthouden en straffen opleggen als ze niet precies doen wat hij wil , en bovendien zelf niet inzien hoe fout dat is en alles goedpraten.

Laat dat nu precies zijn hoe heel veel mensen hun dieren behandelen :P

En ook die mensen blèren nu hoe walgelijk en onbegrijpelijk ze het vinden van die Fritzl , zonder de ironie te zien...

Zou je dat ook tegen zijn dochter zeggen? "goh heel sneu voor je.. maar ach.. het kan met paarden ook"

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:10

Marjo_x schreef:
pmarena schreef:
Verschrikkelijk inderdaad , voor degenen die in die kelder zaten en ook voor de bovengrondse familie die van niks wist , dan word je toch gek als zoiets uitkomt terwijl je dat nooit serieus vermoed hebt ?

Wat ik dan wel weer "grappig" vindt is dat iedereen van dit verhaal walgt en het verschrikkelijk vindt wat deze man die mensen aan heeft gedaan en niet kan begrijpen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om dit te doen :

Iemand jarenlang opsluiten en afzonderen , er kinderen bij fokken en die ook opsluiten , voor de gek houden , er alles voor beslissen , eten onthouden en straffen opleggen als ze niet precies doen wat hij wil , en bovendien zelf niet inzien hoe fout dat is en alles goedpraten.

Laat dat nu precies zijn hoe heel veel mensen hun dieren behandelen :P

En ook die mensen blèren nu hoe walgelijk en onbegrijpelijk ze het vinden van die Fritzl , zonder de ironie te zien...

Zou je dat ook tegen zijn dochter zeggen? "goh heel sneu voor je.. maar ach.. het kan met paarden ook"
Mensen met dieren vergelijken is geen goed idee ;)
Zou jij dit ook tegen jouw dochter zeggen als paps zoiets zou doen? Dacht het niet he.
Volgens mij spoor jij zelf ook niet helemaal ;)

Aradis

Re: Josef Fritzl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:20

:Y)
Dat is precies wat ik aan haar vraag en dan spoor ik niet?

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:26

Marjo_x schreef:
:Y)
Dat is precies wat ik aan haar vraag en dan spoor ik niet?

Wahaha neeh, ik bedoel dat meisje boven jouw ;)
Ik zeg ook hoe ze iemand kan vergelijken met een dier :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:27

Zwelgje schreef:
Devenyy schreef:

Dit zijn inderdaad de gevallen waar van mij ook een uitzondering mag worden gemaakt...en dan geen dure injectie maar gewoon een ordinaire kogel door de kop :(

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:29

Nee dat gaat te snel, gewoon martelen :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:33

Sta er elke keer weer versteld van hoe een mens in staat kan zijn om zulke gruwelijke daden te plegen..

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:35

Pikeur schreef:
Sta er elke keer weer versteld van hoe een mens in staat kan zijn om zulke gruwelijke daden te plegen..

Dat is iets wat we nog lang niet zullen snappen :=

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:01

Devenyy schreef:
Pikeur schreef:

Dat is iets wat we nog lang niet zullen snappen :=

of misschien nooit zullen snappen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:06

Marjo_x : of je spoort of niet dat weet ik niet , maar begrijpend lezen is iig. niet je sterkste punt ;)

Ik zeg volgens mij toch meerdere malen duidelijk dat het een verschrikkelijke misdaad is die hier begaan is.
Ik trek alleen een vergelijking naar àndere verschrikkelijke misdaden (behoorlijk vergelijkbaar) die helaas niet zo verafschuwd worden als dit.

Maar dan zeg ik absoluut niet dat dit niet erg is , in tegendeel zelfs :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:15

pmarena schreef:
Marjo_x : of je spoort of niet dat weet ik niet , maar begrijpend lezen is iig. niet je sterkste punt ;)

Ik zeg volgens mij toch meerdere malen duidelijk dat het een verschrikkelijke misdaad is die hier begaan is.
Ik trek alleen een vergelijking naar àndere verschrikkelijke misdaden (behoorlijk vergelijkbaar) die helaas niet zo verafschuwd worden als dit.

Maar dan zeg ik absoluut niet dat dit niet erg is , in tegendeel zelfs :)

Was het je nou nog niet duidelijk dat je de enige bent die het vergelijkbaar vind?
Bovendien ging het hier niet over hoe zielig jij een paard op stal vind,maar hoe een man zijn dochter 24 jaar lang verkrachte en opsloot en haar kindje verbrandde.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:25

inderdaad, het gaat hier over wat men van de daden van Fritzl vindt en niet over wat men van een paard op stal vindt en dat vind ik ook absoluut niet vergelijkbaar

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:22

Citaat:
Met goed gedrag komt ie over 15 jaar weer vrij.
Nee normaal niet. Het was iets van dat 3 rechters onafhankelijk van elkaar moesten beslissen dat hij in staat was terug de functioneren in de maatschappij. Ik kan me geen enkele rechter voorstellen die het etiket op zich wil geplakt hebben zo'n man vrij te hebben gelaten. De kans dat hij ooit vrijkomt is zo goed als nihil.(correct me if I'm wrong)

ja klopt :j

en kan me idd niet voorstellen dat iemand die gast vrij wíl laten

Nee maar ook die viezerik Marc Dutroux komt over aantal jaren vrij.
Zo'n persoon krijg dan een ander indentiteit en als het goed is gaat ie anoniem verder..als het goed gaat he :D

Want Marc heeft wel wat vijanden maar die Josezf nog niet

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:34

oja klopt.
maar dat vind ik ook echt belachelijk! ik kan dat echt niet begrijpen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:34

Nou...ik denk dat die Fritzl ook niet los op straat hoeft rond te lopen hoor , die zullen ze daar ter plaatse ook vast geen toffe peer vinden ;)

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:36

nee veel vrienden zal hij niet hebben

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:44

Mensen nogmaals, ten eerste is dit Oostenrijk en ten tweede, na 15 jaar zullen de meeste mensen die deze gruwel beleefd hebben nog leven en ze nog goed herinneren(en dat is zowat heel Oostenrijk en ver daarbuiten). Geen rechter die het in zijn hoofd gaat halen om bekend te staan als de man die 'het monster' vrijliet, laat staan dat je er 3 gaat vinden. De kans dat hij ooit vrijkomt is zo nihil dat het gewoon onbestaande is. Zelfde geld trouwens voor Dutroux, ik durf er mijn schoenen voor op te eten dat niemand zo stom is om hem vervroegd vrij te laten, dat is gewoon bangmakerij tussen de mensen.

Maar wat ik me nu wel afvraag, zou Fritzl een 'fanclub' hebben? Want heel veel 'legendarische' criminelen blijken toch last te hebben van heel veel fanbrieven van mensen die ze helemaal geweldig vinden (dan ben je toch ook een beetje tok tok in je hoofd?). Op Facebook zouden er zelfs heuse fanpagina's bestaan voor bepaalde criminelen waar mensen hun bewondering kunnen uitdrukken (tok tok tok). Zou Fritzl ook 'fanbrieven' ontvangen van geobsedeerde mensen? en als die brieven gemeend zijn kunnen ze misschien beter een plaatsje vrijmaken in de cel...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:49

:x

http://www.mirror.co.uk/news/top-storie ... -20594199/

Citaat:
Cellar "incest monster" Josef Fritzl has been sent 200 letters from lonely women around the world offering him love and support.

Fritzl, 73, is accused of holding daughter Elisabeth prisoner for 24 years while she bore him seven children.

But as well as more than 5,000 hate letters he has had a sackful of fan mail, prison authorities in Austria confirmed yesterday.

Some of the women who write believe he is "good at heart" and misunderstood.

It is thought they accept his claims that he locked up Elisabeth below the family home in Amstetten for 24 years only to prevent her from straying and to teach her the "joys of motherhood".

Elisabeth, now 42, who is recovering with her six surviving children, says she never wants to see him again.

Fritzl will appear in court again on Friday when he is expected to be remanded in custody before facing trial.

Dat hoort toch ook opgesloten te zitten... :x

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:17

jarenlang opsluiten is al te goed voor hem..
ik ben eigenlijk nooit voor de doodstraf geweest, omdat bij sommige dingen het niet 100% duidelijk is. bij dit wel, dit is overduidelijk... aan de ene kant jarenlang weg in een cel is ook goed, als hij nou 20 jaar jonger was!

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:11

Katleentje: ja die mensen heb je zeker en die vind ik idd ook ontzettend gestoord. ik kan dat echt niet begrijpen :n

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:08

Bahbah, die man is echt vreselijk :=
Ik heb er geen woorden voor :n