Devenyy schreef:Jammer dat de doodstraf in sommige gevallen niet meer mag...
Yep. Mochten ze voor mij in sommige gevallen best weer eens een uitzondering voor maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Verschrikkelijk inderdaad , voor degenen die in die kelder zaten en ook voor de bovengrondse familie die van niks wist , dan word je toch gek als zoiets uitkomt terwijl je dat nooit serieus vermoed hebt ?
Wat ik dan wel weer "grappig" vindt is dat iedereen van dit verhaal walgt en het verschrikkelijk vindt wat deze man die mensen aan heeft gedaan en niet kan begrijpen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om dit te doen :
Iemand jarenlang opsluiten en afzonderen , er kinderen bij fokken en die ook opsluiten , voor de gek houden , er alles voor beslissen , eten onthouden en straffen opleggen als ze niet precies doen wat hij wil , en bovendien zelf niet inzien hoe fout dat is en alles goedpraten.
Laat dat nu precies zijn hoe heel veel mensen hun dieren behandelen
En ook die mensen blèren nu hoe walgelijk en onbegrijpelijk ze het vinden van die Fritzl , zonder de ironie te zien...
Marjo_x schreef:Mensen met dieren vergelijken is geen goed ideepmarena schreef:Verschrikkelijk inderdaad , voor degenen die in die kelder zaten en ook voor de bovengrondse familie die van niks wist , dan word je toch gek als zoiets uitkomt terwijl je dat nooit serieus vermoed hebt ?
Wat ik dan wel weer "grappig" vindt is dat iedereen van dit verhaal walgt en het verschrikkelijk vindt wat deze man die mensen aan heeft gedaan en niet kan begrijpen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om dit te doen :
Iemand jarenlang opsluiten en afzonderen , er kinderen bij fokken en die ook opsluiten , voor de gek houden , er alles voor beslissen , eten onthouden en straffen opleggen als ze niet precies doen wat hij wil , en bovendien zelf niet inzien hoe fout dat is en alles goedpraten.
Laat dat nu precies zijn hoe heel veel mensen hun dieren behandelen
En ook die mensen blèren nu hoe walgelijk en onbegrijpelijk ze het vinden van die Fritzl , zonder de ironie te zien...
Zou je dat ook tegen zijn dochter zeggen? "goh heel sneu voor je.. maar ach.. het kan met paarden ook"
Zwelgje schreef:Devenyy schreef:Jammer dat de doodstraf in sommige gevallen niet meer mag...
Yep. Mochten ze voor mij in sommige gevallen best weer eens een uitzondering voor maken.
pmarena schreef:Marjo_x : of je spoort of niet dat weet ik niet , maar begrijpend lezen is iig. niet je sterkste punt
Ik zeg volgens mij toch meerdere malen duidelijk dat het een verschrikkelijke misdaad is die hier begaan is.
Ik trek alleen een vergelijking naar àndere verschrikkelijke misdaden (behoorlijk vergelijkbaar) die helaas niet zo verafschuwd worden als dit.
Maar dan zeg ik absoluut niet dat dit niet erg is , in tegendeel zelfs
Citaat:Met goed gedrag komt ie over 15 jaar weer vrij.
Nee normaal niet. Het was iets van dat 3 rechters onafhankelijk van elkaar moesten beslissen dat hij in staat was terug de functioneren in de maatschappij. Ik kan me geen enkele rechter voorstellen die het etiket op zich wil geplakt hebben zo'n man vrij te hebben gelaten. De kans dat hij ooit vrijkomt is zo goed als nihil.(correct me if I'm wrong)
ja klopt
en kan me idd niet voorstellen dat iemand die gast vrij wíl laten
Citaat:Cellar "incest monster" Josef Fritzl has been sent 200 letters from lonely women around the world offering him love and support.
Fritzl, 73, is accused of holding daughter Elisabeth prisoner for 24 years while she bore him seven children.
But as well as more than 5,000 hate letters he has had a sackful of fan mail, prison authorities in Austria confirmed yesterday.
Some of the women who write believe he is "good at heart" and misunderstood.
It is thought they accept his claims that he locked up Elisabeth below the family home in Amstetten for 24 years only to prevent her from straying and to teach her the "joys of motherhood".
Elisabeth, now 42, who is recovering with her six surviving children, says she never wants to see him again.
Fritzl will appear in court again on Friday when he is expected to be remanded in custody before facing trial.