Tandartsbezoek in NL fobie nummer één!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risky

Re: Tandartsbezoek in NL fobie nummer één!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:52

ik ben ook al 7 jaar niet meer bij de tandarts binnen gestapt, bij dit typen over de tandarts krijg ik al de zenuwen.

als ik klachten mocht krijgen dan zal ik wel een keer moeten maar tot die tijd vaak poetsen per dag met een goede tandpasta

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:37

Pashon schreef:
ik ben ook als de dood voor de tandarts, heb een tijdje terug alle moed verzameld om heen te gaan en eenmaal daar kreeg ik geen fijn nieuws. was overgestapt van tandarst en mijn oude heeft de boel mooi verpest.

heb vorige week 5 nieuwe vullingen gekregen en 1 kies getrokken en gister hebben ze nogmaals 5 vullingen vervangen. kreeg ook nog een leuke doorverwijsbrief mee voor de kaakchirurg. nee die afspraak word voorlopig nog niet gemaakt.
kan sinds vorige week na mijn bezoekje aan de tandarts enkel zacht eten eten, vlees zit er niet meer in dan gierd de pijn door m;n botten heen.

ben bij tandarts ook nooit held geweest
maar hier dus idem verhaal
sinds de laatste keer een jaar niet kunnen kouwen zonder pijn , veel pijn
nou dan liever geen kies dan een kies waar je niet mee kouwen kan ..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:53

Ik vind het niet heel erg bij de tandarts, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen er een bloedhekel aan hebben.

En fobie nr. 1? Had ik niet verwacht, dacht meer aan enge spinnen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:00

Ik ben ook erg bang van de tandarts, komt denk ik door vroeger. had een nogal hardhandige tandarts ( man heeft zijn vergunning trouwens ook niet meer) en die heeft mij heel veel pijn gedaan. Hij ging bij mij altijd 5 tellen boren en dan hield hij even op, tenminste dat dacht ik maar hij ging gewoon door. of weigeren om een verdoving te geven en dat ik het maar zonder moest proberen en als ik pijn had gaf hij mij alsnog een verdoving. Hoe hard ik ook huilde, hem kneep en schreeuwde van de pijn, die verdoving kreeg ik nooit!

Nu was ik 3 jaar niet meer naar de tandarts geweest, toevallig brak dinsdag mijn vulling en had ik kiespijn, donderdag toch maar naar hem geweest en heb een noodvulling gehad, woensdag krijg ik een ëchte"vulling. Maar trip er echt al over, 2 keer terug was ik zo bang dat ik 3 nachten niet had geslapen, alleen maar gehuild. En toen ik in de wachtkamer zat moest overgeven van de zenuwen en toen ik eenmaal in de behandelkamer zat weer...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:25

detour schreef:
Ik loop nu bij een traumatandarts en dat gaat goed. het gaat me niet om de pijn, maar ik wordt duizelig als ik met open mond door de neus moet ademen. En dan komt er paniek. Boren, trekken, boeiuh, het gaat puur om lang de mond open te moeten houden, Vreselijk vind ik dat!

ik heb dat dus doordat ik zo ontzettend gevoelig ben in mn mond, de eerste 4x heb ik alleen maar liggen huilen, ik huil nu niet meer dus kom er langzaam boven op maar lig wel helemaal te trillen en te stressen, gaat gelukkig steeds beter :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:11

xDramaQueen schreef:
detour schreef:
Ik loop nu bij een traumatandarts en dat gaat goed. het gaat me niet om de pijn, maar ik wordt duizelig als ik met open mond door de neus moet ademen. En dan komt er paniek. Boren, trekken, boeiuh, het gaat puur om lang de mond open te moeten houden, Vreselijk vind ik dat!

ik heb dat dus doordat ik zo ontzettend gevoelig ben in mn mond, de eerste 4x heb ik alleen maar liggen huilen, ik huil nu niet meer dus kom er langzaam boven op maar lig wel helemaal te trillen en te stressen, gaat gelukkig steeds beter :)

dat had ik ook mijn hart sloeg op hol, stond te janken als een klein kind enz maar ik merk dat het steeds wat makkelijker gaat om heen te gaan. Afgelopen vrijdag moest ik voor controle er was een stuk vulling afgebroken en die andere kies had ook een klein gaatje dat heeft hij direct gedaan zodat ik niet terug hoef te komen. Maar hoe vaker ik heen ga ik merk dat ik er wel rustiger door geworden ben. Al blijft het natuurlijk vervelend.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:01

Hmz oke, ik zeg altijd : Liever naar de tandarts dan naar de huisarts :P Ik zal trouwens wel 1 van de weinigen zijn hier denk ik :P !

Nee, eigenlijk nooit last gehad met tandarts en toch al een tand laten trekken en zo'n 2 zenuwbehandelingen.

Ik ruik bij sommige mensen zoiets van : *het zit tussen jullieeeee oren ;) *

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:02

Angst zit 9 van de 10 keer tussen de oren. Dus het is geen wereld ontdekking die je nu doet :Y)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:08

Haha nee dat klopt :P Angst is ook supergoed aan te praten bij sommige mensen

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:31

Nou hier nog een angstpatient.

Zat verstijft in de stoel en het zweet liep langs mijn rug.
Verdoven/bijverdoven werkte voor mijn gevoel nooit.
Deed altijd super veel pijn |(

Nu kijken ze alleen met een spiegeltje maar ik geloof niet dat dat de oplossing is.
Ben overigens als de dood om zwanger te raken, en al helemaal om te bevallen (HELP!)

Slangen, bungeejumpen het maakt me niet uit maar de tandarts of bevallen, liever nooit.

Maar hebben mensen tips voor bijvoorbeeld goede klinieken (met narcose ;) ) in noord-brabant?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:33

Ach een bevalling kom je ook wel weer overheen is mijn ervaring :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:05

Het enigste wat bij de tandarts even vervelend is, is het verdoving prikje daarnaast zal het goed moeten gaan.

Ben zovaak er geweest voor gebit renovatie en het angst heb ik totaal niet eens.

Ben geloof ik 1 van de weinige hier.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:14

Luxorvalkje schreef:
Nou hier nog een angstpatient.

Zat verstijft in de stoel en het zweet liep langs mijn rug.
Verdoven/bijverdoven werkte voor mijn gevoel nooit.
Deed altijd super veel pijn |(

Nu kijken ze alleen met een spiegeltje maar ik geloof niet dat dat de oplossing is.
Ben overigens als de dood om zwanger te raken, en al helemaal om te bevallen (HELP!)

Slangen, bungeejumpen het maakt me niet uit maar de tandarts of bevallen, liever nooit.

Maar hebben mensen tips voor bijvoorbeeld goede klinieken (met narcose ;) ) in noord-brabant?

Je zou eens moeten informeren of er in de buurt een tandarts is die met lachgas werkt. Ik ben ook heeeeeeeeeel erg bang, en tegenwoordig krijg ik eerst een kapje met lachgas, en als ik goed vertrokken ben beginnen ze pas. Het leuke is dat het je dan ook echt allemaal niet meer interreseerd wat de tandarts doet. Ik baal zelfs stiekum een beetje als hij klaar is, want dan word de gaskraan weer dichtgedraaid. Terwijl ik zonder lachgas ook jankend en (meestal) kotsend op de stoel lig. Ik vind het echt een wereldwonder om je met lachgas te laten behandelen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:00

Ik schaam me niet voor m'n gebit, maar ik ben wel oooh zo benauwd en gestressed als ik erheen moet....

dus ik verbas me niet over dit artikel :D

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:32

Nou, dit bericht verbaasd me niets! Ik ben ook zo'n watje als het de tandarts betreft.... Helaas ook geen al te best gebit, vorig jaar dus ook wat gaatjes laten boren + wortelkanaalbehandeling gehad. Achteraf viel het me allemaal reuze mee maar wat was ik zenuwachtig!!!

Deze maand moet ik trouwens weer... Nou, ik kijk er echt naar uit hoor.... %)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:41

Tandarts! ieuww krijg nu al kippenvel! O:)
Ook als k daar zit kijk ik m of heel bang aan of heel arrogant van 'ik moet jou niet'
doe ik niet express gaat automatisch xD
Meestal zeggen me ouders ook pas een dag van te voren dat we moeten..
maar dan word k al helemaal gek! huilen alles.. ik durf gewoon niet! :o |(

Moest pas ook gaatje laten vullen maar mn ouders hadden die afspraak gemaakt
omdat ik was weggelopen! :o
Dat was op een vrijdag voor de mei vakantie.. Me vader zij het die woensdag ervoor..
Ik was boos geworden helemaal gek! En heb toen die donderdag daarvoor zelf te tandarts
afgebeld en een afspraak gemaakt voor in juli! Ik durf gewoon niet! ;(

Gewoon het boren die geur die apparaten! Nee ik moet er niks van hebben! :o |(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:47

Ik vind het ook helemaal niks. Krijg liever een kind als een mislukte wortelkanaalbehandeling. (en ik heb twee kinderen) :+

Die beide bevallingen waren een eitje vergeleken bij de wortelkanaalellende.

Maar ik heb de knoop doorgehakt en me vanmiddag bij een andere tandarts in laten schrijven. Moest ook wel want ik ben nogal onbenullig met een grote snoeischaar aan de gang geweest en mezelf een stuk van de tand geslagen. Daar moet wel wat aan gaan gebeuren voor het pijn gaat doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:49

ik mag woensdag weer op controle....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:51

Ik moet woensdag ook weer!!!

Ik vindt de tandarts helemaal niks!!! Al zit me gebit er vet mooi uit, maar van binnnen!! help!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:24

vh weekend bij nood arts geweest

ervaring rijker ... kies armer

zaterdag 16,30 bbq , hartstikke gezelllig
beet op zeentje en brak een stukje kies af , klein chipje niet echt veel bijzonders , flos om restje vlees er tussen uit te krijgen , neemt slokje water en mennnn vlieg me bekant door het dak heen
nam pilletje tegen pijn en de disco begon .. (kaboem kaboem in de mond dus )
ben gaan liggen om 1700 en om 23,30 hebben ze me met de taxi (das nog knap .. we lagen met boot ergens in natuur gebied en er liepen wel wat fietspaden in de buurt maar thats is
echt knap van de schipper en taxi chauffeur dat ze ons gevonden hebben )

op naar de noodarts , was ziek van de pijn en er amper bij (de helft ging langs me heen)
zwetend als een otter , huilend als een klein kind op de stoel

ohhhh zegt die man , das maar klein chipje , is dat alles :D
en begint oude vulling weg te halen
om heel kort daarna te zeggen "wil je deze kies ECHT persee redden ?? of mag die er uit ?"
waarop ik roep AUB RAG DAT KRENG ER UIT .. ding is al 20 jr om de paar maanden raak dat er iets mee is
minstens elk jaar meestal weer sneller was er weer wat mis .. was m zoooo zat

tandarts heeft geen seconde getwijfeld of me geprobeerd op ander idee te krijgen
en brak direct kies _-:( wortel binnen zijde was al zo rot die kwam direct los maar aan de buitenzijde
brak die dus af

echt heerlijke rustige man was het (in almere)
ik vroeg "aub vertel me dat de rechter wortel er ook direct mee uitgekomen is

nee zegt die heel vrolijk en droog , maar die halen we zo ook even
geen probleem :D

nouwwww daar heeft die nog wel even zijn spier ballen voor mogen gebruiken

dus ben ik nu kies armer en ervaring rijker

wat ik me alleen wel enorm afvraag

laatste keer tandarts heeft deze en die kies er naast (waarnaar de disco nu naar toe verhuist is :(
moet dus alsnog asap weer naar de tandarts ;( )
heeft deze man 17 !!! verdovingen nodgig geghad en het ging nog niet fijn
heeft me GODS vermogen gekost

deze meneer in almere had slechts 2 verdovingen nodg en het werkte ook nog eens heel erg snel
(zeker in vergelijking bij die ander)

gebruiken ze dan zulke andere middelen??

heb iig geen zin , nu onsteking in kaak en andere kies (jippie -O- )
EN echt GEEN zin in weer de tandarts ;(

:= zou zo weer 200 zoveel km rijden om bij deze zelfde man de andere kies ook te laten doen
ondanks mijn tuiten met tranen van angst was die een heerlijke tandarts
zo heb ik ze nog nooit meegemaakt!

rustig kalm vrolijk eerlijk snel duidelijk maar vooral rustig kalm en met een vrolijke opgewekte stem