Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Da's niet helemaal waar. Mistral.
In Amerika zijn de straffen veel zwaarder, en de terugval veel groter......
Marjo_x schreef:Ooit gehoord van de uitspraken "blind van woede" en "Liefde maakt blind" ?
Als iedereen zijn emoties prima zou kunnen beheersen waren er helemaal geen problemen en kon je overal gewoon normaal over praten, maar dat zit er nu eenmaal niet in.
mistery schreef:Het blijft sowieso een moeilijke situatie. Als je weet dat er een pedofiel in je straat woon en je hebt kinderen dan woon je daar ook niet lekker. Maar als je het niet weet en er gebeurt iets met een kind en achteraf hoor je dan dat het bekend was dat het een pedofiel was.. sja.. dan ben je ook woedend natuurlijk.
Marjo_x schreef:Ooit gehoord van de uitspraken "blind van woede" en "Liefde maakt blind" ?
Tallie_Ho schreef:Kan je het anders bedoelen, maar zo is het denk ik door mensen die het lezen wel op te vatten
Twiggy2008 schreef:Alleen het feit dat iemand zo over mijn kind kan denken, vind ik al heel, heel erg. Iemand die valt op kinderen van 3 jaar!!! Dan ben je zwaar gestoord en hoor je niet in de samenleving. Punt uit. Opsluiten en de sleutel weggooien.![]()
![]()
Marchador schreef:Blue_Eyes schreef:Omdat er geen naam en adres genoemd wordt, maar slechts 'in buurt X loopt een pedo rond'. En dan komt de buurtkletsmachine op gang.
*Heb je het al gehoord? Er woont hier een pedo.*
*Ja, R van de T straat is toch lang weggeweest? Zou die vast gezeten hebben?*
*Hij was wel altijd al erg gek met kinderen, ja...*
Volgende gesprek:
*Heb je al gehoord dat R van de T straat een pedo is?*
Waarop R, die nietsvermoedend gewoon een wereldreis heeft gemaakt en zeker niet heeft vastgezeten en al helemaal niks met kinderen heeft, niet meer wordt aangekeken op straat en ineens een steen door zijn ruit vindt, omdat hij een pedo is. Terwijl de echte pedo niet eens gezien wordt.
Nee, mij te suggestief en teveel voer voor de roddelmachine. Ergo: dus om onschuldigen te beschermen. Pedo's hoeven van mij op zich ook niet beschermd te worden, maar om ze nou met naam en toenaam op internet te zetten gaat mij trouwens ook te ver.
Jammer he, dat mensen nog altijd zo laag kunnen zinken om hun eigen bedenkingen door te spelen naar anderen, wat uiteindelijk een lopend vuurtje wordt. Je krijgt dus hele verdraaide verhalen.
Mensen moeten eens stoppen met die onzin van vingerwijzen en vooroordelen als ze de feiten niet kennen
Ze zullen zich diep schamen als later naar voren komt dat deze R een wereldreis heeft gemaakt en hun kinderen op dat moment bij een pedo over de vloer komen.
Ik ben helemaal voor zo'n websiteTuurlijk moet je altijd goed opletten, maar je bedenkt je wel goed voor je je kinderen naar de speeltuin stuurt zonder begeleiding
Twiggy2008 schreef:Waarom mag zo'n website met namen eigenlijk niet, maar mag zo'n ziekelijke vereniging als bv vereniging Martijn wel een smerige website in de lucht hebben?![]()
En hebben de tegenstanders hier toevallig zelf kinderen?
Ik ga gelukkig nog zelf mee met mijn kleuterdochter naar de speeltuintjes hier in de buurt. Maar wat als ze oud genoeg is om zelf te gaan en dat duurt niet zo heel lang meer? Want je kunt nou eenmaal niet altijd mee blijven gaan als ze een bepaalde leeftijd hebben (ook al wil je dat liever wel). Wij hebben hier in de omgeving al een paar keer rare kereltjes gehad in de afgelopen jaren, zelfs tot 2x toe konden die griezels niet van de kinderen afblijven. Gelukkig is het bij aanspreken en aanraken gebleven en hebben die kinderen meteen bij hun ouders aan de bel getrokken. Waar die creeps vandaan komen, geen idee. Zou graag willen weten of er hier pedo's wonen, maar wij als buurt hebben het idee dat ze hier niet vandaan komen. Het is hier best wel 'ons kent ons', het is een dorp, he.
En ja, reken maar dat ik mijn kind leer dat er naast vriendelijke mensen ook mensen zijn die rondlopen met minder vriendelijke gedachten, je bereid ze daar wel op voor, maar toch.... Het is zo'n gevaar ALS ze zo'n kerel tegen komen!!! Maar ik kan mijn buitenkind er niet om gaan binnen houden, dat besef heb ik ook. En dat vind ik heel, heel eng als moeder. Want ik ken de gevolgen van ongewenste intimiteiten, zal ik maar zeggen. Hier in NL worden de daders beschermd en de slachtoffers hebben levenslang. Zo is het en hierdoor krijg je steeds meer dat mensen uiteindelijk eigen rechtertje gaan spelen. Kan daar me zeker iets bij voorstellen, als het mijn eigen kind betreft.![]()
Je hebt gewoon je p.ten thuis te houden en van jonge, onschuldige kinderen blijf je helemaal af!!!
Liever al die gasten op een website met naam en foto, dan 1 kind wat lastig gevallen is.
Citaat:Ze zullen wel kinderen hebben, maar óf oogkleppen op of geen flauw benul hebben wat voor schade een pedofiel aan een kind aan kan brengen, kan niet anders.
Chiqa schreef:Nee ook deze mensen hebben recht op een leven. Echt waar.
Alleen vraag ik mij dan oprecht af hoe mensen die zo'n uitspraak durven te geven zouden reageren als zo'n smeerlap besluit even gezellig naast je te komen wonen.
En af en toe hun kind meeneemt naar de speeltuin.
Daar ben ik dan oprecht nieuwsgierig naar
superwoman schreef:Yamcha schreef:Da's niet helemaal waar. Mistral.
In Amerika zijn de straffen veel zwaarder, en de terugval veel groter......
Maar dat wordt imo ten onrechte vergeleken...
In Amerika zijn er GANGS waar je niet meer zo makelijk uit komt als je daarbij aangesloten bent.
Ook sociaal vangnet voor hen die dus werkloos zijn is slecht.
Logisch ook dat de terugval makkelijker is.
Wel heb ik het idee gekregen dat ze 'bang' zijn om weer teug de gevangenis in te gaan...
Het is dus geen pretje daar, maar maakt het wel gevaarlijker voor de politie als ze zich daardoor niet snel over willen geven.
Chiqa schreef:dees_daan schreef:ja joh.. geef ze ook nog wat ze willenze kiezen er wél voor om hun "idee" uit te voeren.. en pakken een kind hun hele jeugd af, hun hele leven misschien wel..
Nou idd mn bek valt hier van open, fout is fout, zo simpel is het. Snap echt niet dat er uberhaupt ook maar één gedachte in je op kan komen dat hier middelen voor moeten komen om deze trieste man (Of vrouw maar dat hoor je niet zoveel) ook maar één mietige seconde te vermaken.
Blue_Eyes schreef:-:(
Jazeker heb ik kinderen. Daarom zeg ik ook dat je ALTIJD op moet letten. Heus niet alle pedo's staan op die site, hoeveel doen het voor het eerst of zijn nooit veroordeeld? Nee, ik vind het risico op heksenjacht veel te groot. Juist door dat vage 'in de wijk De Baarsjes woont een pedo'.
Kanelly schreef:Maar dan een vraag voor de moeders hier die voor zijn ( ook voor de niet / nog niet moeders trouwens )...
Wat nou als blijkt dat jouw kind er een andere sexuele voorkeur op na houd? Kortom, het blijkt dat jou zoon of dochter zich aangetrokken voelt tot kleine kinderen..
Mag die dan ook met naam en toenaam op internet staan? Oplsuiten en de sleutel weggooien?
En ik hoop echt op weloverwogen antwoorden, dus niet het standaard 'dan is het mijn kind niet meer'
Want het kind, dat je zo'n 18 jaar liefde hebt gegeven, met heel je hart hebt opgevoed... schuif je dat zomaar aan de kant?