Donner wil lonen bevriezen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Donner wil lonen bevriezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:42

NIet specifiek om jou aan te vallen, maar ik lees wel dat jij ook vraagt naar oplossingen die anderen bedenken. De mensen die het 'maken' wachten niet af tot anderen oplossingen voor ze bedenken, maar die gaan zelf aan de slag. Dat zijn mensen die niet in problemen (kan niet, lukt niet) denken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:45

Het gaat altijd om keuzes maken. Mijn keuze is om tevreden te zijn met wat ik heb en die bevalt me prima :j

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:49

Oh maar ik dacht het allemaal voor elkaar te hebben hoor, aanmelding ed van de opleiding was gedaan. Totdat het bericht kwam van niet in aanmerking komen voor studiefinanciering. Wat hierboven geschreven staat lening is niet haalbaar enz Het is natuurlijk niet zo dat ik hier bij de eerste tegenslag het hoofd laat hangen en het erbij laat zitten. Mijn opties zijn inmiddels wel op en zo makkelijk als hier gereageerd wordt dan denk ik kom maar op met die tips dan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:54

Je kan ervoor kiezen om een werkgever te zoeken die je opleiding wil betalen, je zou kunnen kijken waar je op kan besparen om de opleiding van te bekostigen, je zou een bedrijf kunnen zoeken waar je op basis van kwaliteiten door kan groeien, etc. etc.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:57

idd én het gaat om keuzes maken.
Jij heb blijkbaar gekozen voor een hypotheek en een kind. Ook prima, maar dat houdt in dat je sommige keuzes niet kan maken en andere oplossingen moet zoeken... Ga niet 'zielig' doen dat het niet kán!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:14

superwoman schreef:
idd én het gaat om keuzes maken.
Jij heb blijkbaar gekozen voor een hypotheek en een kind. Ook prima, maar dat houdt in dat je sommige keuzes niet kan maken en andere oplossingen moet zoeken... Ga niet 'zielig' doen dat het niet kán!

Hoe kortzichtig....
Bovendien doe ik niet zielig, maar er zijn een aantal zogenaamde wereldverbeteraars die het allemaal zo goed weten maar ondertussen niet snappen dat mensen wel degelijk beperkt kunnen worden door zaken van buitenaf. Maar goed het zegt meer over jou met je kortzichtige reactie dan over iemand die wel degelijk iets wil maar tegen problemen aanloopt omdat er omslachtige regeltjes zijn. Veroordelen zonder kennis van zaken te hebben daar ben je goed in SW!

Karl66: Dat is idd een mogelijkheid om het via een andere werkgever te proberen. tot nu toe konden ze in sollicitatiegesprekken er niets mee dat ik verder wilde studeren maar er zal vast 1 zijn die daar wel iets mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:41

Ik denk dat Mistral idd een voorbeeld is zoals het momenteel kan gaan bij mensen die
weinig keus hebben en een slecht betaalde baan, júist voor die mensen vind ik het zo verschrikkelijk moeilijk dat hun kosten alleen maar stijgen (en nog steeds doen) en dr qua salaris niets bijkomt.

mensen di eeen knap salaris hebben hebben idd ook minder reden tot klagen, lijkt me vrij logisch.
Maar verdiep je eens in een Jan Modaal die elke maand 10 tallen euro's kwijt is aan ziektenkosten,
belastingen en woon en boodschappengeld, het is verdorie in guldens van vroeger!

10 jaar geleden betaalde ik nog 25 GULDEN aan ziektenkosten premie, alles werd vergoed, alles!
Nu moet ik de eerste €155 standaard betalen, elke maand €114 aan premie en elke week weer bibberen of mn medicijnen vergoed worden, en dat worden ze 9 van de 10 keer niet dus kan ik even 100 euro ophoesten per 2 weken.

En daar kan als overheid best wat aan gedaan worden, dit gaat vroeg of laat fout.
Ik kan dan toevallig verschrikkelijk goed met mn geld omgaan en weet van een kwartje een euro te maken, maar dr zijn ook genoeg mensen die dit niet kunnen en diep in de financiele zorgen zitten.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:44

Mensen met een goed salaris kunnen makkelijk roepen dat we niet moeten zeuren en anders maar een vak hadden moeten leren.
Het is gewoon een feit dat het sinds de invoering van de euro slechter gaat in Nederland, vooral de middenmoot moet flink bloeden. Waarom moeten mensen die aan het hoofd van een bedrijf staan in deze moelijke tijden bovenop hun riante salaris ook nog eens een vette bonus krijgen? Krijgt het werkvolk ook een bonus voor het harde werken? Die krijgen een miezerige kerstpakket aan het eind van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 01:49

Met dat goede salaris wordt maar een handjevol mensen geboren en als je daar niet bij hoort dan kun je er ook gewoon hard voor werken om er te komen. Klagen in een hoekje kan altijd nog.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 02:14

Niet iedereen is in staat om de goede keuzes te maken, niet iedereen krijgt wat ie verdient. Hoe denken jullie over mensen die met een ernstige en arbeidsbelemmerende ziekte te kampen hebben? Hebben die daarom gevraagd? Hebben die niet hard genoeg gewerkt of gevochten? Zijn dat gewoon zwakkelingen die geen leven hoeven te hebben? Hoe denken jullie over de bezuinigingen in de zorg, niet alleen op personeel dat de benen uit het lijf loopt maar ook voor patienten?

Hoe zwaar denken jullie dat het werk van een bouwvakker is? Denk je echt dat die meer dan 40 uur per week kan maken? Dan weet je zeker dat ie met 35 versleten en op is. En zonder bouwvakkers, verpleegkundigen en andere arbeiders die weinig verdienen maar hard werken en fysiek zwaar werk doen staat de maatschappij en de economie stil. Waarom wordt er dan wel constant bezuinigd op deze mensen? Waarom wordt de werkdruk dusdanig dat velen met 40 uitvallen door burnouts of dat hun lichaam zo versleten is dat een kantoorklerk van 60 er jong bij lijkt? Niet al het werk is kantoorwerk waarbij je hooguit je ogen en handen verkl**t (RSI). Het grootste deel van het werk bestaat uit fysiek zwaar werk, en die mensen die dat uitvoeren mogen nu weer harder gaan werken voor hetzelfde loon. In verkapte termen is dat een salarisverlaging! En zonder deze mensen hebben we geen huizen om in te wonen, worden lekkages, kortsluitingen en andere storingen niet verholpen. Wordt het grofvuil niet opgehaald, je auto niet gerepareerd als ie stuk is, als je ziek bent aan je lot overgelaten, wordt er geen onderhoud meer gepleegd aan wegen en het spoor/ de treinstellen en ga zo maar door. Maar dat zijn allemaal zielige mislukkelingen die niet capabel genoeg zijn voor een topfunctie of luilakken zeker...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:07

MISTRAL94 schreef:
Veroordelen zonder kennis van zaken te hebben daar ben je goed in SW!

Over veroordelen gesproken :?
hmm, volgens mij was jij degene met het persoonlijke verhaal en met de klacht. Ook riep je voor een oplossing... Als je dan de helft neer zet (blijkbaar,want ik heb geen kennis van zaken) ben ik kortzichtig?
en dan zijn de 'oplossingen' natuurlijk weer niet goed :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:18

Lovely schreef:
Met dat goede salaris wordt maar een handjevol mensen geboren en als je daar niet bij hoort dan kun je er ook gewoon hard voor werken om er te komen. Klagen in een hoekje kan altijd nog.

Lovely als dit zo simpel was geweest klaagde er ook niemand en waren er ook niet zoveel problemen met de economie, zit jij nog op school als ik zo vrij mag zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:59

Chiqa, dat klopt, ik hoop dit jaar eindelijk een keer klaar te zijn met school. Mijn struikelblok is natuurlijk aardrijkskunde, waar ligt dreamland eigenlijk???