Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:58

Ymke schreef:
VivaLaVida schreef:
Ze wisten het wel en hebben bewust niet voor abortus gekozen :)
Vind het goed dat ze dat niet hebben gedaan.

Waarom vindt je dat zo goed dan als ik dat mag vragen?

Ben ik ook benieuwd nar (vooral omdat ik helemaal het tegenovergestelde hiervan vind...)

Adil

bollebeer schreef:
Toen ik die foto zag draaide mijn maag echt even om. Jeetje dat dat een vader is, schokkend. Ben benieuwd hoe het kind opgevoed word.

Door opa en oma :Y)

InezFlip

Mijn engels is niet zo goed, dus al iemand zich verveeld mag die het wel voor mij vertalen. :P

Ik vind het schandalig! Ik ben 15 en ik zou maar een kind hebben!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:59

gett schreef:
Het is niet best was ook laatst op tv een meisje van 17 en een jongen van 13 die een tweeling hadden gekregen...

Mijn neefje heeft al sexuele voorlichting op de basisschool..
Hij zit nu in groep 8 en maakt al grapjes erover..
Op die leeftijd wist ik niet eens wat het was..

Ik kreeg pas in de tweede klas sexuele voorlichting. Vind ik veel te laat! Ze moeten er in groep 7 al mee beginnen.

LF_xx_D

Re: Wat vinden we hier nu van? 13 jarige jongen wordt vader..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:01

Dat jongetje lijkt idd net 8 en die vriendin lijkt wel 25, ik dacht namelijk eerst dat het z'n moeder was ofzo.. :S
Vreselijk dat dit gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:02

Ymke schreef:
VivaLaVida schreef:
Ze wisten het wel en hebben bewust niet voor abortus gekozen :)
Vind het goed dat ze dat niet hebben gedaan.

Waarom vindt je dat zo goed dan als ik dat mag vragen?

Wie domme keuzes maakt, moet de consequenties ervaren. En dat betekent afstand moeten doen van het kind (wat ik als beste optie zou zien, naar pleegouders met een goede baan die zelf ongewild kinderloos zijn bijvoorbeeld.)
of het met de ouders opvoeden als dit stabiele personen zijn.

ik ken zelf ook mensen (vriendinnen van vroeger) die uit huis geplaatst zijn en door pleegouders zijn opgevoed, die zijn zeker niet ongelukkig en verdienen het ook om er te zijn.

het is niet handig om op deze leeftijd een kindje op te voeden. Voor het kind ook niet... maar ik vind niet dat je dan maar het weg moet laten halen. ik denk persoonlijk ook dat de kans dat het dan weer gebeurt veel groter is.

dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, als ik nu zwanger zou raken zou ik het ook absoluut niet weg laten halen ookal is zou het vreselijk onhandig zijn.

JustMeDJ

omg.. Hoe kom je erop! 12 en 15 jaar :?

Na 6 maanden zijn ze alweer gescheiden.. Wat een leven zat dat kindje later hebben:S

Amaryllis

Het eerste wat ik dacht was: BAH! VIES!
Ik wil er echt niet aan denken dat die 2 seks hebben. Liever dat ze nog samen in de zandbak spelen ofzo!
Echt te erg voor woorden dit. Ik ben niet 100% voor abortus, maar in een situatie dat het ind de dupe is vind ik het zeker het overwegen waard :j

Yessy

Jeetje wat erg, die foto van het 'gezin', niet te geloven...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:03

Iney schreef:
gett schreef:
Het is niet best was ook laatst op tv een meisje van 17 en een jongen van 13 die een tweeling hadden gekregen...

Mijn neefje heeft al sexuele voorlichting op de basisschool..
Hij zit nu in groep 8 en maakt al grapjes erover..
Op die leeftijd wist ik niet eens wat het was..

Ik kreeg pas in de tweede klas sexuele voorlichting. Vind ik veel te laat! Ze moeten er in groep 7 al mee beginnen.

Neeee, we moeten wat doen aan de verslappende normen en waarden, het is van de zotte dat je in groep 7 zoiets moet doen. Dan zijn die kids rond de 11! Dan mogen ze eigenlijk alleen weten dat hun geslachtsdeel bestemt is voor het uitscheiden van urine :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:04

VivaLaVida schreef:
Wie domme keuzes maakt, moet de consequenties ervaren. En dat betekent afstand moeten doen van het kind (wat ik als beste optie zou zien, naar pleegouders met een goede baan die zelf ongewild kinderloos zijn bijvoorbeeld.)
of het met de ouders opvoeden als dit stabiele personen zijn.

ik ken zelf ook mensen (vriendinnen van vroeger) die uit huis geplaatst zijn en door pleegouders zijn opgevoed, die zijn zeker niet ongelukkig en verdienen het ook om er te zijn.

het is niet handig om op deze leeftijd een kindje op te voeden. Voor het kind ook niet... maar ik vind niet dat je dan maar het weg moet laten halen. ik denk persoonlijk ook dat de kans dat het dan weer gebeurt veel groter is.

dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, als ik nu zwanger zou raken zou ik het ook absoluut niet weg laten halen ookal is zou het vreselijk onhandig zijn.

Ik denk niet dat een 13-jarig kind tot vergaande als-dan-redeneringen in staat is...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:07

lang leven Engeland trouwens met hun fantastische zwangerschapspreventie :n

vanmorgen een uiteenzetting geschreven over tienermoeders, in Engeland krijgen 28 op de 1000 meisjes tussen de 15 en 19 een kind en 22 op de 1000 meisjes in die leeftijdscategorie pleegt abortus. 50 op de 1000 meisjes raakt dus zwanger.
En dit komt mede doordat engeland slechte voorlichting geeft
(in nederland zijn de cijfers rond de 7 op de 1000 meisjes die een kind krijgen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:09

Adil18 schreef:
Ik denk niet dat een 13-jarig kind tot vergaande als-dan-redeneringen in staat is...

hoe bedoel je als-dan redeneringen? welke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:10

Alexx schreef:
lang leven Engeland trouwens met hun fantastische zwangerschapspreventie :n

vanmorgen een uiteenzetting geschreven over tienermoeders, in Engeland krijgen 28 op de 1000 meisjes tussen de 15 en 19 een kind en 22 op de 1000 meisjes in die leeftijdscategorie pleegt abortus. 50 op de 1000 meisjes raakt dus zwanger.
En dit komt mede doordat engeland slechte voorlichting geeft
(in nederland zijn de cijfers rond de 7 op de 1000 meisjes die een kind krijgen)

Idd het lijkt daar zo veel voor te komen, dat idee had ik al...
vind ook eigenlijk dat de kinderen daar ook een lager IQ lijken te hebben (of uiten) als de kinderen van dezelfde leeftijd in NL...
Of is dat een vooroordeel van TV?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:12

Is dat kind 13? :oo

Niet te geloven, heb er verder geen woorden voor :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:14

Ongelofelijk, wat zijn ze nog jong! Ze realiseren zich echt nog niet wat het allemaal inhoudt. En wat doen die twee met elkaar in bed?
Het meisje oogt een stuk volwassener, maar de manier waarop ze met de baby omgaat, het is geen pop!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:15

ik weet dat de tienerzwangerschappen in nederland vooral voorkomen bij lager opgeleide meisjes ja(1 op de 4 vmbo-leerlingen vrijt de eerste keer zonder condoom). Dus dat zal in Engeland ook het geval zijn, alleen wordt daar dus geen voorlichting gegeven(nauwelijks) en hebben die kinderen dus ook geen idee hoe het allemaal zit.
Echt bizar

Marijee

Jeetjemina..

Zò jong al :oo
weet even niks over te zeggen..

Lyonesse

Ireneee schreef:
omg.. Hoe kom je erop! 12 en 15 jaar :?

Na 6 maanden zijn ze alweer gescheiden.. Wat een leven zat dat kindje later hebben:S

Eeehm, dat gok je neem ik aan? Ze zijn namelijk nog niet getrouwd :+
Ik neem aan dat je het stukje uit de tekst bedoeld over die andere jongen, de jongste vader van Engeland, die vader werd toen hij 12 was en het na een half jaar uitmaakte met zijn vriendin. Dat is niet deze jongen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:18

Ik vind abortus ook niet de beste keuze.
Ofwel zo'n kind krijgt er later een trauma van: wat heb ik gedaan??? Omdat het nu niet zo goed kan redeneren nog.
Ofwel het kind krijgt mee: "Lekker makkelijk, als je zwanger wordt ga je gewoon naar zo'n kliniek en weg baby"

Adil18 schreef:
Hallo? Waar ben je dan als ouder? Als je dan niet je verantwoording neemt voor de tijd dan doe het na de tijd. Als dat mijn kids waren geweest had ik ze echt tot een abortus gedwongen....sorry hoor....

Ik ben geen 13/15 meer en op mijn 13e/15e was ik gelukkig ook niet zwanger, dus ik kan hier geen goed antwoord op geven, maar als mijn ouders mij tot wat dan ook hadden gedwongen op mijn 13e of 15e had ik denk ik mijn leven lang kwaad geweest op ze.

Ik zou echt niet weten wat ik had gedaan als het mijn kind was geweest.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:19

oh jeetje niet normaal! dat vind ik echt gewoon heel bizar ook

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:20

VivaLaVida schreef:
Adil18 schreef:

Kinderen van 13 zijn nog niet in staat tot het maken van dergelijke vergaande oorzaak-gevolg-redeneringen, dat bedoelde ik...Hypothetisch denken ontwikkelt zich vanaf het twaalfde levenjaar, dan zet het pas is, het heeft dan nog een weg te gaan om rijp te worden zeg maar

DebjeDopjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:20

wat moeten die ouders hebben gedacht?! :(
ja sorry we waren vadertje en moedertje aan het spelen maarja dat gaat niet zonder kind he!
pff te erg dit, volgens mij dacht ik op die leeftijd ookal is het niet zo lang terug, alleen maar aan mijn paardjes verzameling en aan barbie's waarvan hun haar niet terug groeit als je het afknipt :o
edit: waar hebben ze het van?!
ze moeten toch iets hebben gezien/gehoord?!
later( heul veul later!!!!!! als ik 99 ben ofzo!) ga ik mn kinderen al op hun 5e voorligting geven, als het idd zo gaat! (fopje dat is een beetje té)
ik wist niet eens dat ze op die leeftijd al 'rijp' waren, dat meisje, oké ,maar jongens?!
Laatst bijgewerkt door DebjeDopje op 13-02-09 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:21

VivaLaVida schreef:
Adil18 schreef:

Dat wanneer je onbeschermd seks hebt, er een kans op zwangerschap is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:24

vergaand... is dat vergaand? Snap sowieso niet hoe het zo ver heeft kunnen komen.. mijn zusje is ook 13 (en zit ook op bokt, sorry zusje als je mee leest := ) en die zou dit niet in haar hoofd halen......