Opening tehuis voor mishandelde mannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:30

zydeco schreef:
kinderen kunnen hun daden niet meteen overzien , dus ja ik word boos op de leerkracht

ik daarintegen was een volwassen vrouw die al gewaarschuwd was en dus wist wat ik deed
en wat de eventuele gevolgen konden zijn

Meiden en jongens op de middelbare school kunnen prima hun daden overzien :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:34

jaantsje schreef:
Dat gaf hem nog steeds niet het recht om jouw een klap te geven, dat is mijn mening. Hij had zich ook kunnen omdraaien.

waarom zou een vent zich om moeten draaien als je als vrouw zijnde het slechtste in hem boven haalt op dat moment?

nee hoor, ik vind dat een man ook niet over zich heen hoeft te laten lopen.....

Ik weet voor een dat als mijn ex zich op dat moment had omgedraaid, dat ik hem dan slechts nog uit het keukenkastje had gehaald om de afwas te doen........... en daar ben ik dus heel, heel slecht in

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:36

slimmerik schreef:
jaantsje schreef:
Dat gaf hem nog steeds niet het recht om jouw een klap te geven, dat is mijn mening. Hij had zich ook kunnen omdraaien.

Juist.... wat zouden jullie doen als b.v. jullie kinderen door een leerkracht een ram werd verkocht? Want geloof maar dat die kinderen ook het bloed onder de nagels uit kunnen halen }>

kinderen en leerkrachten zijn hele andere verhoudingen dan partners :) :)

slimmerik

Re: Opening tehuis voor mishandelde mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:54

Maar als jullie dat meppen en klappen zo begrijpelijk vinden etc. Waarvoor dan die tehuizen dan nog?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:03

denk dat je dat verkeerd leest slimmerik :) :)

Ik kan me voorstellen dat mensen in sommige situaties fysiek worden...........

neemt niet weg dat dit niet altijd terecht is, iemand hoort niet fysiek geweld te gebruiken omdat zijn/haar partner de was nog niet opgevouwen heeft......... zitten wezelijke verschillen in.

Er is niemand in de hele wereld die mij een tik kan geven omdat ik mijn sokken heb laten slingeren, maar ik weet van mezelf dat ik het bloed onder je nagels vandaan kan halen en dan vind ik het niet vreemd als iemand daar verbaal niet meer tegen op kan (ik ben verbaal nou eenmaal heel sterk) en overgaat op fysiek........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:08

Ik vind trouwens de verhouding tussen man en vrouw ongelijk wat kracht betreft. Dus net zoiets als leraar leerling. Nóóit mag die kracht gebruikt worden, dan zit er tussen de oren iets goed scheef als je het denkt te moeten gebruiken of dat je denkt dat het verdiend is.

Hoe is het in vredesnaam goed te praten dat verbaal geweld met lichamelijk geweld beantwoord mag worden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-02-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:09

ik neem aan dat je dan puur de fysieke kracht bedoeld?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:11

Snoevie schreef:
ik neem aan dat je dan puur de fysieke kracht bedoeld?

Ja, ik begrijp best dat emotioneel geweld enorm aan kan voelen... heb dat zelf ook meegemaakt. Maar geen haar op mijn hoofd die er toen aan heeft gedacht om b.v. een honkbalknuppel te pakken. (Hij was 1.84 m en ik ben 1.62 m dus mijn vuistjes zouden sowieso geen optie geweest zijn)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:14

nee als vrouw kies je voor die man.......... als kind heb je het maar te doen met die leraar :)

en ik kan je verzekeren dat ik sterker en sneller ben dan menig man.

Ik heb jaren gebokst, dat in combinatie met mijn werk met de paarden, maakt dat menig man het fysiek best zwaar heeft wil hij die strijd met mij aangaan.

neemt niet weg dat als het puntje bij paaltje komt en we echt in gevecht gaan, dat ik het af moet leggen omdat ik gewoonweg de fysieke kracht niet heb to een man.

maar ik heb wel weer heel veel verbale kracht. en dat hebben wij vrouwen gewoonweg veel meer, wij vrouwen kunnen een man muisgroot maken met onze woordjes.......

maar slimmerik, wat vind jij erger??? fysieke of emotionele mishandeling.....?

bij mij gaan blauwe plekken in een week weg, een gebroken been in 6 weken over.......... maar ik loop na 20 jaar nog steeds bij een therapeut omdat mijn jeugd zo leuk was.........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:16

Tsja, mijn idee is toch dat er in zo'n situatie al zo veel scheef zit....

Wat is een relatie als die het slechtste in je naar boven haalt? Is dat iets waar je deel van uit wilt maken? En waarom zou je over je laten lopen als je zelfbeheersing toont, en niet als je jezelf verlaagt tot slaan? Ik zou nooit iemand anders zoveel macht over mij willen laten hebben.
Ik vind het dan ook in allerlei opzichten vreselijk ongezond klinken, en weet wel dat mijn idee van relaties heel anders is.

(Daarnaast... 'ja, ik ben zelf ook niet de liefste' is natuurlijk wel excuus nummer 1 bij mishandeling.)

Fysiek geweld is nooit terecht, als het al begrijpelijk is, is het nog een uiting van machteloosheid over dingen die NIET goed zijn in een relatie. Linksom of rechtsom zit er dan al heel veel scheef.

Slimmerik: het verschil in macht tussen leerling en leerkracht is vaak niet fysiek, maar autoritair. Zeker op de middelbare school heb je jongens die heel wat sterker, groter en sportiever zijn dan de docent. Maar ook dan is slaan niet geoorloofd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:24

KiWiKo schreef:
maar slimmerik, wat vind jij erger??? fysieke of emotionele mishandeling.....?

bij mij gaan blauwe plekken in een week weg, een gebroken been in 6 weken over.......... maar ik loop na 20 jaar nog steeds bij een therapeut omdat mijn jeugd zo leuk was.........

In een volwassen verhouding heb ik beide meegemaakt maar het fysieke geweld vond ik erger. Wat je emotioneel als kind is aangedaan is dus aangedaan in een ongelijke verhouding..... je had toen niet de mogelijkheid er iets aan te doen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:26

klopt fysiek geweld is nooit terecht

maar ik vind ook een mens is een mens en als deze tot over zijn grens getergd word en hij haalt uit tja.....
ik blijf erbij dat je in dit soort situatie's ook wel eens bij jezelf mag kijken

ik heb het dan ook alleen over de situatie die ik met mijn ex omschrijf
niet de vriend die ik omschreef die echt geterroriseerd door zijn vrouw

maar ja waar bepaal je de grens van mishandeling
ik kan wel zeggen wanneer je dat zelf vind
maar zoveel mannen en vrouwen vinden dat ze er zelf schuld aan hebben......

ik persoonlijk vind mijn situatie die ik beschreef geen mishandeling
ik blijf erbij een mens is een mens en die kun zijn zelfbeheersing ook wel eens verliezen
blijft het bij 1 keer en ben je samen in staat om erover te praten en het op te lossen bij de kern dan vind ik het vergeeflijk

gebeurd het vaker ja en zonder echte aanleiding ja dan vind ik het mishandeling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:29

Ik ben heel dominant, dus ik ga altijd op zoek naar grenzen :)

en nee, ik ben geen slachtoffer...... helemaal niet, en ik loop ook heel makkelijk weg :)

en nee, ik laat me niet mishandelen (het is ooit eens gebeurd in een relatie in een ver, ver verleden en die relatie heeft precies 8 maanden geduurd :D )

dus nee, ben geen slachtoffer, nee laat me niet in een hoekje douwen, en nee ik stel mijn grenzen.......

@ slimmerik.......... ik vind emotioneel geweld erger.......

ik heb op dit moment een broer die me emotioneel chanteerd omdat hij wil dat ik hem op de loonlijst zet zodat hij een inkomen heeft en hem dat geld overmaak.......... hij wil er echter niet voor werken...

zijn argument is dat hij anders binnenkort naast zijn moeder ligt......

krijg je mij niet mee, sterker nog krijg je die wind nog veel harder tegen je........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:34

zydeco schreef:
maar ik vind ook een mens is een mens en als deze tot over zijn grens getergd word en hij haalt uit tja.....p

Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan wel erg makkelijk slachtoffer maakt, alsof je als mens willoos bent overgeleverd aan je omstandigheden. En dat IS niet zo, niet als je volwassen bent. Als je 'ik werd getergd' als excuus gebruikt, doe je net alsof je niet anders kon, maar dat kun j wel - je kunt namelijk ook kiezen om niet te slaan.

En ja, dat geldt ook voor de andere partij. Waarom terg je iemand tot het uiterste? Het klinkt uiterst simplistisch, maar dat moet je niet doen, dat is gewoon op geen enkele manier nuttig of constructief of liefdevol. Het is een relatie, dat moet geen strijd zijn waarbij je elkaar verwondt en jezelf verdedigt!

Citaat:
ik blijf erbij een mens is een mens en die kun zijn zelfbeheersing ook wel eens verliezen

Mishandeling misschien niet, maar wel een situatie waarin allerlei alarmbellen moeten gaan rinkelen dat er iets heel erg fout zit. Als jij de noodzaak ziet om de ander zo tot het uiterste te tergen, en de ander ziet de noodzaak zich te verweren met een klap... dan is er iets dat al veel en veel te ver is gegaan.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:34

Ik vind beide niet kunnen en even erg.
Waar dit voorkomt is de verhouding tussen beide partners ver te zoeken in mijn ogen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:37

Shadow0 schreef:
zydeco schreef:
maar ik vind ook een mens is een mens en als deze tot over zijn grens getergd word en hij haalt uit tja.....p

Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan wel erg makkelijk slachtoffer maakt, alsof je als mens willoos bent overgeleverd aan je omstandigheden. En dat IS niet zo, niet als je volwassen bent. Als je 'ik werd getergd' als excuus gebruikt, doe je net alsof je niet anders kon, maar dat kun j wel - je kunt namelijk ook kiezen om niet te slaan.

En ja, dat geldt ook voor de andere partij. Waarom terg je iemand tot het uiterste? Het klinkt uiterst simplistisch, maar dat moet je niet doen, dat is gewoon op geen enkele manier nuttig of constructief of liefdevol. Het is een relatie, dat moet geen strijd zijn waarbij je elkaar verwondt en jezelf verdedigt!

Citaat:

Mishandeling misschien niet, maar wel een situatie waarin allerlei alarmbellen moeten gaan rinkelen dat er iets heel erg fout zit. Als jij de noodzaak ziet om de ander zo tot het uiterste te tergen, en de ander ziet de noodzaak zich te verweren met een klap... dan is er iets dat al veel en veel te ver is gegaan.

ben het wel met je eens.............. alleen het kan gebeuren...... zo zit het leven in elkaar.........

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:39

de relatie waar ik toen in zat was ook verre van gezond te noemen :D
dus dat het scheef zat dat klopt
echter ik heb nooit geslagen
maar ben wel degene geweest die hem getergd heeft tot hij op dat punt kwam
daarom zeg ik ook ik vond het geen mishandeling
gezond nee , maar ik wist wt de consequentie was

ik vind emtioneel ook veel erger
ik heb daar in mijn jeugd veel mee te maken gehad

gemanipuleer en mishandeling alom in mijn thuissituatie (moeder aan de heroine en alcoholistische vader die mijn moeder op pad stuurde naar mannen )

ik werd geslagen als ik niet luisterde
deed me op een gegeven moment niks meer
gewoon over je heen laten komen
echter van de emotionele mishandeling heb ik nog elke dag last
mijn blauwe plekken genezen , mijn hoofd niet

kiwiko idd dat is het leven soms
Laatst bijgewerkt door Zappa op 12-02-09 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:39

Kiwiko, wat jouw broer doet is laag bij de grond.
Hier kun je nooit aan toegeven want dan is het hek van de dam en gaat hij steeds verder maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:42

jaantsje schreef:
Kiwiko, wat jouw broer doet is laag bij de grond.
Hier kun je nooit aan toegeven want dan is het hek van de dam en gaat hij steeds verder maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.

gaat ook niet gebeuren hoor :D en in het ergste geval mag ik hem uitstrooien naast mijn moeder, maar ik ben niet verantwoordelijk voor zijn leven, evenzo niet voor zijn dood zou hij daarvoor kiezen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:09

Bij emotione mishandeling kan je jaaaaren later pas echt last gaan krijgen.
Niet dat ik de borden vreten die ik naar mijn kop gesmeten kreeg of bij kop en kont worden gepakt en op de gallerij geflikkert werd nou echt gezellig vond, maar daar kan je sneller overheen komen.
Iemand emotioneel met de grond gelijk maken, daar kom je niet zo een twee drie los van(althans, is mijn ervaring).
wel heb ik er van geleerd, harde leerschool, maar blijkbaar is dat in ijn leven nodig geweest.
Er zal geen vent meer zijn die mij zoiets ooit nog zal aandoen.
Ben daar best hard in geworden, of dat goed is, is weer een andere vraag.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:02

Zowel emotionele als lichamelijke mishandeling kan ernstige problemen geven. In mijn ogen veroorzaken ze beide angst wat je verdere leven vaak bijblijft.
Wel is het zo dat emotionele mishandeling aan de buitenkant niet is te zien, hoe maak je hard dat dit gebeurt.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:20

zydeco schreef:
ik werd geslagen als ik niet luisterde
deed me op een gegeven moment niks meer
gewoon over je heen laten komen
echter van de emotionele mishandeling heb ik nog elke dag last
mijn blauwe plekken genezen , mijn hoofd niet

Hier ben ik het helemaal mee eens. Heb het vroeger ook meegemaakt dat ik geslagen werdt en je wordt er gewoon imuum voor. Je weet nu krijg ik een klap voor mijn kop, nou laat maar komen dan ben ik er vanaf....
Zodra mensen op mijn gevoel in gaan spelen kan ik daar echt wel een tijd mee zitten.....

Angst om geslagen te worden heb ik eigenlijk niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:25

ik zie echt zo'n big momma voor me met een mattenklopper bij dit topic.. :o

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:30

Goede actie om zo'n tehuis te openen.
Want tja, het kan van beide kanten komen he!