zydeco schreef:maar ik vind ook een mens is een mens en als deze tot over zijn grens getergd word en hij haalt uit tja.....p
Ik vind persoonlijk dat je jezelf dan wel erg makkelijk slachtoffer maakt, alsof je als mens willoos bent overgeleverd aan je omstandigheden. En dat IS niet zo, niet als je volwassen bent. Als je 'ik werd getergd' als excuus gebruikt, doe je net alsof je niet anders kon, maar dat kun j wel - je kunt namelijk ook kiezen om niet te slaan.
En ja, dat geldt ook voor de andere partij. Waarom terg je iemand tot het uiterste? Het klinkt uiterst simplistisch, maar dat moet je niet doen, dat is gewoon op geen enkele manier nuttig of constructief of liefdevol. Het is een relatie, dat moet geen strijd zijn waarbij je elkaar verwondt en jezelf verdedigt!
Citaat:
ik persoonlijk vind mijn situatie die ik beschreef geen mishandeling
ik blijf erbij een mens is een mens en die kun zijn zelfbeheersing ook wel eens verliezen
Mishandeling misschien niet, maar wel een situatie waarin allerlei alarmbellen moeten gaan rinkelen dat er iets heel erg fout zit. Als jij de noodzaak ziet om de ander zo tot het uiterste te tergen, en de ander ziet de noodzaak zich te verweren met een klap... dan is er iets dat al veel en veel te ver is gegaan.