Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seleentj schreef:Is zij ook niet die ene met die levende hamsters in luchtafgesloten ballen?
DebjeDopje schreef:dat heeft dan toch niks met haar punt te maken? waarom deed ze dat dan?
hecht zij geen emotionele waarden aan zo'n dier? ik kan me niet eens voorstellen dat ik dalijk achter een naaimachine zit met onze dode kat?
mij is altijd geleerd dat ik iets doods met respect moet behandelen en in vrede moet laten rusten
Marchador schreef:Daar heb je helemaal gelijk in! Dat is ook walgelijk.
Maar ik vraag me toch af of dit niet op een andere manier kan, het geeft bij mij echt een heel naar gevoel.
Als je al weet dat kinderen dieren knijpen of dood kunnen knuffelen. Dan houd je ze toch bij de kinderen weg tot ze groot genoeg zijn en het snappen lijkt mij. Tenminste dit is zoals wij het doen. Kleine kinderen mogen de dieren alleen aaien onder toezicht van een volwassene. Willen ze knuffelen krijgen ze een knuffel.
Citaat:xLienepienx schreef:
He bah!! Zoiets vind ik toch echt walgelijk.
Lees net dat een een soort protest is van de kunstenares. Kan dat niet op
een andere manier dan?
lifaya schreef:Trouwens, er zijn al genoeg van dit soort variaties! Wat dacht je van Fur real friends! Ik vind dit egt debiel, en zeker een excuus zoeken!
DebjeDopje schreef:van die ballen word ook net zo goed gezecht dat dat mishandeling is en kinderen gaan daar eerder mee voetballen dan een gewone hamster zonder bal.
of hij valt van de trap of rolt zo naar buiten ofzoiets geks
Tallie_Ho schreef:Dus aan de ene kant doet deze mevrouw niks anders als de rest van de wereld: Gebruik maken van huid van dode dieren.. Maar ik vind het moeilijk te behappen omdat het over huisdieren gaat en niet om staldieren.. Misschien een kwestie van wennen..
DebjeDopje schreef:nou nee, maar als die dieren een goed leven hebben gehad met veel ruimte en niet eenzaam en sterven voor iets beters dan speelgoed, dan eet ik het
en ik eet geen speelgoed dus dit is trouwens geen punt
het heeft hier overigens niks mee temaken
DebjeDopje schreef:kinderen moeten leren wat goed en slecht is en wat verantwoordelijkheid nou precies inhoud
Vjestagirl schreef:DebjeDopje schreef:nou nee, maar als die dieren een goed leven hebben gehad met veel ruimte en niet eenzaam en sterven voor iets beters dan speelgoed, dan eet ik het
Vjestagirl schreef:DebjeDopje schreef:nou nee, maar als die dieren een goed leven hebben gehad met veel ruimte en niet eenzaam en sterven voor iets beters dan speelgoed, dan eet ik het
En jij denkt dat de bioindustriedieren dat hebben? Grapjas. Het heeft hier alles mee te maken. Iets doods moet je laten rusten volgens jou, maar vervolgens eet je wel vlees van dieren die ook niet geweldig behandeld worden.
Haar kat heeft heerlijk leventje gehad, goed eten, lekker de ruimte om rond te wandelen, knuffels, en is dood gegaan voordat hij de kans had om ziek te worden en mankementen te vertonen. Prima leventje toch?