Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:37

dat heeft dan toch niks met haar punt te maken? waarom deed ze dat dan?
hecht zij geen emotionele waarden aan zo'n dier? ik kan me niet eens voorstellen dat ik dalijk achter een naaimachine zit met onze dode kat?
mij is altijd geleerd dat ik iets doods met respect moet behandelen en in vrede moet laten rusten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:37

Echt kotsmisselijk wordt ik ervan!!
:r :r
Zou ze ooit gedacht hebben om haar eigen op te zetten??
Ik ben alvast partij om haar in stukjes te snijden!! }:)

Rennie89

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:38

Trouwens, er zijn al genoeg van dit soort variaties! Wat dacht je van Fur real friends! Ik vind dit egt debiel, en zeker een excuus zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:38

Seleentj schreef:
Is zij ook niet die ene met die levende hamsters in luchtafgesloten ballen?

Euhm, nee? Zij deed hamsters in van die gewone hamsterballen, waar weetikveelhoeveelmensen in Nederland hun hamsters ook in doen.. alleen zij deed er 100 in 100 ballen. Om de 4 uur kregen ze geloof ik mogelijkheid tot eten en drinken gewoon.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:39

DebjeDopje schreef:
dat heeft dan toch niks met haar punt te maken? waarom deed ze dat dan?
hecht zij geen emotionele waarden aan zo'n dier? ik kan me niet eens voorstellen dat ik dalijk achter een naaimachine zit met onze dode kat?
mij is altijd geleerd dat ik iets doods met respect moet behandelen en in vrede moet laten rusten

Tsja, dat is een verschil in denken.

Het hoeft toch ook niets met haar punt te maken te hebben?

Overgens neem ik aan dat jij veganist bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:39

Marchador schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in! Dat is ook walgelijk.
Maar ik vraag me toch af of dit niet op een andere manier kan, het geeft bij mij echt een heel naar gevoel.
Als je al weet dat kinderen dieren knijpen of dood kunnen knuffelen. Dan houd je ze toch bij de kinderen weg tot ze groot genoeg zijn en het snappen lijkt mij. Tenminste dit is zoals wij het doen. Kleine kinderen mogen de dieren alleen aaien onder toezicht van een volwassene. Willen ze knuffelen krijgen ze een knuffel.

Het is denk ik ook bedoeld om een naar gevoel te geven, te shockeren.. ik had het ook fijn gevonden als het anders was, maar ik denk dat dit wél de manier is om veel mensen te bereiken.
Helaas doet niet iedereen het zo als jullie.. dat is de goede manier! Maar het gebeurt lang niet altijd zo. Een nichtje van mij had vroeger een cavia en die heeft ze dus letterlijk doodgeknepen tijdens het knuffelen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:40

Schitterend! Ze bereikt precies wat ze wil, er wordt flink over gepraat. Altijd het doel van kunst!

Persoonlijk zou ik niet zo'n vloerkleedje in huis hoeven hebben, maar dat geldt voor alle opgezette dieren. Gewoon niet mijn ding. Ethisch gezien heb ik er geen problemen mee, beestje is toch al dood. We eten vlees, we gebruiken leer en ook andere onderdelen van een dood dier. Zolang deze kunstenares de dieren niet gedood heeft voor haar kunst (en dat geloof ik absoluut niet, daar jaagt ze veel te veel mensen mee tegen zich in het harnas), heb ik geen probleem met haar werkwijze en vind het stiekem nog mooi ook.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:40

van die ballen word ook net zo goed gezecht dat dat mishandeling is en kinderen gaan daar eerder mee voetballen dan een gewone hamster zonder bal.
of hij valt van de trap of rolt zo naar buiten ofzoiets geks

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:41

Citaat:
xLienepienx schreef:
He bah!! Zoiets vind ik toch echt walgelijk.

Lees net dat een een soort protest is van de kunstenares. Kan dat niet op
een andere manier dan?

Tegenwoordig ie iedereen toch redelijk 'afgestompt' geworden, door de meest vreselijke beelden op tv en internet. Als je mensen wil bereiken en een flinke discussie wil starten, zul je toch met grove maatregelen moeten komen. (eigenlijk best triest dat dit nodig is als je er zo over nadenkt, maar dat is weer een andere discussie :Y) )
Hier op bokt heeft het iig wel het bedoelde effect!

Anoniem

lifaya schreef:
Trouwens, er zijn al genoeg van dit soort variaties! Wat dacht je van Fur real friends! Ik vind dit egt debiel, en zeker een excuus zoeken!

Fur Real Friends zijn gewoon bedoeld om leuk mee te spelen en niet bedoeld om mensen te laten zien dat je kinderen geen levend wezen als speelgoed moet geven- die dingen hebben een heel ander doeleinde. Die zijn er voor het leuke knuffelen met een knuffeldier en dit is een KUNSTproject om mensen te laten nadenken, tongen los te maken, te shockeren.

Nanne

Ongelovelijk.. :n

Word er gewoon misselijk van...

Hoe haal je het in je botte herses om dit te doen? Dit doe je toch niet met overleden mensen?

Hebben die dieren hierom gevraagd? Dat denk ik niet..

Als je dit soort dingen doet ben je gewoon ziek. Echt ziek.

Ze zou zich zelf eens moeten laten onderzoeken door een hele kudde medici.. Je kan mij niet wijs maken dat ze volledig bij haar gezonde verstand is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:42

Ben ik nou de enige die aan de gestoorde gek uit "silence of the lambs" moet denken bij het in elkaar naaien van stukjes huid? Is haar volgende stap om mensenhuiden als een pak of tas aan elkaar te zetten??

Ik heb er geen problemen mee dat ze de vacht van dieren gebruikt, wij gebruiken dagelijks leer, sommige mensen dragen bont enz.. Dit zijn echter dieren waar ik als consument minder last van heb ( moreel gezien ) ik heb thuis 2 katten rondlopen, als 1 van de 2 dood zou gaan komt het niet in me op om er een tas van te maken :n

Ik vind opzetten dan toch respectvoller ten opzichte van mijn beestjes..

Dus aan de ene kant doet deze mevrouw niks anders als de rest van de wereld: Gebruik maken van huid van dode dieren.. Maar ik vind het moeilijk te behappen omdat het over huisdieren gaat en niet om staldieren.. Misschien een kwestie van wennen.. :?

DebjeDopje

nou nee, maar als die dieren een goed leven hebben gehad met veel ruimte en niet eenzaam en sterven voor iets beters dan speelgoed, dan eet ik het
en ik eet geen speelgoed dus dit is trouwens geen punt :)
het heeft hier overigens niks mee temaken
Laatst bijgewerkt door DebjeDopje op 05-02-09 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

DebjeDopje schreef:
van die ballen word ook net zo goed gezecht dat dat mishandeling is en kinderen gaan daar eerder mee voetballen dan een gewone hamster zonder bal.
of hij valt van de trap of rolt zo naar buiten ofzoiets geks

Daarom heeft ze dat kunstproject ook gedaan... om die discussie los te maken over hamsters in hamsterballen. Haar hamsters werden echter niet mishandeld, kregen gewoon eten en drinken en konden verder 'vrij' bewegen (voor zover dat dus 'vrij' is in zo'n bal, maar dat is waar de discussie begint.. waarom moeten haar 100 hamsters 'gered' worden maar mogen in Nederland zoveel andere hamsters gewoon in zo'n bal blijven lopen? Waarom mogen die dingen nog gewoon verkocht worden?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:45

Nanne, ik denk dat deze kunsterares haar hersens beter gebruikt dan veel andere mensen, eigenlijk.. mensen die gewoon hun geld uit hun lederen portomonnee halen om hun hamburger te betalen, en vervolgens roepen dat dit 'walgelijk' is. Dat is pas ondoordacht.

Tallie_Ho schreef:
Dus aan de ene kant doet deze mevrouw niks anders als de rest van de wereld: Gebruik maken van huid van dode dieren.. Maar ik vind het moeilijk te behappen omdat het over huisdieren gaat en niet om staldieren.. Misschien een kwestie van wennen.. :?

Ik denk dat dat een grote rol speelt.. ik kom er ook niet bij dat er in China honden worden gegeten (geen idee of dat nou echt zo is, maar je hoort het wel veel). Simpelweg omdat honden dichterbij me staan dan bijv. varkens of koeien, en dat geldt voor de meeste mensen zo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-09 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:45

er zijn zat mensen die dat niet kopen omdat ze het idd zielig vinden, het kopen van huisdieren zul je nooit tegen kunnen houden.
kinderen moeten leren wat goed en slecht is en wat verantwoordelijkheid nou precies inhoud

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:47

DebjeDopje schreef:
nou nee, maar als die dieren een goed leven hebben gehad met veel ruimte en niet eenzaam en sterven voor iets beters dan speelgoed, dan eet ik het

En jij denkt dat de bioindustriedieren dat hebben? Grapjas. Het heeft hier alles mee te maken. Iets doods moet je laten rusten volgens jou, maar vervolgens eet je wel vlees van dieren die ook niet geweldig behandeld worden.

Haar kat heeft heerlijk leventje gehad, goed eten, lekker de ruimte om rond te wandelen, knuffels, en is dood gegaan voordat hij de kans had om ziek te worden en mankementen te vertonen. Prima leventje toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:47

DebjeDopje schreef:
kinderen moeten leren wat goed en slecht is en wat verantwoordelijkheid nou precies inhoud

Maar NIET ten koste van een ander levend wezen. En pas vanaf een bepaalde leeftijd.
Een kind dat net een beetje kan praten en een beetje kan lopen stuur je ook niet naar de supermarkt om wat boodschappen te doen, die verantwoordelijkheid leg je daar niet. Die is te groot. Verantwoordelijkheid moet je stapsgewijs leren en geven aan een kind, en dat hoeft NIET door ze een levend wezen te geven.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:48

Ziek ziek ziek.. Sorry meer woorden heb ik er niet voor. Deze dieren moet je rust ''gunnen'' na een dood. Op een mooi plekje begraven en laten rusten. Niet mee onder de naaimachine nemen en er een tas van maken. :r :r

Tallie1979

Kijk, dat men hond eet daar, als ik het zou eten en het zou me smaken zou ik het vaker eten.. Ik eet immers ook paard, koe, varken, kip, kalkoen enz.. Alleen als ik het niet lust eet ik het niet meer ( ik lust geen konijn ) Heeft er niks mee te maken dat ik het zielig vind, ik vind het niet lekker!

Waarom zou ik er moeilijk over doen om wel paard te eten, maar geen hond? Wie weet is het heel erg lekker?? Paardenvlees vind ik immers heerlijk!

Ik zou echter nooit van mijn eigen paard eten bij wijze van spreken ;)

Anoniem

Vjestagirl schreef:
DebjeDopje schreef:

En jij denkt dat de bioindustriedieren dat hebben? Grapjas. Het heeft hier alles mee te maken. Iets doods moet je laten rusten volgens jou, maar vervolgens eet je wel vlees van dieren die ook niet geweldig behandeld worden.

Haar kat heeft heerlijk leventje gehad, goed eten, lekker de ruimte om rond te wandelen, knuffels, en is dood gegaan voordat hij de kans had om ziek te worden en mankementen te vertonen. Prima leventje toch?[/quote]

En dat is waarschijnlijk beter dan de meeste slachtdieren.

Daarbij vind jij het eten van vlees, een LUXE-PRODUCT voor de meeste mensen, beter dan speelgoed? Heb jij vlees nodig met de vleesvervangers van tegenwoordig? Of eet je het omdat je het lekkerder vindt dan vleesvervangers...

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:50

Citaat:
Nanne: Hebben die dieren hierom gevraagd? Dat denk ik niet..

Maar hebben koeien er wel om gevraagd om opgegeten te worden? Of kalfjes om tot mooie rijlaars verwerkt te worden?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:51

Vjestagirl schreef:
DebjeDopje schreef:

Haar kat heeft heerlijk leventje gehad, goed eten, lekker de ruimte om rond te wandelen, knuffels, en is dood gegaan voordat hij de kans had om ziek te worden en mankementen te vertonen. Prima leventje toch?

hoe weet jij nou ofdat die kat het zo geweldig heeft gehad?!
er zijn zat mensen die goed voor hun dieren zijn voordat ze geslacht worden, en die paar keer in de week dat ik vlees eet wat zelden voorkomt let ik wel op wat ik eet, Lolbroek
val even iemand anders aan dan alleen mij, er zijn zat anderen mensen die hier reactie's geven en zich juist wél bedreigd en ongemakkelijk voelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:51

@Tallie_Ho, als ik al vlees zou eten zou ik het ook niet kunnen, mijn eigen dier opeten. Puur omdat het me zou tegenstaan iets te eten wat zo dichtbij me stond. Maar dat zij dat als het ware wel doet (het zij in iets andere vorm: door er kunst van te maken, of een tas) wekt wel discussie op bij mensen, en dat is het doel van haar kunst. Mensen laten nadenken of laten praten, en het lukt haar maar wel mooi.. het staat ons tegen dat ze het doet, maar waarom? Eigenlijk alleen maar omdat we het niet gewend zijn of omdat we nie goed nadenken over wat we zelf wel niet (laten) doen met dieren voor ons eigen plezier.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:53

zijn vleesvervangers niet duurder ofzo?!
niet iedereen zit tegenwoordig zo breed met deze crisis