Amerikaanse baart 8- ling!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Amerikaanse baart 8- ling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:50

In NL plaatsen ze maximaal 2 embryo's terug. Ik kreeg destijds een punctie (was bezig met KI) omdat ik teveel folikels had.
Inmiddels mama van een tweeling!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:54

gefeliciteerd dan!! hihi
maar amerika is ook gewoon raar :P
ben benieuwd of obama ook daar iets aan gaat veranderen :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:27

Robyn schreef:
Citaat:
Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40

LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo's weg laten halen.

De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.

De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.

Bron Nu.nl

Nee, deze kinderen zullen echt een geweldig leven krijgen, en alle kansen krijgen die ze willen en verdienen. Ik zal nooit meer van die domme uitspraken doen.. :7

Als je het Amerikaanse nieuws een beetje volgt blijkt het hier te gaan om een alleenstaande moeder die vorig jaar 8 (jawel 8) bevruchte eicellen in haar baarmoeder geplaatst kreeg. De opvoeding van 14 kinderen gaat zo 2,5 miljoen dollar kosten en dat is dan alleen voor eten, kleding enz. Echt alleen de basis, geen sporten, leuke dingen enz..

Citaat:
The Department of Children and Family Services would worry that, in a house of 14, there would be a lack of attention or that the children would be at risk of abuse or neglect

Bron: ABC news
(ik ben gelukkig niet de enige die domme dingen denkt.)

P.s. De vergelijking met de grote gezinnen vroeger gaat hier totaal niet op want als nummer 8 geboren werd hielpen nummer 1,2 en 3 al mee met klusjes in en rond het huis. Mijn oma en haar zussen hielpen gewoon mee met de zorg voor de kleinere kinderen. Dat wordt met 14 kinderen onder de 7 wat lastig.

Makkelijk zeggen he nu je dit bericht hebt, als dit bericht er niet was geweest was het nog steeds GEEN domme maar onvoorzichtige uitspraak, nu heb je makkelijk praten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:29

Wat maakt het nou uit wanneer ze het gezegd heeft. Ze mag haar mening toch zeker wel uiten?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:29

Oudste van de andere kinderen was geloof ik 7. 14 kinderen onder de 7 jaar in een huis met 3 slaapkamers. Moeders woont geloof ik ook nog momenteel ook bij haar ouders. Eerlijk gezegd vind ik het totaal onverantwoordelijk.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:30

8 kinderen is echt veel :oo

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:34

IndianLady schreef:
Wat maakt het nou uit wanneer ze het gezegd heeft. Ze mag haar mening toch zeker wel uiten?

Als je niet alles mee krijgt dan zeg alsjeblieft niks, dit was een discussie tussen mij Robyn, tenzij je die mee hebt gekregen kun jij toch niet uitmaken of het belangrijk is wanneer ze het gezegd heeft?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:35

Ik heb het wel degelijk meegenomen zoals jij het noemt en ik zeg je laat het met rust. Dat jullie niet dezelfde mening delen hoeft niet uit te lopen op een ruzie.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:37

Zo dan moetje ineens 8 kinderen opvoeden, ik hoop dat ze veel steun kunnnen krijgen, want dat zullen ze nodig hebben :) Wel handig met verjaardagen, allemala teglijk :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:39

IndianLady schreef:
Ik heb het wel degelijk meegenomen zoals jij het noemt en ik zeg je laat het met rust. Dat jullie niet dezelfde mening delen hoeft niet uit te lopen op een ruzie.

Het loopt ook niet uit op ruzie, ik stoor me er alleen aan dat als wanneer deze vrouw geen 14 kinderen had, haar uitspraak onvoorzichtig zou blijven. Je gaat me niet vertellen dat zij wist dat die vrouw 14 kinderen had, klaar. 8 of 14 kinderen is wel even wat anders, vooral ook met verschil in leeftijd en alles.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:42

ik vraag me af wat voor buik die vrouw wel niet had :(:)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:33

Poeh wat lijkt me dat erg. :=

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:39

zou ze al namen hebben? :+

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:17

paddington schreef:
En 15 jaar later 8 kids in de pubertijd :+
Ik ben blij dat ik er 1 heb en daar blijft het ook bij :D

Ik hoop dat ze ook meteen met sparen beginnen voor als er willen studeren...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:14

Potvolkoffie :oo
die nemen denk ik geen kinderen meer hoor :')

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:42

Weten ze zeker dat er geen nummer 9 zit? Ik kan er ook niks aardig over zeggen( nou gelukkig dat de kinderen gezond zijn). Je bent een alleenstaande moeder met 6 kinderen
( waarschijnlijk met verschillende vaders). Hoe haal je het in je hoofd als je bij je ouders woont om nog zoveel embryo's te plaatsen. Is 6 niet genoeg? Ik kan er niet bij, was je nu
getrouwd en woonde je zelfstandig dan zou ik het nog geen goed idee vinden zoveel baby's tegelijktijd. Misschien vindt ze het leuk zwanger te zijn. Ben heel benieuwd hoe ze deze kinderen gaat aankleden, voeden en aandacht gaat geven.
Ik snap die artsen ook niet hebben ze geen waarden en normen? Waar is je beroepsethiek?? Ja amerika daar kan alles.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:10

xx_Horsiex schreef:
Het loopt ook niet uit op ruzie, ik stoor me er alleen aan dat als wanneer deze vrouw geen 14 kinderen had, haar uitspraak onvoorzichtig zou blijven. Je gaat me niet vertellen dat zij wist dat die vrouw 14 kinderen had, klaar. 8 of 14 kinderen is wel even wat anders, vooral ook met verschil in leeftijd en alles.

Of ze nou 8, 14 of 20 kinderen heeft. Ik vind het nog steeds onverantwoord om een 8-ling te laten komen. Als deze moeder het welzijn van haar kinderen voorop had gesteld had ze al geen 8 eitjes terug laten plaatsen. De kans dat deze kinderen gezond (en levend) ter komen is zeer klein. Daarbij worden ze zeker prematuur geboren. Dus een grote kans op een ontwikkelingsachterstand, en alle lichamelijke gevolgen van dien.
Zo denk ik er nou eenmaal over. Jij mag dat dom of onvoorzichtig vinden maar als die kinderen helemaal gezond en wel opgroeien met alle aandacht (wat onmogelijk is om van de ouders zelf te krijgen) zou ik het nog steeds een onverantwoordelijke keuze vinden.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:11

ik vindt 14 wel heel veel hoe betaal je dat :S

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:12

Kunnen we hier gezellig discussiëren??

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:15

Robyn schreef:
Of ze nou 8, 14 of 20 kinderen heeft. Ik vind het nog steeds onverantwoord om een 8-ling te laten komen. Als deze moeder het welzijn van haar kinderen voorop had gesteld had ze al geen 8 eitjes terug laten plaatsen. De kans dat deze kinderen gezond (en levend) ter komen is zeer klein. Daarbij worden ze zeker prematuur geboren. Dus een grote kans op een ontwikkelingsachterstand, en alle lichamelijke gevolgen van dien.
Zo denk ik er nou eenmaal over. Jij mag dat dom of onvoorzichtig vinden maar als die kinderen helemaal gezond en wel opgroeien met alle aandacht (wat onmogelijk is om van de ouders zelf te krijgen) zou ik het nog steeds een onverantwoordelijke keuze vinden.

Ik ben het helemaal hiermee eens.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:18

Is het ongezellig dan? Horsie en ik hebben gewoon een meningsverschil. Een goede discussie kan toch nooit kwaad?
Het leuke van een forum is dat je het niet altijd met elkaar eens hoeft te zijn. ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:20

Jep klopt... maar elkaar uitmaken voor dom etc lijkt me nou ook niet echt nodig... ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:22

nou ik denk dat dat heel wat word met verjaardagen en zo..
iedereen is jaloers en je moet alle kinderen tegelijk een kadootje geven..
dat kost veel geld!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:10

Robyn schreef:
xx_Horsiex schreef:

Natuurlijk is het onverantwoord om een 8-ling te laten komen, dat zowiezo. Ik had alleen problemen er mee dat je insinueerde dat deze kinderen niet genoeg aandacht zouden krijgen, naar mijn mening kun jij dat niet inschatten vanachter de computer.

Nu blijtk dat deze me vrouw al zes kinderen had ben ik zeker van mening dat je gelijk hebt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:24

Ik vind dat Robyn wel gelijk heeft hoor horsie.
8 kinderen, denk aan de luiers,voeding etc.
daar zal ze ald e ghele dag mee bezig zijn( en dan reken ik de andere kinderen niet erbij)
8 kinderen die straks opvoeding nodig hebben.
8kinderen die normen & waarden willen
8 kinderen tegelijk naar bed->instoppen, want anders wordt er gezeurd, dat de een wel wordt
ingestopt en de ander niet. of dat de een later mag, terwijl ze even oud zijn.
8 kinderen die straks allemaal puberszijn, die ook populair willen zijn en meedoen met 'de rest'.
8 kinderent egelijk studeren

8 kinderen tegelijk is gewoon abnormaal, en het is wel duidelijk dat ze straks weinig aandacht zullen krijgen van hun moeder.
van buitenstaanders ok. maar van hun egien moeder niet. vader is onbekend, dus dat ebtekend ook minder aandacht