Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robyn schreef:Citaat:Moeder achtling had al zes kinderen
Uitgegeven: 30 januari 2009 14:40
Laatst gewijzigd: 30 januari 2009 14:40
LOS ANGELES - De Amerikaanse vrouw die deze week beviel van een achtling, had al zes kinderen, waaronder een tweeling. Ze wist dat ze van zeven kinderen zwanger was, maar wilde geen van de embryo's weg laten halen.
De moeder, die onbekend wil blijven, onderging vorig jaar een vruchtbaarheidsbehandeling, berichtte CNN vrijdag.
De andere kinderen zijn in de leeftijd van 2 tot 7 jaar. Het wordt nog krap bij de familie thuis, want ze wonen in bij de ouders van de moeder in een huis met slechts drie slaapkamers.
Bron Nu.nl
Nee, deze kinderen zullen echt een geweldig leven krijgen, en alle kansen krijgen die ze willen en verdienen. Ik zal nooit meer van die domme uitspraken doen..![]()
Als je het Amerikaanse nieuws een beetje volgt blijkt het hier te gaan om een alleenstaande moeder die vorig jaar 8 (jawel 8) bevruchte eicellen in haar baarmoeder geplaatst kreeg. De opvoeding van 14 kinderen gaat zo 2,5 miljoen dollar kosten en dat is dan alleen voor eten, kleding enz. Echt alleen de basis, geen sporten, leuke dingen enz..Citaat:The Department of Children and Family Services would worry that, in a house of 14, there would be a lack of attention or that the children would be at risk of abuse or neglect
Bron: ABC news
(ik ben gelukkig niet de enige die domme dingen denkt.)
P.s. De vergelijking met de grote gezinnen vroeger gaat hier totaal niet op want als nummer 8 geboren werd hielpen nummer 1,2 en 3 al mee met klusjes in en rond het huis. Mijn oma en haar zussen hielpen gewoon mee met de zorg voor de kleinere kinderen. Dat wordt met 14 kinderen onder de 7 wat lastig.
IndianLady schreef:Wat maakt het nou uit wanneer ze het gezegd heeft. Ze mag haar mening toch zeker wel uiten?
IndianLady schreef:Ik heb het wel degelijk meegenomen zoals jij het noemt en ik zeg je laat het met rust. Dat jullie niet dezelfde mening delen hoeft niet uit te lopen op een ruzie.
xx_Horsiex schreef:Het loopt ook niet uit op ruzie, ik stoor me er alleen aan dat als wanneer deze vrouw geen 14 kinderen had, haar uitspraak onvoorzichtig zou blijven. Je gaat me niet vertellen dat zij wist dat die vrouw 14 kinderen had, klaar. 8 of 14 kinderen is wel even wat anders, vooral ook met verschil in leeftijd en alles.
Robyn schreef:Of ze nou 8, 14 of 20 kinderen heeft. Ik vind het nog steeds onverantwoord om een 8-ling te laten komen. Als deze moeder het welzijn van haar kinderen voorop had gesteld had ze al geen 8 eitjes terug laten plaatsen. De kans dat deze kinderen gezond (en levend) ter komen is zeer klein. Daarbij worden ze zeker prematuur geboren. Dus een grote kans op een ontwikkelingsachterstand, en alle lichamelijke gevolgen van dien.
Zo denk ik er nou eenmaal over. Jij mag dat dom of onvoorzichtig vinden maar als die kinderen helemaal gezond en wel opgroeien met alle aandacht (wat onmogelijk is om van de ouders zelf te krijgen) zou ik het nog steeds een onverantwoordelijke keuze vinden.
Robyn schreef:xx_Horsiex schreef:Het loopt ook niet uit op ruzie, ik stoor me er alleen aan dat als wanneer deze vrouw geen 14 kinderen had, haar uitspraak onvoorzichtig zou blijven. Je gaat me niet vertellen dat zij wist dat die vrouw 14 kinderen had, klaar. 8 of 14 kinderen is wel even wat anders, vooral ook met verschil in leeftijd en alles.
Of ze nou 8, 14 of 20 kinderen heeft. Ik vind het nog steeds onverantwoord om een 8-ling te laten komen. Als deze moeder het welzijn van haar kinderen voorop had gesteld had ze al geen 8 eitjes terug laten plaatsen. De kans dat deze kinderen gezond (en levend) ter komen is zeer klein. Daarbij worden ze zeker prematuur geboren. Dus een grote kans op een ontwikkelingsachterstand, en alle lichamelijke gevolgen van dien.
Zo denk ik er nou eenmaal over. Jij mag dat dom of onvoorzichtig vinden maar als die kinderen helemaal gezond en wel opgroeien met alle aandacht (wat onmogelijk is om van de ouders zelf te krijgen) zou ik het nog steeds een onverantwoordelijke keuze vinden.