Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:33

Mystica schreef:
mick75 schreef:
Vrijheid van meningsuiting gaat twee kanten op, ook mensen die zijn mening niet delen hebben daar recht op. En daar schort het nogal eens aan bij onze Geert.

Daar schort het bij iedereen aan. Als ik roep dat alle Japanners kanibalen zijn, dan zou ik vast hetzelfde effect opwekken

Haha idd!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:41

De Koningin heeft in haar Kersttoespraak gezegd eens "Aan de basis van elke democratie ligt dan ook de vrijheid van meningsuiting als een ieders goed recht. Dit betekent ruimte voor een eigen geluid waarmee uiting mag worden gegeven aan traditie en identiteit, aan opvattingen, overtuiging en geloof"
Maar; "Een recht om te beledigen bestaat dan niet. Evenmin geeft godsdienstvrijheid een vrijbrief om te kwetsen of op te roepen tot haat."

Nou ben ik geen enorme fan van de koningin of van het koningshuis, maar volgens mij heeft ze hier wel een goed punt te pakken. Dat er vrijheid van meningsuiting is in NL, dat je alles mág zeggen, betekent niet dat je alles ook maar moet zeggen.

Anoniem

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:06

Laten we dan vooral ook de imams eens aanpakken die homo-haat prediken. Maar gek genoeg hoor je daar geen politieke partij verder over.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:13

Dat is toch juist wat door de koningin ook gezegd wordt: Evenmin geeft godsdienstvrijheid een vrijbrief om te kwetsen of op te roepen tot haat

En volgens mij is het onzin dat je daar geen politieke partij over hoort. Afgelopen week kwam er nog een Engelse / Amerikaanse imam naar NL. De PVV en regeringspartijen CDA en PvdA hadden gevraagd of het gezien eerdere uitlatingen van Yasin mogelijk is hem de toegang tot Nederland te weigeren. Uiteindelijk bleek dat niet mogelijk. Maar het is dus niet waar dat de PVV de enige partij is die daar aandacht aan besteed.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:23

Als Geert het logisch vind dat alle marokkanen crimineel zijn, mag een Imam ook zeggen dat hij vind dat alle homo's van het dak gesmeten mogen worden. Persoonlijk vind ik dat beide uitspraken niet kunnen en even hard aangepakt moeten worden. Ik vind het een beetje raar dat een Marokkaan niet mag zeggen dat alle vrouwen een hoofddoek moeten dragen, maar Geert wel mag zeggen dat alle Moslims een fascistoide religie aanhangen. Beide uitspraken zijn in mijn ogen even schandalig en getuigen van een grote mate van wereldvreemdheid.

Maar vrijheid van meningsuiting geldt hier in Nederland blijkbaar alleen voor blanke Nederlanders wier voorouders in Nederland geboren zijn (ik ga maar snel mijn mond houden als niet-blanke Nederlandse).

De keerzijde van vrijheid van meningsuiting is nog altijd dat de tegenpartij die ook heeft, en in dezelfde mate. Toch krijgen Imams die de hele dag in de moskee zitten en niets weten van de buitenwereld en een beetje wereldvreemde uitspraken doen gegarandeerd het OM achter zich aan, terwijl Geert (die ook op een andere planeet lijkt te wonen) alles mag roepen en pas na vele aangiften en enige dwang zelfs maar aangeklaagd wordt. Dat klopt gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door mick75 op 26-01-09 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:28

Mick, ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind het heel erg goed dat hij in aangeklaagd. Hij roept té disciminerende dingen en dat mag niet. Dat staat in de wet. Wat ik ook gek vind dat hij 'zoveel mogelijk moslims het land uit' wil hebben. Terwijl het overgrote deel van de moslims in Nederland hier geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben. Ze zijn dus Nederlander. En waar wou hij die heen sturen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:33

Precies Mick75, er wordt met twee maten gemeten. Meneertje Wilders mag alles roepen maar als een imam dat doet is het land te klein. En voor de duidelijkheid, ik vind de uitspraken van beide partijen weerzinwekkend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:35

Gut worden er zoveel imams vervolgd dan? :+

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:38

Ik denk niet dat Geert alle moslims het land uit wil hebben maar slechts diegenen die zich niet weten te gedragen naar eer en deugd. En weet je, daar heb ik ook geen moeite mee, je bent gast in dit land, je hebt je maar te gedragen. In het geval van tweedegeneratie moslims ; ook keihard aanpakken met passende straffen. En als ze zich te islamitisch willen voordoen ben ik ook heel gemakkelijk- dan hoor je kennelijk niet in een westers land als Nederland thuis en ga je je vreemde ideetjes maar in een islamitisch land uitvoeren. Sorry daarvoor, maar we leven nog steeds in NL en dan gedraag je er ook maar naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:43

Chiva schreef:
In het geval van tweedegeneratie moslims ; ook keihard aanpakken met passende straffen.

Ik vind dat dat voor alle criminelen moet gelden, daar zou ik echt geen onderscheid in maken. Genoeg 'Nederlanders' (blanken met Nederlandse voorouders en Nederlands paspoort) die zich dusdanig misdragen dat ze best een enkele reis onbewoond eiland mogen krijgen.

Chiva schreef:
En als ze zich te islamitisch willen voordoen ben ik ook heel gemakkelijk- dan hoor je kennelijk niet in een westers land als Nederland thuis en ga je je vreemde ideetjes maar in een islamitisch land uitvoeren. Sorry daarvoor, maar we leven nog steeds in NL en dan gedraag je er ook maar naar.

Hoe gedraag je je 'Nederlands' dan? Wat te denken van Nederlandse mensen met extreme geloofsovertuigingen? (Jehova's bijvoorbeeld maar persoonlijk vind ik heel veel christenen al te ver gaan met bepaalde overtuigingen). Genoeg Nederlanders met 'vreemde ideetjes' (wat is daar al de definitie van? ook voor iedereen anders), wat wil je daarmee doen?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:53

RedPassion schreef:
Chiva schreef:
In het geval van tweedegeneratie moslims ; ook keihard aanpakken met passende straffen.

Ik vind dat dat voor alle criminelen moet gelden, daar zou ik echt geen onderscheid in maken. Genoeg 'Nederlanders' (blanken met Nederlandse voorouders en Nederlands paspoort) die zich dusdanig misdragen dat ze best een enkele reis onbewoond eiland mogen krijgen.

Tuurlijk, maar ik licht nu even de moslims er uit omdat het hier specifiek over gaat ;)
En iemand vroeg hoe het zou moeten met de tweedegeneratiemoslims, die dus hier geboren zijn en dus feitelijk nl zijn.

Chiva schreef:
En als ze zich te islamitisch willen voordoen ben ik ook heel gemakkelijk- dan hoor je kennelijk niet in een westers land als Nederland thuis en ga je je vreemde ideetjes maar in een islamitisch land uitvoeren. Sorry daarvoor, maar we leven nog steeds in NL en dan gedraag je er ook maar naar.

Hoe gedraag je je 'Nederlands' dan? Wat te denken van Nederlandse mensen met extreme geloofsovertuigingen? (Jehova's bijvoorbeeld maar persoonlijk vind ik heel veel christenen al te ver gaan met bepaalde overtuigingen). Genoeg Nederlanders met 'vreemde ideetjes' (wat is daar al de definitie van? ook voor iedereen anders), wat wil je daarmee doen?

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:56

Dat ging niet helemaal goed en ik kan mn bericht niet meer aanpassen om een of andere reden......

Wat ik ook nog wilde stellen is- wat ik bedoel met islamitische trekjes is het radicale gebeuren, de jihad dus. En nogmaals, ik stel hier de islam voorop omdat het daarover gaat. Laten we voorop stellen dat ik alle vormen van radicalisering verafschuw! Dus ook christendom en jehova, zoals je terecht opmerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:00

Chiva schreef:
Tuurlijk, maar ik licht nu even de moslims er uit omdat het hier specifiek over gaat ;)
En iemand vroeg hoe het zou moeten met de tweedegeneratiemoslims, die dus hier geboren zijn en dus feitelijk nl zijn.

Okee. :) Ik denk dat je dat in dit topic het beste duidelijk kan stellen, omdat het 'meten met 2 maten' al een paar keer is aangehaald en het -voor mij tenminste- niet duidelijk was of jij dat in dit voorbeeld ook deed. ;)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:49

Ik hecht er aan om u te zeggen dat ik niets tegen mensen heb. Ik heb niets tegen groepen mensen en ik heb ook niets tegen moslims. In het verleden heb ik alle Islamitische en Arabische landen bezocht en ben daarbij altijd prachtige en vriendelijke mensen tegen gekomen. Wat ze gemeenschappelijk hadden is dat ze allemaal moesten lijden onder dictatoriale regimes en ik heb in die landen dan ook gevochten tegen de vervolging van journalisten, intellectuelen en vrouwen. Ook in Nederland heb ik moties ingediend met de strekking om homoseksuele moslims te beschermen en het tuig aan te pakken die daags na de moord op Theo van Gogh moskee?n in brand staken. Dit soort dingen komen echter niet in de media.

Discriminatie en haat zijn in mijn ogen scheldwoorden. Ik vind het dan ook g?nant dat ik me telkens daartegen moet verweren. Ik heb ? als gezegd - echter niets tegen moslims, maar wel tegen de islamitische ideologie. Ik zie dat als een groot gevaar. Dat ik dat tot een probleem maak is niet een juridische spitsvondigheid om strafbaarheid te ontlopen, maar iets dat ik meen. Het gaat namelijk ten koste van onze vrijheid omdat het niets anders duldt dan de islam. Het staat geweld toe en in sommige gevallen gebiedt het dat zelfs.

Dit is stukje heb ik van rechtspraak.nl en is een stukje van Geert Wilders verweer. Ik vind dit op deze manier goed van hem gezegd. Ik vind dat hij af en toe te ver gaat met zijn uitspraken, maar met de rode draad van zijn verhaal ben ik het helemaal eens.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:59

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat er zulke types in de politiek zitten, zo interreseren zich meer mensen in de politiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:04

Flosje446: Ik vind dat hij in zoverre een punt heeft, dat hij tegen moslim-extremisme is. Maar alle extremen zijn 'slecht', ik vind dat ook van extreme Christenen. Ik woon op de Veluwe, en die zijn er hier dus genoeg te vinden. Die hebben ook opvattingen, ook verre van vrouw- en homovriendelijk om maar wat te noemen. :n

Hij richt zich enkel op moslims -of lijkt dat maar zo?- en dat zint mij niet. Neem die maatstaf dan voor alle extreme geloven.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:11

Je merkt niet heel veel van de extreme christenen, je merkt daarintegen wel veel van de extreme moslims ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:12

Ik denk dat dat ligt aan je omgeving... ik merk meer van extreme christenen dan van extreme moslims hoor. Wat merk jij concreet van extreme moslims?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:18

RedPassion schreef:
Flosje446: Ik vind dat hij in zoverre een punt heeft, dat hij tegen moslim-extremisme is. Maar alle extremen zijn 'slecht', ik vind dat ook van extreme Christenen. Ik woon op de Veluwe, en die zijn er hier dus genoeg te vinden. Die hebben ook opvattingen, ook verre van vrouw- en homovriendelijk om maar wat te noemen. :n

Hij richt zich enkel op moslims -of lijkt dat maar zo?- en dat zint mij niet. Neem die maatstaf dan voor alle extreme geloven.

Ik denk dat het de meeste wilders aanhangers om het volgende gaat: extreme christenen zijn niet te vergelijken met extreme moslims omdat nl van origine een christelijk land is en we dit geloof dus als 'normaler' en meer 'van ons' beschouwen.
persoonlijk heb ik ook minder moeite met extreme christenen; kort gezegd omdat ze in hun geloof niet aanzetten tot moord,bedreiging,mishandeling en moslims wel

ik ontmoette laatst een moslim, een immam, hij weigerde mij een hand te geven
toen ik tegen hem zei dat dat in nl normaal is begon hij een tirade in het arabisch tegen me af te steken
een christenen doet geen dingen persoonlijk naar mij toe waar ik last van heb'; dat is het verschil voor mij

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:21

Is iedereen die zegt dat Christenen zo braaf zijn Noord-Ierland vergeten? Of was dat voor jullie tijd? Zijn behoorlijk wat onschuldige slachtoffers gevallen in de strijd tussen Protestanten en Katholieken, en tot op de dag van vandaag wordt er onderscheid gemaakt. Protestantse kinderen kunnen daar nog steeds niet naar een Katholieke school, Katholieken die protestantse vrienden hebben wordt het tot op de dag van vandaag heel moeilijk gemaakt die vriendschappen te onderhouden... Of is dat minder erg omdat het om Christenen gaat?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:24

Waarom zou een protestant uberhaupt naar een Katholieke school willen?
Edit verkeerd uitgedrukt. Het verschil is dat de Christelijke opvattingen mij niet tegen de borst stuiten, de islamitische opvattingen doen dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:27

Wildgirl, christenen zijn niet gewelddadig? Er zijn toch heel wat oorlogen gevoerd om dat geloof?
Edit: Wat Mick75 ook al aanhaalt.

Ik heb wel 'last' van extreme christenen. Ik begrijp wel dat de meeste gelovigen in NL christelijk zijn en dat het daarom eerder als vanzelfsprekend wordt gezien maar persoonlijk heb ik moeite met alle extreem gelovigen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:30

RedPassion schreef:
Wildgirl, christenen zijn niet gewelddadig? Er zijn toch heel wat oorlogen gevoerd om dat geloof?
Edit: Wat Mick75 ook al aanhaalt.

Ik heb wel 'last' van extreme christenen. Ik begrijp wel dat de meeste gelovigen in NL christelijk zijn en dat het daarom eerder als vanzelfsprekend wordt gezien maar persoonlijk heb ik moeite met alle extreem gelovigen.

Dat klopt maar ik ben nog nooit een christen hier tegen gekomen die uit zichzelf mij onrespectvol benaderd.
Ik ken de bijbel goed en ben het bijv niet eens met hun standpunt tegen homo's.
het verschil zit hem in het feit dat de christenen de homo's niet aanvallen/mishandelen/vermoorden en de moslims wel.
Dat past niet in een tolerant land als nl; een mening hebben is prima; daar een actie aan verbinden niet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:33

Wat zijn dan die Islamitische opvattingen die jou tegen de borst stuiten waar het Christelijke equivalent dat niet doet?

In Italie zijn er gebieden waar het zeer gewaardeerd wordt als vrouwen hun schouders, knieen en haar bedekken. Erg katholiek. Is dat minder erg dan een Moslimmeisje die een hoofddoek draagt? Is geweld van de IRA of de ETA minder erg dan van Al Qaida? Is de Moslimman die vind dat vrouwen achter het aanrecht horen erger dan de Christenman die zijn vrouw ook praktisch thuis opsluit? En ja, er zijn Christenen die vinden dat de vrouw ook niet alleen over straat hoort, haar haren bedekt hoort te hebben (had mijn zwaar Katholieke oma zelfs, die ging echt niet zonder haar hoofdkapje de deur uit). En afhankelijk van waar je woont kunnen die strenge Christenen je als atheist het leven behoorlijk zuur maken!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:38

mick75 schreef:
Wat zijn dan die Islamitische opvattingen die jou tegen de borst stuiten waar het Christelijke equivalent dat niet doet?

In Italie zijn er gebieden waar het zeer gewaardeerd wordt als vrouwen hun schouders, knieen en haar bedekken. Erg katholiek. Is dat minder erg dan een Moslimmeisje die een hoofddoek draagt? Is geweld van de IRA of de ETA minder erg dan van Al Qaida? Is de Moslimman die vind dat vrouwen achter het aanrecht horen erger dan de Christenman die zijn vrouw ook praktisch thuis opsluit? En ja, er zijn Christenen die vinden dat de vrouw ook niet alleen over straat hoort, haar haren bedekt hoort te hebben (had mijn zwaar Katholieke oma zelfs, die ging echt niet zonder haar hoofdkapje de deur uit). En afhankelijk van waar je woont kunnen die strenge Christenen je als atheist het leven behoorlijk zuur maken!

waarom betrek je andere landen er nou bij?
ik ben van huis uit katholiek en ben me bewust van de rol van de(zeker katholieke)kerk in m.n zuid europa.
Dit gaat echter over nederland.
Enkele voorbeelden; minder respect voor vrouwen,onderwijs kinderen minder belangrijk vinden,actie ondernemen tegen minderheidsgroepen,houding en instelling tov werk en inkomen,criminaliteit,familie en eerwraak etc etc
dit zijn dingen die de moslims in nl meer op hun conto hebben staan dan bijvoorbeeld de christenen; dat is onderzocht en niet uit de lucht gegrepen.
zoals ik eerder al zei in dit topic; er zijn meer buitenlandse bijstandsmoeders in ons land dan nederlandse