mick75 schreef:Wat zijn dan die Islamitische opvattingen die jou tegen de borst stuiten waar het Christelijke equivalent dat niet doet?
In Italie zijn er gebieden waar het zeer gewaardeerd wordt als vrouwen hun schouders, knieen en haar bedekken. Erg katholiek. Is dat minder erg dan een Moslimmeisje die een hoofddoek draagt? Is geweld van de IRA of de ETA minder erg dan van Al Qaida? Is de Moslimman die vind dat vrouwen achter het aanrecht horen erger dan de Christenman die zijn vrouw ook praktisch thuis opsluit? En ja, er zijn Christenen die vinden dat de vrouw ook niet alleen over straat hoort, haar haren bedekt hoort te hebben (had mijn zwaar Katholieke oma zelfs, die ging echt niet zonder haar hoofdkapje de deur uit). En afhankelijk van waar je woont kunnen die strenge Christenen je als atheist het leven behoorlijk zuur maken!
waarom betrek je andere landen er nou bij?
ik ben van huis uit katholiek en ben me bewust van de rol van de(zeker katholieke)kerk in m.n zuid europa.
Dit gaat echter over nederland.
Enkele voorbeelden; minder respect voor vrouwen,onderwijs kinderen minder belangrijk vinden,actie ondernemen tegen minderheidsgroepen,houding en instelling tov werk en inkomen,criminaliteit,familie en eerwraak etc etc
dit zijn dingen die de moslims in nl meer op hun conto hebben staan dan bijvoorbeeld de christenen; dat is onderzocht en niet uit de lucht gegrepen.
zoals ik eerder al zei in dit topic; er zijn meer buitenlandse bijstandsmoeders in ons land dan nederlandse