Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:01

Nicole288 schreef:
"De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van alle slachtoffertjes digitale foto's gemaakt. De ouders moeten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mogen hen niet bezoeken in de ziekenhuizen"

Ik vind dit echt zo absurd? Het is hun kind en zie wat het heeft meegemaakt, waarom mogen ze er niet naartoe??

Kun je je al voorstellen wat voor chaos het daar dan in de ziekenhuizen zal geven. Kinderen hebben een paar uur terug een of ander gek persoon mensen en kinderen zien neersteken. Denk dat ze daar toch serieus onder de indruk over zullen zijn. Komt dan nog eens alle drukte van ziekenhuis enzo bij. Ouders zullen ook goed in paniek zijn dus denk dat het het beste is voor oa het onderzoek, de kinderen, en alle andere die hun werk moeten doen dat alles op een rustige manier gebeurd. Het is idd niet leuk als ze hen niet direct mogen zien, maar snap het aan de andere kant ook wel. Veronderstel dat ze tegen deze avond wel weer bij hun kindjes zullen mogen. Zal wel om de grootste paniek op te vangen zijn. Je mag ook niet vergeten dat er 4 doden zijn, en dan moet het onderzoek zeker correct gebeuren.

Voor de mensen die het allemaal van dichtbij meemaken moet het trouwens vreselijk zijn. Ik denk dat zoiets niet te omschrijven is. Iig al veel sterkte aan de families en iedereen die errond betrokken is. Valt niet mee zoiets.
Over degene die het gedaan heeft. Tja zoiets zou niet mogen, hier zouden ze toch wel eens iets uit mogen leren. Afschuwelijk dat je zoiets kan doen. Dan moet er toch wel iets heel erg verkeerd zitten. Je ziet hier reacties als doodstraf naar voor komen. Als ze zoiets kunnen doen, dan moet zo'n straf vind ik ook wel kunnen. Is natuurlijk geen makkelijk onderwerp, maar toch, het zal je eigen kindje maar wezen die je smorgens nietsvermoedend voor de laatste keer naar de crèche brengt.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:02

Wat vreselijk. Hier zijn geen woorden voor :n

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:06

Allemachtig weer een belgisch drama... :(:)
Wat vreselijk, en wat een gek...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:09

vreselijk he |(

intussen is op het nieuws gezegd dat hij geen intern psychiatrisch patient was, maar wel ambulante verzorging kreeg ofzo?

het idee alleen al dat iemand een peuter kan neersteken zonder te verpinken, maakt me enorm triestig!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 16:15

kynshiri schreef:
vreselijk he |(

intussen is op het nieuws gezegd dat hij geen intern psychiatrisch patient was, maar wel ambulante verzorging kreeg ofzo?

het idee alleen al dat iemand een peuter kan neersteken zonder te verpinken, maakt me enorm triestig!

Vreselijk Vreselijk ;( Hoe kan iemand zo iets bezielen dat hij dit doet :n

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:17

hier op mijn werk (kdv) zijn we ons allemaal kapot geschrokken.. het is niet te geloven dat iemand dit doet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:19

kynshiri schreef:
vreselijk he |(

Verklaart wel veel maar zegt niks over zijn toestand, ambulante verzorging in de psychiatrie is :$

lesilla

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:39

Dader raakte binnen met een smoes?
Volgens het nieuws, daar snap ik echt niks van...
Als het nu om een normaal uitziende man was.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:42

Dit is toch niet normaal. Ik heb het ook gehoord op het nieuws. Ze hadden het er over dat nog 10 kindjes aan het vechten voor hun leven waren. Ik kan niet begrijpen dat die man zomaar naar binnen kon lopen. En dan ga je toch niet op baby's en peuters richten? Die kunnen niet vluchten zoals elk ander wel kan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:53

ik heb er gewoon geen woorden voor............... echt!!! hoe kan dit gebeuren in onze welvaartsstaat, waar onze verzorging optimaal is...... waar we pochen in de wereld als beste jongetje van de klas......... waar de veiligheidseisen voor vips buitensporig zijn.....

we pretenderen alles zo goed voor elkaar te hebben, voorlopig zijn we het eerste westerse land waar DIT gebeurd...... gewoonweg omdat we vanwege bezuinigingen falen in de begeleiding van mensen met een kronkel in de kop........

dit had nooit mogen gebeuren, en het had ook niet gebeurd als er adequaat omgegaan was met deze patient!!!

We kunnen allemaal wel boos zijn op deze man, maar deze man was gek!!! Je kan beter boos zijn op de mensen die deze man in de maatschappy hebben losgelaten.......

Ik wil mijn medeleven betuigen aan alle betrokkenen...... ik vind het heel, heel triest, en ik hoop dat de betrokkenen wel de hulp krijgen die ze nodig hebben om zelf dit drama te verwerken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:53

xGaab schreef:
Dit is toch niet normaal. Ik heb het ook gehoord op het nieuws. Ze hadden het er over dat nog 10 kindjes aan het vechten voor hun leven waren. Ik kan niet begrijpen dat die man zomaar naar binnen kon lopen. En dan ga je toch niet op baby's en peuters richten? Die kunnen niet vluchten zoals elk ander wel kan.

Dat zal ook wel de kick zijn geweest dan, erg laf... :+
Maar wat die man mankeert in zijn bovenkamer is niet best. Zo lang er echter geen uitspraak wordt gedaan over zijn ziektebeeld, kunnen we het idd niet beoordelen..

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:09

Vreselijk, als je die beelden zit. Ik zit hier met een brok in mijn keel ;(
Het schijnt echt horror geweest te zijn daar. Brrrrr.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:11

Hebben ze in nederland iets gezegd over binnenkomen met een smoes?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:15

Dat weet ik niet, zit nu Ëen vandaag te kijken.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:17

Het zal je kind maar zijn, wat erg dat dit heeft kunnen gebeuren.......
Wens alle nabestaanden heel veel sterkte......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:20

Katiavl, op www.nu.nl wordt volgens mijn vriend iets over smoes geschreven idd..

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:22

katiavl schreef:
Dader raakte binnen met een smoes?
Volgens het nieuws, daar snap ik echt niks van...
Als het nu om een normaal uitziende man was.

ja, hoorde ik ook!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:23

KiWiKo schreef:
ik heb er gewoon geen woorden voor............... echt!!! hoe kan dit gebeuren in onze welvaartsstaat, waar onze verzorging optimaal is...... waar we pochen in de wereld als beste jongetje van de klas......... waar de veiligheidseisen voor vips buitensporig zijn.....

we pretenderen alles zo goed voor elkaar te hebben, voorlopig zijn we het eerste westerse land waar DIT gebeurd...... gewoonweg omdat we vanwege bezuinigingen falen in de begeleiding van mensen met een kronkel in de kop........

dit had nooit mogen gebeuren, en het had ook niet gebeurd als er adequaat omgegaan was met deze patient!!!

We kunnen allemaal wel boos zijn op deze man, maar deze man was gek!!! Je kan beter boos zijn op de mensen die deze man in de maatschappy hebben losgelaten.......

Ik wil mijn medeleven betuigen aan alle betrokkenen...... ik vind het heel, heel triest, en ik hoop dat de betrokkenen wel de hulp krijgen die ze nodig hebben om zelf dit drama te verwerken

Ik geef je wel gelijk. Het zijn ook de mensen in de naaste omgeving van deze man die dit soort dingen moet verhinderen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de man een schurk is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:24

detour schreef:
Katiavl, op http://www.nu.nl wordt volgens mijn vriend iets over smoes geschreven idd..

Heb het even gelezen, hij belde aan vertelde dat hij binnen iets wilde vragen en liep inplaats van iets te vragen direct door.

Is toch niet direct een man die ik zou binnenlaten.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:25

verschrikkelijk ben er echt helemaal stil van....
Je zou toch moeten hebben dat je kind veilig is op een kinderdagverblijf...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:25

Djeenie schreef:
Yinari, wat een belachelijke opmerking :) En dat weet je zelf best!

Zie er hier ook gelijk al enkele schreeuwen dat de doodstraf opnieuw ingevoerd mag worden... prima, dan zijn jullie geen haar beter dan de dader zelf.

:? Huh, wat bedoel je precies?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:27

Yinari schreef:
Ik heb een tijd een huisgenoot uit Grembergen gehad... Toen hij er was had ik altijd mijn deur op slot, brrrrr, was ook zo'n engerd. We hebben hem na 1 jaar eruit laten zetten. Vast allemaal engerds in grembergen :=

Denk dat ze op deze opmerking doelde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:27

katiavl schreef:
detour schreef:
Katiavl, op http://www.nu.nl wordt volgens mijn vriend iets over smoes geschreven idd..

Heb het even gelezen, hij belde aan vertelde dat hij binnen iets wilde vragen en liep inplaats van iets te vragen direct door.

Is toch niet direct een man die ik zou binnenlaten.

Sterker nog, ik denk dat het kdv een groot probleem heeft nu!
Als je zomaar iedereen binnen laat kun je moeilijk veiligheid garanderen. Echt een hele slechte zaak!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:29

Nou sjeeee :roll:. Die opmerking had ik niet voor niets in het klein geschreven en met een := erachter. Was gewoon een grapje, omdat dat toevallig de enige andere persoon is die uit Grembergen komt.

Lichtgeraakt hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:30

Ik zou wat willen schrijven, maar ik ben diep onder de indruk en kan de woorden niet vinden.

Echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. De kindjes, leidsters en ouders zullen getraumatiseerd zijn voor het leven... ;(

Overigens ben ik normaal erg tegen de doodstraf, maar in dit geval... Ik weet wel dat als het mijn kinderen zouden zijn, ik die man om zeep zou helpen als ik de kans kreeg.