Nicole288 schreef:"De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van alle slachtoffertjes digitale foto's gemaakt. De ouders moeten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mogen hen niet bezoeken in de ziekenhuizen"
Ik vind dit echt zo absurd? Het is hun kind en zie wat het heeft meegemaakt, waarom mogen ze er niet naartoe??
Kun je je al voorstellen wat voor chaos het daar dan in de ziekenhuizen zal geven. Kinderen hebben een paar uur terug een of ander gek persoon mensen en kinderen zien neersteken. Denk dat ze daar toch serieus onder de indruk over zullen zijn. Komt dan nog eens alle drukte van ziekenhuis enzo bij. Ouders zullen ook goed in paniek zijn dus denk dat het het beste is voor oa het onderzoek, de kinderen, en alle andere die hun werk moeten doen dat alles op een rustige manier gebeurd. Het is idd niet leuk als ze hen niet direct mogen zien, maar snap het aan de andere kant ook wel. Veronderstel dat ze tegen deze avond wel weer bij hun kindjes zullen mogen. Zal wel om de grootste paniek op te vangen zijn. Je mag ook niet vergeten dat er 4 doden zijn, en dan moet het onderzoek zeker correct gebeuren.
Voor de mensen die het allemaal van dichtbij meemaken moet het trouwens vreselijk zijn. Ik denk dat zoiets niet te omschrijven is. Iig al veel sterkte aan de families en iedereen die errond betrokken is. Valt niet mee zoiets.
Over degene die het gedaan heeft. Tja zoiets zou niet mogen, hier zouden ze toch wel eens iets uit mogen leren. Afschuwelijk dat je zoiets kan doen. Dan moet er toch wel iets heel erg verkeerd zitten. Je ziet hier reacties als doodstraf naar voor komen. Als ze zoiets kunnen doen, dan moet zo'n straf vind ik ook wel kunnen. Is natuurlijk geen makkelijk onderwerp, maar toch, het zal je eigen kindje maar wezen die je smorgens nietsvermoedend voor de laatste keer naar de crèche brengt.