Vanavond beediging Obama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:23

Tja wat moet ik zeggen, mooie praatjes maar ik moet het eerst allemaal nog maar zien. Daarnaast wordt ik naar van het apartheid gedoe, dat wordt nog steeds teveel benadrukt in Amerika. En laat 'm eerst maar eens op Amerika richten voordat hij van Amerika weer een leider wil maken, daar is het uiteindelijk misgegaan. Ik hoop dat hij het waar kan maken en dat Amerika er op sociaal gebied op vooruit gaat. Maar ik vind het allemaal weer TE.. ben ik denk ik een te nuchtere hollander voor ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:47

Er ligt al een wetsvoorstel klaar om getekend te worden waarmee arme kinderen verzekerd zullen worden voor ziektekosten op kosten van de staat, iets wat Bush al 8 jaar heeft tegengehouden. Dat lijkt me een mooie eerste stap.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 20-01-09 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:49

MarjonTampon schreef:
Ik hoop alleen niet dat Obame neergeschoten wordt. (Vanavond of in de toekomst) Maar ik zie het wel zomaar gebeuren. Dat zou jammer zijn.. Het lijkt me een hele goeie president.

mee eens vind t een leukere president om te zien...dan bush maja hij kan nu al bush ze troep gaan opruimen en denk dat hij daar wel aantal jaar mee bezig is om dat land op orde te krijgen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:57

Nikka schreef:
Er ligt al een wetsvoorstel klaar om getekend te worden waarmee arme kinderen verzekerd zullen worden voor ziektekosten op kosten van de staat, iets wat Bush al 8 jaar heeft tegengehouden. Dat lijkt me een mooie eerste stap.

Absoluut! Daar ben ik het mee eens, ik hoop dat hij aan zijn idealen kan werken!

Schuur_

Re: Vanavond beediging Obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 01:07

Jup en hij wil ook het onderwijs verbeteren.

Ik hoop dat het hem lukt!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:28

Ik vónd Obama al een verademing, maar na die toespraak van gisteren, durf ik mezelf bijna fan te noemen :j

Wat kan die man goed spreken zeg, en wat heeft hij een charisma.
Ik hoop echt dat hij de verwachtingen waar kan maken, er rust een hoop op zijn schouders en hij heeft heel wat te bewijzen, met zulke hoge verwachtingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:40

ik vond de apartheid helemaal niet benadrukt, eerder de mengelmoes van amerika en zijn achtergrond.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:06

Die speech was inderdaad indrukwekkend. Ik vond het knap dat ie dat volhield bij -5 graden..mijn longen hadden het al begeven denk ik :D

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:08

Ik heb het ook gekeken, en moet zeggen, ik ben ook bijna fan van hem :D Die man die heeft gewoon iets. Er straalt ook echt vertrouwen uit wat hij zegt. En ik ben gewoon heel blij dat hij een democraat is :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:13

Natuurlijk zal hij zich moeten bewijzen. Maar dat moet iedere nieuwe president - en al helemaal als je Bush opvolgt. ;)

Ik denk alleen niet dat het volk zat te wachten op een speech met allemaal mitsen en maren. Een (nieuwe) president moet uiteraard kracht uitstralen in zijn inauguratierede en ik denk dat de 'mitsen en maren' al heel goed zijn 'verwoord' in de ingetogenheid van de speech, daar hoeft geen twijfel in woorden bij. Obama heeft daar niet zeer uitbundig staan spreken, ik vond het een heel realistische en (zoals al gezegd) ingetogen toespraak.

Feit blijft dat Obama dingen wil veranderen. Of dat gaat lukken (en hoe), dat zal de tijd leren. Hij lijkt iig de steun van zijn volk te hebben. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:24

Helemaal met Karin eens.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:20

Hollanders zijn en blijven grappig, mag ik wel zeggen als Amerikaan toch (en ook nog steeds Hollander)
Ik heb niet gestemd, gewoon te veel rompslomp van hier uit (mag je eindelijk stemmen heb ik er geen zin in) maar ik ben blij met onze nieuwe president, toch mag je van hem geen wonderen verwachten, natuurlijk draait hij veel beslutien van Bush terug, zo gaat het al eeuwen, wat de republikeinen besluiten draaien de democraten weer terug en andersom, wel geloof ik dat dez man zijn best gaat doen, net zoals Bush ook wel zijn best deed op zijn manier, het is toch een donders moeilijk beroep en blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Waarom ik Nederlanders zo grappig vind, die veelbesproken nuchterheid van jullie?
Nou neem die maar met een korreltje zout dan want ik ken geen enkel volk die zo gepassioneerd is als de Nederlander, zon klein landje, zo apart.
Vind het alleen wel jammer dat jullie een vreemd beeld hebben over de Amerikanen, alsof er een bepaald steriotype bestaat maar is echt niet zo.