pharagirlke schreef:En dat bedoel ik dus... Discussiëren met een gelovige over het geloof, is onmogelijk, want elke mening over het geloof, wordt opgevat als een mening over de persoon... En dát is nu net hetgene dat een discussie met gelovigen over geloof ónmogelijk maakt, want alles wat de niet gelovige zegt, wordt opgevat als persoonlijke aanval.
Ik ben in mijn leven één gelovige tegen gekomen, waarmee ik kon discusiëren over geloof zonder dat hij het allemaal op zichzelf trok. En dat was een moslim... (terwijl ik van mezelf racistisch aangelegd ben door omstandigheden ook nog...) En voor de rest ben ik nog nooit een gelovige tegen gekomen waarmee je kon discussiëren.
Het probleem dat ik vooral tegenaan loop is dat het lastig discusiëren is omdat ze hun mening nooit gaan bijstellen, wat ik ook zeg. Maar dat maakt ze daarom nog geen slecht persoon ofzo, ze mogen die mening prima hebben, zolang ze er niemand anders kwaad mee doen.
Verder vind ik het wel erg persoonlijk als iemand rasistisch is, daar kan ik al helemaal niet inkomen...