wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: wie de pil gebruikt handelt of hij zelf god is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:39

Wat noem jij niet slecht bedoelen?

Het is niet omdat iets onbewust is, dat het daarom maar ineens goed is. Maar de gelovigen die ik ontmoette hadden allemaal de neiging om een: mij te bekeren. (try me Haha!) en toen het duidelijk werd, dat dat onbegonnen werk was, was ik ineens niets meer waard. Want ik geloofde niet in God.

En geen enkel argument degelijk kunnen onderbouwen, elke discussie die eventueel zou kunnen uitwijzen dat hun geloof niet zo waterdicht is als zij in eerste instantie dachten uit de weg gaan....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-01-09 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:40

Ik weet natuurlijk niet wat jij voor ervaring hebt. Maar in het algemeen gesproken (is het de bedoeling) dat een christen handelt vanuit liefde voor de naaste.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:41

liefde voor de naaste is bij mij niet: iemands ouders weigeren toe te laten op de communie omdat ze gescheiden zijn en dan, toen ik zei "goed, dan doe'k hem niet, mij kost dat niets. Integendeel zelfs" mochten ze ineens wel komen Ja Is niet iemand lelijk aankijken omdat die niet geloofd in jouw meningen en ideeën die niet eens van jezelf zijn. Is al evemin iemand half dwingen om er toch in te geloven. Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:43

Dat is inderdaad niet goed gedaan van die personen dan, maar is ook volgens mij dus niet zoals God het bedoeld heeft. Want de opdracht die gelovigen hebben meegekregen is toch echt 'heb uw naaste lief zoals uzelf'. En volgens mij - als je die ervaring hebt met een gelovige, kan die alleen maar goed zijn. Helaas zijn gelovigen ook mensen die fouten maken Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:46

De gelovigen waren overigens allemaal pastoors en hoe noemt hetgene daarboven nog? Dus lijkt me dat die de boodschap wel horen te begrijpen Clown Anders moeten ze hem niet uitdragen.

Het geloof op zich zit overigens simpelweg vol vooroordelen Knipoog De slimmerik die het uitgevonden heeft, zal bijzonder veel macht gehad hebben... (en nog steeds hebben... Al die oorlogen vanwege geloof enz) Terwijl het allemaal zo makkelijk onderuit te halen is... maar goed.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:47

pharagirlke schreef:
Mij niet.... Gewoon een van de zoveel mensen die zich vergrepen heeft aan de mening van een boek omdat ze te weinig lef of zin hadden om eigen ideeën en meningen te krijgen.. Nagelbijten / Gniffelen (ik heb heul slechte ervaringen met streng gelovigen... Valt het op? Nagelbijten / Gniffelen)

Ik geloof ook niet hoor, maar ik vind het echt heel erg interresant, alle geloofskwesties, en als iemand daar zijn kracht kan uit halen vind ik dat zeker ok. Er zijn ook veel minder mooie voorbeelden, maar je moet ze niet allemaal over 1 kam scheren denk ik dan Lachen.

Over de paus, tja, gewoon een man die zoveel invloed heeft op de wereld, of het nu zijn eigen mening is of niet, die vind ik heel interresant, al zeker mocht ik ooit de kans hebben real life discussie te voeren Ja!

Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de president van Amerika, en met die ben ik het ook niet altijd eens Knipoog
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 09-01-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:48

pharagirlke schreef:
De gelovigen waren overigens allemaal pastoors en hoe noemt hetgene daarboven nog? Dus lijkt me dat die de boodschap wel horen te begrijpen Clown Anders moeten ze hem niet uitdragen.

Het geloof op zich zit overigens simpelweg vol vooroordelen Knipoog De slimmerik die het uitgevonden heeft, zal bijzonder veel macht gehad hebben... (en nog steeds hebben... Al die oorlogen vanwege geloof enz) Terwijl het allemaal zo makkelijk onderuit te halen is... maar goed.

Ik toon respect voor jou, zou jij dat dan ook voor mij willen doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:49

Ik heb respect voor jou als persoon. Maar ik kan moeilijk respect op brengen voor het geloof op zichzelf. Ik val je nergens persoonlijk aan.

I rest my case.....

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:50

[quote=]

Over de paus, tja, gewoon een man die zoveel invloed heeft op de wereld, of het nu zijn eigen mening is of niet, die vind ik heel interresant, al zeker mocht ik ooit de kans hebben real life discussie te voeren Ja!

Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld de president van Amerika, en met die ben ik het ook niet altijd eens Knipoog [/quote]

ik denk eigenlijk niet dat de paus wil horen hoe jij over zijn geloof denkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:51

@PG: Het aanvallen van mijn geloof op de manier waarop jij dat doet, voelt voor mij als een aanval op mijzelf, omdat het zo verweven is met wie ik ben.

Maar goed - ik vind het verder wel bedtijd, hubbie ligt mijn kant al op te warmen geloof ik Doei!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:52

norski schreef:
ik denk eigenlijk niet dat de paus wil horen hoe jij over zijn geloof denkt.

Dat denk ik ook niet, daar maak ik me geen illusies over Knipoog. Evenwel zou het toch gaaf zijn mocht ie dat wel willen horen Ja!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:53

jeetje wat gaan jullie snel, al denk ik dat de ts niet bedoelde in discussie te gaan over geloven an sich maar over de rol van het voorbehoedsmiddel in de 60er jaren....

slaap lekker blue eyes

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:55

En dat bedoel ik dus... Discussiëren met een gelovige over het geloof, is onmogelijk, want elke mening over het geloof, wordt opgevat als een mening over de persoon... En dát is nu net hetgene dat een discussie met gelovigen over geloof ónmogelijk maakt, want alles wat de niet gelovige zegt, wordt opgevat als persoonlijke aanval.

Ik ben in mijn leven één gelovige tegen gekomen, waarmee ik kon discusiëren over geloof zonder dat hij het allemaal op zichzelf trok. En dat was een moslim... (terwijl ik van mezelf racistisch aangelegd ben door omstandigheden ook nog...) En voor de rest ben ik nog nooit een gelovige tegen gekomen waarmee je kon discussiëren.

En vat dit nu ook niet op als een persoonlijke aanval, want zo is het absoluut niet bedoelt. Dit is gewoon mijn ervaring er mee. (zoals je kan zien ben ik wel zo eerlijk om degene waar het wel mee kon ook te vermelden)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:57

Volgens mij (en dan ga ik echt naar bed) valt er met mij best te discussiëren en heb jij die ervaring ook, want we zijn elkaar vaker tegengekomen over een soortgelijk onderwerp. Maar het mag allemaal wel iets anders gebracht worden.

Slaap lekker!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:58

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Zo nu en dan kom je er een tegen. Zelfs mijn heel gelovige opa is door de jaren heen wat minder geworden in zijn gelovige opvattingen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 23:59

pharagirlke schreef:
En dat bedoel ik dus... Discussiëren met een gelovige over het geloof, is onmogelijk, want elke mening over het geloof, wordt opgevat als een mening over de persoon... En dát is nu net hetgene dat een discussie met gelovigen over geloof ónmogelijk maakt, want alles wat de niet gelovige zegt, wordt opgevat als persoonlijke aanval.

Ik ben in mijn leven één gelovige tegen gekomen, waarmee ik kon discusiëren over geloof zonder dat hij het allemaal op zichzelf trok. En dat was een moslim... (terwijl ik van mezelf racistisch aangelegd ben door omstandigheden ook nog...) En voor de rest ben ik nog nooit een gelovige tegen gekomen waarmee je kon discussiëren.

Het probleem dat ik vooral tegenaan loop is dat het lastig discusiëren is omdat ze hun mening nooit gaan bijstellen, wat ik ook zeg. Maar dat maakt ze daarom nog geen slecht persoon ofzo, ze mogen die mening prima hebben, zolang ze er niemand anders kwaad mee doen.

Verder vind ik het wel erg persoonlijk als iemand rasistisch is, daar kan ik al helemaal niet inkomen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:01

BraveSpots schreef:
pharagirlke schreef:

Het probleem dat ik vooral tegenaan loop is dat het lastig discusiëren is omdat ze hun mening nooit gaan bijstellen, wat ik ook zeg. Maar dat maakt ze daarom nog geen slecht persoon ofzo, ze mogen die mening prima hebben, zolang ze er niemand anders kwaad mee doen.

Verder vind ik het wel erg persoonlijk als iemand rasistisch is, daar kan ik al helemaal niet inkomen...

Dat hoef je van mij ook niet (er in kunnen komen) zolang ik dat maar kan. Lachen Als je daarover verder wil, moet je PM'en of een topic openen, dat moet niet hier. Ik ben bereid om verdere uitleg te verschaffen. Mensen hebben er vaak nl een "verkeerd" beeld bij. Knipoog Maar zoals ik al zei; dat hoeft niet. Lachen

Ze hoeven hun mening niet bij te stellen van mij, het moet enkel bespreekbaar zijn... En dat is vaak niet zo... Het is gek hoe een geloof waar iemand zo hard in geloofd, zo'n taboe kan zijn bij sommige...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:03

Jongens, de discussie gaat niet over het geloof maar over het pil gebruik....stay ontopic!
En idd pharagirlke, ietsje meer respect zou mooi zijn(al snap ik dat je het niet verkeerd bedoeld)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:06

Dan speelt bij mij toch elke keer de gedachte op:
Stel dat god de mens heeft uitgevonden, het vermogen om te denken en uit vinden heeft gegeven. Dus ook de PIL, waarom dan zo'n afkeer hebben tegen die uitvinding.

Ik ben niet geloving maar zulk soort dingen kan ik niet begrijpen.
Want eigenlijk zou god op deze manier een afkeer hebben van zijn eigen creatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:08

Wildgirl schreef:
Jongens, de discussie gaat niet over het geloof maar over het pil gebruik....stay ontopic!
En idd pharagirlke, ietsje meer respect zou mooi zijn(al snap ik dat je het niet verkeerd bedoeld)

Ik kom harder over dan ik bedoel Knipoog Ik bedoel het idd absoluut niet respectloos. Ik probeer er meestal op te letten dat ik niet te bruut over kom maar zo nu en dan ontglipt er dan toch iets Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:14

Ik geloof niet in God én gebruik de pil niet Sigaar

Zijn ook nog andere opties weet je Knipoog, 'zakje'. Ik heb nl wel het idee dat de pil verantwoordelijk is voor de steiging van het aantal kanker gevallen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:19

Arabesk schreef:

Zijn ook nog andere opties weet je Knipoog, 'zakje'. Ik heb nl wel het idee dat de pil verantwoordelijk is voor de steiging van het aantal kanker gevallen.

zakje scheurt en hoppa, daar is de baby.... Nee, zakje alleen geloof ik niet in... (hier pil + zakje. Geen van beide is nl 100% veilig)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:21

pharagirlke schreef:
Arabesk schreef:

zakje scheurt en hoppa, daar is de baby.... Nee, zakje alleen geloof ik niet in... (hier pil + zakje. Geen van beide is nl 100% veilig)

Ik snap je ook wel, moest trouwens gelijk denken aan die stan up comedian met zijn albert heijn zakjuuuuh ghehe

nou dames, slaap lekker

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:23

ja zo zeg ik het ook altijd, van die caberatier 'zzzakjuh'
zakje scheurt niet zomaar als je er een beetje voorzichting mee omgaat. Veiligheid pil is 99% en condoom 95%

Ik ken twee mensen die zwanger werden terwijl ze de pil slikten...dussss

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:24

Oh daarom voel ik me sinds maandag zo raar! Ik handel sinds Maandag dus als god! Haha, nee maar liever aan de pil en niet zwanger worden dan niet aan de pil en veel te jong zwanger zijn..