'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 03:01

ik vindt dat de paus eens na zou moeten denken en zich in andere zou moeten verplaatsen, maar aangezien dat een beetje moeilijk is... Ik vindt dat Homo's gewoon mogen trouwen enzo het boeit me allemaal echt niet. zij zijn ook mensen en mogen doen wat ze willen! dus mijn conclusie de paus heeft geen mensenkennis!!!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 03:53

Homosexualiteit is puur natuurlijk. In de oude Griekse tijd (Sparta) was het zeer normaal dat mannen/ jongens bij elkaar kropen, werd zelfs gepropageerd (verdiep je maar eens in de geschiedenis). Verder komt homosexualiteit niet alleen onder mensen voor. Er zijn voorbeelden van homosexuele paarden, stieren (een "bekende" dekstier springt alleen maar op de dummy van een stierenachterwerk, weigert een koeienachterwerk te bespringen), vogels (onder vogels komt homosexualiteit relatief veel voor, althans, voor zover bekend) en eigenlijk onder vrijwel elke diersoort. En daaruit leid ik af dat het dus natuurlijk is dat een bepaald percentage mensen ook homosexueel is. Van mij mogen ze, ik ben opgegroeid met een lesbische tante dus weet niet beter. Zij werd en wordt altijd gewoon behandeld, ondanks dat zij altijd met een vriendin aan komt in plaats van met een vriend. We hebben het nog altijd over MENSEN die als MENS behandeld moeten worden, niet als "homo" of "lesbisch". Wat de kerk ervan vindt zal mij worst wezen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 04:47

Afgod helemaal mee eens mick75

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:29

Cassidy schreef:
Tja, wat moet ik hiervan nu zeggen?

Zolang het katholieke geloof is gestoeld op een Bijbel waarvan de oorsprong nogal twijfelachtig of op zijn minst als niet compleet kan worden beschouwd (zie alle gnostische teksten en Evangelien die door de Katholieke Kerk voor het gemak maar niet in de Bijbel zijn opgenomen) en de oorsprong van het Christelijke geloof misschien niet zo vredelievend is geweest als men ons de afgelopen 2000 jaar heeft doen laten geloven: wie ben ik om me druk te maken over een uitspraak van iemand die de gekozen baas is van dat stelletje hypocrieten?

Amen! Afgod
Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden.

Die kerel die spoort gewoon niet..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:46

Dit is nu niet direct hetzelfde als homoseksualiteit, maar mensen die aan genderdystrofie (je als meisje in een jongenslichaam voelen en omgekeerd, waardoor je later vaak een geslachtsveranderingsoperatie begaat) leiden, weten dat al op heel jonge leeftijd. Was laatst eens een reportage van in de krant, en ik herriner me ook nog iemand met hetzelfde in mijn vorige school. Allebei jongetjes die op zijn 5de al koste wat het kost wilde spelen met jurkjes en make-up. Die, ondanks de inspanningen van de ouders om er een man van te maken, maar hardnekking alles wilden doen wat meisjes wilden en die al zo jong als ze waren besloten dat ze later vrouw wilde worden.
Dit lijkt me geen aangeleerd gedrag, maar aangeboren.
Op een reportage hebben ze ooit de hersenen sneetje per sneetje afgehaald van zo iemand, en het verschil was heel duidelijk. Op een belangrijke plek voor seksueel gedrag hadden de personen met genderdystrofie een ontwikkeling in de hersenen die zich sterk aansluit bij een vrouwenbrein.

Waarom zou homoseksualiteit dan niet aangeboren zullen zijn. En zelfs, als het allemaal gewoon aangeleerd gedrag is, als de verandering in je denken allemaal komt door een verkeerde opvoeding of door verkeerd eten, als het allemaal onnatuurlijk is, en dan? Omdat het niet natuurlijk is, mag het niet? Wie doen ze er kwaad mee? Mensen die het aangeleerd hebben en die opgegroeid zijn met het idee 'homo's zijn vies en twee mannen die kussen zijn echt smerig'? Wat voor argument is er dan homo's niet gelukkig mogen zijn en zich ook mogen uiten in dat gelukkig zijn (niet als: je mag wel homo zijn maar je mag er geen daden mee doen, met andere woorden je mag geen relatie beginnen met iemand van hetzelfde geslacht), buiten 'jamaar het is wel onnatuurlijk' en 'jamaar God zegt dat het niet mag'.

En ik vraag me af, als er net zoals er voor de vrouwen feministen nodig zijn geweest, er voor de homo's geen extremisten waren geweest die extravagant op straat paraderen, zouden homo's dan even snel zoveel rechten en respect hebben gekregen, als ze allemaal braafjes binnenkamers bleven en zeker niet op straat lieten merken dat ze anders waren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:48

Die pausen zijn allemaal van generaties geleden, dus dan krijg je zulke bekrompen gedachten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:37

Ik heb hier een boekje liggen over het gedrag van de pausen. Het is niet voor niks dat men tegenwoordig oude mannen kiest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:12

Nou dat boekje zal wel flink wat ontboezemingen hebben.. Haha!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:16

boeiend, alle uitspraken van die wa...eh paus slaan nergens op dus dit ook dit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:20

tamary schreef:
Ik heb hier een boekje liggen over het gedrag van de pausen. Het is niet voor niks dat men tegenwoordig oude mannen kiest...

Waarom dan?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:14

ja dat vraag ik me ook wel af...

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:17

Ik vind die Paus niet echt menselijk overkomen. Ik vind dat je beperkt bent als je in zulke hokjes denkt.

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:16

saskiab schreef:
Ik vind die Paus niet echt menselijk overkomen. Ik vind dat je beperkt bent als je in zulke hokjes denkt.

Mee eens!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:23

en dat moet zich paus noemen........verschrikkelijk.

ieder mens moet zich toch gelukkig kunnen voelen,of dat nu als hetero,homo of bi is mag helemaal niets uitmaken.

en dat zo´n voorbeeld voor veel mensen vind dat de mensheid van homoseksualiteit gered moet worden.............ik dacht dat er nog zoiets bestond als naastenliefde........

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 15:32

Hihi toch gek dat mensen het andere mensen niet gunnen om gelukkig te zijn.
Laat die mensen toch! Ik zie liever 2 gelukkige homo's dan 2 ongelukkige hetero's

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:03

je laatste verklaring is ook raar.

liever dat alle mensen gewoon gelukkig in de liefde kunnen zijn zoals ze dat zelf willen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 19:03

katiavl schreef:
tamary schreef:

Waarom dan?

Laten we zeggen dat het celibaat niet werd nageleefd. Er flink wat pausen vermoord zijn door boze echtgenoten die er 1 met vrouwlief in bed aantroffen. En heel lang is klooster synoniem geweest voor bordeel (rest van de hogere rangen in de kerk waren trouwens net zo erg).

LOVExIT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:08

Vroeger,Ja oooit werden de homosexuele onder de bevolking uit de maatschapij gehaald en met zn alle in kloosters gestopt zodat ze voor de normale beschavind niet zichtbaar waaren,De meeste paters wat dan ook waren vroeg homosexueel!

Niet allemaal,Daar doel ik niet op maar de meerderheid.
En hoevaak komen er niet Geestelijke in opspraak over de hele wereld omdat dat ze jongeren die in de kerk mee deden werden aangerand/misbruikt en wat dan wel niet allemaal.
Als ze eerst eens in hun eigen organisatie dat uit roeien en dan oordelen over de wereld!
Grr gruwelijk

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:20

Ach, ik kan er alleen maar om lachen. Lachen

Ik weet wie ik ben, ik weet wat ik wel en niet mag, ik weet hoe mensen mij zien, ik kán me hier gewoon niet druk om maken. Ik zie het altijd maar zo; datgene waar ik voor ga, is hetgene wat zij missen, ware liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:59

Ponybokjes schreef:
saskiab schreef:

Mee eens!

Oh, dat is juist heel menselijk. Ieder mens doet het Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:02

Ik vind t hele nare uitspraken.. Veel mensen in mijn vriendekring zijn homo, en ik vind gewoon niet dat t erg is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:11

Yamcha schreef:
Ponybokjes schreef:

Mee eens!

Oh, dat is juist heel menselijk. Ieder mens doet het Haha!

Maar ook elk mens kan het tegengaan Lachen dus hoeft dit geen excuus te zijn

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:19

Deze uitspraken hebben niks met de paus te maken Knipoog Ook SGP'ers in NL denken er zo over.

Anyway; ik ben heel makkelijk. Iedereen moet gewoon doen wat ie leuk vindt, zolang anderen er maar geen last van hebben Lachen

Vind het trouwens wel raar; als ik zeg dat ik het moslim geloof een achterlijke godsdienst vindt, en dat dat een afwijking is, ben ik ineens een racist Verward En de paus mag dit allemaal zo even zeggen... Scheve mond Rare wereld hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:31

@katia: iemand vond het niet menselijk om zo in hokjes te denken....... en dat de paus dus niet erg menselijk was.

Mijn reactie daarop was dat hokjesdenken nu juist heel menselijk is, en dat dát de paus dus niet minder menselijk maakt, snappez-vous?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:35

ik vind het niet echt menselijk om homosexuelen hun geluk niet te gunnen terwijl ze er niemand mee kwaad doen