Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biepje schreef:Als je regelmatig naar Studio Brussel luistert, weet je ook dat het geld goed terecht komt.
marlies85 schreef:Ik hou me niet met het glazen huis bezig...Met geen een hulpactie trouwens.Vervelend als er weer ergens een modderstroom is geweest.Maar ik ga die hoge piefjes niet hun mercedes sponseren.Ook al die mensen die hier met een rammelbakje aan de deur komen krijgen hoogstens een glimlach van me.
ik kan soms ook wel geld gebruiken maar ga ook niet meteen een actie beginnen onder het motto van help mij de winter door.(niet al te letterlijk nemen)
marlies85 schreef:ik kan soms ook wel geld gebruiken maar ga ook niet meteen een actie beginnen onder het motto van help mij de winter door.(niet al te letterlijk nemen)
Biepje schreef:Ik mag het hopen, want Music for Life kijkt op naar Nederland omwille van het grote bedrag dat elk jaar wordt opgehaald.
http://www.stubru.be/node/71019 : dit is wat het Rode Kruis met het geld wil gaan doen. Als je regelmatig naar Studio Brussel luistert, weet je ook dat het geld goed terecht komt.
vinos schreef:marlies85 schreef:Ik hou me niet met het glazen huis bezig...Met geen een hulpactie trouwens.Vervelend als er weer ergens een modderstroom is geweest.Maar ik ga die hoge piefjes niet hun mercedes sponseren.Ook al die mensen die hier met een rammelbakje aan de deur komen krijgen hoogstens een glimlach van me.
ik kan soms ook wel geld gebruiken maar ga ook niet meteen een actie beginnen onder het motto van help mij de winter door.(niet al te letterlijk nemen)
nou dan laten ze jou ook vast wel aan een tak hangen als onze dijken doorbreken...
BraveSpots schreef:Biepje schreef:Ik mag het hopen, want Music for Life kijkt op naar Nederland omwille van het grote bedrag dat elk jaar wordt opgehaald.
http://www.stubru.be/node/71019 : dit is wat het Rode Kruis met het geld wil gaan doen. Als je regelmatig naar Studio Brussel luistert, weet je ook dat het geld goed terecht komt.
Heb je iets concreters? En dan bedoel ik van de acties van vorige jaren. En niet alleen een pagina waar ze opschrijven wat ze hebben gedaan, dat kan ik ook maken en ondertussen het geld in eigen zak steken...
Citaat:Ik denk weleens dat de beste oplossing is om onze (de westerse hulpgeving) handen uit Afrika weg te trekken. Volledig bedoel ik dan. Ze zullen erg diep vallen denk ik, maar ik ben ervan overtuigd dat ze er beter zullen uitkomen. Het volk zou niet anders kunnen dan in opstand te komen en te zorgen voor hun eigen inkomen en welvaart, in plaats van te leunen op de hulpverlening die er toch nooit genoeg zal zijn. Ze hebben zo'n ontzettend rijk land onder hun voeten en laten het gewoon leegzuigen door anderen.
Want nu word over het algemeen een schrikbewind met bijhorende dictatuur gevoerd, terwijl wij de ellende net genoeg opkuisen (met vele miljoenen euro's/dollars) om de mensen in leven te houden.
(Dit is zonder emoties gezien natuurlijk, het feit dat in mijn situatie duizenden/miljoenen mensen zouden doodgaan is in menselijk opzicht bijna niet verdraagbaar).
BraveSpots schreef:@ Eefangel en biepje: ik ben erg benieuwd wat je vind van mijn stukje op de vorige bladzijde...
Dit stukje dan, vooral het vetgedrukte...Citaat:Ik denk weleens dat de beste oplossing is om onze (de westerse hulpgeving) handen uit Afrika weg te trekken. Volledig bedoel ik dan. Ze zullen erg diep vallen denk ik, maar ik ben ervan overtuigd dat ze er beter zullen uitkomen. Het volk zou niet anders kunnen dan in opstand te komen en te zorgen voor hun eigen inkomen en welvaart, in plaats van te leunen op de hulpverlening die er toch nooit genoeg zal zijn. Ze hebben zo'n ontzettend rijk land onder hun voeten en laten het gewoon leegzuigen door anderen.
Want nu word over het algemeen een schrikbewind met bijhorende dictatuur gevoerd, terwijl wij de ellende net genoeg opkuisen (met vele miljoenen euro's/dollars) om de mensen in leven te houden.
(Dit is zonder emoties gezien natuurlijk, het feit dat in mijn situatie duizenden/miljoenen mensen zouden doodgaan is in menselijk opzicht bijna niet verdraagbaar).
Citaat:Op een strand in India liggen honderden zoniet duizenden zeesterren. Door de brandende zon, drogen ze uit en gaan dood. Op een dag loopt een jongen langs het strand en gebukt speurt hij naar nog levende zeesterren. Hij pakt ze op en gooit ze terug in zee. Op een gegeven moment komt er een grijze, wijze, verstandige man aanlopen. Hij bekijkt het tafereel van een afstand en loopt vervolgens op de jongen af.
De verstandige, wijze, grijze man vraagt: "Jongen, wat ben je daar aan het doen?" "Ik vis de levende zeesterren ertussen uit en gooi ze terug in zee." "Ja, maar moet je zien hoeveel er op het strand liggen. Het is water naar de zee dragen, wat maakt het voor verschil?"
De jongen kijkt rond en pakt zoekt een levende zeester, pakt hem op en zegt: "Voor al die andere zeesterren maakt het misschien niet zoveel uit, maar voor deze wel en hij gooit hem terug in zee.
eefangel schreef:Nu even weer met gevoel: ik kan het niet verkroppen om zo veel mensen te laten sterven, want dat is inderdaad wat dan gaat gebeuren. Nog meer mensen zullen sterven dan nu al het geval is, en ik weet wel zeker dat die gebieden weer achteruit zullen gaan. Ik denk niet dat ze er zonder hulp nog uit zouden kunnen komen.
Biepje schreef:@ BraveSpots: Als bijna afgestudeerd juriste kan ik hier niet mee akkoord gaan, dit zijn mensen die zich niet kunnen verdedigen. De enige manier om deze conflicten op te lossen is het oplossen op een hoger niveau, maar dan zit je weer met de statelijke souvereiniteit. Tot de leiders in die landen toegeven wat ze doen, kunnen we niet anders dan hen wat helpen met kleine beetjes. Kleine beetjes maken hopelijk iets groot.
eefangel schreef:@BraveSpots: ik kan me nog herinneren dat er van 3fm iemand naar Afrika toe is gegaan om verslag te doen van wat er van ons geld opgebouwd wordt daar!