Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dinopino schreef:Nou dat is het juist bij verblinding. Normaal bij mist of donker stap je direkt op rem. Maar bij verblinding schakel je hersenen anders. Op een of andere manier nemen ze niet waar dat ze niets zijn. Let er zelf maar eens op wanneer je verblind wordt en hoe lang het reageert voor dat je gaat remmen.
lies schreef:Zilfstar schreef:Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.
Sta je dan niet stil op het moment dat je de overwegbomen ramt of zijn die te hoog om je tegen te houden?
Ik ken ook iemand die het overleefd heeft, echter ging dit om een overweg zonder bomen en gaat dit over ongeveer 25 jaar terug. Deze vrouw met dochter in de auto, reed een paar keer daags dit spoor over en er kwam alleen tweemaal daags een goederentrein langs. Ze heeft gekeken en niets gezien, waarschijnlijk omdat er vrijwel nooit iets langs kwam heeft ze de trein over het hoofd gezien. Als je dingen vaak doet, kan het zijn dat de automatische piloot het overneemt, zonder dat je het doorhebt. De voorkant van haar auto was verdwenen, maar wonder boven wonder hadden zij en haar dochter niets.
Over het nieuwsbericht; Vreselijk ongeluk. Heel dom van deze vrouw, maar ik kan niet begrijpen dat mensen zeggen; eigen schuld, dikke bult. Ook al maak je een heel domme fout, niemand verdient het om dat met het leven (en dat van haar dochter) te moeten bekopen.
Jennasilver schreef:Gelukkig kan je het navertellen Zilfstar. Je hebt zoveel geluk gehad ik denk niet dat het je tijd was om te gaan. Kijk positief uit naar je verjaardag, mooi dat je er weer eentje mag vieren met je gezinnetje.
lies schreef:Dinopino schreef:Nou dat is het juist bij verblinding. Normaal bij mist of donker stap je direkt op rem. Maar bij verblinding schakel je hersenen anders. Op een of andere manier nemen ze niet waar dat ze niets zijn. Let er zelf maar eens op wanneer je verblind wordt en hoe lang het reageert voor dat je gaat remmen.
Nou, ik bedoel het iets anders. De bomen moeten toch weerstand geven, zeg maar? Ik zou denken dat die dusdanig afremmen dat je al stilstaat voor je op het spoor terecht komt. Blijkbaar niet, uit het verhaal van Zilfstar te lezen, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Niet dat ik het niet geloof hoor, integendeel.
Snoevie schreef:wat een vreselijk nieuwsbericht...........arme na bestaanden,arme machinist..........
die arme vader,verschrikkelijk
en wat ondoordacht van deze vrouw,dat ze het risico nam met haar kind in de auto.
maar ik moet bekennen dat ik het ook 1x gedaan heb.
dat was een spoorwegovergang naast het treinstation hier,en er was inderdaad ook een storing,er stond een voetganger op de uitkijk(die bomen stonden nl wel open,is gescheiden van de rijweg),en zo ging ik ook zigzag over het spoor heen.
heel erg dom,ik zal het ook nooit meer doen.
Zilfstar schreef:Ik zit hier met allerlei gevoelens dit te lezen. De foto's van die auto... oh bah het komt weer zo dichtbij en mijn D-day is dan ook nog maar 22 dagen verder (30 december). Iemand suggereerde dat je niet levend uit zo'n wrak kan komen. Nou het kan wel. Hier zit het bewijs. Nee, ik maakte niet dezelfde foute overweging als deze moeder, mij is het echt overkomen. En zelfs ik heb me tijden schuldig gevoeld. Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.
Alwiene schreef:Hier wat foto's van op de sloop, chaos zal tijdens vervoer naar de sloop nog wel wat erger zijn geworden, maar geeft toch een goede indruk: http://s288.photobucket.com/albums/ll16 ... luk_trein/
lonneke schreef:Nickytje schreef:Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.
sorry maar ik vind dit echt te gek voor woorden. ook JIJ speelt dus met levens en ik vind het echt ongehoord dat je dit risico hebt genomen. hier kan ik echt zo kwaad om worden. wat denk je dat die machinist meemaakt die jou aanrijd?
Silence schreef:Dat vind ik een rare opmerking.
Het kan wel achter je huis gebeurd zijn, maar dan nog kun jij nooit weten hoe de machinist en personeel zich voelen lijkt me.
Nickytje schreef:Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.
Diablo schreef:Nickytje schreef:Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Je vindt die vrouw dom en je doet het zelf ook? Heel vreemd........
Verschrikkelijk voor de vrouw, het kindje en de nabestaanden.