vrouw met kindje van 4 jaar oud omgekomen, geramd door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: vrouw met kindje van 4 jaar oud omgekomen, geramd door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:23

Afschuwelijk....

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:28

verschrikkelijk zeg Verdrietig
vroeger als ik naar school fietste stak ik ook altyd over als er geen trein aankwam Bloos
dat was zgn 'stoer' Verward
nu ik ouder ben en een kindje heb zal ik dat dus never nooit meer doen Nagelbijten / Gniffelen
ik moet er niet aan denken geschept te worden Vriendjes zijn?
er zullen altyd mensen zijn die gaan zuchten en steunen en een grote mond geven omdat jij netjes wacht en zij geen geduld hebben Gestoord
liever dat dan met je leven spelen Verdrietig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:29

O, wat een vreselijk ongeluk...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:31

Ik rijd elke dag langs dat spoor, er hangen bloemen, tekeningen, knuffelberen. Heel de gemeenschap is aangeslagen, school, KDV. Het is alsof iedereen verdoofd is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:35

Je kan wel zeggen dat je het zelf nooit zou doen, maar zeg echt nooit, nooit...

Wat hebben we toch vaak geluk als we iets, achteraf gezien, niet zo slims doen, maar het hoeft maar 1 keer mis te gaan...

@Erleyne: ik kan me voorstellen dat heel veel mensen hiervan ondersteboven zijn, zeker mensen uit de gemeenschap en andere jonge moeders... Ach gut

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:40

Dinopino schreef:
Nou dat is het juist bij verblinding. Normaal bij mist of donker stap je direkt op rem. Maar bij verblinding schakel je hersenen anders. Op een of andere manier nemen ze niet waar dat ze niets zijn. Let er zelf maar eens op wanneer je verblind wordt en hoe lang het reageert voor dat je gaat remmen.

Nou, ik bedoel het iets anders. De bomen moeten toch weerstand geven, zeg maar? Ik zou denken dat die dusdanig afremmen dat je al stilstaat voor je op het spoor terecht komt. Blijkbaar niet, uit het verhaal van Zilfstar te lezen, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Niet dat ik het niet geloof hoor, integendeel.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:48

lies schreef:
Zilfstar schreef:
Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.

Sta je dan niet stil op het moment dat je de overwegbomen ramt of zijn die te hoog om je tegen te houden?

Ik ken ook iemand die het overleefd heeft, echter ging dit om een overweg zonder bomen en gaat dit over ongeveer 25 jaar terug. Deze vrouw met dochter in de auto, reed een paar keer daags dit spoor over en er kwam alleen tweemaal daags een goederentrein langs. Ze heeft gekeken en niets gezien, waarschijnlijk omdat er vrijwel nooit iets langs kwam heeft ze de trein over het hoofd gezien. Als je dingen vaak doet, kan het zijn dat de automatische piloot het overneemt, zonder dat je het doorhebt. De voorkant van haar auto was verdwenen, maar wonder boven wonder hadden zij en haar dochter niets.

Over het nieuwsbericht; Vreselijk ongeluk. Heel dom van deze vrouw, maar ik kan niet begrijpen dat mensen zeggen; eigen schuld, dikke bult. Ook al maak je een heel domme fout, niemand verdient het om dat met het leven (en dat van haar dochter) te moeten bekopen.

als je verblind bent nem je niet waar hoe hard je rijdt en waar je precies bent. ik wist dat er een spoorovergang was maar dacht dus dat deze verder weg was. Je mocht daar 80 km per uur (ja echt waar, is nu veranderd trouwens) maar ik reed maar 70 (juist wegens laagstaande zon, nat wegdek en zwangerzijn). Toen ik weer wat kon zien was ik dus al bij de overgang. zag de loc en heb uit alle macht geremd. En die spoorbomen: nee die houden je niet tegen. Ik reed op moment van impact (tegen de trein) nog 40 km per uur (blijkt uit metingen en de snelheidsmeter die insloeg ofzo op die snelheid) De spoorbomen zijn geknapt evenals de paal met bord erop "er kan nog en trein komen" en de paal met de alarmeringsbel erop. Alles plat gereden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:51

Jennasilver schreef:
Gelukkig kan je het navertellen Zilfstar. Je hebt zoveel geluk gehad ik denk niet dat het je tijd was om te gaan. Kijk positief uit naar je verjaardag, mooi dat je er weer eentje mag vieren met je gezinnetje.

ja het is echt een soort tweede verjaardag. Ben toch op nieuw geboren zeg maar. Ik zeg altijd; ik leef voor de tweede keer. Op moment van ongeluk was ik ervan overtuigd dat ik dood zou gaan. Grote verbazing toen ik nog bleek te leven enkele seconden later (Ja, je leven trekt je voorbij. En het duurt voor je ervaring veel langer dan die paar seconden dat eht werkelijk is) en dat ik ook nog eens lichamelijk niks had. Geestelijk ben ik er inmiddels sterker door geworden, al valt het soms niet mee.Het leven is een feestje en we proberen er elke dag het beste uit te halen. Je weet nooit wanneer het over is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:53

lies schreef:
Dinopino schreef:
Nou dat is het juist bij verblinding. Normaal bij mist of donker stap je direkt op rem. Maar bij verblinding schakel je hersenen anders. Op een of andere manier nemen ze niet waar dat ze niets zijn. Let er zelf maar eens op wanneer je verblind wordt en hoe lang het reageert voor dat je gaat remmen.

Nou, ik bedoel het iets anders. De bomen moeten toch weerstand geven, zeg maar? Ik zou denken dat die dusdanig afremmen dat je al stilstaat voor je op het spoor terecht komt. Blijkbaar niet, uit het verhaal van Zilfstar te lezen, maar ik vraag me gewoon af hoe dat kan. Niet dat ik het niet geloof hoor, integendeel.

Nogmaals dus, omdat ik nu inderdaad begrijp dat je dit bedoelt. Die bomen geven geen weerstand. Ze zijn er (helaas) niet om je tegen te houden. Je snelheid zal iets afnemen, maar als je dus nagaat dat ik eerst 70 reed, toen hard afremde, de spoorbomen plus die borden en bel plat heb gereden en op de andere weghelft alsnog met 40 ertegen aan ben geknalt kun je nagaan dat die verloren snelheid verwaarloosbaar is.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:01

Oke, bedankt voor je uitleg. Heftig allemaal hoor.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 07:57

wat een vreselijk nieuwsbericht...........arme na bestaanden,arme machinist..........
die arme vader,verschrikkelijk

en wat ondoordacht van deze vrouw,dat ze het risico nam met haar kind in de auto.

maar ik moet bekennen dat ik het ook 1x gedaan heb.
dat was een spoorwegovergang naast het treinstation hier,en er was inderdaad ook een storing,er stond een voetganger op de uitkijk(die bomen stonden nl wel open,is gescheiden van de rijweg),en zo ging ik ook zigzag over het spoor heen.
heel erg dom,ik zal het ook nooit meer doen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:22

Wat een afschuwelijk bericht. Ik leef erg mee met de nabestaanden.

Het doet me ook denken aan het ongeluk hier achter ons huis. (topic bizar ongeluk achter ons huis)
Aangereden door 2 intercity's en nog overleefd...

Bah..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:34

Snoevie schreef:
wat een vreselijk nieuwsbericht...........arme na bestaanden,arme machinist..........
die arme vader,verschrikkelijk

en wat ondoordacht van deze vrouw,dat ze het risico nam met haar kind in de auto.

maar ik moet bekennen dat ik het ook 1x gedaan heb.
dat was een spoorwegovergang naast het treinstation hier,en er was inderdaad ook een storing,er stond een voetganger op de uitkijk(die bomen stonden nl wel open,is gescheiden van de rijweg),en zo ging ik ook zigzag over het spoor heen.
heel erg dom,ik zal het ook nooit meer doen.

Heel erg slim dat je het nooit meer doet. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de behulpzame voetganger, maar vergeet nooit het verhaal van een machinist over een dergelijke behulpzame voetganger, die heel veel mazzel heeft gehad.
De ,achinisr had een melding gekregen dat er een overweg in de storing lag. De betreffende overweg lag precies na een bocht, en in die bocht ligt nog een overweg. De machinist begint al af te remmen voor de gestoorde overweg. Op dat moment komt bij de treindienstleiding de melding binnen dat de overweg in de bocht ook in de storing lag. De machinist komt uit de bocht, en ziet op de overweg in de bocht een man staan met zijn hand opgeheven (stopteken) naar de trein. De machinist heeft alles er op gegooid en de man kon nog net op tijd wegspringen.

Als ik heel eerlijk mag zijn, vertrouw ik mijn leven ook niet toe aan een politieagent die in zo'n situatie de boel staat te regelen. De gemiddelde agent heeft namelijk ook geen verstand van treinen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:04

Zilfstar schreef:
Ik zit hier met allerlei gevoelens dit te lezen. De foto's van die auto... oh bah het komt weer zo dichtbij en mijn D-day is dan ook nog maar 22 dagen verder (30 december). Iemand suggereerde dat je niet levend uit zo'n wrak kan komen. Nou het kan wel. Hier zit het bewijs. Nee, ik maakte niet dezelfde foute overweging als deze moeder, mij is het echt overkomen. En zelfs ik heb me tijden schuldig gevoeld. Ik werd 7 jaar geleden verblind door de zon en het natte wegdek en zag daardoor te laat dat de bomen dicht waren.

Yup, het kan inderdaad, ik ken nog zo'n bewijs. Mijn partner haar dochter heeft ook met de auto een trein geramd. De auto was van mijn partner geweest en een week of 2 a 3 daarvoor hadden wij er nog in gereden. Omdat d'r dochter haar rijbewijs gehaald had en wij wat anders wilden had ze de auto overgenomen. Bij een van de eerste ritten reed ze op een spoor af toen, volgens haar zeggen want er is achteraf niks gevonden, de remmen weigerden. Na meerdere mislukte rempogingen kon ze kiezen tussen óf een ander voor de trein duwen óf zelf ervoor. En koos voor het laatste.
Goddank heeft ook zij de trein geschampt, is gaan tollen met de auto en wonder boven wonder zijn ze er, er zat een vriendin naast haar, met alleen blauwe plekken zelf uitgekomen.
Ik heb later op de sloop het wrak gezien, en zelfs de mensen van de sloop zeiden dat ze in zulke wrakken vaak 'stukjes mens' vonden ipv dat mensen er levend uitstapten. Gelukkig dat er niemand op de achterbank heeft gezeten want die zou het niet na hebben kunnen vertellen

Hier wat foto's van op de sloop, chaos zal tijdens vervoer naar de sloop nog wel wat erger zijn geworden, maar geeft toch een goede indruk: http://s288.photobucket.com/albums/ll16 ... luk_trein/

Wat dit nieuwsbericht betreft: onvoorstelbaar om zo vrouw en kind kwijt te raken, door haast! Ik ben zelf als de dood voor treinen en zou dus nooit, maar dan ook nooit op die manier oversteken, en toch snap ik het een beetje, hoe stom het ook is. Vreselijk dat ze niet meer de kans gekregen heeft om te leren van haar fouten...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:30

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:41

lonneke schreef:
Nickytje schreef:
Verschrikkelijk voor de nabestaanden... Maar inderdaad, wat dom van die vrouw!
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.

sorry maar ik vind dit echt te gek voor woorden. ook JIJ speelt dus met levens en ik vind het echt ongehoord dat je dit risico hebt genomen. hier kan ik echt zo kwaad om worden. wat denk je dat die machinist meemaakt die jou aanrijd? Boos!

Ik vind wat jij zegt ook een beetje gek voor woorden. Ik speel hier met geen levens. De slagbomen waren omlaag (overal) door een defect.
Na tien minuten stil te hebben gestaan reden de eerste auto's erdoor. Er is daar één spoor en ik heb 20x gekeken naar beide richtingen of er geen trein aankwam. Ik zag in de verste verte niets aankomen, dus ik neem dan geen risico imo.
En aangezien hier vlak aan mijn huis ooit iemand onder de trein is gesprongen weet ik hoe het is voor de machinist, personeel en getuigen om zoiets mee te maken...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:45

Dat vind ik een rare opmerking.
Het kan wel achter je huis gebeurd zijn, maar dan nog kun jij nooit weten hoe de machinist en personeel zich voelen lijkt me.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:49

Silence schreef:
Dat vind ik een rare opmerking.
Het kan wel achter je huis gebeurd zijn, maar dan nog kun jij nooit weten hoe de machinist en personeel zich voelen lijkt me.

Had ik inderdaad wel even moeten vermelden. Omdat ik hem persoonlijk ken (de machinist dan)... De persoon die gesprongen is was zelf ook een machinist.
En overigens kwam ik net thuis aangereden met mijn auto dus ik heb het zien en horen gebeuren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:57

Nickytje schreef:
Ik stond laatst ook voor gesloten slagbomen door een defect. Ik ben er doorgereden omdat ik sowieso over het spoor moest en de slagbomen waren overal dicht. Mijn voorgangers reden erover, maar toen ik aan de beurt was heb ik echt 20x gekeken of er ZEKER geen trein aan kwam :s En dan was het nog met half knikkende knieën.

Je vindt die vrouw dom en je doet het zelf ook? Heel vreemd........

Verschrikkelijk voor de vrouw, het kindje en de nabestaanden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:02

Diablo schreef:
Nickytje schreef:

Je vindt die vrouw dom en je doet het zelf ook? Heel vreemd........

Verschrikkelijk voor de vrouw, het kindje en de nabestaanden.

Aangezien ze is aangereden door een trein, neem ik aan dat ze niet (of niet behoorlijk) heeft gekeken of er een trein aankwam... Wat ik dus duidelijk wel heb gedaan, dus dan breng ik geen levens in gevaar.
Maar goed, dit heeft op zich niets met het onderwerp te maken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:22

Bij mij is bomen dicht: niet oversteken. Het gebeurt te vaak dat mensen denken goed te kijken en vervolgens toch onder de trein komen.
Dat is vreselijk, maar om dan te zeggen dat zo iemand dom is, terwijl je zelf ook door gesloten spoorbomen oversteekt, vind ik raar.

Overigens, mijn vader was (voorst hij met de vut ging) conducteur en heeft verschillende keren dit soort dingen mogen aanschouwen. Hij werd er een soort van iummuun voor (ach, heb ik weer een paar dagen vrij), anders heb je geen leven meer.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:36

Ikzelf sla doodsangst uit voor overgangen, ik zal dan nooit snel oversteken als hij rinkelt of er te dicht opstaan, ik zelf heb opweg naar de manege zeker 4 minuten moeten wachten tot de trein langs was, maar er doorheen gaan zou ik echt echt echt niet durven.

Heel erg jammer, het had voorkomen kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 16:50

OOk bij mij, als de bomen dicht zijn, steek ik niet over. Omdat je wéét dat het mis kan gaan...... en omdat, áls het misgaat, het gelijk vreselijk misgaat......

Daarom vind ik ook dat die vrouw een onverantwoord risico heeft genomen. Dat er meer zijn die het doen.... wil nog niet zeggen dat jij het dan ook maar moet doen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 03:06

ik stond ook te wachte op de trein naar middelburg om 8.24 toen tie niet kwam ..... door diverse geluiden maar naar huis gegaan. Ik noem dit soort dingen gewoon dom ...van de dame die onder de trein kwam ja

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:41

Wat vreselijk!
Wij zijn met de trailer (!) een keer zigzaggend langs het spoor gegaan, toen waren er wel mensen van de NS om het allemaal veilig te kunnen regelen. Er was namelijk een storing en de bomen bleven naar beneden, dit zou de hele dag duren dus werden er dingen geregeld.
Het was vreselijk, ik was enorm bang en de volgende keer draaien we gewoon om, het risico is gewoon te groot, al zijn er mensen van de NS bij om het verkeer te regelen, bah!