Marokkaanse jeugd besteelt uitdelers van voedselbank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Marokkaanse jeugd besteelt uitdelers van voedselbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:58

Youko schreef:
Martine_R schreef:
Als Nederlanders de boel verzieken vind ik ook erg, die mag je van mij ook aanpakken!

Maar buitenlanders, die moeten zich helemaal koest houden! Die mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen, werken en meeprofiteren van de economie hier en alles dat dat met zich meebrengt (studiefinanciering, uitkeringen enz.)
Dus als Nederlanders het doen vind ik het ook erg, maar die buitenlanders.. die hoeven dat helemaal niet te doen want dan wordt ik nog een tikje pissiger Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja, die moeten zich helemaal koest houden? Maakt het uit of ze van van Buitenlandse afkomst of 'blank' zijn? Ze horen zich allemaal aan de regels te houden, ongeacht de afkomst Rolleyes
Let maar op wat je typt... Het komt niet al te sympathiek (en, sorry dat ik het moet zeggen, snugger) over. Je hebt ook allochtonen die werken en leveren zoals ieder werkende een bijdrage aan het economie (wat tegenwoordig niet meer zo geweldig is).

En de Marokkaanse 'tuig' mogen ze inderdaad hard aanpakken, waar zijn ze zo bang voor? Het lijkt net of zij alles kunnen maken zonder ervoor gestraft te worden. Ik heb echt het idee dat men te bang is vanwege uitbraak van rellen of iets dergelijks (zou waarschijnlijk ook gebeuren). Nou ken ik ook een aantal goed opgeleide, nette Marokkanen. Maar daar heb je verschil in, die nette, goed opgeleide zijn vaak Arabieren. Veelal zijn de Marokkanen die rottigheid uithalen, Berbers. Deze groep komt in Nederland ook in groten getale voor.

zeg je precies goed ja, die HEB je...
maar als ik in de stad loop hier op mn vrije dag vraag ik me toch af wat als die buitenlanders daar doen? Hangen,mensen laten schrikken, "prutsmuts" roepen..,. Clown ipv werken!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:00

ik zit in een zwemgroep met 3 marokkaanse broers,hele aardige mannen stuk voor stuk.
maar zelfs zij zijn het met mij eens!

ik heb geen hekel aan marokkaanse mensen,maar als ik een groepje van die jongens zie schuilen onder het viaduct waar ik vaak onderdoor moet met mijn brommertje,ga ik wel een blokje om.

ik ben het er mee eens dat iedere etter ongeacht afkomst aangepakt moet worden,maar de waarheid is wel dat als je kijkt naar de statistieken,dat marokkanen gewoon meer problemen veroorzaken,punt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:02

De ouders moeten aangepakt worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:03

absoluut,maar bij meerderjarige mensen heeft dat geen zin meer

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:05

Heb je gelijk in hoor Knipoog. Ik ontwijk de stad ook op sommige dagen (de beruchte dagen). Ik bedoel alleen, als je spreekt over Buitenlanders, je gelijk over ALLE buitenlanders spreekt, terwijl een groot aantal zich wel normaal gedraagt en aan de regels houden. Maar uitgaande van de reactie van Martine_R, horen wij buitenlanders zich koest te houden omdat wij blij moeten zijn dat wij hier een mooi leven hebben? Nou sorry, schiet mij in de verkeerde keelgat. Daar moet toch helemaal geen verschil in te zijn, hoort niet iedereen gewoon aan de regels te houden. En nee, Westerlingen horen zich evengoed aan alle regels te houden, zelfs niet iets minder dan een Buitenlander, alleen maar omdat buitenlanders dankbaar moeten zijn hier te mogen zijn.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:09

Ja, de statistieken. Heb je gelijk in, daar ben ik het ook niet mee oneens. Maar kritisch kijken naar je eigen post, is soms wel zo handig. Daarom heb ik ook het woord 'snugger' uit mijn eerste post gehaald, was ook niet zo sympathiek van mij Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:11

iedereen moet zich gewoon normaal gedragen(of ja normaal Tong uitsteken )maar je snapt wat ik bedoel.

maar ik vind wel dat als een bepaalde groep meer problemen veroorzaakt,dat ook geen taboe mag zijn,zonder dan te roepen dat het 'iedere' buitenlander is,maar dat vind ik ook niet!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:14

Cowgirl schreef:
Oppakken en op het eerste de beste vliegtuig terug naar eigen land.

Vliegtuig?
Veel te luxe..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:15

Cowgirl schreef:
Oppakken en op het eerste de beste vliegtuig terug naar eigen land.

Kan niet meer dan me hierbij aansluiten, te gek voor woorden dit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:23

ach nog een jaar of 2 wekelijks van dit soort berichten en dan word er misschien wel ingegrepen Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:24

nee,want dat verzinnen ze vast wel weer iets anders om ze niet te hoeven aanpakken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:25

jaaaaaaa maar dan gaat de bevolking zoveel sputteren dat ze niet anders meer kunnen denk ik Lachen

als extreem rechts in opiniepeilingen het ineens erg goed gaat doen, dan gaan de zittende partijen echt wel benen maken om het probleem op te lossen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-11-08 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:26

nou ik hoop dat je gelijk hebt.......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:28

KiWiKo schreef:
ach nog een jaar of 2 wekelijks van dit soort berichten en dan word er misschien wel ingegrepen Lachen

Zo'n 15 a 20 jaar geleden sprak ik vaak met iemand die bij de politie werkte. Hij vertelde me al dat een deel van deze bevolkingsgroep een groot probleem vormde en toen al de grootste criminele groep was.

Zijn grootste probleem toen was dat de politie niet mocht ingrijpen van hogerhand. Zodra ze dat wel deden werd er namelijk een aanklacht wegens discriminatie ingediend.

Denk niet dat we de komende jaren enige verandering kunnen verwachten in positieve zin.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:29

tja dat is wat er het eerst geroepen word: discriminatie

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:34

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:34

echt echt echt schandalig,bah......

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:41

zag gisteren het nieuws, en daarin is er tussen marokko en nederland en verdrag getekend om criminele marokanen makkelijker terug te sturen.
er is dus wel iets aan de gang (er werd nog meer verteld, geen zin om dat hier helemaal uit te type) maar daaruit blijkt dat er dus wel van hogeraf mee bezig zijn. of eht werkt en of ze consequent zullen zijn weet ik niet.

maar het begin is er

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:44

echt?nou ik ben benieuwd.........maar de mensen die hier geboren zijn en dat is het grootste deel die problemen veroorzaakt,kan je niet terugsturen.......

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:45

serieus t maakt me echt niks uit waar je vandaan komt maar dit doe je niet sorry hoor dit is echt triest !!!!!

poef !!!!! Frusty Frusty Frusty Verward Verward Verward

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:47

Snoevie schreef:
echt?nou ik ben benieuwd.........maar de mensen die hier geboren zijn en dat is het grootste deel die problemen veroorzaakt,kan je niet terugsturen.......

daar hebben ze het ook over gehad, ik weet niet meer precies wat. maar daar worden oko maadregelen tegenm genomen.

moet je maar even zoeken anders volgens mijn het 6 uur journaal? op ned 1

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:51

Ik denk persoonlijk hoe meer het in de media komt van hoe de marokaanse jeugd
wel niet zich misdragen..
Hoe meer van die debielen denken dat ze soort van onsterfelijk zijn of zo... dus
meer gaan uithalen... want iedereen wordt toch bang voor ze Rolleyes

Maar dit bericht is gewoon schandalig! Het zou je kind maar zijn
Als mijn zoon dit soort geintjes uit gaat halen dan mag hij blij zijn dat
hij nog kan lopen nadat ik klaar ben met hem. Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:11

paddington schreef:
Hoe meer van die debielen denken dat ze soort van onsterfelijk zijn of zo... dus
meer gaan uithalen... want iedereen wordt toch bang voor ze Rolleyes

Ze worden toch ook niet gestaft.
Als er wordt ingegrepen is het een lachertje.

imo moeten ze de ouders DIK laten betalen als er een klacht binnen komt over hun kind. Denk dat die ouders dan meer meewerken Ja

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:38

Youko schreef:
Martine_R schreef:
Als Nederlanders de boel verzieken vind ik ook erg, die mag je van mij ook aanpakken!

Maar buitenlanders, die moeten zich helemaal koest houden! Die mogen blij zijn dat ze hier mogen wonen, werken en meeprofiteren van de economie hier en alles dat dat met zich meebrengt (studiefinanciering, uitkeringen enz.)
Dus als Nederlanders het doen vind ik het ook erg, maar die buitenlanders.. die hoeven dat helemaal niet te doen want dan wordt ik nog een tikje pissiger Nagelbijten / Gniffelen

Nou ja, die moeten zich helemaal koest houden? Maakt het uit of ze van van Buitenlandse afkomst of 'blank' zijn? Ze horen zich allemaal aan de regels te houden, ongeacht de afkomst Rolleyes
Let maar op wat je typt... Het komt niet al te sympathiek over. Je hebt ook allochtonen die werken en leveren zoals ieder werkende een bijdrage aan het economie (wat tegenwoordig niet meer zo geweldig is).

En de Marokkaanse 'tuig', waar er nu over gesproken wordt, mogen ze inderdaad hard aanpakken, waar zijn ze zo bang voor? Het lijkt net of zij alles kunnen maken zonder ervoor gestraft te worden. Ik heb echt het idee dat men te bang is vanwege uitbraak van rellen of iets dergelijks (zou waarschijnlijk ook gebeuren). Nou ken ik ook een aantal goed opgeleide, nette Marokkanen. Maar daar heb je verschil in, die nette, goed opgeleide zijn vaak Arabieren. Veelal zijn de Marokkanen die rottigheid uithalen, Berbers. Deze groep komt in Nederland ook in groten getale voor.

Ik zeg toch niet dat die Marokkanen er niet zijn? Die heb je inderdaad, en daar heb ik ook totaal niets tegen Lachen Die mensen zijn het waard om mee te mogen leven en werken in Holland, dat vind ik prima. Maar de lui (of Berbers zoals jij ze noemt) die de boel hier komen verzieken, nee.. die mogen van mij inderdaad een enkeltje Marokko. En nee, ik vind niet dat het verschil uitmaakt of ze blank, lichtgetint of zwart zijn. Het maakt me wel uit of het oer-Hollandse jongens zijn of jongens van Marokkaanse, Antilliaanse of Turkse afkomst. Natuurlijk moeten we ook optreden tegen de Hollanders die de boel verzieken, maar die doen het in eigen land.
En dat ik niet sympathiek overkom kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen, ik denk dat ik in het Marokkaan-vrije Zuidwolde niet zoveel te vrezen heb Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:42

Ik heb heel goede ervaringen met een aantal Marokkanen, vind het dan ook erg moeilijk om het op 1 groep te gooien. Wordt ook vaak gelijk zo zwart wit, zo van de marokkanen zijn klootzakken, en de Nederlanders allemaal aardig en lief, en dat is grote onzin.

Statistisch is het wel zo dat van alle jongeren de Marokkanen de grootste etterbakken zijn...... maar is dat volk-afhankelijk of opvoeding-afhankelijk? Imo het laatste Lachen