Reclame "iedere 20 seconden sterft er een kind"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Reclame "iedere 20 seconden sterft er een kind"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:30

lies schreef:
belasting over giften? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Wel dat je giften kan aftrekken van de belasting, maar das andersom he?

Nee, ik denk Lips are sealed dat ze bedoeld dat er ook veel belastinggeld gaat naar goede doelen...
Ik schok ook best even toen ik die cijfertjes zag.
Liever zie ik dat Oma en opa wat meer krijgen eigenlijk... Lips are sealed Aangezien je van veel van dat geld niks terug ziet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:22

superwoman schreef:
lies schreef:
belasting over giften? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Wel dat je giften kan aftrekken van de belasting, maar das andersom he?

Nee, ik denk Lips are sealed dat ze bedoeld dat er ook veel belastinggeld gaat naar goede doelen...
Ik schok ook best even toen ik die cijfertjes zag.
Liever zie ik dat Oma en opa wat meer krijgen eigenlijk... Lips are sealed Aangezien je van veel van dat geld niks terug ziet.

nee dat bedoel ik niet
ik bedoel dat je belasting moet betalen over giften
daar was toen met die tsunamie nog zo'n rel over.. dat een gedeelte van die miljoenen naar de belasting gaan

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:42

Wat mij vooral stoort, is dat de afgelopen 30 jaar er al zo ontzettend veel gestort is... miljarden en nog eens miljarden, en wat zijn ze er per saldo daar mee opgeschoten?

Er waren toen herinner ik me spotjes voor schoon drinkwater.... die zijn er nog steeds.

Ik geef niets aan buitenlandse doelen, niet voor de mensen (ik heb zelf een kind, moet er niet aan denken dat daar iets mee gebeurt, vind het hartverscheurend om te weten dat de meeste de kinderen geen naam geven onder het jaar omdat de kans groot is dat het dat niet haalt) maar omdat ik zo onderhand wel eens wil weten waar dat geld in gestoken is.

En als het idd zo is (wat dus waarschijnlijk wel zal zijn, want op de plaatsen waar het nodig is komt het niet) dat de dictators en anderen lekker vet omgekocht moeten worden ipv dat het de mensen helpt, dan moeten we idd onze handen er financieel vanaf trekken, want wát we dan ook doen en hoeveel we er dan ook in zullen pompen zal alleen maar op de verkeerde plaatsen blijven komen.

En ik vermoed dat dáár het grootste probleem zit.

Plus vind ik dan dat als het zo is dat wij als NL meer geven dan de rest van de wereld, hetgeen we meer geven hier eens in de zorg gestort moet worden, niet alleen zorg, maar even als voorbeeld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:49

als bijstandsmoeder ben je in NL echt niet blij,als je amper genoeg geld hebt om eten voor jezelf en je kind(eren)te kopen.....amper geld voor kleding......
nou sorry dat noem ik dus wel armoede.......

en dan vind ik het ook echt erg wat er in de 3de wereld gebeurd begrijp me niet verkeerd!
maar er word ook wel erg licht gedacht over problemen binnen onze grenzen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:01

Snoevie schreef:
als bijstandsmoeder ben je in NL echt niet blij,als je amper genoeg geld hebt om eten voor jezelf en je kind(eren)te kopen.....amper geld voor kleding......

en dan vind ik het ook echt erg wat er in de 3de wereld gebeurd begrijp me niet verkeerd!

neeeeeeee dat mag je niet zeggen hoor want hier in NL hebben we het allemaal zo goed Clown

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:09

LimaMambo schreef:
Snoevie schreef:

neeeeeeee dat mag je niet zeggen hoor want hier in NL hebben we het allemaal zo goed Clown

Heeft iemand dat gezegd? It wasn't me... in Nederland zijn er ook wel mensen die het slecht hebben. Maar nooit zo slecht als in Afrika

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:12

Blue_Eyes schreef:

Heeft iemand dat gezegd? It wasn't me... in Nederland zijn er ook wel mensen die het slecht hebben. Maar nooit zo slecht als in Afrika

bedoelde jou ook niet hoor Knipoog

maar men roeit met de riemen die ze hebben.. en iemand in afrika is het, heel bot gezegd, gewend om zo te leven..
hier in NL groeit de armoede steeds meer.. meer mensen hebben geen werk meer door die kredietskrisis.. alles word steeds duurder.. en we moeten overal meer belasting over gaan betalen.. maar nog steeds gaan er miljoenen naar derde wereld landen!! laat ze eerst maar zorgen dat hier in NL alles in orde is

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:22

Je bedoelt vast mij. Maar ook ik heb dat niet gezegd.
Zoals ik al zei; ik heb ook onder het minimum geleefd (langer dan de Frogers Knipoog ) en nee, dat is niet leuk. Maar dat het nu allemaal kommer en kwel is in Nederland en dat 'we' de armen in Nederland vergeten is gewoon niet waar.

En zoals ik ook al zei; er zijn veel voorzieningen speciaal voor die minima. Velen maken er niet eens gebruik van, dus misschien is het allemaal best te doen in Nederland (bron; http://www.scp.nl/publicaties/persberic ... 2071.shtml )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

lies schreef:
Je bedoelt vast mij. Maar ook ik heb dat niet gezegd.
Zoals ik al zei; ik heb ook onder het minimum geleefd (langer dan de Frogers Knipoog ) en nee, dat is niet leuk. Maar dat het nu allemaal kommer en kwel is in Nederland en dat 'we' de armen in Nederland vergeten is gewoon niet waar.

En zoals ik ook al zei; er zijn veel voorzieningen speciaal voor die minima. Velen maken er niet eens gebruik van, dus misschien is het allemaal best te doen in Nederland (bron; http://www.scp.nl/publicaties/persberic ... 2071.shtml )

nee jij ook niet Tong uitsteken
mensen die zeiden dat ze van mensen zoals ik moeten kotsen.. en dat ik een egocentrisch wijf ben Knipoog

nou ze kotsen maar hoor Tong uitsteken
maar een beter millieu begint bij je zelf.. ofterwijl.. je eigen land!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:28

Ik denk dat het enige wat wij zouden kunnen doen om meer gelijkheid te krijgen over de wereld is met z'n allen in opstand komen. De mentaliteit en wetgeving zal drastisch moeten veranderen. We moeten met z'n allen misstanden niet toelaten en daar dus niet aan meewerken. Iedereen in de westerse wereld werkt mee aan dat de toestand niet zal veranderen.

Bijvoorbeelden: alleen al als je een mars eet, dan eet je een product dat door kinderslavernij is gemaakt.

Als je een mobiel hebt, zit daar een grondstof in die alleen maar van een bepaalde plek uit afrika komt. Dit stukje is zo belangrijk dat er veel mensen voor strijden met enorm veel burgerslachtoffers.

Als jij hier een kippenhouder bent, dan produceer je zo goedkoop kip, dat een Afrikaanse boer niet tegen jou op kan. faliet gaat en geen werk meer heeft...

Dit soort dingen zijn eindeloos....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:37

Blue_Eyes schreef:

nee,maar dat zeg ik ook niet.
het is alleen storend dat dat er altijd bijgezegd word als het over nederlandse armoede gaat,natuurlijk weet ik dat de mensen in afrika het slechter hebben.
en dat is zeker schrijnend,dat doet mij ook écht wel wat,geloof me maar.......ik ben ook een mens met gevoel Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:17

En als die kippenboer dan hier maar stopt hebben we hier weer een werkloze kippenboer.....

Draai het eens om als die mensen eens niet strijden voor die plek waar de grondstoffen vandaan komen maar samenwerken en de boel goed exploiteren zouden zij er goed aan verdienen met zijn allen en zou dit dus ook geen probleem hoeven zijn.
Kijk naar Zimbabwe, alle blanke boeren moesten weg want het was hun land en ze waren het zat dat de blanke boeren zo goed verdienden. Sindsdien zijn er voedsel tekorten, is er van de economie helemaal niets meer over, verdiend de gemiddelde bevolking minder dan ze kregen van de blanke boeren..............

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:40

Tavanta schreef:
En als die kippenboer dan hier maar stopt hebben we hier weer een werkloze kippenboer.....

Draai het eens om als die mensen eens niet strijden voor die plek waar de grondstoffen vandaan komen maar samenwerken en de boel goed exploiteren zouden zij er goed aan verdienen met zijn allen en zou dit dus ook geen probleem hoeven zijn.
Kijk naar Zimbabwe, alle blanke boeren moesten weg want het was hun land en ze waren het zat dat de blanke boeren zo goed verdienden. Sindsdien zijn er voedsel tekorten, is er van de economie helemaal niets meer over, verdiend de gemiddelde bevolking minder dan ze kregen van de blanke boeren..............

Precies. En daar komt dan ook weer het gebrek aan scholing om de hoek kijken vermoed ik, en de laksheid van de regering daar. Het blijft hoe dan ook een ingewikkeld probleem!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:20

ingewikkeld is het absoluut,want niemand kan eigenlijk echt aangeven wat de beste manier van helpen is.
ik weet nu wel dat sloten geld erheen sturen zoals Nederland doet geen zin heeft