Taakstraf voor redder hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Taakstraf voor redder hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 09:43

En dat laatste moet je je- in je emotionele wantoestand- net bedenken!
Trouwens, ik wist dat niet eens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:35

Mistic schreef:
Snoevie schreef:
tja ik vind eigenlijk aan een kant niet dat die meneer te hard gereageerd heeft,want het nederlandse rechtssysteem is al zo slap als een vaatdoek.
dat hij erop aangesproken word is misschien dan terecht,maar dat hij straf krijgt en die dierenmishandelaars niet,is te krom voor woorden

Dat de dierenmishandelaars geen straf krijgen is omdat de hondeneigenaar geen aangifte heeft gedaan. Als hij dat nou wel gedaan had, was de zaak hoogstwaarschijnlijk anders gelopen.

Nooit gehoord van 1 getuige is geen getuige?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:27

ja het is altijd 3 tegen 1.
ik had niet begrepen dat er geen aangifte is gedaan,maar het is toch zo dat iedere zaak apart moet worden bekeken vanwege omstandigheden die bij iedere zaak anders zijn?
word er niet gekeken waarom iemand iets heeft gedaan?

ik zou er bijna rechten om gaan studeren,soms snap ik er geen bal van

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:31

Voorbeeldje: Stel je word mishandeld, wanneer dat de dader tegen het slachtoffer is heb jij als slachtoffer geen poot om op te staan. Wanneer er iemand bij geweest is en het gezien heeft sta je sterker en heb je kans dat de dader wel een veroordeling krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:08

Mistic schreef:
Snoevie schreef:
tja ik vind eigenlijk aan een kant niet dat die meneer te hard gereageerd heeft,want het nederlandse rechtssysteem is al zo slap als een vaatdoek.
dat hij erop aangesproken word is misschien dan terecht,maar dat hij straf krijgt en die dierenmishandelaars niet,is te krom voor woorden

Dat de dierenmishandelaars geen straf krijgen is omdat de hondeneigenaar geen aangifte heeft gedaan. Als hij dat nou wel gedaan had, was de zaak hoogstwaarschijnlijk anders gelopen.

Exact, dat zijn 2 verschillende zaken.

Als die man nu zijn hondje had opgepakt, en weg was gelopen, had hij als de mannen achter hem aan waren gekomen, aangifte kunnen doen van bedreiging, als ze hadden willen vechten had hij aangifte kunnen doen van mishandeling, en wat dat hondje betreft had hij aangifte kunnen doen van dierenmishandeling.

Hij heeft dat allemaal niet gedaan, en dus kan justitie de drie dronkelappen niet vervolgen. Die man heeft gekozen om eigenrechter te spelen, en dat was heel dom, want nu staat hij machteloos. Hij kan alleen nog aangifte doen van dierenmishandeling, maar of dat nu nog toelaatbaar is betwijfel ik......

de 3 dronkelappen waren gewoon hartstikken fout, en zij zouden ook vervolgd moeten worden. Het slachtoffer zélf heeft dat onmogelijk gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:11

MISTRAL94 schreef:
Mistic schreef:

Nooit gehoord van 1 getuige is geen getuige?

Niet helemaal waar< mistral Lachen

Als iemand bv aangifte doet van verkrachting, en er is forensisch bewijs, bewijs van geestelijk trauma (overigens is dat haast niet te bewijzen), enz. dan zijn dat ook getuigen..... politie gaat ook eerst altijd op zoek naar bewijs Lachen
Het bewijs is dan getuige.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:14

In deze zaak is het wel degelijk 1 getuige is geen getuige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:22

Hm ligt eraan of er bewijzen zijn.....

alcoholsporen in de vacht van de hond.....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:23

Ja hoior tuurlijk zo ver gaat de politie om de zaak te onderzoeken. Geloof je zeker ook nog in sprookjes? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:30

Ja Ja Schijnheilig Haha!

Nee joh, ik weet net zo goed als jij hoe fanatiek de politie hier in NL is, 't is om te huilen af en toe.....

Neemt niet weg dat je niet voor eigen rechter mag spelen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-08 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:33

Haha! Dat verklaart het.

Het is zeker om te huilen, ik heb te maken gehad met huiselijk geweld, er is actie ondernomen maar al met al zijn we ruim 1.5 jaar verder en is de dader nog steeds niet voor de rechter geweest. Nu ligt dat niet aan de politie maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat ze voor mensen al weinig doen laat staan voor dieren.

Voor eigen rechter spelen mag zeker niet, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zo wanhopig zijn en geen andere uitweg zien dan zelf het recht in eigen hand te nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:38

Tuurlijk, kan ik me ook alles bij voorstellen Ja

Wij hebben in een niet zo leuke wijk in Assen gewoond, laat ik het kort houden, en zeggen dat ik nog altijd schrik van klappen tegen de ramen, en dat mijn hond een heel goede reden heeft om bang te zijn voor vuurwerk......

Uiteindelijk hebben ook wij het recht in eigen hand genomen. Er is nog een heel stuk geweest in het DVHN, en op GeenStijl. 't Zal nog wel op meer sites hebben gestaan.
Hoe dan ook, we werden aangeklaagd wegens mishandeling, en kregen een boete. Die hebben we ook betaald, en zijn verder niet in hoger beroep gegaan, had geen nut. Iedereen vind het belachelijk dat wij straf kregen......

Achteraf..... hadden we het recht niet in eigen hand moeten nemen, we zijn er niets mee opgeschoten.
Het waren idd 2 verschillende zaken, net als hier. Het meest bittere van het verhaal is dat wij dus wél melding of melding en aangifte op aangifte hebben gedaan, vooral toen mijn hond werd bedreigd met de dood en ik met verkrachting..... gelukkig is het bij dreigen gebleven, maar bitter en zuur is het allemaal wel.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:43

Jeetje wat een verhaal, ik denk dat ik wel weet om welke wijk het gaat. Maar is dit allemaal al lang geleden? Ik kan het me niet meer heugen namelijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:43

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:58

Heb toch erg kunnen lachen om deze reactie op GeenStijl:

Ja, waarde geloofsgenoten, zelfs in Drenthe ( al zou ik Drenthe hier vervangen door Assen-Oost ) wonen mensen. Al zijn ze op het eerste gezicht niet direct als zodanig te herkennen, laat staan dat je de klanken, die ze uitstoten, kunt verstaan. Voeg daarbij nog een aantal zeer streekgebonden, folkloristisch aandoende gebruiken en een misverstand is snel geboren.
Zo wordt een welkomstritueel als het werpen van eieren, ooft en uitwerpselen door de westerling meestal niet begrepen en als pesterij opgevat. Helaas, wanneer dit gezin had gereageerd zoals van ze verwacht werd, namelijk door het zogenaamde pui-rammen, was er niets aan de hand geweest. Dan hadden de autochtonen zich al veel eerder op een ander, nu te lang van welkomstrituelen verstoken gebleven gezin kunnen richten.
Die 250 pleuri aan boete is dan ook zeker terecht, folklore moet nu eenmaal koste wat het kost in stand gehouden worden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:30

Assen oost staat er idd om bekend dat het niet al te fijn buurtje is. Al is het de afgelopen jaren al behoorlijk verbeterd vergeleken met voorheen. Tja het is jammer dat de politie er zo weinig aan gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:57

Moet je nagaan hoe het geweest is.....

De politie doet niks durven er niet eens te komen heb ik het idee......

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:59

Nou daar zou ik niet vreemd van op kijken dat het daar aan ligt dat ze niet durven idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:02

Nee, hè?

(zeggen ze in een ander topic dat marokkaanse jongeren nog erger zijn...... persoonlijk zie ik geen verschil )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:05

Nou die marokkaanse jongeren zijn ook niet mis, moet zeggen die plan van aanpak wat ze hebben door dure auto's, scooters ed af te nemen wanneer ze iets uitspoken is misschien nog wel een goede straf ook. De straffen hier in nederland stellen toch niets voor misschien leren ze op deze manier iets van hun fouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:06

Hard aanpakken, die handel Ja

En niet dat getrut van nu.

Alles naar Marokko sturen, Inclusief de jongeren uit Assen-Oost. Dat zal ze leren Duivel

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:03

Ik ben voor Vork Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:19

Mooi Vork

Unaniem aangenomen Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:58

Yamcha schreef:
Nee, hè?

(zeggen ze in een ander topic dat marokkaanse jongeren nog erger zijn...... persoonlijk zie ik geen verschil )

ik was daar een van Knipoog
en ik blijf erbij.

al mogen deze jongeren ook mee,dus ik stem ook voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:46

Mooi zo Haha!