dingetje schreef:Bij wijze van spreken bedoelde ik natuurlijk.....
Dan is je punt dus compleet weg...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dingetje schreef:Bij wijze van spreken bedoelde ik natuurlijk.....
dingetje schreef:Dat zeg jij Vjestagirl maar ik moet nog zien hoe ver de overheid qua betutteling gaat...
marielleaartsen schreef:Vind het eigelijk al belachelijk dat de kroegbaas de boete krijgt...
Als ze erachter komen moeten ze degene die roken de boete geven die rookt toch...
Wat er een tijdje geleden op het nieuws is geweest dat de mensen die dus roken in de kroeg vrij asociaal reageren als de kroegbaas er wat over zegt, ze krijgen zelfs klappen, dus het is echt niet altijd maar laks reageren van de kroegbaas, al zou dit in sommige kroegen echt wel zo zijn.
maar goed ik zal dus geen melding maken.
Noppes schreef:marielleaartsen schreef:Vind het eigelijk al belachelijk dat de kroegbaas de boete krijgt...
Als ze erachter komen moeten ze degene die roken de boete geven die rookt toch...
Wat er een tijdje geleden op het nieuws is geweest dat de mensen die dus roken in de kroeg vrij asociaal reageren als de kroegbaas er wat over zegt, ze krijgen zelfs klappen, dus het is echt niet altijd maar laks reageren van de kroegbaas, al zou dit in sommige kroegen echt wel zo zijn.
maar goed ik zal dus geen melding maken.
Maar een kroegbaas kiest er zelf voor of hij het toestaat of niet.
In de desbetreffende kroeg worden er gewoon asbakken op tafel gezet. En zo moeilijk is het niet om hardleerse mensen uit te zetten
Vjestagirl schreef:Nee hoor. Maar ik vind gewoon dat je moet zorgen dat een ander geen last heeft van jouw gewoontes. Zo zet je je muziek zachter in winkels en het openbaar vervoer, zorg je dat je kinderen niet een hele winkel overhoop trekken en verschoon je ze niet midden in het zicht, als je paard op straat poept stap je af en schuif je het in de berm, rij je rechts als dat kan en haal je ook niemand links in, ruim je je spullen achter je kont op in huis, en maak je schoon wat je vies hebt gemaakt. En dat is allemaal heel erg normaal, maar als het op roken aan komt dan moeten we ineens allemaal begrip hebben want 'ik ben verslaafd'. Volgens mij is dat de omgekeerde wereld...
Vjestagirl schreef:Nee hoor. Maar ik vind gewoon dat je moet zorgen dat een ander geen last heeft van jouw gewoontes. Zo zet je je muziek zachter in winkels en het openbaar vervoer, zorg je dat je kinderen niet een hele winkel overhoop trekken en verschoon je ze niet midden in het zicht, als je paard op straat poept stap je af en schuif je het in de berm, rij je rechts als dat kan en haal je ook niemand links in, ruim je je spullen achter je kont op in huis, en maak je schoon wat je vies hebt gemaakt. En dat is allemaal heel erg normaal, maar als het op roken aan komt dan moeten we ineens allemaal begrip hebben want 'ik ben verslaafd'. Volgens mij is dat de omgekeerde wereld...
chevax schreef:Je vond het in die kroeg toch ook gezellig toen er nog wel werd gerookt? Anders ging je er niet naar toe. Wel eens aan gedacht dat veel horeca-ondernemers niet anders kúnnen? Iemand een idee hoe het als ondernemer is om je omzet (en dus je inkomsten) te zien kelderen door een overheidsregel? Oneerlijk concurrentie tov kroegbazen die zich er wel aan houden? Nou, er zijn maar weinig horeca-ondernemers die zich er aan kúnnen houden. Vaak is er geen mogelijkheid tot een apart rokersgedeelte of i.d. Maar buitenom dat, de vraag was of je de horeca-ondernemer in kwestie zou aangeven. In mijn ogen ben je dan toch wel érg diep gezonken.