Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elja schreef:bromfiets schreef:Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de handWanneer is de verkiezing?
De verkiezingen zijn 7 december
Morgen zijn de verkiezingen van de kiesmannen van elke staat.
Obama heeft bijvoorbeeld Californië gewonnen, wat heel slim is want CA is de staat met de meeste kiesmannen.
McCain heeft Texas onder andere gewonnen, dat is een staat met 38 kiesmannen.
Ik hoop dat Obama staten als Ohio en Florida voor zich wint, want daar zitten de meeste zwevende kiezers. In 2004 bijvoorbeeld ging de strijd tussen Kerry en Bush. Bush won met 300.000 stemmen meer, omdat hij de staat Ohio achter zich had. Als Kerry in Ohio 300.000 stemmen meer zou hebben gehad, was hij president geweest.
Had een hoop ellende gescheeld
xKatleentjex schreef:Maar dan nog heb je als persoon toch maar de keuze uit 2 manier om een land te besturen, plus dat die manieren dan ook nog eens redelijk kort bij elkaar liggen? Ik bedoel, wat moet je eigenlijk in Amerika doen als je het totaal niet eens bent met het huidige beleid en het helemaal anders wilt? Of wat als je radicaal voor abortus, euthanasie en het homohuwelijk bent, maar je vind het economische en het defensieplan van dezelfde partij echt tien keren niks en vreest dat daar zeer slechte gevolgen van zullen komen. Je zal heel moeilijk een partij tegenkomen die voor alles staat wat je wilt, maar ik vind het toch fijn dat ik hier wat meer keuze heb in het stemhokje, van volledig links naar volledig rechts.
bromfiets schreef:Ik loop echt achter geloof ik, of voor, ik dacht dat de kiesmannen al achter de rug waren
Maar dank je voor je info, scheelt weer popcorn
xKatleentjex schreef:Daarom vind ik het Amerikaans systeem zo'n raar 'democratisch' systeem, je kunt kiezen tussen zwart en wit en daartussen is niks.
Elja schreef:bromfiets schreef:Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de handWanneer is de verkiezing?
De verkiezingen zijn 7 december
Morgen zijn de verkiezingen van de kiesmannen van elke staat.
Obama heeft bijvoorbeeld Californië gewonnen, wat heel slim is want CA is de staat met de meeste kiesmannen.
McCain heeft Texas onder andere gewonnen, dat is een staat met 38 kiesmannen.
Ik hoop dat Obama staten als Ohio en Florida voor zich wint, want daar zitten de meeste zwevende kiezers. In 2004 bijvoorbeeld ging de strijd tussen Kerry en Bush. Bush won met 300.000 stemmen meer, omdat hij de staat Ohio achter zich had. Als Kerry in Ohio 300.000 stemmen meer zou hebben gehad, was hij president geweest.
Had een hoop ellende gescheeld
Niniane schreef:Ik verwacht toch McCain ook al wil ik dat Obama het wordt.
Ik verwacht iniedergeval niet dat de mensen klaar zijn voor een zwarte president, zo corrupt zijn veel daar toch wel.
Elja schreef:Weet je, ik zie hier veel Obama-stemmen langskomen, maar ik heb nog maar een paar goede argumenten gelezen
Ik heb meer het idee dat mensen meelopen met de crowd. Of om het feit dat Obama "zwart" is of McCain "zo oud"..
Haha, sorry hoor, geen offence!
Mystica schreef:Wat dat betreft doet McCain net als Kerry, toch was ik zo ongeveer de enige op bokt die de vorige verkiezing niet op Kerry gestemd zou hebben
Niniane schreef:Ik verwacht toch McCain ook al wil ik dat Obama het wordt.
Ik verwacht iniedergeval niet dat de mensen klaar zijn voor een zwarte president, zo corrupt zijn veel daar toch wel.
Niniane schreef:Ik heb laatst daar ook iets over gezien. Tussen Obama en McCain ging dat en waarom mensen wel/niet voor Obama zouden kiezen.
Veel zwarte mensen verwachten iniedergeval dat door zijn huidskleur veel mensen in het hokje nog snel zullen veranderen of dat er een gek komt die het op hem heeft voorzien en hem neerhaalt. Je hebt ook de onbeslissende tussenzitten en die kunnen heel erg beinvloedt worden door zijn huidskleur. Hoe erg het ook is.
Elja schreef:Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.