Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

Anoniem

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:12

obama dan denk ik toch...

Palin is vreselijk.. Zo heeft ze ook concreet beweerd dat mensen die verkracht zijn geen abortus mogen plegen.. Bekrompen en belachelijk vind ik dat..
Om nog maar niet te spreken over haar internationale ervaring (Alaska ligt dicht bij rusland, dus poetin vliegt wel eens over alaska heen)..

Tja.. Qua kandidaten zelf, ben ik het iets meer met obama eens, vind hem ook charismatischer.. Maar qua standpunten vind ik beide niet om over naar huis te schrijven..

Hoop toch wel heel erg dat het obama wordt... (ookal heb ik niet het idee dat hij de 4 jaar gaat volmaken..)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:14

Elja schreef:
bromfiets schreef:
Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de hand Nagelbijten / Gniffelen Wanneer is de verkiezing?

De verkiezingen zijn 7 december Lachen
Morgen zijn de verkiezingen van de kiesmannen van elke staat.
Obama heeft bijvoorbeeld Californië gewonnen, wat heel slim is want CA is de staat met de meeste kiesmannen.
McCain heeft Texas onder andere gewonnen, dat is een staat met 38 kiesmannen.

Ik hoop dat Obama staten als Ohio en Florida voor zich wint, want daar zitten de meeste zwevende kiezers. In 2004 bijvoorbeeld ging de strijd tussen Kerry en Bush. Bush won met 300.000 stemmen meer, omdat hij de staat Ohio achter zich had. Als Kerry in Ohio 300.000 stemmen meer zou hebben gehad, was hij president geweest.
Had een hoop ellende gescheeld Lachen

Ik loop echt achter geloof ik, of voor, ik dacht dat de kiesmannen al achter de rug waren ROFL

Maar dank je voor je info, scheelt weer popcorn Haha!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:14

Weet je, ik zie hier veel Obama-stemmen langskomen, maar ik heb nog maar een paar goede argumenten gelezen Bloos
Ik heb meer het idee dat mensen meelopen met de crowd. Of om het feit dat Obama "zwart" is of McCain "zo oud"..

Haha, sorry hoor, geen offence!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:16

xKatleentjex schreef:
Maar dan nog heb je als persoon toch maar de keuze uit 2 manier om een land te besturen, plus dat die manieren dan ook nog eens redelijk kort bij elkaar liggen? Ik bedoel, wat moet je eigenlijk in Amerika doen als je het totaal niet eens bent met het huidige beleid en het helemaal anders wilt? Of wat als je radicaal voor abortus, euthanasie en het homohuwelijk bent, maar je vind het economische en het defensieplan van dezelfde partij echt tien keren niks en vreest dat daar zeer slechte gevolgen van zullen komen. Je zal heel moeilijk een partij tegenkomen die voor alles staat wat je wilt, maar ik vind het toch fijn dat ik hier wat meer keuze heb in het stemhokje, van volledig links naar volledig rechts.

Ik vind hier ook niks waar ik het volledig mee eens ben

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:16

bromfiets schreef:
Ik loop echt achter geloof ik, of voor, ik dacht dat de kiesmannen al achter de rug waren ROFL

Maar dank je voor je info, scheelt weer popcorn Haha!

Oh, haha no problem!
Vandaag kwam bij ons Amerikadeskundige Frans Verhagen langs, door hem weet ik dat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:17

is het echt pas 7 december?

Ik zag ernet op jeugdjournaal ( Huilen van het lachen ), dat morgennacht/woensdag ochtend het verlossende resultaat bekend zou zijn Tong uitsteken ?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:17

Ik heb standpunten van Palin gelezen en als díe wat meer zeggenschap gaat krijgen denk ik zomaar dat veel amerikanen het niet zo heel erg fijn gaan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:18

xKatleentjex schreef:
Daarom vind ik het Amerikaans systeem zo'n raar 'democratisch' systeem, je kunt kiezen tussen zwart en wit en daartussen is niks.

Dat is niet waar, er zijn altijd meer kandidaten alleen komen die niet zo in het voetlicht...
Juist die onafhankelijke kandidaten zorgen nog wel eens voor verassingen, als alle linkse stemmers in 2004 op Kerry hadden gestemd ipv op Ralph Nader had Kerry de verkiezingen gewonnen.
Juist door het stemmen op Nader heeft links toen Bush in het zadel gehouden.....
Ook Ross Perrot schudde de boel in '92 goed op en haalde maar liefst 17% van de stemmen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:19

Elja schreef:
bromfiets schreef:
Ik ben echt een ramp in data en ik heb geen tv-gids bij de hand Nagelbijten / Gniffelen Wanneer is de verkiezing?

De verkiezingen zijn 7 december Lachen
Morgen zijn de verkiezingen van de kiesmannen van elke staat.
Obama heeft bijvoorbeeld Californië gewonnen, wat heel slim is want CA is de staat met de meeste kiesmannen.
McCain heeft Texas onder andere gewonnen, dat is een staat met 38 kiesmannen.

Ik hoop dat Obama staten als Ohio en Florida voor zich wint, want daar zitten de meeste zwevende kiezers. In 2004 bijvoorbeeld ging de strijd tussen Kerry en Bush. Bush won met 300.000 stemmen meer, omdat hij de staat Ohio achter zich had. Als Kerry in Ohio 300.000 stemmen meer zou hebben gehad, was hij president geweest.
Had een hoop ellende gescheeld Lachen

Ga je dan maar van uit

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:20

Ik verwacht toch McCain ook al wil ik dat Obama het wordt.
Ik verwacht iniedergeval niet dat de mensen klaar zijn voor een zwarte president, zo corrupt zijn veel daar toch wel.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:22

Hebben jullie de debatten gevolgd op televisie van Obama en McCain?
Obama deed heel geïnteresseerd tegenover McCain. Als McCain aan het woord was, dan luisterde Obama naar hem.
Zodra Obama aan het woord was keek McCain recht voor zich uit in het publiek.
Na afloop weigerde McCain Obama aan te kijken tijdens het handen schudden.
Ik vind dat McCain zich wel onrespectvol gedraagd.
Ook in zijn campagnespotjes is hij erg negatief over zijn grote concurrent.
Obama daarentegen is positief. Hij verteld wat hij wilt veranderen (change) en dat hij hoop heeft in Amerika (hope).

Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.
Als McCain president wordt en er gebeurt wat, dat wordt Palin president. De grootste fout die hij gemaakt heeft, want wat is Palin nou?

Goed, ik heb wel genoeg gepraat denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:22

Ik zie overal staan dat morgen de definitieve beslissing valt waar Amerika hun president kiest, ik heb nergens iets gevonden over 7 december?
edit: de enige verkiezingen die ik dan vind zijn de vervroegde in Oekraïne
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 03-11-08 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:24

Wat dat betreft doet McCain net als Kerry, toch was ik zo ongeveer de enige op bokt die de vorige verkiezing niet op Kerry gestemd zou hebben Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:24

Niniane schreef:
Ik verwacht iniedergeval niet dat de mensen klaar zijn voor een zwarte president, zo corrupt zijn veel daar toch wel.

maar obama staat echt miiijjjjlenver in de peilingen...

Kennelijk zijn al die mensen die daar hun oordeel laten weten er wel klaar voor....
Dat obama het niet zou worden omdat hij zwart is vind ik inmiddels wel een beetje achterhaald..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:25

Elja schreef:
Weet je, ik zie hier veel Obama-stemmen langskomen, maar ik heb nog maar een paar goede argumenten gelezen Bloos
Ik heb meer het idee dat mensen meelopen met de crowd. Of om het feit dat Obama "zwart" is of McCain "zo oud"..

Haha, sorry hoor, geen offence!

Voor mezelf is het beste argument dat ik absoluut geen republikein aan de macht wil zien. En oboma staat me dan wel aan (heb ook weinig keus verder Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:25

Mystica schreef:
Wat dat betreft doet McCain net als Kerry, toch was ik zo ongeveer de enige op bokt die de vorige verkiezing niet op Kerry gestemd zou hebben Clown

omdat de enige andere keuze bush was dus... Tong uitsteken

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:26

Niniane schreef:

Ik denk niet dat het per se gaat om het feit dat Obama "zwart" is Bloos
Het is meer het feit dat McCain al jaren ervaring heeft en Obama vrij nieuw is. Dit wordt zijn eerste ervaring, terwijl McCain de afgelopen acht jaar al in het kabinet heeft gezeten.

Ik denk dat McCain kans maakt, omdat hij op Bush lijkt qua propaganda. Aanhangers van Bush stemmen op McCain. Rasisten stemmen op McCain.
Boeren zullen voor Obama stemmen, jonge ouders stemmen voor Obama, democraten stemmen op hem, ga zo maar door.
Het is grotendeels gelijk verdeeld.
Hopelijk haalt Obama de 270 kiesmannen! Dan heeft hij sowieso de presidentsverkiezingen gewonnen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:27

Echt wel Obama!
Wij hebben met de meiden van onze klas een cheer bedacht ,en morgen komen we allemaal in t blauw naar school.
Allemaal op onze handen geschreven ;Obama for president Tong uitsteken
Wel grappig ,

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:27

Ik heb laatst daar ook iets over gezien. Tussen Obama en McCain ging dat en waarom mensen wel/niet voor Obama zouden kiezen.
Veel zwarte mensen verwachten iniedergeval dat door zijn huidskleur veel mensen in het hokje nog snel zullen veranderen of dat er een gek komt die het op hem heeft voorzien en hem neerhaalt. Je hebt ook de onbeslissende tussenzitten en die kunnen heel erg beinvloedt worden door zijn huidskleur. Hoe erg het ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:29

Niniane schreef:
Ik heb laatst daar ook iets over gezien. Tussen Obama en McCain ging dat en waarom mensen wel/niet voor Obama zouden kiezen.
Veel zwarte mensen verwachten iniedergeval dat door zijn huidskleur veel mensen in het hokje nog snel zullen veranderen of dat er een gek komt die het op hem heeft voorzien en hem neerhaalt. Je hebt ook de onbeslissende tussenzitten en die kunnen heel erg beinvloedt worden door zijn huidskleur. Hoe erg het ook is.

het lijkt me niet dat me niet dat iedereen in het stemhokje ineens plotseling racistisch wordt...

Racisten waren wsl al racistisch voordat de hele verkiezingen/campagnes ed begonnen waren..

lijkt mij dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:30

ik denk zelf overigens dat obama het wordt..
Zou het eerlijk gezegd heel raar vinden mocht het niet zo zijn Lachen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:31

*valt hier ook eens binnen*
Heb een Amerikaanse collega, die het op de voet volgt, en die mij er mee insleept Clown

Net als enkele anderen in de topic vind ik het Amerikaanse systeem ook maar lastig, je hebt maar twee keuzes, waar je het moeilijk voor de 100% mee eens kan zijn, je mag jammer genoeg maar 1 keuze maken.

Ik denk dat Mc Cain een grote fout heeft gemaakt met Palin, kom op, wie neemt haar nou nog serieus?! (filmpje van haar op youtube in badpak bij de miss verkiezing gezien Clown ) .

Ik hoop van harte dat Obama als 'winnaar' uit de bus rolt, al ben ik het niet voor 100% met hem eens, toch wél voor 98% Knipoog

Al ik het met geen een van beiden eens was geweest, had ik alsnog voor Obama gestemd, gezien Joe Biden Ja

Ben benieuwd hoe het afloopt!

Niniane

Nee, dat zijn dus de mensen die Obama het beste vinden voor Amerika maar toch eigenlijk liever een blanke zien.

Anoniem

Elja schreef:
Ook vind ik dat Obama een goede vice-president heeft gekozen: Joe Biden. Als Obama op de een of andere manier ooit uitvalt, dan heeft Amerika een goede back-up.

Ja, in een man die staat te roepen "what this country needs are 3 letters... "J.O.B.S" kun je echt vertrouwen hebben Koe
Heb je je echt wel verder verdiept in deze materie of roep je zo maar wat????
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-08 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik ga voor Obama, zekerweten. Denk dat dat het beste is nu even voor Amerika. Ja Hoop dat hij het ook zoveel mogelijk gaat waarmaken als hij president wordt. Maar echt, geef mij Obama maar boven Mc Cain! Lachen