Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoGo schreef:minkie schreef:En dat er jan en alleman wordt aangenomen is echt niet meer zo hoor. het is de bedoeling dat iedereen een papier heeft, anders kom je er niet eens in.
Om even terug te komen op deze opmerkingik werk in de zorg zonder diploma of ervaring ben 5 dagen ingewerkt en kon vervolgens gewoon de groep alleen draaien.
En geloof me er zijn zat mensen in ieder geval in mijn instelling die zo binnen komen.
Lang leve de achterdeurtjes
KiWiKo schreef:@ Sienna............ het kan ook wel......... maar het wordt idioot moeilijk gemaakt, echt......... geloof me!
ikenindi schreef:apart. ik heb een tijdje in een bejaardentehuis gewoond en heb dus van de andere kant af mogen beleven, maar kamers waren juist mooi (en die worden nu verbouwd en nog groter gemaakt zelfs), zorg was redelijk goed (niet op mij ingespeeld, maar dat is niet zo gek. voor de bejaarden was het personeel echt wel goed), alleen het eten... dat is de enige echte reden waarom ik zou zeggen: ik wil nooit in een bejaardentehuis komen te wonen als ik oud wordt
NoGo schreef:Waar ik dus ook echt pist en pist off over word is zoals ik hier ook in het topic voorbij heb zien komen dat mensen dus vinden dat als er geschoold personeel staat de zorg beter is daar komt het dan op een neer.
Miryamk schreef:Ik heb wel eens gehoord van collega's die in tehuizen hebben gewerkt dat er onderling ook veel commentaar gegeven werd...Als je dan de tijd nam voor een client werd je daar op aangesproken door collega's. Zo van: IK ben maar 10 minuten bezig met die mw. en jij doet er een half uur over!'
Op die manier komt er ook druk op je te staan. Ik weet niet of jullie dat ook zo ervaren? Gelukkig hebben wij de indicaties vrij ruim en is er niemand die op je vingers kijkt
Welshcobfan schreef:Mooie baan kannie!
Die zijn er bij ons als eerste uitgegaan omdat wij geen geld meer hadden![]()
Dat is het nadeel als je een baan hebt die gemist kan worden, die gaan er ook als eerste uit... De bejaarden organiseren nu zelf hun knutselmiddag.