Dat is eenmalig en weet ik zeker dat dingen die belangrijk zijn erin staan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:MaiMai schreef:Hier kun je vinden dat je ook per doelgroep bezwaar kunt maken:
http://infoepd.nl/informatiepunt_com/pa ... _maken.php
MaiMai, ik vatte de tekst daar juist omgekeerd op. Stel dat je bij een psychiater komt en niet wilt dat de KNO-arts dat ook weet.
Dan kun je volgens mij wel aan de psychiater vragen om de gegevens voor iedereen af te schermen, maar dan kan ook de huisarts er niet meer bij. Maar je kunt niet zeggen dat de gegevens wel voor de huisarts, maar niet voor de KNO-arts beschikbaar zijn.
Zo vatte ik het dus op, maar ik weet natuurlijk niet of dat de juiste interpretatie is. (Weet iemand anders dat met enige zekerheid?)
Ikima schreef:MISTRAL94 schreef:Moet dat maar net up to date zijn. Zo'n SOS-tag
Helemaal mee eens, die medaillon kun je ook tijdens dat ongeluk kwijt zijn geraakt.
Ikima schreef:Helemaal mee eens, die medaillon kun je ook tijdens dat ongeluk kwijt zijn geraakt.
MISTRAL94 schreef:ID ben je verplicht om bij je te dragen
Shadow0 schreef:Ikima schreef:Helemaal mee eens, die medaillon kun je ook tijdens dat ongeluk kwijt zijn geraakt.
Maar ja, mijn BSN staat ook niet op mijn voorhoofd getattoueerdAls je om welke reden dan ook geen ID bij je hebt, of het is in het ongeluk verloren gegaan, dan beschikken de artsen evengoed niet over de informatie van het systeem.
MaiMai: ook dat is nog een probleem. Ook de informatie die op dit moment wel beschikbaar is wordt lang niet altijd even zorgvuldig bestudeerd.
MISTRAL94 schreef:ID ben je verplicht om bij je te dragen
MaiMai schreef:Dat geldt ook voor mij.
Ik lees net toevallig op een andere site wat het kost om bezwaar te maken voor je kind als je kinderen hebt. Dat is niet grappig! Je moet dan een uittreksel uit het geboorte/gezagsregister meesturen á 10,80 euro. Nee, ik zie echt de mogelijkheden van het EPD wel in, maar ik vind dat het onhandig wordt aangepakt en de informatie te summier is.
MaiMai schreef:Dat geldt ook voor mij.
Ik lees net toevallig op een andere site wat het kost om bezwaar te maken voor je kind als je kinderen hebt. Dat is niet grappig! Je moet dan een uittreksel uit het geboorte/gezagsregister meesturen á 10,80 euro. Nee, ik zie echt de mogelijkheden van het EPD wel in, maar ik vind dat het onhandig wordt aangepakt en de informatie te summier is.
amigootje schreef:Ik heb bezwaar gemaakt,mijn gegevens gaat niemand wat aan,
En ik ben mondig genoeg op zelf te vertellen wat er met mij aan de hand is,
Werk zelf ook in de zorg, heb nodige medische kennis.
en zo kan ik zelf ook beoordelen welke gegevens relevant zijn,en van belang zijn.