Agressieve honden doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Agressieve honden doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:00

Honden kunnen flink wat schade aanrichten... beten kunnen ook nog erg nare infecties geven! Hopen dat de gebeten persoon snel weer beter is maar hij zal niet snel weer bij honden in de buurt komen vrees ik!

Mensen die het belachelijk vinden dat de politie ze neergeschoten heeft zou ik willen vragen om zelf eens bij zulke honden in de buurt te komen! En dan mag er niet geschoten worden want dat is zielig. Geloof me maar, dan wil je wel dat er een agent met een pistool achter je staat! In dit soort situaties wachten op een DA met verdoving is echt niet mogelijk jammergenoeg.
Ben benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen...

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:21

Hij is wel thuis, maar moet elke dag naar t ziekenhuis.
Het zijn ook niet die honden uit t industrieterrein.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:24

Plus dat een verdoving ook niet altijd helpt als een hond vol stress en adrenaline zit. De politie zal dit niet voor niks gedaan hebben, je hebt geen idee wat voor ellende die mensen allemaal over zich heen krijgen als ze een schot gelost hebben. Die denken echt wel 5 keer na.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:31

Zwerte schreef:
Honden kunnen flink wat schade aanrichten...

Nou en of.

Ik heb een zaak in behandeling waarbij een duitse herder in het voorbijgaan een duitser (hoe toevallig Haha! ) in zijn kruis gebeten heeft. Duivel
Die man is niet blij dat verzeker ik je Tong uitsteken .

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:39

auw... in zn kruis :|

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:03

Don_Zhivago schreef:
auw... in zn kruis :|

Yep, en fors letsel Bloos! .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:09

Is er nog iets bekend gemaakt?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:09

Laatst bijgewerkt door jodi op 04-11-08 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:10

De jongen die gegrepen is, ken ik. Hij fietste langs, en toen kwamen ze achter hem aan (ze waren eerste met een meisje bezig), omdat hij dacht, stilhouden is hij niet verder gaan trappen, maar goed, de fiets rolde natuurlijk wel door. 1 van de honden greep hem, en trok hem van zijn fiets af... Heeft hem toen een stukje meegesleurd, en toen losgelaten. HIj is toen naar huizen verderop gerend, en toen is de politie gebeld, die heeft de hondenbrigade gebeld, maar zo ver is het nooit gekomen, de honden vielen namelijk de agenten ook aan, en zo zijn de honden met dienstpistool doodgeschoten.

De pezen van de jongen zijn been liggen volledig open, en hij moet elke dag terug naar het ziekenhuis. Het mag wel duidelijk zijn dat hij voorlopig niet meer op het paard kan klimmen (het is toevallig ook een ruiter).

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:30

Jeetje wat een verhaal 81Puck.
Zo is het dus gegaan..pfoe..

Is het al duidelijk welke honden het nou waren?

Jodi: Ook vreselijk! Ik kan alleen geen Frans dus kan het artikel niet lezen..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:37

In het artikel staat wat ik erover gezegd heb(maar mooier verwoordt Knipoog )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:42

Naar voor alle partijen, maar als ik het allemaal zo lees, niet meer dan terecht dat die honden zijn doogeschoten. Ook ik ben een groot hondenliefhebber, maar als er zulke agressieve honden op straat iedereen aan lopen te vallen, zou ik me er niet zo druk om maken of mijn kinderen zien dat ze een kogel krijgen.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:43

81Puck schreef:
De jongen die gegrepen is, ken ik. Hij fietste langs, en toen kwamen ze achter hem aan (ze waren eerste met een meisje bezig), omdat hij dacht, stilhouden is hij niet verder gaan trappen, maar goed, de fiets rolde natuurlijk wel door. 1 van de honden greep hem, en trok hem van zijn fiets af... Heeft hem toen een stukje meegesleurd, en toen losgelaten. HIj is toen naar huizen verderop gerend, en toen is de politie gebeld, die heeft de hondenbrigade gebeld, maar zo ver is het nooit gekomen, de honden vielen namelijk de agenten ook aan, en zo zijn de honden met dienstpistool doodgeschoten.

De pezen van de jongen zijn been liggen volledig open, en hij moet elke dag terug naar het ziekenhuis. Het mag wel duidelijk zijn dat hij voorlopig niet meer op het paard kan klimmen (het is toevallig ook een ruiter).

Jeetje, toen ik het eerste deel las leek het nog mee te vallen. Maar als je dan beschrijft hoe zijn been eraan toe is....
Arme jongen Ach gut

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:49

jee... arme jongen Ach gut Hopelijk komt dat weer helemaal goed voor hem !

ben ook niet snel geneigd om zoiets goed te keuren, honden doodschieten, maar ik krijg hier toch de indruk dat de politie niet veel andere keuze had. Wachten op een DA met verdovingsgeweer had allicht voor nog meer slachtoffers gezorgd.

LDR, het klinkt wel lollig. Nagelbijten / Gniffelen Maar kan mij voorstellen, dat het allesbehalve lollig is voor die mand in kwestie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:02

Wat een rot incident, zit niemand op te wachten.
Beterschap voor de gebeten mensen.
Hopelijk gaat het verder goed met ze en gaan de wonden niet ontsteken, zijn
toch altijd heel vervelend, bijtwonden.
Ze zullen zich wel rot geschrokken zijn.

Zonde dat de honden afgeschoten moesten worden, maar veiligheid staat voorop.
(wachten op een dierenarts met verdovings geweer, is vaak niet echt een optie.
Om de simpele reden dat je dan een dierenarts moet hebben die kan en mag! schieten
en dat zijn er maar heel weinig. Bovendien, duurt het met de in de normale dierenartsen
praktijk gangbare narcose middelen echt wel even voordat zo'n hond dan in slaap valt!
zeker een gestresste hond. )

En als er gevaar dreigt voor omstanders of de politie of wie dan ook die
probeert een hond te vangen, dan lijkt mij schieten ook de enigste logische en
veilige oplossing. (en ik ga ervan uit, dat hondegeleiders van de politie echt wel
kunnen beoordelen of een hond echt gevaarlijk is, of dat het allemaal wel losloopt. )

Overigens denk ik, dat gezien het incident, ook al hadden de honden deze dag overleefd,
ze waarschijnlijk toch ingeslapen moesten worden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:50

jeetje puck wat een verhaal sjonge zeg! Bloos!

81Puck

Woonplaats: In een groen groen groen groen, knollen knollenland.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

Frozenstar schreef:
Jeetje wat een verhaal 81Puck.
Zo is het dus gegaan..pfoe..

Is het al duidelijk welke honden het nou waren?

Jodi: Ook vreselijk! Ik kan alleen geen Frans dus kan het artikel niet lezen..

Verschillende verhalen. Ik weet de rand van de hoed ook niet precies, maar het verhaal wel (Daar heeft ie zelf over gebeld).
De 1 zegt dat het de honden waren die bij de kassen zitten daar, en andere zeggen weer honden die bij de paarden in die achteruin staan ofzo........

Het is in ieder geval bij dat tunneltje gebeurd... (onder de ringdijk, vlak bij de Woude, het parkje daar!)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:02

Erg triest allemaal dus!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:31

jokari schreef:
LDR, het klinkt wel lollig. Nagelbijten / Gniffelen Maar kan mij voorstellen, dat het allesbehalve lollig is voor die man in kwestie.

Nee, is alles behalve lollig geweest (en nog, want hij is nog lang niet hersteld) voor hem.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:51

dat parkje bij de mac donalds??
of bedoel je die niet??

meppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:32

nee Sharoon, bij mijn oude huis.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:40

ow dat tunneltje.. bij dat "kasteeltje"of wat er nog van over is Tong uitsteken

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:56

ik vind er niets zieligs aan dat die honden zijn doodgeschoten... mits het verhaal klopt!
Oke midden op straat is mischien best shocking. Voor kinderen zeker.
Maar voor hetzelfde geld pakken ze een kind.
Ze hebben meerdere mensen en ook de politie getracht aan te vallen. Ik vind het best logisch dat de politie dit besluit heeft genomen. En als ze staan te schuimbekken is het foute boel.

Wat ik zieliger vind ( gelukkig is die wet afgeschaft) is alles wat ook maar een klein beetje op een pittbull lijkt
maanden lang isoleren van hun baasje, en uiteindelijk afmaken. Enkel en alleen omdat ze erop lijken.

Hoeveel honden krijgen er wel niet "zomaar" een spuitje zonder dat ze ook maar iets gedaan hebben.
Dat vind ik shocking, je hond wegbrengen naar de dierenarts omdat je hem zat bent of een andere wil.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:47

@ estherpitout : indd heb je gelijk met de pitbull wet, ben ook blij dat die aangepast is..

Maar over je laatste stukje ben ik het niet met je eens.. ik werk in een dierenkliniek, en er worden geen dieren ingeslapen omdat de eigenaar hem/haar zat is.. er zit een hele procedure aan. en wij mogen niet zomaar een dier euthanaseren...

Blijft het feit dat sommige mensen een verhaal wel heel mooi kunnen brengen, zodat je soms toch overstag gaat..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:30

neverstop schreef:
als ze schuimbekkend rondgelopen hebben, hoop ik niet dat ze hondsdolheid gehad hebben... hopen dat de mensen die aangevallen zijn er verder niks aan overgehouden hebben en of aan overhouden...zo zie je maar weer dat níet alléén de pitbull achtige e.d 't altijd zijn

hondsdolheid komt niet meer in die mate voor. Of ik veronderstel niet daar toch. Honden die behoorlijk geexciteerd zijn en dan nog met twee kunnen al puur van de adrenaline schuimbekken.
Lijkt me idd gevaarlijk en vraag me af welke gek zich zou riskeren om ze te vangen en ofwel dood te spuiten of op een andere plaats te schieten. Met alle respect maar sommige honden kunnen zo doordraaien, zo'n risico kun je niet gaan lopen. Vooral het waren grote honden. Stel je voor dat die voluit in je gezicht springen en bijten. Als er al kinderen bijwaren dan was het zeker nodig dat ze zo snel mogelijk afgemaakt werden.