Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:41

@ Sarabande: Ik neem aan dat Zoezie bedoeld dat ze in België niet mag stemmen Clown
@ Petulan: Ik, alsof het mij iets opleverd om dat te zeggen, trekt niemand zich immers wat van aan. Clown Maar jij stelt de vraag of een Marokkaan mij wel mocht opereren. Ik zou niet weten waarom niet Clown
@ Redrumfox: Kan ze bedoelen, maar dat ik tegen dubbele nationaliteiten ben maakt geen hater, behalve van die dubbele paspoorten misschien. Maar die opereren mij niet Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:42

Maar goed niemand schijnt te kunnen uitleggen waarom ze zo'n probleem met dat 2e paspoort hebben bij een goed functionerend persoon, buiten het onheimliche gevoel dat Wilders en Rita er goed ingehamerd hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:44

Mystica schreef:
@ Sarabande: Ik neem aan dat Zoezie bedoeld dat ze in België niet mag stemmen :

Zoezie mag op lokaal gebied, waar ze direkt mee te maken heeft, ondanks haar Nederlandse nationaliteit stemmen. Ze vergelijkt appels met peren ze heeft maar een nationaliteit en dat is de Nederlandse. Niet de Belgische en de Nederlandse.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 21-10-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:44

Marokaanse nationaliteit kan hij niet eens afstand van doen al zou hij het willen. Voor de Marokaanse wet blijft hij altijd een Marokaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:45

Dat is niet zo Saar Lachen Ik heb er alleen persoonlijk wat moeite mee omdat ik vind dat de burgemeester van amsterdam ook niet in lutjebroek kan wonen Lachen

Ik begrijp dat hij niet van zijn dubbele nationaliteit af kan.......... maar dat is toch ergens een knagend puntje.... rita of geert hebben daar niks mee te maken Lachen

Noem het mijn nationalisme Lachen

Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat hij een hele goede keuze is

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:46

@sarabande: zo goed en duidelijk als ik kan. Omdat ik vind dat dit soort functie's bij nederlandse burgers (en dus met een "nederlandse achtergrond") horen. Daar staat tegenover dat we het dan misschien met een minder goede burgemeester moeten doen. (waar dus niet over te oordelen valt) Dat is dan onze eigen schuld Lachen
@ Anne: Hij is immers ook een Marokkaan. Ik zou niet weten waarom hij er uberhaubt afstand van zou willen doen. Zou ik niet willen En imo kan dat ook niet want hij wordt niet ineens een hollandse uit de klei getrokken kaaskop omdat zijn paspoort dat zegt Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:48

Mystica schreef:
@sarabande: zo goed en duidelijk als ik kan. Omdat ik vind dat dit soort functie's bij nederlandse burgers (en dus met een "nederlandse achtergrond") horen. Daar staat tegenover dat we het dan misschien met een minder goede burgemeester moeten doen. (waar dus niet over te oordelen valt) Dat is dan onze eigen schuld Lachen

Maar waarom vindt jij dat in deze maatschappij waar we met mensen uit tientallen nationaliteiten samen wonen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 20:50

Omdat we nog steeds landen en volken en culturen hebben. Als dat allemaal niets uitmaakt, moeten we het misschien eens álles samen met de rest van de wereld gaan doen. Zijn ook meteen de derde wereldlanden uit de brand geholpen. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:50

KiWiKo schreef:
Ik begrijp dat hij niet van zijn dubbele nationaliteit af kan.......... maar dat is toch ergens een knagend puntje.... rita of geert hebben daar niks mee te maken Lachen

Kan je dat knagende puntje onderbouwen? Ben wel benieuwd waar dat dan vandaan komt. Lachen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:51

sarabande schreef:
Mystica schreef:

Maar waarom vindt jij dat in deze maatschappij waar we met mensen uit tientallen nationaliteiten samen wonen.

Ik snap je punt ook niet Mystica. Ik denk dat het een gouden zet is van Rotterdam, een stad waar 42% van de inwoners allochtoon is! Zij kunnen zich identificeren met deze persoon! En daarnaast is het gebleken dat het een zeer bekwame man is met veel bestuurskundige ervaring, ook binnen zo'n soort functie. Ik snap écht niet waarom mensen zo moeilijk doen!!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:55

KiWiKo schreef:
Dat is niet zo Saar Lachen
Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat hij een hele goede keuze is

Dat zal moeten blijken voor deze notoire jobhopper!
Als hij de 6 jaar vol kan maken als burgermeester van Rotterdam en huidig beleid aanscherpt/verbetert, dan is het een goede keuze gebleken. Knipoog
Maar als ie met weer een andere worst voor zijn neus wegholt naar de volgende job of er een puinhoop van maakt, dan zal de vrees van menig Rotterdammer beantwoord worden.
Mja, eerst zien dan geloven, denk ik maar zo! Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:55

Mystica schreef:
Omdat we nog steeds landen en volken en culturen hebben. Als dat allemaal niets uitmaakt, moeten we het misschien eens álles samen met de rest van de wereld gaan doen. Zijn ook meteen de derde wereldlanden uit de brand geholpen. Lachen

Waarom krijg ik het gevoel dat ik 60 jaar geleden leef als ik dit lees. Er is geen land ter wereld waar een cultuur heerst, dat is ook nooit meer terug te draaien. Inplaats van dat te wensen kan je je beter bij het onvermijdelijke neerleggen en er van proberen te genieten, inplaats je eraan ergeren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:56

Redrumfox schreef:
KiWiKo schreef:

Kan je dat knagende puntje onderbouwen? Ben wel benieuwd waar dat dan vandaan komt. Lachen

Ik weet het niet Lachen tis een stukje gevoel wat ik moeilijk uit kan leggen Lachen Normaal gesproken kan ik alles wel onderbouwen, maar dit net effe niet in de goede woorden Lachen

Misschien ben ik ondanks dat ik altijd loop te zeuren over de BV Nederland toch erg Nederlander Lachen en zie ik het (persoonlijk) toch als een soort van "hoort niet, past niet" ding..........

Ik kan er bij mezelf nog niet de vinger op leggen, maar ik kan je wel verzekeren dat ik dat over een dag of 2 wel kan Lachen , nu moet ik er nog heel veel over nadenken........ ik moet er over nadenken waarom ik dat vind Lachen .......... en ik kan daar nu geen antwoord op geven, dus ga ik mezelf even druk analyseren en dan weet ik dat morgen of overmorgen wel, en dan krijgen jullie absoluut het antwoord van mij ......

vooralsnog denk ik dat het gewoon te maken heeft met "mijn en dijn" maar ik ken mezelf veel te goed om het niet zo kortzichtig te zien Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:57

*en weg was mijn post*

Even opnieuw: Ik denk dat Aboutaleb voor iedereen een voorbeeld kan zijn over hoe het ook kan in deze maatschappij. De daad bij het woord voegen en "geen woorden maar daden" Dat heeft niets met achtergrond te maken of nationaliteit maar alles met persoonlijke instelling en doorzettingsvermogen aangevuld met een portie geluk van op het juiste moment de juiste mensen tegenkomen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:59

Naar gevoel is dat he.. als je niet weet waarom je iets vind (of uberhaupt: wát je vind).

Dan horen we het over een paar dagen wel. Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:00

sarabande schreef:
Mystica schreef:

Waarom krijg ik het gevoel dat ik 60 jaar geleden leef als ik dit lees. Er is geen land ter wereld waar een cultuur heerst, dat is ook nooit meer terug te draaien. Inplaats van dat te wensen kan je je beter bij het onvermijdelijke neerleggen en er van proberen te genieten, inplaats je eraan ergeren

Kan zijn dat je gelijk hebt. Ik presenteer echter steeds wat ik zeg als mening, niet als feit, en een mening is een mening, en wie weet denk ik er straks wel heel anders over Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:02

Redrumfox schreef:
Naar gevoel is dat he.. als je niet weet waarom je iets vind (of uberhaupt: wát je vind).

Dan horen we het over een paar dagen wel. Lachen

ja inderdaad Lachen dat is heel gek Lachen

maar ik vecht dit wel uit met mezelf Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:02

Anne_GTI schreef:
*en weg was mijn post*

Even opnieuw: Ik denk dat Aboutaleb voor iedereen een voorbeeld kan zijn over hoe het ook kan in deze maatschappij. De daad bij het woord voegen en "geen woorden maar daden" Dat heeft niets met achtergrond te maken of nationaliteit maar alles met persoonlijke instelling en doorzettingsvermogen aangevuld met een portie geluk van op het juiste moment de juiste mensen tegenkomen.

Helemaal mee eens, plus dat je als Marokkaan van alles nog iets meer moet hebben om zoiets te kunnen bereiken, want dat gaat voor hen zeker niet vanzelf. Daarom vind ik het ook heel denigrerend om over al die mensen die binnen onze maatschappij tegen de stroom in zwemmend goed functioneren, voortdurend te zeiken over het door hun niet gewenste 2e paspoort waar ze niet vanaf kunnen.
Ik hoorde dat ze hun kinderen niet eens een Nederlandse naam mogen geven en daar werken de Nederlandse ambtenaren aan mee, over intregratie gesproken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 21:05

sarabande schreef:
Anne_GTI schreef:
*en weg was mijn post*

Helemaal mee eens, plus dat je als Marokkaan van alles nog iets meer moet hebben om zoiets te kunnen bereiken, want dat gaat voor hen zeker niet vanzelf. Daarom vind ik het ook heel denigrerend om over al die mensen die binnen onze maatschappij tegen de stroom in zwemmend goed functioneren, voortdurend te zeiken over het door hun niet gewenste 2e paspoort waar ze niet vanaf kunnen.
Ik hoorde dat ze hun kinderen niet eens een Nederlandse naam mogen geven en daar werken de Nederlandse ambtenaren aan mee, over intregratie gesproken.

Laat ze dan genoegen nemen met die ene waar ze niet vanaf kunnen. Paspoort is paspoort. Het is niet zo dat ze er anders 1 op reserve hebben Clown

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:06

Vind ik ook niet meer dan normaal dat je maar 1 nationaliteit hebt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:08

maar Sarabande............. hebben Marrokanen dit niet zelf in de hand.......... ??? Op het moment zijn er meer goed functionerende, wel geschoolde, goed gebaande Marrokanen dan criminele........... is het niet zaak dat de Marokaanse gemeenschap dit probleem eens intern aan gaat pakken.....

Chinezen hebben nooit op welke manier dan ook voor overlast gezorgd binnen onze maatschappij...........

De BV Nederland is ook te veel fluweel geweest.......... dat was in de tijd van de Chinezen en Italianen niet zo. Nu vind je alle folders bij de soos alleen nog in het arabisch......... niet eens meer in het Nederlands.......

Het is ook niet zo moeilijk om niet te integreren als dit niet een soort van afgedwongen wordt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:08

Dat paspoortgedoe, erg apart ook.
Als ik Marokkaan wil worden, moet ik toch echt mijn nederlandse paspoort inleveren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:09

Als je Nederlander bent, waarom dan een 2e paspoort? Men wil allemaal graag Nederlander zijn omdat de voorzieningen hier zo goed zijn, maar helemaal 100% Nederlander toch maar niet, ook Marokkaan. Dat snap ik dus niet...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:10

Vind het sowieso vreemd dat dat uberhaupt mogelijk is..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:10

MarvanTom schreef:
Dat paspoortgedoe, erg apart ook.
Als ik Marokkaan wil worden, moet ik toch echt mijn nederlandse paspoort inleveren...

Precies...........Of het nu een Marrokaan is of niet van origine dat boeit me niet, maar ik ken nog een verhaal van pas geleden over een Marokaanse-Nederlandse politieagent die allerlei dingen had doorgesluisd naar Marokko!