Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:54

Het is mijn waarheid, zeker niet DE waarheid. Knipoog Daarom kan je (vind ik) eigenlijk niet discussieren over deze stelling, enkel meningen uitwisselen. Kan je voor een ander bepalen waar hij of zij gelukkig van wordt? Wel of niet gelukkig zijn, is een gevoel en gevoel is niet te sturen.

Toch denk ik, Chiqa dat ook de mensen waar jij het over hebt niet gelukkiger worden van geld. Wil je zeggen dat deze mensen nu, zonder het geld en met schulden, ongelukkig zijn? Ik denk dat deze mensen nu zorgen hebben en een zwaar leven, maar ik denk dat deze mensen ook hun geluksmomenten kennen. Met geld kan je deze mensen heel blij maken maar hen het wezenlijke geluksgevoel bezorgen? Dat denk ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:14

Rhodos schreef:
Toch denk ik, Chiqa dat ook de mensen waar jij het over hebt niet gelukkiger worden van geld. Wil je zeggen dat deze mensen nu, zonder het geld en met schulden, ongelukkig zijn?

Ja dat zijn ze wel degelijk...Elke dag weer die dreiging boven hun hoofd of ze uit huis worden geplaatst, beslag wordt gelegd op in inboedel...
Ik zal niet in nog meer details leven maar ik zie deze mensen heel snel oud worden...Ik vidn het gewoon verschrikkelijk om aan te zien dat ze niet eens geld hebben voor een fatsoenlijke maaltijd of
een warme kachel.
Met kerst heb ik ze uitgenodigd vorrig jaar je had ze eens moeten zien.
En ik weet wel zeker dat je deze mensen verschrikkelijk gelukkig maakt met wat meer geld,
en zo zijn er nog wel een paar gezinnen die ik op zou zien leven.

Geld maakt mss voor de regel niet gelukkig maar is wel zo verdomt makkelijk als je het in overvloed hebt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:19

Nu ik je reactie lees vraag ik me af of wij hetzelfde beeld hebben bij 'gelukkig zijn'.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:21

Als je geld in overvloed hebt, krijg je weer hele andere problemen. Knipoog
Dan komen er mensen op je af met slechte bedoelingen en ga zo maar door.....

Ik denk dat geld an sich je echt niet veel gelukkiger maakt. Met echt 'rijk' zijn denk ikzelf meer aan goede gezondheid, veel liefde, lieve vrienden om je heen, genieten van het leven, van de natuur, van mooie momenten met je geliefden. Ik ben niet rijk, ook niet arm, maar ben wel heel gelukkig met wat ik heb. En juist die dingen die mij het allergelukkigst maken hebben niet zoveel met geld en materie te maken. Wensen heb ik ook nog steeds en zo hoort het. Ik zou echt niet zo willen leven als een Paris Hilton, om maar een voorbeeld te geven. Lijkt me echt niets aan.

Ik word echt niet gelukkiger als ik een dure sportauto ga rijden i.p.v. wat ik nu rij en ik wil helemaal geen groter huis, want ik ben al dolgelukkig met ons gezellige huisje. Veel kleding kunnen kopen is natuurlijk erg leuk, maar ik ben echt niet ongelukkig als ik die dure paar laarzen nog effe niet kan kopen, hoor. Knipoog

Kijk, geldproblemen hebben, is weer een heel ander verhaal. Maar als je het gewoon fijn hebt, je kunt prima overleven, dan vind ik extra geld echt geen gelukkigmaker. Ik doe dus ook nooit mee met de loterij, dus winnen zal ik het ook nooit. Haha!

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:25

Ik zat hier van de week nog aan te denken, we hadden van mijn vader twee staatsloten gekregen. Ik dacht als ik nou toch eens wat win he. Ik hoef echt geen bergen met geld want dat brengt idd ook zo zijn zorgen mee, maar ik denk dat ik persoonlijk daar wel gelukkiger van wordt. Ik kan mijn dromen dan gaan verwezelijken en het zou mijn leven een stukje makkelijker maken. Dat zou mij dan ook weer gelukkiger maken.

dus voor mij gaat op: Geld zelf maakt niet gelukkig, maar het geen ik ermee kan wel Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:27

Gelukkig zal geld je niet maken denk ik, geluk zit in kleine dingen in jezelf. Maar het kan je dusdanig ontspannen dat je je geen zorgen hoeft te maken over de volgende rekening die op de mat valt of als er eens iets gebeurt met je huis dat je het gewoon kan betalen, dat dat wel een geluksgevoel zal geven.

Mij tenminste wel, ik zou best bakken met geld willen hebben, het zou mijn leven een stuk makkelijker maken. Nu woon in midden in een woonwijk met HSP, dan zou ik achteraf kunnen gaan wonen en heel wat minder medicijnen hoeven slikken, enja, dus gelukkiger zijn! Haha! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:05

Rhodos schreef:
Ik spreek uit ervaring Snoevie.

ik ook

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:10

Ik ben het hier niet mee eens.

Ik denk geld maakt het makkelijker niet gelukkiger.

Ik heb zelf een bevoorrechte situatie, 2 paarden, vakanties, auto's, geen studie schuld enz enz.. maar of ik hier nou heel gelukkig van word?
Met mijn paarden ben ik heel blij daar niet van en heb alles voor die beestjes over. Maar af en toe zou ik het fijn vinden om minders geld te hebben en meer liefde te ontvangen.

Zo denk ik er over

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:11

omdat geld het makkelijker maakt,maakt het ook gelukkiger.

ik zeg niet dat het garanties geeft,maar mensen die financieel aan de grond zitten,zouden heel wat rustiger slapen met wat meer euries op de bank

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:27

Geld maakt niet gelukkig, wel makkelijk!
Nadat mijn relatie over ging zeiden mijn ouders dat ik niet goed wijs was, want hij zou een heleboel geld gaan verdienen. Mijn huidige vriend verdient misschien minder, maar ik ben veel gelukkiger met hem dan met mijn ex Lachen
Ik zou ook niet weten wat ik met zoveel geld moet, ik ben blij als ik ergens voor kan sparen en na een tijd kan zeggen: kijk eens mam/pap, naar mijn nieuwe ... (weet ik veel wat).
Dat geeft mij een goed gevoel Haha!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:50

Het maakt niet gelukkig, het maakt het leven alleen makkelijker..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:56

Ohw lees net dat degene boven mij dit ook heeft gezegd Tong uitsteken
Nouja, maar als je veel geld hebt kun je makkelijker dingen doen
mensen met minder geld moeten meer opletten wat ze kopen enzo.
Ik ben het dus met degene boven mij eens Lachen Ik vind het ook leuk
om ergens voor te sparen, als mensen die veel geld hebben iets kopen
zijn anderen toch gauw geneigd te zeggen; ach ze hebben toch geld zat..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:56

(te) Veel geld maakt niet extra gelukkig, maar te weinig geld kan wel extra problemen geven, ook zie je veel spanning in een relatie als er geldproblemen zijn.

Gewoon net genoeg hebben om af en toe wat leuks te doen, maar af en toe een maandje moeten beknibbelen geeft ook niets.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 22:38

geld maakt het wel gemakkelijker om gelukkig te zijn.

geluk vind je in jezelf. met geld kan je niet gelukkig worden, maar wel gelukkiger.
maar ik ben toch echt wel gelukkig als ik een nieuwe wasmachine kan kopen als deze kapot is, of - heel materealistisch ( hoe schrijf je dat ook alweer!!!): een mooie keuken met vét gave kookplaat en oven!!!
en ook ben ik blij dat ik mijn huisje kan betalen en er lekker warm bij zit. en let's face it: ik hou van geld. ik wil rijk zijn!!!! rijk en gelukkig en gezond!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 06:33

precies,in die zin maakt het dus wel een beetje gelukkiger,als je gewoon zonder zorgen je rekeningen kan betalen,ben je dus wel gelukkiger als dat je geen cent te makken hebt,over het algemeen dan

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 21:29

Ik ben het eens met Snoevie. Er is ook zo'n gezegde:
Ik hoef niet in het geld te zwemmen, maar pootjebaden vind ik heerlijk.

Ik word niet gelukkig van geld, als ik er veel van heb. Maar ik zit toch liever niet in de stress over rekeningen die ik niet kan betalen. Daar wordt ik toch wel ongelukkig van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:26

Geld maakt niet gelukkig maar geen geld hebben ook niet is mijn ervaring Vork

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:32

ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden is ook niet slecht. Clown

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:39

Zonder geld kom je in deze maatschappij niet ver. Ik denk dus dat geld tot een bepaald bedrag echt gelukkig maakt. Gelukkig als in minder zorgen over je (financiele) toestand.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:41

Brennivin schreef:
Zonder geld kom je in deze maatschappij niet ver. Ik denk dus dat geld tot een bepaald bedrag echt gelukkig maakt. Gelukkig als in minder zorgen over je (financiele) toestand.

Helemaal mee eens!!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:42

Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel Clown . Natuurlijk kan je zonder geld ook best gelukkig zijn, maar het helpt wel heel zwaar als je het financieel breed genoeg hebt om je geen zorgen te hoeven maken over hoe je de dingen gaat betalen en dan ook nog geld overhoudt om iets leuks te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:44

Téveel geld maakt niet gelukkig, genoeg geld opzich helpt wel mee want daar kan je veel van doen. Maar volgens mij maken veel te veel miljoenen niet zo gelukkig hoor. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:44

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 22:53

Geld mag dan niet gelukkig maken, het is wel verrekte handig....

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:39

Geld maakt wel gelukkig. Maar het is niet het belangrijkste in het leven en al helemaal niet het ding wat je hét gelukkigst maakt.