Stelling: Je moet rekening houden met de Ramadan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Stelling: Je moet rekening houden met de Ramadan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:44

Haha als ik wil eten ga ik eten, en ga ik geen rekening houden met ramadan. Als ze er problemen mee hebben moeten ze maar niet in NL gaan wonen, ga me echt niet aanpassen en ze kiezen dr zelf voor om in de kantine te gaan zitten Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:46

lies schreef:
Het is ook gewoon traditie. Net zoals wij ons met kerst volproppen, dat is nou ook niet bepaald de 'kerstgedachte' zoals die bedoeld was. Ik denk dat het tijdens de Ramadan ook niet de bedoeling is om je vol te proppen na zonsondergang. Maar ik kan het me wel voorstellen, moet er niet aan denken, de hele dat niet eten en drinken Haha! .

Tuurlijk is het niet de bedoeling, maar het is wel de realiteit, dus heeft het niets meer te maken met een hongergevoel en weten wat het is om 's avonds geen goed bord eten voor je neus te hebben

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:51

Ook wij hebben deze discussie dus gehad op de psz van mijn dochter! Mijn dochter heeft een juf en die vast. Deze juf zit er al jaren en is dus een vast gezicht op deze psz. Nu had de hoofdjuf bedacht om maar op een ochtend patat te gaan eten met de kids! Nu en om heel eerlijk te zijn had ik dus echt zoiets van nee dit kan echt niet! Stel dit dan even een paar weekjes uit (in dit geval 2 weekjes) en ga niet lekker bij deze juf patat zitten eten! Leg de kinderen ook uit wat het inhoudt het vasten.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:52

vind ik vrij banketstaaf ja.
Ik ga ook niet snoepen bij iemand die aan het lijnen is. Wel gewoon eten eten trouwens.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:57

Ik vind het tot daar aan toe dat ze besluiten een hele dag niet te eten (en dan savonds wel eten Verward) maar als ze ook nog commentaar hebben op mensen die niet zo gek zijn, ga dan maar fijn terug naar je eigen gemeenschap en ga daar praten over schapen slachten ofzo. Je kunt niet van ons verwachten dat wij automatisch óók mee vasten.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:03

'Ze' vinden dat ook niet allemaal hoor. Alleen een puber uit een kantine op een school waar TS op zit. Dat was er dus eentje..
Dit is een stelling waarover je je mening kan geven, niet een feit ofzo Rolleyes

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:12

priscilla schreef:
Ook wij hebben deze discussie dus gehad op de psz van mijn dochter! Mijn dochter heeft een juf en die vast. Deze juf zit er al jaren en is dus een vast gezicht op deze psz. Nu had de hoofdjuf bedacht om maar op een ochtend patat te gaan eten met de kids! Nu en om heel eerlijk te zijn had ik dus echt zoiets van nee dit kan echt niet! Stel dit dan even een paar weekjes uit (in dit geval 2 weekjes) en ga niet lekker bij deze juf patat zitten eten! Leg de kinderen ook uit wat het inhoudt het vasten.

Ik zou daar geen moeite mee hebben, mevrouw kiest er zelf voor te vasten.... Een ander, en zelfs dus een groep kinderen, kan zijn leven toch niet aanpassen aan een groep mensen die wensen te vasten...
Zo zou je dus nooit meer mogen snoepen in de buurt van Sonja Bakkeraars ( zijn er behoorlijk wat, dus nooit geen snoepje meer voor de kids), , geen vlees meer in de buurt van vegetariers, geen gebakje meer bij een suikerpatient en ga zo maar door.... Ik zou persoonlijk eerder rekening houden met de laatste die ik noemde, aangezien de rest een eigen keuze is

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:14

Het is hun geloof!! Ik ga toch ook niet met een hoofd doek lopen ??

Ik wil best wel rekening met ze houden, maar dat houd niet in dat ik niet mag eten hoor! Ik eet en drink wanneer ik dat wil!

Zo dat is eruit.

Pff altijd van die mensen wordt ik boos om..

Als wij in hun land zijn passen we ons altijd netjes aan en andersom?? Op uitzonderingen van tegenwoordig na dan he Knipoog

Nou dat is eruit. Sorry wil niemand op zijn hart trappen, maar mijn eten is heel belangrijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:17

Misschien moet je je eigen onderschrift nog eens doorlezen Pling

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:17

danneke80 schreef:
Ik ga ook niet snoepen bij iemand die aan het lijnen is. Wel gewoon eten eten trouwens.

ik snoep wel bij iemand die lijnt hoor het is toch diegene zijn eigen keuze.. ik ben niet aan de lijn.. en dat is net als de ramadan het is die gene zijn keuze niet die van mij.. je weet dat als je in nederland aan ramadan doet dat 9 van de 10 mensen om je heen eten.. dat is je eigen keuze geweest om er aan mee te doen.. daar hoeven andere geen rekening mee te houden

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:22

Bij ons hadden ze op een gegeven moment een speciaal suikerfeest buffet Lips are sealed

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:23

Lekker toch? Vingers aflikken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:24

whahaha oke.. ik heb echt super niets tegen buitenlanders ( ben zelf ook buitenlands ) maar vind dat je andere mensen niet lastig moet vallen met jou geloof of dingen die je doet ..
Dus als je zelf de ramadan wilt doen.. vind het best maar verwacht er gewoon niet van dat iemand anders rekening met je houdt omdat jij dat wilt..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:25

Waarom gaat iemand die geen etende mensen wil zien in een kantine zitten? Ik snap best dat het moeilijk is anderen te zien eten, maar zoek het dan ook niet op.

Ik ken een aantal mensen die aan de ramadan doen, maar ik moet zeggen dat ik het constant vergeet, dan bied ik iets aan en weigeren ze, woeps sorry Haha!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:26

haha hier idem.. meestal kunnen ze er wel om lachen omdat ze zelf die keuze hebben gemaakt..

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:27

Lindy1982 schreef:
danneke80 schreef:

ik snoep wel bij iemand die lijnt hoor het is toch diegene zijn eigen keuze.. ik ben niet aan de lijn.. en dat is net als de ramadan het is die gene zijn keuze niet die van mij.. je weet dat als je in nederland aan ramadan doet dat 9 van de 10 mensen om je heen eten.. dat is je eigen keuze geweest om er aan mee te doen.. daar hoeven andere geen rekening mee te houden

is inderdaad een eigen keuze. Maar ik vind het met dit soort kleine dingetjes niet erg om even rekening met iemand te houden.
helemaal niet eten zou ik zeker niet doen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:27

lies schreef:
Misschien moet je je eigen onderschrift nog eens doorlezen Pling

Ik heb niks tegen deze mensen en ik laat ze in hun waan dus mijn onderschrift is een feit!

Ik vind dat hun ook ons in onze waarde moeten laten!

Ik pest niemand ik laat ieder in zijn waan.. Laat mij dat dan ook zijn!

Heb ik iets gezegt waardoor jij vond dat dat niet bij mijn onderschrift past?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:30

Twee woorden voor haar: VETTE PECH Vork

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:37

Adil18 schreef:
Twee woorden voor haar: VETTE PECH Vork

Haha zeker Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:43

Idd.
Ik vind dat "we" hier in NL al heel erg coulant zijn.
Zie maar eens een kerk te krijgen in een islamitisch land.
Als jij wilt vasten is dat jouw probleem, niet de mijne.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:06

lies schreef:
Lekker toch? Vingers aflikken

Nee hoor Daar doe ik niet aan mee. Ramadan is niet iets nederlands, suikerfeest ook niet, hoort dus niet thuis in een schoolkantine en raak ik dus ook niet aan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:10

Dus jij eet alleen hollandse pot? Haha!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:12

Needje schreef:
Dus jij eet alleen hollandse pot? Haha!

Nee, maar uit principe ga ik niet van zo'n suikerfeest buffet eten. Ik heb niks met de ramadan en vind het de grootste onzin. Zou een beetje hypocriet zijn om dan wel mee te doen met hun suikerfeest gedoe he? Haha! Zoals ik zei, het hoort daar niet

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:21

misschien wordt het binnenkort wel een officiele feestdag in ons land.

zou ik het overigens ook niet mee eens zijn.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:23

ja dag! Ik wil geen ramadan als officele feestdag in NL. We zijn juist christelijke land!

Ik zie ook niet zo gauw gebeuren dat sinterklaas en koninginnedag officele feestdag wordt in turkije of marokko. Duivel