Nederlandse vrouw ontvoerd op Bonaire.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederlandse vrouw ontvoerd op Bonaire.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:13

Vrees ook dat dit verhaal geen goed einde zal krijgen, als het uberhaupt ooit een einde zal krijgen.
Mss de verdachten even onder de bankschroef zetten? Onee dat mag niet..

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:40

Dat gedoe met Natalee Holoway was eigenlijk een ver van mijn bed-show. Tuurlijk, je volgt wel wat er gebeurt en gebeurd is, maar je kent ze niet persoonlijk.
Marlies is de dochter van onze huisarts. Ik ken Marlies zelf niet, maar het komt ineens wel heel dichtbij en dan is het ook weer heel anders.
Ik hoop dat ze snel (het liefst levend natuurlijk) gevonden wordt zodat haar ouders in elk geval zekerheid hebben over wat er gebeurd is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:05

net op het drie uur nieuws dat het lichaam van marlies is gevonden, hieruit concludeer ik dat ze niet meer leeft en bijdeze sterkte voor de nabestaanden....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:06

Mysterie opgelost. Hier ligt ze. De sinds vier weken op Bonaire spoorloos verdwenen Marlies van der Kouwe is boven water. Eind september werd het 24-jarige meisje uit Leusden na een feestje door een motorrijder van haar fiets getrokken. Sindsdien ontbrak van haar ieder spoor. Vannacht heeft een rechercheteam met speurhonden en prikstokken haar levenloze lichaam gevonden in de wijk Ambuana. Het feit dat het Nederlands Forenisch Instituut (NFI) vrijdag al een speciaal lijkentransportkist naar Bonaire liet vliegen gaf weinig hoop. Maar nu is het dus officieel. De inmiddels gearresteerde hoofdverdachte Rayan Pieters - die stelt Marlies slechts oppervlakkig te kennen van het uitgaanscircuit - ontkent in alle toonaarden. Wakkere Televaag-verslaggevers ter plaatse John van den Heuvel en Bert Huisjes zagen echter vannacht diens nicht onder politiebegeleiding de plek des onheils aanwijzen. Pieters is inmiddels met een militair vliegtuig naar de gevangenis van Curacao overgebracht. De zaak lijkt dus rond. Het wachten is op een volledige bekentenis. Later wellicht meer...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... kouwe.html

Ik hoorde het net op het journaal. Vreselijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:20

Wat verschrikkelijk ik hoop dat er snel een bekentenis af wordt gelegd.
Sterkte voor de nabestaanden.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:10

Ik hoop dat het motief ook bekend gemaakt wordt als Ryan zou bekennen...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:14

Vreselijk , al was er nog weinig hoop ..

Sterkte voor de nabestaande van marlies !

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:17

Ik zie net dat deze reactie overbodig was.
Heel veel sterkte Vriendjes zijn?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 10:57

vreselijk.
heel veel sterkte aan de nabestaande

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:20

Citaat:
'Ryan P. bekent moord Van der Kouwe'
Uitgegeven: 22 oktober 2008 16:05
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2008 16:07

AMSTERDAM - Ryan P., verdachte in de verdwijningszaak van de 24-jarige Marlies van der Kouwe op Bonaire, heeft bekend het meisje te hebben gewurgd.

Dat heeft de moeder van de verdachte woensdag bekendgemaakt, zo meldt het ANP. P. zou de tas van Van der Kouwe hebben willen stelen. Toen hij met het slachtoffer in een worsteling belandde en zij hem bij de keel greep, wurgde hij haar.

Het lichaam van Van der Kouwe werd zaterdag gevonden op het Antilliaanse eiland.

Bron: NU

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:24

Mooi zo !
Hopelijk krijgt die een dikke straf!
Erg verdiend!!!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 16:26

Scheve mond Kippevel weer..
Het is wel duidelijk voor mij dat hij het gedaan heeft.. Ik ga zo richting het gemeentehuis.. Het register ook tekenen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:36

Echt verschrikkelijk...vieren delen die vent!!!!!!!!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:39

echt vreselijk. die ryan had toch al een straf blad?!
opsluiten voor de rest van zijn leven,
nogmaals heel veel sterkte voor de nabestaanden

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:05

hij was net 3 mnd vrij van zijn vorige zaak dus idd lang opsluiten!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:48

'Rayan Pieters bekent moord Marlies'

AMSTERDAM - De moord op Marlies van der Kouwe op Bonaire lijkt te zijn opgelost nu Rayan Pieters heeft bekend de Nederlandse apothekersasistente te hebben vermoord. Pieters zou de tas van Van der Kouwe hebben willen stelen. Toen hij met het slachtoffer in een worsteling belandde en zij hem bij de keel greep, wurgde hij haar.

Dat heeft de moeder van Pieters woensdag tegen het ANP verteld.

Ze zegt dat haar zoon zijn bekentenis dinsdag huilend tegenover de politie en in het bijzijn van zijn advocaat en zijzelf heeft gedaan.

Rayan Pieters heeft volgens haar ook gezegd dat hij Marlies wurgde op de plek waar hij haar van de fiets trok. Daarna heeft hij het lichaam met een brommer vervoerd naar de plek waar de 24-jarige apothekersassistente eind vorige week werd gevonden. Rayan heeft spijt van wat er is gebeurd, aldus zijn moeder.

Verdwenen

Het slachtoffer verdween in de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 september. Op weg naar huis werd ze van haar fiets getrokken. Vrijdag 17 oktober werd haar lichaam uiteindelijk gevonden.

Rayan Pieters wordt sinds vier weken vastgehouden als verdachte. Hij is na de vondst van het lichaam van Marlies overgebracht naar de Bon Futuro gevangenis op Curaçao. Hij werd dinsdagochtend onder strenge begeleiding terug gevlogen naar Bonaire. Pieters zou naar de plaats zijn gebracht waar Marlies vrijdag werd gevonden. Dit om meer duidelijkheid in de zaak te krijgen.

De verdachte mag geen contact met de buitenwereld hebben, met uitzondering van zijn advocaat en het onderzoeksteam. Zo’n maatregel wordt afgekondigd om er voor te zorgen dat de verdachte het onderzoek niet kan frustreren door bijvoorbeeld getuigen te beïnvloeden.

Herdenking

De ouders en familieleden van Marlies van der Kouwe houden donderdag een herdenkingsdienst. Die vindt plaats in het jongerencentrum Jong Bonaire en begint om half zes ’s middags (plaatselijke tijd).

Tijdens de dienst, die ongeveer anderhalf uur in beslag zal nemen, zullen een aantal mensen spreken, waaronder de ouders van de 24-jarige apothekersassistente. Daarna wordt een stille tocht gehouden vanaf het gebouw van Jong Bonaire naar de plaats waar Marlies werd gevonden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2260 ... ies__.html

Ryan heeft spijt
Hij zou gezegd hebben dat hij Van der Kouwe wurgde op de plek waar hij haar van de fiets trok, aldus Ryans moeder. Daarna heeft hij haar lichaam met een brommer vervoerd naar de plek waar het eind vorige week werd gevonden. Volgens zijn moeder heeft hij spijt van wat er is gebeurd.

http://www.dag.nl/10107220/NIEUWS/Artik ... arlies.htm

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:36

.................. geen woorden voor....en om eerlijk te zijn, eerst de onderzoeken maar afwachten, vraag me nl af of iemand in staat is om wegens ene tasje iemand te wurgen, hoe zieke vrucht je ook bent. Vraag me af of er meer aan vooraf is gegaan..arme meid, arme nabestaanden.

Spijt?? Spijt?? wat een loser met zn achteraf gel*l, die weet niet eens wat spijtgevoelens zijn..als je iemand van het leven kunt beroven.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:11

Geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:09

spijt dat hij gepakt is waarschijnlijk Nors opkijken
het is vreselijk voor zowel Marlies als haar nabestaande.
gecondoleerd in ieder geval

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:46

Marlies van der Kouwe donderdag begraven

LEUSDEN - De op Bonaire vermoorde Marlies van der Kouwe wordt donderdag begraven op begraafplaats Rusthof in Leusden. De 24-jarige Van der Kouwe verdween 21 september na een avondje stappen.
Afbeelding FOTO ANP
Na vier weken werd het lichaam van de apothekers-assistente gevonden.

De 27-jarige Ryan P. heeft inmiddels bekend dat hij de Leusdense heeft omgebracht. Naar eigen zeggen wilde Ryan haar van haar tas beroven en heeft hij haar gewurgd toen zij verzet bood. Ryan dumpte vervolgens het lichaam van Marlies in de bosjes.

Voorafgaand aan de begrafenis in Leusden vindt een herdenkingsdienst plaats in de St. Franciscus Xaveriuskerk in Amersfoort.

http://www.ad.nl/amersfoort/2756878/Mar ... raven.html

Afbeelding

Na 7 weken kan het dus afgesloten worden voor de familie, en verder gaan met het verwerken..
Ik denk dat ik er donderdag ook naartoe ga.. Ik denk dat het heel druk gaat worden met veel liefde en dankbaarheid naar Marlies toe.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:16

Wat me opvalt aan de kaart is dat de vermissings en vinddatum op de kaart staat en niet de overlijdensdatum. Maar die zal ook wel niet bekend zijn.
Vind het gedichtje erg mooi.

Denk ook dat het erg druk zal worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:18

Is het wel handig om die adressen hier ook te posten?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:19

eilleen333 schreef:
Is het wel handig om die adressen hier ook te posten?

Waarom niet?
Volgens mij is een herdenkingsdienst altijd toegankelijk voor iedereen.
En er staat niet bij dat ze in besloten kring begraven wordt, dus ik denk dat iedereen welkom is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:20

Ja, dat is wel waar...