Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

martinev schreef:
Even een vraagje/opmerkelijk iets hier.

Zo'n anderhalve week geleden werd hier aan het eind van de straat een hond door een trein doodgereden. Het spoor loopt langs de Soesterduinen en door het bos. Het gekke is dat er geen hond 'kwijt' was, normaal wordt dat heel breed uitgemeten op de socials, er is ook een speciale groep voor hondenmensen op de Soesterduinen, maar helemaal niks. Nou zit ik zelf niet in het hondenwereldje, maar veel mensen die ik ken en die hier in de buurt wonen wel (trimsalon, hondenschool, veel contact met andere hondenmensen dus), en helemaal niemand heeft iets gehoord van iemand wiens hond onder die trein is gekomen. Dat er wel wat onder de trein lag is duidelijk, ze zijn bijna 2 uur bezig geweest om alles minutieus op te ruimen.

Klein hersenspinsel, zou het kunnen dat er een wolf onder die trein is gekomen, maar dat ze dat liever niet benoemen? ……...

Dat niemand zijn hond kwijt is, weet de verkeersleiding niet bij het spoor.
Als er sprake is van “hond onder de trein” wordt er altijd massaal uitgerukt, omdat normaal gesproken meestal een mens aan een hond vastzit of dicht bij in de buurt is.
Dus iedere aanrijding met een hond kan ook een aanrijding met een mens zijn.
En dan moet er echt heel goed gezocht worden, er mogen geen stukjes “mens” achterblijven.
(Vol onder een trein op hoge snelheid, dan is er echt niet veel van je over)
Bij het niet vinden van menselijke resten, dan zou het mogelijk een wolf geweest kunnen zijn (Of een zwerfhond)
Of er op DNA getest wordt in zo’n geval, weet ik niet. Dat hangt misschien van de locatie af. (bekend wolvengebied of niet)

Bron mbt incidenten bij het spoor:
Mijn zoon, machinist.

sterregoud

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

https://112veenendaal.nl/confrontatie-i ... hb8dawKDow

Faunabescherming is gaan demonstreren in Renswoude, rouwstoet ivm de dood van wolf Bram. Hebben ze de verkeerde plaats voor uitgezocht, want schijnbaar werden ze opgewacht door een flink aantal inwoners van Renswoude die een ander standpunt hebben tav het dossier wolf.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Ohhh dat zag ik vanmiddag... er liepen een stuk of 6 agenten om heen om ze te begeleiden naar hun auto's. _O- droeftoeters.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:05

Echt niet normaal meer al die herdenkingsmomentjes. Ik kwam van de week op FB iets tegen van een lokale PvdD die alle doodgereden wolven aan het herdenken was door 'hun verhaal' uit te lichten, want wolven zijn ook individuen. Het is dat ik nooit reageer op iets op FB, maar had zo de neiging om te vragen of ze dit ook voor alle konijntjes en egeltjes doen die platgereden worden! >;)

Dat dit soort organisaties zichzelf nog serieus nemen.... En waar komt toch die verheerlijking van de wolf vandaan?! Al ben je helemaal pro-wolf, dan nog... Ik vind al het wild mooi en ik vind het altijd verdrietig dat er een dier onder een auto beland, maar om nou zoveel aandacht te besteden aan elk verkeersongeval... :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Captain schreef:
Ohhh dat zag ik vanmiddag... er liepen een stuk of 6 agenten om heen om ze te begeleiden naar hun auto's. _O- droeftoeters.

Ja het kwam tot een ,handgemeen,

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:12

Een rouwstoet voor een wolf? Serieus wtf 8)7 8)7 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:13

Ja duidelijk dat de GGZ zorg niet meer toereikend is...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:15

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Bibi Dumontak had het er vanochtend in haar column bij Vroege Vogels ook al (weer) over; 'arme Bram, vermoord omdat hij zijn gezin beschermde tegen opdringerige mensen in zijn territorium...'.

Mooi dat er in Renswoude zoveel mensen zich tegen de Faunabescherming-groep verzetten, maar wel jammer dat het tot een handgemeen kwam.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Zullen wij dan een rouwstoet doen voor alle doodgebeten dieren? |o

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

En maar lekker blijven zeggen dat hij "zijn gezin beschermde".

Nee hij was op zoek naar een makkelijke prooi om z'n jongen te voeden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Die nieuw gevestigde wolf daar, hebben ze ook al gedoopt, Sam is het geworden. Laat dat nou net een gekoesterde naam binnen onze familie zijn...Kan ik het aanvechten denk je? :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Skessa_ schreef:

Nou dat!

Maar wat er ook gebeurt die lui willen alleen sprookjes geloven.
De werkelijkheid willen ze gewoon niet zien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Jessix schreef:
Echt niet normaal meer al die herdenkingsmomentjes. Ik kwam van de week op FB iets tegen van een lokale PvdD die alle doodgereden wolven aan het herdenken was door 'hun verhaal' uit te lichten, want wolven zijn ook individuen. Het is dat ik nooit reageer op iets op FB, maar had zo de neiging om te vragen of ze dit ook voor alle konijntjes en egeltjes doen die platgereden worden! >;)

Dat dit soort organisaties zichzelf nog serieus nemen.... En waar komt toch die verheerlijking van de wolf vandaan?! Al ben je helemaal pro-wolf, dan nog... Ik vind al het wild mooi en ik vind het altijd verdrietig dat er een dier onder een auto beland, maar om nou zoveel aandacht te besteden aan elk verkeersongeval... :roll:

Misschien zegt het wat over de problemen in de geestelijke gezondheidszorg van Nederland?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Wat ik niet verwacht had, speelt nu wel in mijn omgeving.
Binnen de bebouwde kom, dicht bij mijn woning meerdere meldingen van een niet schuwe wolf.

Hoe kan ik mijn hondje nog uitlaten? Dus overdag meldingen binnen tientallen meters van mijn huis…

Dit is toch niette filmen dit…

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Dat is naar, vooral 'niet-schuwe' is eng. Kun je met buurtbewoners afspreken om gezamenlijk te lopen? Hadden we hier al bedacht om te doen indien nodig. Hier loopt trouwens momenteel een wel schuwe, maar hij wordt wel heel vaak gezien deze dagen.
Laatst bijgewerkt door mysa op Gisteren, 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

sterregoud schreef:
Wat ik niet verwacht had, speelt nu wel in mijn omgeving.
Binnen de bebouwde kom, dicht bij mijn woning meerdere meldingen van een niet schuwe wolf.

Hoe kan ik mijn hondje nog uitlaten? Dus overdag meldingen binnen tientallen meters van mijn huis…

Dit is toch niette filmen dit…

In het donker niet dan zo gauw mogelijk laten plassen en naar binnen. Overdag meer en sneller hulp hoop/verwacht je dus zou bij daglicht wandelen. Zo blij dat wij dat (nog) niet hebben!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

mysa schreef:
Dat is naar, vooral 'niet-schuwe' is eng. Kun je met buurtbewoners afspreken om gezamenlijk te lopen? Hadden we hier al bedacht om te doen indien nodig. Hier loopt trouwens momenteel een wel schuwe, maar hij wordt wel heel vaak gezien deze dagen.

Ja, dat kan voor de echte wandelingen. Maar dit is zo dichtbij dat die ook in mijn tuin kan staan. Voor een avond of ochtendplas niet fijn.

Vind het raar dat overheden dit toestaan binnende bebouwde kom.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

DuoPenotti schreef:
Skessa_ schreef:

Nou dat!

Maar wat er ook gebeurt die lui willen alleen sprookjes geloven.
De werkelijkheid willen ze gewoon niet zien.

Ja ook zoiets! Die plek waar dat jongetje van de zomer is aangevallen is een druk bezochte plek. Daar komt een wolf echt niet met z’n welpen. Die zaten veel meer aan de kant van het militair oefenterrein en de heide.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

sterregoud schreef:
mysa schreef:

Ja, dat kan voor de echte wandelingen. Maar dit is zo dichtbij dat die ook in mijn tuin kan staan. Voor een avond of ochtendplas niet fijn.

Vind het raar dat overheden dit toestaan binnende bebouwde kom.

Het is ook raar dat ze dat toelaten buiten de bebouwde kom.

Maar zou dus toch iets van een lange steel meenemen.
Tot nu toe lijken geslagen wolven nog te vertrekken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

In het donker heel felle zaklamp mee, daarmee zie je hem/haar plus je verblindt zo'n dier. Ik heb hem altijd bij me, ook als ze alleen even in de tuin plassen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:25

DubbelFun schreef:
Bibi Dumontak had het er vanochtend in haar column bij Vroege Vogels ook al (weer) over; 'arme Bram, vermoord omdat hij zijn gezin beschermde tegen opdringerige mensen in zijn territorium...'.

Het kwam haar vast beter uit om de ‘fratsen’ van Bram achterwege te laten. Want als die ‘fratsen’ benoemt worden, zoals het vermoorden van onschuldige boerderijdieren, het zwaar verwonden/ toetakelen van onschuldige weidedieren, ontvoeren en vermoorden van huishonden en verwonden en een poging tot ontvoeren van niet zo opdringerige kinderen, staat niet in verhouding tot die ene kogel waardoor deze moordenaar om het leven kwam. Vermoord of niet, zijn kerfstok staat niet in verhouding met het leed wat hij heeft veroorzaakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Kaja schreef:
[vast beter uit om de ‘fratsen’ van Bram achterwege te laten. Want als die ‘fratsen’ benoemt worden, zoals het vermoorden van onschuldige boerderijdieren, het zwaar verwonden/ toetakelen van onschuldige weidedieren, ontvoeren en vermoorden van huishonden en verwonden en een poging tot ontvoeren van niet zo opdringerige kinderen, staat niet in verhouding tot die ene kogel waardoor deze moordenaar om het leven kwam. Vermoord of niet, zijn kerfstok staat niet in verhouding met het leed wat hij heeft veroorzaakt.

Nu ze wolf GW3237m zo belachelijk vermenselijkt beschrijven als vader en echtgenoot. Dan kun je er ook wel deze vermenselijkte beschrijving aan toevoegen van wat wolf GW3237m allemaal aanricht.

Het is toch van de zotte hoe die wolf aanbeden wordt. Heeft ook niets meer met natuurherstel te maken. Het is pure disneyficatie van een wild dier. Als je die wolf dan zo nodig moet disneyficeren laat dan ook maar weten wat deze ellendeling allemaal heeft aangericht. Dan is het gewoon een zware crimineel.