Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:57

prompter schreef:
De commentaren op het halfslachtige excuus voor die Tweet van Dilan Yesilgoz zijn niet mals. Dit gaat de VVD stemmen kosten :j

En terecht hoor, al die ophef. Zoals ze vandaag ook probeert om haar uitspraken recht te breien: Douwe Bob is geen jodenhater, maar het verketteren van zionisme en ontkennen van het recht op een joodse staat is wel jodenhaat. Maar wacht even, dat deed Douwe Bob toch helemaal niet? Douwe Bob wilde toch helemaal niets daaromtrent en er juíst bij vandaan blijven?
Deze vrouw kan geen partijleider blijven, ik hoop dat de partij en haar leden haar bevrijden van het juk.

Douce

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 01:30

"Ik wil dat het gesprek gaat over wat zionisme nou betekent."

Misschien moet je iemand dan niet beschuldigen van pure haat. Wellicht had je dan kunnen typen (naast optie A: niks)

Douwe Bob wil niet optreden en benoemd hierbij zionisme. Zou hij de betekenis weten?

En vervolgens een uitleg.

Ofzo :')

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 06:45

Als er 1 altijd politieke statements maakt is het wel Bob Dylan ;) (quoteElectra63)

Zeker, maar de manier waarop hij opriep tot vrede is wel iets anders dan oproepen tot haat,

Bob Dylan's classic protest song “Blowin' in the Wind” addresses the incomprehensible cruelty of war and oppression.
Laatst bijgewerkt door mce op 03-07-25 07:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:01

prompter schreef:
De commentaren op het halfslachtige excuus voor die Tweet van Dilan Yesilgoz zijn niet mals. Dit gaat de VVD stemmen kosten :j

Dit hoor ik overal om mij heen. En ik vind het vrij begrijpelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:14

Douce schreef:

Misschien moet je iemand dan niet beschuldigen van pure haat. Wellicht had je dan kunnen typen (naast optie A: niks)

Douwe Bob wil niet optreden en benoemd hierbij zionisme. Zou hij de betekenis weten?

Ze had gewoon beter haar mond kunnen houden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 07:27

[quote="BigOne"]Och, blowing in the wind past wel bij Anjali ( en anderen)[/quote]

leg eens uit???

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:49

mce schreef:
Als er 1 altijd politieke statements maakt is het wel Bob Dylan ;) (quoteElectra63)

Zeker, maar de manier waarop hij opriep tot vrede is wel iets anders dan oproepen tot haat,

Bob Dylan's classic protest song “Blowin' in the Wind” addresses the incomprehensible cruelty of war and oppression.

Dit vind ik een heel goede reactie van jou @mce.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 08:55

_San87_ schreef:
Douce schreef:

Ze had gewoon beter haar mond kunnen houden.

en dat geldt voor vrijwel alle politici op twitter/X .. komt weinig nuttigs uit via dat medium.

vandaag stemmingen over de asielplannen... ik ben benieuwd of het erdoor komt nu CDA tegen gaat stemmen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:50

Ik begrijp prima waarom CDA tegen wil stellen. Juist hulpinstellingen en kerken bieden hulp aan illegalen.
Dar strafbaar stellen is inhumaan.
Iedere christelijke partij zou tegen moeten stemmen op dit onderwerp.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 09:57

Electra63 schreef:
Ik begrijp prima waarom CDA tegen wil stellen. Juist hulpinstellingen en kerken bieden hulp aan illegalen.

Iedere menselijke partij ook :\

Hulp bieden aan de allerminsten van de samenleving is een noodzakelijk iets. Hoe kan je het verzinnen om dit strafbaar te stellen :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:13

verootjoo schreef:
Electra63 schreef:

Iedere menselijke partij ook :

Hulp bieden aan de allerminsten van de samenleving is een noodzakelijk iets. Hoe kan je het verzinnen om dit strafbaar te stellen :?

Daar heb je gelijk in !

In Rotterdam heb je bijvoorbeeld de Straatdokter. Zij geeft medische hulp aan dak- en thuislozen, waaronder illegalen. Zij zou dan een celstraf kunnen krijgen, als die wet er door komt?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:25

maar vind je dan dat mensen die hier geen status/verblijfsvergunning krijgen dan maar in de illegaliteit gewoon moeten kunnen blijven?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:27

Iig zorgen dat mensen niet creperen is wat anders dan illegaal willen laten blijven, natuurlijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:30

mee eens hoor, bij ernstige ziekte moet er wel geholpen kunnen worden. Maar er zijn ook wel voorbeelden van mensen/gezinnen die uitgezet zouden worden en zich dan maar in een kerk verschansen zodat ze niet weg hoeven.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:36

creperen is iets anders lijkt me,

heb meer bewondering voor vrinden die in het land van herkomst werken op straat, niet gemakkelijk maar effectief als het gaat om mensen daar een bestaan te geven.

Niet makkelijk om uit handen van de mensenhandelaars/-smokkelaars te blijven, maar het lukt door mensen te overtuigen dat in het land blijven meer toekomst biedt.

Dat is wel klein persentage, ze verdwijnen in iedergeval niet in de illegaliteit

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:41

juval schreef:
maar vind je dan dat mensen die hier geen status/verblijfsvergunning krijgen dan maar in de illegaliteit gewoon moeten kunnen blijven?

Nee, maar als zij zodanig in nood zijn en er mensen zijn, die hulp bieden, dan vind ik niet dat deze mensen vervolgd zouden moeten worden. Alleen maar hulde voor mensen die de zwakkeren in onze samenleving helpen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:56

Electra63 schreef:
juval schreef:

Nee, maar als zij zodanig in nood zijn en er mensen zijn, die hulp bieden, dan vind ik niet dat deze mensen vervolgd zouden moeten worden. Alleen maar hulde voor mensen die de zwakkeren in onze samenleving helpen.

Vanmorgen zei ik exact hetzelfde tegen mijn gesprekspartner.
En die stelde dat iemand die ervoor kiest zich niet te confirmeren aan onze overheid door hier te blijven na diverse procedures gevolgd te hebben.
Niet als zwakkere gekwalificeerd mag worden.
Dat gaf mij stof tot nadenken...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 11:58

ik ben sowieso ook wel benieuwd hoe het gehandhaafd zal worden als de illegalen strafbaar zijn en opgesloten dienen te worden. Terwijl er nu al ernstig tekort is aan cellen/personeel in de gevangenissen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 12:38

daar denkt zo'n PVV niet over na. Ze willen iets, maar of het haalbaar is boeit die partij niet. En als het dan niet blijkt te kunnen, krijgt een ander de schuld.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:13

Uiteindelijk is dit het lot:

Bart Nijman: 'Niemand wil werkelijk wat doen aan het asielprobleem, hoe hard de kiezer daar ook om smeekt'

Die zogenaamde zachte krachten van Bontenbal stoken al vele jaren stinkende veenbranden en hoe dichter naar een aanpak en een oplossing wordt gekoerst door de kiezer, die in steeds groteren getale bereid lijkt op het meest verregaande alternatief te stemmen, hoe verder de partijpolitiek zich juist daarvan probeert te verwijderen. Als de vingerafdrukken van de PVV ergens op zitten, wordt het uiteindelijk toch allemaal te vies geacht om uit te voeren. Steevast met een beroep op de goede moraal.

Het is geen amateurisme, het is antidemocratische en gevaarlijke onwil.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... 13fe&ei=27

En dus gaat er links om of rechts om niets veranderen, bizar maar wel duidelijk

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:31

Wat is de definitie van het 'asielprobleem'?

Misschien ligt het aan mijn geografische locatie maar ik zie en hoor veel meer over een 'arbeidsmigratieprobleem'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:01

Douce schreef:

Misschien ligt het aan mijn geografische locatie maar ik zie en hoor veel meer over een 'arbeidsmigratieprobleem'.

Arbeidsmigranten worden toch meestal door een bedrijf hiernaartoegehaald om bepaald werk te doen wat de mensen die hier al wonen niet willen of kunnen doen? Dat is toch heel wat anders? Ik ken er hier ook, dat zijn hoogopgeleide techneuten\kenniswerkers uit India. Die veroorzaken ook geen problemen hier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:02

anjali schreef:
Douce schreef:

Arbeidsmigranten worden toch meestal door een bedrijf hiernaartoegehaald om bepaald werk te doen wat de mensen die hier al wonen niet willen of kunnen doen? Dat is toch heel wat anders? Ik ken er hier ook, dat zijn hoogopgeleide techneuten\kenniswerkers uit India. Die veroorzaken ook geen problemen hier.

Nee, het komt zeker niet door de expat voordeeltjes dat huizenhuur door t dak gaat.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:04

mce schreef:
Uiteindelijk is dit het lot:

Bart Nijman: 'Niemand wil werkelijk wat doen aan het asielprobleem, hoe hard de kiezer daar ook om smeekt'

Die zogenaamde zachte krachten van Bontenbal stoken al vele jaren stinkende veenbranden en hoe dichter naar een aanpak en een oplossing wordt gekoerst door de kiezer, die in steeds groteren getale bereid lijkt op het meest verregaande alternatief te stemmen, hoe verder de partijpolitiek zich juist daarvan probeert te verwijderen. Als de vingerafdrukken van de PVV ergens op zitten, wordt het uiteindelijk toch allemaal te vies geacht om uit te voeren. Steevast met een beroep op de goede moraal.

Het is geen amateurisme, het is antidemocratische en gevaarlijke onwil.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... 13fe&ei=27

En dus gaat er links om of rechts om niets veranderen, bizar maar wel duidelijk

Wat een naar stuk.
Ik vraag mij wel af over welke kiezer er wordt gesproken? Ik schaar mijzelf niet onder de smekende kiezer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:06

_San87_ schreef:
anjali schreef:

Nee, het komt zeker niet door de expat voordeeltjes dat huizenhuur door t dak gaat.

Het buurhuis is hier verhuurd aan expats. Huur; 2950 Euro :+ . Exact hetzelfde huis als wat ik huur, ik betaal de helft en dat vind ik al veel te duur. Dus nee, van die expats hebben we geen last op de woningmarkt :=