Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:43

De eerder genoemde link van Dinopino, iisr, daarvan kan ik er niet achter komen van wie het is, wat voor personen daaraan meewerken, wie er artikelen voor schrijven. Ook via whois valt niet te achterhalen wie er achter zit. Daardoor is niet te achterhalen of die bron betrouwbaar is, daarom vind ik hem onbetrouwbaar en ik ga mijn tijd ook niet verdoen om daar een artikel van te lezen, of om er inhoudelijk op in te gaan.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:48

Laat het gaan...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:58

Even voor de leut en omdat het altijd belangrijk is om perspectief aan onsamenhangend gel*l te geven:

The Battle of Itter Castle:

Het is 5 mei 1945. Hitler is al 5 dagen dood. VE dag is letterlijk een paar dagen verwijderd.

In Itter Castle (in Tirol, Oostenrijk) worden een aantal zeer belangrijke Franse mensen vast gehouden, waaronder de voormalige Franse premiers Daladier en Reynaud, de voormalige Franse bevelhebbers Weygand en Gamelin, mevrouw Cailliau, zus van Charles de Gaulle, en Frans tennisheld Jean Borotra (1 van de zogenaamde 4 Musketiers, net als Rene Lacoste- link voor hen die meer willen weten over de man, zijn shirt en de herkomst van de krokodil: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9 ... 7731468f9c

Deze mensen worden gevangen gehouden, maar ook weer niet: hun bewakers zijn pleite gegaan. Maar ze kunnen ook niet weg want er zitten SS Bergtroepen in de heuvels. Dus ze sturen een mannetje weg om hulp te zoeken. Dat mannetje vindt aansluiting bij het 409e infanterieregiment van de 103e infanteriedivisie in de buurt van Insbruck en de Amerikanen komen helpen.

Ondertussen houden de SS troepen huis in omringende dorpen. Huizen van dorpelingen die witte vlaggen buiten hangen ter overgave (zie aflevering 9-10 van Band of Brothers) worden beschoten. De Duitse Wehrmacht Major Josef Gangl verzet zich hiertegen, omdat hij inziet dat het spel over is. Dus komt het tot een confrontatie tussen Amerikanen, Fransen, Oostenrijkse verzetsmensen en de mannen van Gangl aan de ene kant en de SS aan de andere kant. Een rare toevalstreffer en de vreemdste veldslag in WO2. Meer niet. Geen heroisch gevecht tegen nazi's om ideologische redenen.

Voor meer info: https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of ... 744a54b193

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:02

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:32

Dinopino schreef:
Ik zie op een filmpje een journalist samen lopen met een soldaat die een doodskop of zijn uniform heeft.
nl. deze. https://www.adl.org/education/reference ... /totenkopf

Is gewoon een feit. Denk de ik net iets meer weet over de nazi's. Maar daarvoor hoef ik niet op internet te zoeken. Maar ik bedien jullie met links van internet. De Nazi's zijn gezellig vertrokken naar Argentinië.
En de heer Mengele vertrok naar Amerika. Daar mocht hij verder experimenteren. Dat ze over de hele wereld verspreid zitten weten ik en dat er nu gelukkig veel vertrekken naar Oekraïne om te vechten met wapens, geleverd door het westen. Dat de Amerikanen zelfs de Nazi"s in Oekraïne opleiden.

Wist je dat zelfs de Amerikanen en het Duitse leger hebben gevochten samen tegen de SS. in the battle of Castle Itter.

Bigone ik heb het lef? Ik werd toch door jullie erop gewezen dat ik niet zelfstandig nadenk.

Wat mij vooral opvalt, is dat jullie zo aanvallend reageren. Hoe weten jullie dat er maar weinig Nazi's in Oekraïne zijn? Hebben jullie ze geteld. En dan is het natuurlijk stom toevallig dat die ene journalist juist iemand treft.
En had die ene soldaat niet een wapen uit het westen in de hand? of klopte dat filmpje van die journalist niet?

Ga mensen van mijn leeftijd alsjeblieft niets over Nazi’s vertellen. Wij hebben de verhalen uit eerste hand nl onze ouders. Ga ons niets vertellen waar ze zijn gebleven, welke landen ze konden schuilen etc. etc. Kind toch wat een onzin kraam je uit. Mijn moeder van 97 kan wel janken om jouw stupiditeit. Zij heeft de Nazi’s in huis gehad en die lijken in de verste verte niet op de miljoenen inwoners van de Oekraine. Je schoffeert mensen zoals mijn moeder met je oeverloze domheid. Om over de Oekraïners nog maar te zwijgen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:38

En je schoffeert Zelensky met zijn familie die door de Nazi's is vermoord. En mijn overgrootouders schoffeer je ook, ook die zijn door echte Nazi's vergast. En m'n opa hebben ze gesteriliseerd. Dus ja, die kletsverhalen die je herhaalt en verspreidt, schieten mij ook in het verkeerde keelgat.
Laatst bijgewerkt door mysa op 11-05-22 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:40

Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-05-22 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:41

Hi hi, maar Zelensky is ook wel een klein mannetje, volgens mij.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:42

oomens schreef:
Dinopino schreef:
En ik vertrek weer.
:evaw:
En nu niet jokken hè.

@DP: dus toch een leugenaar.

We zijn geen wc, dus kom niet steeds alleen maar terug om een paar drollen achter te laten.
Laatst bijgewerkt door oomens op 11-05-22 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:43

Ik zag dat bezoek van Hoekstra aan Zelenski en is dacht ook is hij nou zo lang? Dat was me nooit opgevallen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 17:53

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:15

Babootje schreef:
friezenfan2 schreef:
Ik zag dat bezoek van Hoekstra aan Zelenski en is dacht ook is hij nou zo lang? Dat was me nooit opgevallen.

Het is echt een "reus"
https://twitter.com/RTLnieuws/status/15 ... 8764874760

Als hier ooit oorlog komt is Hoekstra 1 van de eersten die beschoten wordt. Ze zien hem uren voordat ze andere mensen zien……. :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 01:32

pareltjes snap dat je oma niet blij is met nazi"s. Waarom zijn jullie er dan wel blij mee? Ik ben blij dat ze allemaal verdwijnen en er nu al een heleboel weg zijn.

In de Tweede Wereldoorlog gebruikten de nazi's de mensen als menselijk schild. Dat is nu weer gebeurd. Mysa dat je grootouders zijn omgekomen, dat is een feit. En waarschijnlijk zijn ze vermoord of verhongerd. En al deze firma's in Duitsland, zoals Volkswagen enz., die zo vreselijk fout waren toen en ontzettend rijk
zijn geworden. Ze zitten er nog. Net zoals het Koch-instituut en het Jugendamt.

Het mooie is toch dat dat nu aangepakt wordt.

Ik heb het niet over de inwoners. Want die worden vermoord door de nazi's.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 01:38

Telpeva schreef:
De eerder genoemde link van Dinopino, iisr, daarvan kan ik er niet achter komen van wie het is, wat voor personen daaraan meewerken, wie er artikelen voor schrijven. Ook via whois valt niet te achterhalen wie er achter zit. Daardoor is niet te achterhalen of die bron betrouwbaar is, daarom vind ik hem onbetrouwbaar en ik ga mijn tijd ook niet verdoen om daar een artikel van te lezen, of om er inhoudelijk op in te gaan.

Je hebt gelijk. Twitter is veel betrouwbaarder, en de Telegraaf ook. Of Nu.nl, die facebook, censureert,is ook veel betrouwbaarder. Dat blijft een domme discussie. Zodra een bericht is, wat niet jouw verhaal bevestigd, is de bron onbetrouwbaar. En zo lees ik hier artikelen van de Telegraaf en het Algemeen Dagblad en Twitter.

Maar aan het eind van het liedje, zul je nooit kunnen zeggen "we hebben dit niet geweten". Eerder iets van we willen het niet weten. Raad jullie echt de film 2000 Mules aan. Dat is eens een onpartijdige en kritische film.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:27

Het International Institute for Scientific Research (IISR) is een kennisinstituut voor Decolonizing the Mind en analyseert op systematische wijze hoe wetenschap is beïnvloed door het kolonialisme. Het werk van IISR is gebaseerd op drie pijlers:

Productie van kennis: het construeren en produceren van dekoloniale kennis door onder andere publicaties en artikelen.
Distributie van kennis: het verspreiden en delen van dekoloniale kennis door onder andere publicaties, bijeenkomsten, workshops en nieuwsbrieven.
Toepassing van kennis: het ondersteunen van organisaties en netwerken die dekoloniale kennis toepassen in de strijd tegen institutioneel racisme.

Geen idee wat dat te maken heeft met Oekraïne, maar daar hebben ze ook een mening over bij iisr.nl.
And if the opinion fits, use it.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:34

Dinopino schreef:
pareltjes snap dat je oma niet blij is met nazi"s. Waarom zijn jullie er dan wel blij mee? Ik ben blij dat ze allemaal verdwijnen en er nu al een heleboel weg zijn.

In de Tweede Wereldoorlog gebruikten de nazi's de mensen als menselijk schild. Dat is nu weer gebeurd. Mysa dat je grootouders zijn omgekomen, dat is een feit. En waarschijnlijk zijn ze vermoord of verhongerd. En al deze firma's in Duitsland, zoals Volkswagen enz., die zo vreselijk fout waren toen en ontzettend rijk
zijn geworden. Ze zitten er nog. Net zoals het Koch-instituut en het Jugendamt.

Het mooie is toch dat dat nu aangepakt wordt.

Ik heb het niet over de inwoners. Want die worden vermoord door de nazi's.

Lieve dame, ten eerste hebben we het over mijn moeder, levend en wel die alles heeft moeten doorleven en speelde tussen de Dikke Bertha’s die de nazi’s in hun voortuin hadden gezet. Gelukkig begrijp je dat ZIJ graag de Nazi’s voorgoed ziet verdwijnen. Ben opgelucht dat je het zover nog snapt. ZIJ zou dus de eerste zijn die Poetin zou toejuigen om zijn idee de Nazi’s te verjagen. Echter haar woorden zijn exact: dat ik nog een wederopstanding dat een nieuwe Hitler moet meemaken. Zij is totaal tegen deze oorlog omdat Poetin exact hetzelfde doet wat Hitler deed alleen nu niet tegen de Joden maar tegen het Oekraïnse volk.

Waar jou denkfout ligt is in het feit dat jij denkt dat Nazi’s in grote getalen over heel de wereld aanwezig zijn. En dat wij er om de een of andere vreemde reden blij mee zijn. Wij en iedereen ( behalve de Nazi’s ) zijn daar niet blij mee. Maar zolang de aantallen klein zijn, zij zich niet schuldig maken aan om het eender wat, zijn ze relatief onschuldig. En dat is de situatie nu.

De angst voor de Nazi’s is wereldwijd zo groot vanwege het verleden, dat Poetin daar psychologisch handig gebruik van maakt. Hij maakt jou en zijn eigen bevolking wijs dat de wereld er propvol mee zit. Daarmee wakkert hij oud sentiment en haat aan. Om zo een excuus te bij elkaar te liegen om een oorlog te beginnen. Hij liegt de bevolking en jou keihard voor. Hij wil de Oekraine toevoegen aan zijn rijk toevoegen, hij wil geen Nazi’s verslaan. Voor die paar Nazi’s die er nog zaten heb je geen 150.000 troepen nodig. Dat komt neer op grofweg duizenden soldaten per één Nazi. Dat slaat nergens op. Die had hij ook vakkundig per stuk kunnen laten vergiftigen zoals hij dat met eigen burgers en afvalligen wereldwijd ook doet. Daarvoor vermoord je geen onschuldigen burgers, gooi je geen scholen plat, verkracht je geen vrouwen, een beschiet je geen kinderen met kanonnen.

Jij bent in de psychologische valkuil gevallen van de fabeltjes van Poetin, jij gelooft de onzin die hij via social media tot jou laat komen. Wat er nu met jou gebeurd is vergelijkbaar wat er in 1939 met een deel van de Duitse bevolking is gebeurd. Je wordt gebrainwasht! Je wordt een volger van een oorlogsmisdadiger. Je moet je toch echt eens gaan afvragen of je dat wilt. Dit kan gevolgen voor je hebben in je leven. Iedere werkgever kan jou checken op Inet. Als jiij een Poetin aanhanger bent kan dat zware gevolgen hebben voor jou persoonlijke leven nu en in de toekomst. Ik zou jou nooit in dienst nemen omdat jouw moreel compas verkeerd staat afgesteld.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:05

Respect voor bovenstaande heldere post, Pareltjes! Hopelijk doet Dinopino er wat mee.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:07

Ann schreef:
Respect voor bovenstaande heldere post, Pareltjes! Hopelijk doet Dinopino er wat mee.

You must be new here! _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:17

Ann schreef:

Grapjas _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:20

Zullen we vanaf nu daar geen energie meer insteken? Het is het je energie niet waard.. bij iedereen op de foei, kan het mooi een eigen topic openen om in te wauwelen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:21

Cowboy55 schreef:
Ann schreef:

You must be new here! _O-

Echt hoor ik weet niet wat ik lees als ik de posts van dp lees .
Hoe is t in vredesnaam mogelijk :n

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:24

idinn schreef:
Zullen we vanaf nu daar geen energie meer insteken? Het is het je energie niet waard.. bij iedereen op de foei, kan het mooi een eigen topic openen om in te wauwelen.

Ja ook mijn eerste reactie, echter als niemand het haar blijft uitleggen tot ze het begrijpt, heeft Poetin gewonnen..En zo verging het in 1939 de Duitsers ook tot Hitler miljoenen volgers had, groter en groter werd met WOII tot gevolg. Gaan we nu ook wegkijken? Of doen we er wat mee?

Foei knop is makkelijk, dan is het het uit je systeem en denk je dat het opgelost is. Maar het groeit gewoon door...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:27

Pareltjes schreef:
Ja ook mijn eerste reactie, echter als niemand het haar blijft uitleggen tot ze het begrijpt...

Dan veronderstel je wel dat er ook de wil is om het te begrijpen, en die is er hier duidelijk niet.
Dan kun je uitleggen tot je een ons weegt, maar dat is volstrekt zinloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:27

Maar het gaat het niet begrijpen. Ik ken nog zo'n horde mensen. Tijdens corona begonnen ze te schreeuwen over vrijheid, het grote plan, wij die het niet zien en kansloos de msm volgen, zij weten wel beter. Vraag ze naar hun mening over Oekraïne en er komt het zelfde gebrabbel uit. Die fuik is hardnekkig en sommige mensen zijn helaas niet zo snugger om dat door te hebben. Gelukkig blijft het bij enkel online roeptoeteren, want in het dagelijkse leven maken ze nul impact.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:29

Eens pareltjes, ook heel netjes hoe je alles duidelijk uitlegt aan dp of het binnen komt of niet is aan haar/hem.