Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 23:48

pien_2010 schreef:
BigOne schreef:
Ik snap trouwens niet dat kranten niet groter of helemaal niet uitpakken over de vermeende pedofilie van trump of een van zijn familieleden ;
https://x.com/kid_riles/status/18135702 ... EopP3zUX6Q

Omdat het wellicht niet waar is en een broodje aap verhaal?
Ik heb niets met Trump, maar van al die pedofiel verhalen word ik echt niet goed.

Even heel goed gezocht en je hebt gelijk!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 06:28

pien_2010 schreef:
Karl denk je dat dit komt omdat Harris zwart is?
Ik zou haar nl heel graag als opvolger zien.

Ze heeft het gewoon heel slecht gedaan als vice president.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:15

pien_2010 schreef:
BigOne schreef:
Ik snap trouwens niet dat kranten niet groter of helemaal niet uitpakken over de vermeende pedofilie van trump of een van zijn familieleden ;
https://x.com/kid_riles/status/18135702 ... EopP3zUX6Q

Omdat het wellicht niet waar is en een broodje aap verhaal?
Ik heb niets met Trump, maar van al die pedofiel verhalen word ik echt niet goed.

Maar dat verhaal over het destijds 13-jarige meisje was toch overal in het nieuws jaren geleden. Dat zal wel los staan van de epstein files waar nu geruchten over rond gaan. Maar een rechtszaak die ineens wordt afgeblazen vanwege bedreigingen (en wie weet zwijggeld denk ik dan).. dat is op z'n minst verdacht.
https://www.politico.com/story/2016/11/ ... ped-230770

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:13

Karl66 schreef:
Uit peilingen blijkt dat een andere Democratische kandidaat het ongeveer vijf procentpunt beter zal doen dan Biden. Alleen bij Kamala Harris is dat minder, maar zelfs die doet het beter dan Biden.

Heb je een linkje naar die polls, want op fivethirtyeight doet Harris het marginaal beter dan Biden en betrouwbare polls moet andere kandidaten kom ik niet tegen.

https://www.usnews.com/news/national-ne ... inst-trump

Deze was van voor de aanslag, verder vind ik niets bruikbaars. Wel genoeg artikelen van nog eerdere datum waaruit het tegenovergestelde blijkt.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 09:43

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:21

Karl66 schreef:
pien_2010 schreef:
Karl denk je dat dit komt omdat Harris zwart is?
Ik zou haar nl heel graag als opvolger zien.

Ze heeft het gewoon heel slecht gedaan als vice president.

Dat zou ik niet weten, ze is nl niet zoveel in beeld geweest volgens mij.
Dus wat heeft ze dan volgens jou slecht gedaan?

nikkel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:56

De meest logische keus lijkt mij Michelle Obama, maar dat is meer een onderbuik gevoel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:58

Michelle wilt zelf helemaal niet, dus dat lijkt me juist erg onlogisch?

Het dingetje is dat een vicepresident gewoon geen voorgrond baan heeft. Het is dus helemaal niet zo duidelijk/ openbaar wat Harris voor elkaar heeft gekregen achter de schermen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:09

Sintara schreef:
Michelle wilt zelf helemaal niet, dus dat lijkt me juist erg onlogisch?

Het dingetje is dat een vicepresident gewoon geen voorgrond baan heeft. Het is dus helemaal niet zo duidelijk/ openbaar wat Harris voor elkaar heeft gekregen achter de schermen

Zo kijk ik er ook naar. Ik weet veel te weinig van haar.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:23

nikkel schreef:
De meest logische keus lijkt mij Michelle Obama, maar dat is meer een onderbuik gevoel.

Die gaat het niet doen volgens eigen zeggen. Wie dan wel geen idee, Anthony Blinken lijkt me nog een optie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:32

The NY Times heeft een lijstje opgesteld van potentiële kandidaten:

https://www.nytimes.com/article/joe-bid ... itmer.html

Ik denk zelf - hoe oneerlijk ook - dat ze het beste een man kunnen kiezen. Het wordt al lastig genoeg om op het laatste moment iemand naar voren te schuiven, maar voor een vrouw is het nog lastiger om die (zwevende) kiezer nu nog voor zich te winnen. Mensen zijn vooral daar toch wat gevoeliger voor een man. Om die reden denk ik ook dat het niet een Kamala Harris zou zijn die Biden zou vervangen, hoewel ze wel nog de meest bekende vrouw is, maar simpelweg niet genoeg zichtbaar is geweest.

Het gaat in ieder geval lastig worden om Trump van een tweede termijn te weerhouden op deze manier. Hoe twisted de republikeinse partij op dit moment ook is, ze hebben wel hun ducks in a row. Bij de democraten is het alleen maar chaos nu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 15:36

Het zou wel eens kunnen dat Harris heel veel kiezers zou kunnen krijgen uit de zwarte beweging/ bevolking , vrouwen en jongeren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:00

martichr schreef:
Karl66 schreef:
Uit peilingen blijkt dat een andere Democratische kandidaat het ongeveer vijf procentpunt beter zal doen dan Biden. Alleen bij Kamala Harris is dat minder, maar zelfs die doet het beter dan Biden.

Heb je een linkje naar die polls, want op fivethirtyeight doet Harris het marginaal beter dan Biden en betrouwbare polls moet andere kandidaten kom ik niet tegen.

https://www.usnews.com/news/national-ne ... inst-trump

Deze was van voor de aanslag, verder vind ik niets bruikbaars. Wel genoeg artikelen van nog eerdere datum waaruit het tegenovergestelde blijkt.

Ik kan zo de link niet terugvinden, maar wat ik me herinner was het een peiling van politico, waarbij ze een grote groep kiezers uit verschillende staten ondervroegen over de vraag of een andere kandidaat verschil in het stemgedrag uit zou maken. En er was duidelijk een significant verschil.

Het probleem met Harris is dat ze de afgelopen jaren totaal onzichtbaar was, dat maakt haar voor de kiezers een veel zwakkere kandidaat dan allerlei gouverneurs of senatoren die wel zichtbaar waren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:05

Biden was ook onzichtbaar voor mij in elk geval bij Obama. Ik ben niet overtuigd dat zij de kwaliteiten niet zou hebben. Ik weet te weinig van haar af.
Het kan niet anders of zij heeft heel veel werk gedaan voor de oude Biden. Daar ben ik van overtuigd. Maar we gaan het zien, bedankt voor je antwoord.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:22

De campagneleider van Biden heeft gezegd dat hij voorlopig niet van plan is terug te stappen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:09

Die kan op dit moment ook niet anders dan dat heel hard blijven roepen tot duidelijk is dat ze wel wat anders gaan doen. Anders ben je ook geen goede campagneleider :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 19:12

Berdien schreef:
Die kan op dit moment ook niet anders dan dat heel hard blijven roepen tot duidelijk is dat ze wel wat anders gaan doen. Anders ben je ook geen goede campagneleider :=

:')

Dat zou heel apart zijn inderdaad

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:35

pien_2010 schreef:
Biden was ook onzichtbaar voor mij in elk geval bij Obama. Ik ben niet overtuigd dat zij de kwaliteiten niet zou hebben. Ik weet te weinig van haar af.
Het kan niet anders of zij heeft heel veel werk gedaan voor de oude Biden. Daar ben ik van overtuigd. Maar we gaan het zien, bedankt voor je antwoord.

Het gaat er niet om of ze kwaliteiten heeft, die zal ze echt wel hebben, alleen niet de kwaliteiten die je als (vice) president moet hebben. Ze heeft heel weinig gedaan en dat komt omdat ze heel onhandig was in haar media optredens, te progressief met haar doelen en doordat ze niet in staat was een goed en stabiel team om zich heen te verzamelen. Daarom is ze naar achteren geschoven en daarom is ze voor de kiezers slecht te herkennen en die zijn daarom nog minder geneigd om op haar te stemmen. Ze is dus geen geschikte kandidaat en er zijn wel andere Democraten, met een herkenbaar profiel hebben, waar de kiezers meer vertrouwen in hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:02

Wie zijn dat dan Karl? Daar ben ik wel benieuwd naar :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 23:07

Misschien Gavin Newsom of Pete Buttigieg , Gretchen Wittmer .

Weet niet of de namen goed geschreven zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 06:53

Wat ik begrepen heb op Nieuwsuur dat als ze Harris naar voren schuiven dat het meest eenvoudige zal zijn als het gaat om het team en het geld. Dat is het snelste geregeld.
We gaan het allemaal wel zien. Ik vind jouw stelligheid dat ze niet deugt te vroeg op dit moment.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:44

Het is sowieso al te bizar voor woorden dat er überhaupt een discussie nodig is over wie het meest geschikt zou zijn. ALLES is beter dan een team Trump......

Ik hoop echt dat Buttigieg het een keer mag gaan doen, maar ik vrees dat dat nog te vroeg is en het een te groot "probleem" is dat hij gay is. Alsof dat wat uitmaakt voor de job....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 08:00

Ik hoorde van de week de naam Mark Kelly, maar ik kon helemaal niet vinden of die daar uberhaupt wel mee bezig is. Kan iemand zichzelf gewoon naar voren schuiven, of kan iemand zo geschoven worden? Nee toch?
Qua wat ik over hem kon googlen leek ie wel geschikt, maar hij is nu senator (?) van Arizona..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:19

pien_2010 schreef:
Wat ik begrepen heb op Nieuwsuur dat als ze Harris naar voren schuiven dat het meest eenvoudige zal zijn als het gaat om het team en het geld. Dat is het snelste geregeld.
We gaan het allemaal wel zien. Ik vind jouw stelligheid dat ze niet deugt te vroeg op dit moment.

Ze deugt prima, maar was 4 jaar onzichtbaar en veel zwevende kiezers vinden haar te links. Ze doet het in peilingen vaak vooral bij linkse democraten goed. De rechterkant van de partij heeft haar bij voorkeur ook niet.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:25

Citaat:
Ik kan zo de link niet terugvinden, maar wat ik me herinner was het een peiling van politico, waarbij ze een grote groep kiezers uit verschillende staten ondervroegen over de vraag of een andere kandidaat verschil in het stemgedrag uit zou maken. En er was duidelijk een significant verschil.

Het probleem met Harris is dat ze de afgelopen jaren totaal onzichtbaar was, dat maakt haar voor de kiezers een veel zwakkere kandidaat dan allerlei gouverneurs of senatoren die wel zichtbaar waren.

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door martichr op 20-07-24 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt