Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En toch hebben Nederlandse boeren de laagste milieu-impact ter wereld. bijzonder dan
Arabesk schreef:https://nos.nl/artikel/2435744-nieuwe-t ... -uitrijden
Aan alle kanten is de grens meer dan bereikt er moet wat gebeuren
Citaat:Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de zaak tegen de 16-jarige Jouke uit de gemeente Heerenveen geseponeerd. Hij werd afgelopen dinsdag, 5 juli, tijdens een protestactie langs de snelweg bij Heerenveen aangehouden en woensdag door het OM op vrije voeten gesteld.
"Op basis van een zorgvuldig en tegelijkertijd snel onderzoek komt het OM achteraf bezien tot de conclusie dat er geen aanknopingspunten zijn voor het vervolgen van deze jongeman", aldus het OM in een persbericht.
bigone schreef:Ze doen het fantastisch, was ons land qua oppervlakte 10 keer zo groot werd hun geen strobreed in de weg gelegd. Helaas is dat niet zo en ondanks de positieve resultaten, we mogen dan op 1 staan voor het ene, met het andere staan we onderaan.
kiki1976 schreef:Citaat:Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de zaak tegen de 16-jarige Jouke uit de gemeente Heerenveen geseponeerd. Hij werd afgelopen dinsdag, 5 juli, tijdens een protestactie langs de snelweg bij Heerenveen aangehouden en woensdag door het OM op vrije voeten gesteld.
"Op basis van een zorgvuldig en tegelijkertijd snel onderzoek komt het OM achteraf bezien tot de conclusie dat er geen aanknopingspunten zijn voor het vervolgen van deze jongeman", aldus het OM in een persbericht.
https://dvhn.nl/binnenland/OM-seponeert ... 05641.html
DuoPenotti schreef:Waar, maar we voeden daar wel veel monden mee, op een betere manier dan waar ook.
En gezien ik nog niet gehoord heb van een pandemie waardoor we ineens de helft minder monden te voeden hebben....bigone schreef:Ze doen het fantastisch, was ons land qua oppervlakte 10 keer zo groot werd hun geen strobreed in de weg gelegd. Helaas is dat niet zo en ondanks de positieve resultaten, we mogen dan op 1 staan voor het ene, met het andere staan we onderaan.
Loretta schreef:Mindim schreef:
Als, als, je hebt niks aan als.. als is niet gebeurd, dus wat heb je aan die discussie.
Ik denk dat het ook lastig inhoudelijk discussieren is, als de discussie constant terug gaat over de demonstraties, zo kom je geen stap verder.
Het er vooral niet over hebben hoe corrupt de overheid is. Maar juist dankzij deze corruptie zitten we in de situatie waar we nu in zitten.
bigone schreef:Prima dat we over de hele wereld monden voeden, kan de ammoniak daar ook in een tanker naar toe gestuurd worden? Want dat blijft hier en dat is het probleem, niet nu, veertig jaar geleden werd er al over gepraat. En er zijn bepaalde oplossingen die niet blijken te werken zoals de emmissie vrije stalvloer, kunnen de boeren niets aan doen maar er zal gewoon minder ammoniak moeten komen, niet alleen voor natuurgebieden , ook voor onze drinkwatervoorziening . En dan hebben ze het over de mest aanlengen met water en dan uitrijden. Daar spoelt nog veel meer de grond/sloten in met alle gevolgen van dien.
DuoPenotti schreef:Bigone
Doen we dan ook even Rockwool verplichten niet meer voor het buitenland te produceren?
Dan kletsen we weer verder over ammoniak. Oké?
bigone schreef:Tja, er zit een hele grote achter die goudgeld verdiend aan de kalver industrie, de van Drie familie. Die hebben van allerlei mooie milieu technische kreten op hun site staan maar of dat de ammoniak uitstoot naar beneden brengt? Ze zijn de grootste in Nederland en op overnamepad. De andere vier zijn een stukje kleiner.
Oom heeft heel vroeger, jaren 60, een kalveropfok gehad, ik heb daar als meisje van 16 vaak geholpen. Sinds die tijd is er gelukkig al heel veel veranderd maar de nicht die het heeft overgenomen zegt nu ook, ik vind het best om uitgekocht te worden. We werken ons uit de naad maar door die wurgcontracten, want daar komt het op neer, heb ik er geen zin meer in. Ze is een vrij grote met een modern bedrijf maar heeft zoiets, zet er wel caravans en campers in, meer tijd en minder gedoe. Haar man werkt gewoon in loondienst en dat is maar goed ook.
Citaat:Vandaag beantwoordde de regering mijn (Pieter Omtzigt) spoed kamervragen over het stikstofbeleid.
En hoewel er een poging tot wollig taalgebruik inzit, zijn sommige antwoorden echt ontluisterend.
Een draadje over deze antwoorden:
Zie foto voor wat de regering afgeeft. Die wet is er nog niet eens, dus die willen ze er nog even snel doordrukken.
DuoPenotti schreef:Bigone
Doen we dan ook even Rockwool verplichten niet meer voor het buitenland te produceren?
Dan kletsen we weer verder over ammoniak. Oké?
pien_2010 schreef:Tip, kijk nieuwsuur terug die een reportage van de hele sector heeft gemaakt met pleidooi dat iedereen mee doet en betaalt ad transitie (boeren, maar ook bv campina, de toeleveringsbedrijven, de bank etc). Ik vond het interessant.