Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:27

Bob Dylan is zijn artiestennaam, hij heet anders.
En misschien is Bob Vylan wel zijn geboortenaam :D en dan zou hij zijn naam aan moeten passen ?

En zoals Veronica al aangeeft, jonge mensen kennen Bob Dylan niet eens, al is dat dan wel jammer.

Ik begreep dat CDA morgen gaat tegenstemmen tegen de nieuwe asielwetgeving?
Vooral het strafbaar stellen van hulp aan illegalen is voor hun het struikelblok.

Ik ben daar blij mee, het kan toch niet dat als je hulp geeft aan een zieke illegale vluchteling, je dan de gevangenis in zou moeten.
Hulde aan Bontebal, hij houdt vast aan zijn principes !

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:39

Opmerkelijk bericht:

DEN HAAG (ANP) - Sophie Hermans heeft niet gesolliciteerd voor een plek op de kieslijst van haar partij VVD bij de komende Kamerverkiezingen eind oktober, bevestigt de partij na berichtgeving van EW. "Dat hoofdstuk is voor mij gesloten", zegt vicepremier en klimaatminister in een interview met het weekblad.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... r-AA1HPAMg

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:00

Welke uitspraak richting alle Israeli's zou er gedaan zijn door Bob Vylan? Want ik kan alleen maar iets vinden over een uitspraak richting het Israelische leger. En hoewel het niet een heel erg subtiele uitspraak is, werd die uitspraak gedaan op het moment dat bekend werd dat het leger gewoon op mensenmassa's schiet. Niet omdat het nodig is voor de veiligheid, maar gewoon omdat het kan.

Bob Vylan zelf:

"Today, a good many people would have you believe a punk band is the number one threat to world peace. Last week it was a Palestine pressure group, the week before that it was another band.

We are not for the death of Jews, Arabs or any other race or group of people. We are for the dismantlement of a violent military machine. A machine whose soldiers were told to use 'unnecessary lethal force' against innocent civilians waiting for aid. A machine that has destroyed much of Gaza

The government doesn’t want us to ask why they remain silent in the face of this atrocity? To ask why they aren’t doing more to stop the killing? To feed the starving?

The more time they talk about Bob Vylan, the less time they spend answering for their criminal inaction. We are being targeted for speaking up. We are not the first. We will not be the last. And if you care for the sanctity of human life and freedom of speech, we urge you to speak up, too. Free Palestine.”

https://www.instagram.com/p/DLkA_yQoDNs ... e=ig_embed

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:18

Benzz schreef:
anjali schreef:
Velen hier wilden toch niet geregeerd worden door "oude witte mannen" ? Zij is een vrouw van daarbij ook nog niet-lokale komaf, en dan is het toch niet goed? :+

In dit geval gaat het om de inhoud.

Inderdaad, het gaat om de inhoud en die is de afgelopen tijd nogal veranderd. Naar mijn smaak niet ten goede veranderd teveel in de lijn met de PVV leider in haar wijze van communiceren, helemaal als het via X etc gaat. Weer een teleurstelling voor deze VVD stemmer en dus volgende verkiezingen CDA.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:44

purny schreef:
anjali schreef:
Even een zijspoor: Als ik in het management van Bob DYLAN zou zitten, dan zou ik een zaak proberen tegen Bob ZYLAN wegens gebruik van een artiestennaam die heel erg op de mijne lijkt. Zeker als je het niet leest maar hoort dan kan er verwarring ontstaan. Heel veel bedrijven en produkten die op die manier proberen mee te liften op de naamsbekendheid van een beroemde ander zijn door de rechter teruggefloten.

Het is Bob Vylan.
Maar ik dacht gisteren ook dat ik iets verkeerds had gelezen. Maar toch bleek het niet zo te zijn

Ja je hebt gelijk! Stom van me, het is warm hier!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:48

mysa schreef:
Engelstaligen horen waarschijnlijk Bob Villain.

(Bob de schurk)

Dat zal de 'grap' wel zijn. Niet echt aan te vechten, denk ik.

Ja dat zal de bedoeling zijn waarschijnlijk. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:59

Electra63 schreef:
En misschien is Bob Vylan wel zijn geboortenaam :D en dan zou hij zijn naam aan moeten passen ?

En zoals Veronica al aangeeft, jonge mensen kennen Bob Dylan niet eens, al is dat dan wel jammer.

Vooral het strafbaar stellen van hulp aan illegalen is voor hun het struikelblok.

Ik ben daar blij mee, het kan toch niet dat als je hulp geeft aan een zieke illegale vluchteling, je dan de gevangenis in zou moeten.

Bob Dylan heet inderdaad eigenlijk Robert Zimmerman. Nu 84 jaar, een echte coryfee. Als die andere zanger officieel Bob Vylan zou heten dan heeft hij uiteraard volledig recht op die naam. Maar ergens heb ik het vermoeden dat hij in het echt niet zo heet.....ik heb geen zin om hem te gaan nazoeken, misschien is er een Bokker (fan?) die het weet en zin heeft om er tijd aan te besteden en het te vertellen hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:41

anjali schreef:
Electra63 schreef:

Bob Dylan heet inderdaad eigenlijk Robert Zimmerman. Nu 84 jaar, een echte coryfee. Als die andere zanger officieel Bob Vylan zou heten dan heeft hij uiteraard volledig recht op die naam. Maar ergens heb ik het vermoeden dat hij in het echt niet zo heet.....ik heb geen zin om hem te gaan nazoeken, misschien is er een Bokker (fan?) die het weet en zin heeft om er tijd aan te besteden en het te vertellen hier.

Waarom wil je dat zo graag weten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:45

Citaat:
Bob Vylan is an English punk rap duo based in London. Their work merges elements of punk, hip hop, grime, and hardcore, and features criticisms of the British establishment, inequality, racism, sexism, and homophobia.[4] The members are Pascal Robinson-Foster[5] - alias Bobby Vylan- on vocals and guitar, and Bobbie Vylan on drums, both names being stage names to maintain their privacy in the face of what they describe as a surveillance state.[6] They refer to themselves as "the Bobs".

https://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Vylan

En de bedreiger van Douwe Bob is opgepakt, lekker fris figuur ook %) voorman van de amsterdam defence force :x

https://www.ad.nl/binnenland/man-achter ... ~aceeb5d6/

Raineri

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:56

„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”

Quote uit artikel. Die club is tegen expats maar heeft zelf wel enkele jaren in het buitenland gewoond. De ironie :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 17:05

anjali schreef:
Electra63 schreef:

Bob Dylan heet inderdaad eigenlijk Robert Zimmerman. Nu 84 jaar, een echte coryfee. Als die andere zanger officieel Bob Vylan zou heten dan heeft hij uiteraard volledig recht op die naam.

Zimmerman is een joodse naam. Bob Vylan is een bandnaam, niet van een persoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:06

Veronica2 schreef:
anjali schreef:

Bob Dylan heet inderdaad eigenlijk Robert Zimmerman. Nu 84 jaar, een echte coryfee. Als die andere zanger officieel Bob Vylan zou heten dan heeft hij uiteraard volledig recht op die naam.

Zimmerman is een joodse naam. Bob Vylan is een bandnaam, niet van een persoon.

Wat maakt het allemaal uit?
Wue weet is Bob Dylan het wel eens met Bob Vylan ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:07

Raineri schreef:
„Ik heb enkele jaren in het buitenland gewoond. Eenmaal terug zag ik hoe erg de stad veranderd was. Overal zitten nu nieuwe winkels met latte macchiato’s, en veel dingen die ik kende, zijn weg.”

Quote uit artikel. Die club is tegen expats maar heeft zelf wel enkele jaren in het buitenland gewoond. De ironie :+

Dat soort groepen zijn levensgevaarlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:29

mce schreef:
Opmerkelijk bericht:

DEN HAAG (ANP) - Sophie Hermans heeft niet gesolliciteerd voor een plek op de kieslijst van haar partij VVD bij de komende Kamerverkiezingen eind oktober, bevestigt de partij na berichtgeving van EW. "Dat hoofdstuk is voor mij gesloten", zegt vicepremier en klimaatminister in een interview met het weekblad.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... r-AA1HPAMg

Mevrouw heeft het kamerwerk wel gezien maar sluit niet uit dat ze als minister terugkomt, help, blijf weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 19:08

anjali schreef:
mysa schreef:
Engelstaligen horen waarschijnlijk Bob Villain.

(Bob de schurk)

Dat zal de 'grap' wel zijn. Niet echt aan te vechten, denk ik.

Ja dat zal de bedoeling zijn waarschijnlijk. :+

Inmiddels zijn de Amerikaanse visa voor de bandleden ingetrokken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:23

Anjali, en wat vind je van de inhoud van het statement van Bob Vylan?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:28

De commentaren op het halfslachtige excuus voor die Tweet van Dilan Yesilgoz zijn niet mals. Dit gaat de VVD stemmen kosten :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:40

Ik mag het hopen maar iedereen doet alsof de verkiezingen volgende week zijn. Dat duurt nog een paar maanden en er zit een hele zomervakantie tussen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:03

Shadow0 schreef:
Ik mag het hopen maar iedereen doet alsof de verkiezingen volgende week zijn. Dat duurt nog een paar maanden en er zit een hele zomervakantie tussen.

Precies, duurt nog maanden.
Wie weet wat er nog gebeurd en wat dan het thema is voor de verkiezingen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:47

Shadow0 schreef:

Ik weet niets van een statement van hem. Maar hij is mijn type niet, laat ik het zo uitdrukken. Ik wil graag musici die goed zingen en de luisteraars een fijne tijd bezorgen.Voor politieke opruiingen ga ik niet naar een concert.Sommige anderen misschien wel- goed als ik het vantevoren weet dan koop ik geen ticket.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:52

anjali schreef:
Shadow0 schreef:

Ik weet niets van een statement van hem. Maar hij is mijn type niet, laat ik het zo uitdrukken. Ik wil graag musici die goed zingen en de luisteraars een fijne tijd bezorgen.Voor politieke opruiingen ga ik niet naar een concert.Sommige anderen misschien wel- goed als ik het vantevoren weet dan koop ik geen ticket.

Nou, Ik begreep dat je Bob Dylan wel kan waarderen ? Als er 1 altijd politieke statements maakt is het wel Bob Dylan ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:07

Och, blowing in the wind past wel bij Anjali ( en anderen)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:15

Electra63 schreef:
Nou, Ik begreep dat je Bob Dylan wel kan waarderen ? Als er 1 altijd politieke statements maakt is het wel Bob Dylan ;)

Minder ordinair, veel meer inhoud. Hij had beslist meer stijl dan 'Death, death to the IDF'

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:18

BigOne schreef:
Och, blowing in the wind past wel bij Anjali ( en anderen)

Toevallig is dat nu juist een nummer waar zelfs Paus Johannes Paulus II van hield en die is een keer naar een concert van Bob Dylan gegaan! En een exvriendje van mij uit de hippietijd was stapel op Bob Dylan en draaide zijn muziek heel erg vaak. Maar ikzelf vond er eerlijk gezegd niets aan- ik houd niet van protestsongs maar wil romantische muziek. De stem van Bob D. vond ik ook niet mooi.Maar ik kreeg hem dus toch vaak te horen en er zitten zodoende herinneringen aan vast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:34

mysa schreef:
Electra63 schreef:

Minder ordinair, veel meer inhoud. Hij had beslist meer stijl dan 'Death, death to the IDF'

Je kunt die 2 natuurlijk niet met elkaar vergelijken! Bob Dylan is een instituut. Al heeft de Punk in het verleden ook best een groot publiek bereikt en werd ook gewaardeerd.
Smaken verschillen.

Zangers of acteurs maken wel vaker politieke statements. Laatst nog veel in de publiciteit Bruce Springsteen en George Clooney!